Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella pelaaminen aikuisella miehellä on lapsellista?

Vierailija
09.10.2018 |

Nimen
omaan konsolipelaaminen. Miksi pelaaminen on ainoa harrastus jota haukutaan lapselliseksi? Naisten harrastukset kuten tuikkukiöpojen vaihtelu, somettaminen ja hömppäsarjojen katselu ei ole yhtään turhaa ja lapsellista?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa stereotypiaa täynnä aloitus. Yritä nyt hyvä ihminen päästä yli niistä tuikkukipoista, joko?

T. Aikuinen pelaava nainen

Älä viitsi. Olen ite nainen ja YKSIKÄÄN tuntemani nainen ei pelaa. Ei työkaveri. Ei sukulainen. Ei kaveri.

Ainoat pelaajat, jotka tunnen ovat miehiä. Se, että sinä pelaat, ei tarkoita, etteikö ap:n " stereotypia" yleisellä tasolla pitäisi paikkaansa.

Ps. tunnen monta tuikkukippokeräilijää...kaikki naisia.

Minä taas en tunne ainoatakaan naista, jonka pääasiallinen harrastus olisi "tuikkukippojen keräily". Pelaavia naisia on kyllä harvassa, mutta tuikkikippoihin intohimoisesti suhtautuvia naisia vielä harvemmassa - oman kokemukseni mukaan. 

Aloituksessa rinnastettiin harrastuksina pelaaminen ja tuikkukippojen kerääminen, mikä mielestäni on ihan älytöntä. Käsitöiden tekeminen, ratsastaminen, puutarhanhoito tms voisivat olla tyypillisiä naisten harrastuksia, mutta ei mikään "tuikkukippojen keräily". 

Vierailija
62/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään harrastus mielestäni ole itsessään lapsellinen. Laittaisin enemmän painoarvoa sille, miten harrastusta toteutetaan, ja yleiselle elämänhallinnalle. On eri asia pelata vaikka pari tuntia illalla niin että on muutakin elämää kuin ne pelit kuin istua aamusta iltaan hakkaamassa pleikkaria ja elää virvoitusjuomilla ja mikropitsoilla. Samaten kuin nykyinen muotijuttu tuijottaa jotain Netflix-sarjoja monta tuntia peräkkäin, ei sekään mun mielestä mistään täysipainoisesta elämästä kerro.

Henkilökohtaisesti suhtaudun kyllä aika nuivasti pelaamiseen harrastuksena. Ihminen, jolla intoa johonkin luovaan tekemiseen tai joka on kiinnostunut tieteestä, kulttuurista, taiteesta tms., on moninkertaisesti kiinnostavampi kuin joku, jonka suurin kiinnostuksen kohde on joku gta.

Henkilökohtaisesti suhtaudun nuivasti ihmisiin, jotka eivät luo taidetta, vaan tuijottavat sitä. Taiteen tekijät on vain monenkertaisesti kiinnostavampia, kuin joku rillipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa stereotypiaa täynnä aloitus. Yritä nyt hyvä ihminen päästä yli niistä tuikkukipoista, joko?

T. Aikuinen pelaava nainen

Älä viitsi. Olen ite nainen ja YKSIKÄÄN tuntemani nainen ei pelaa. Ei työkaveri. Ei sukulainen. Ei kaveri.

Ainoat pelaajat, jotka tunnen ovat miehiä. Se, että sinä pelaat, ei tarkoita, etteikö ap:n " stereotypia" yleisellä tasolla pitäisi paikkaansa.

Ps. tunnen monta tuikkukippokeräilijää...kaikki naisia.

Minä taas en tunne ainoatakaan naista, jonka pääasiallinen harrastus olisi "tuikkukippojen keräily". Pelaavia naisia on kyllä harvassa, mutta tuikkikippoihin intohimoisesti suhtautuvia naisia vielä harvemmassa - oman kokemukseni mukaan. 

Aloituksessa rinnastettiin harrastuksina pelaaminen ja tuikkukippojen kerääminen, mikä mielestäni on ihan älytöntä. Käsitöiden tekeminen, ratsastaminen, puutarhanhoito tms voisivat olla tyypillisiä naisten harrastuksia, mutta ei mikään "tuikkukippojen keräily". 

Joo, ja sama kaveri mainitsee tuikkukippojen lisäksi usein "kevätverhot" aloituksissaan. :D Meillä on tärkeää, että pimennysverhot löytyy kesäisin pelatessa. Ollaan pariskunta, kivointa pelailla yhdessä. 

Vierailija
64/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei mahda jeppe paljon pelatessaan sotkea...

Minun (ex) Jeppeni osasi kyllä pelata ja syödä ihan olan takaa. Pöytä täynnä papereita, kaljapulloja ja sipsipusseja. Nälkä? Kävi nopeasti keittiössä tekemässä jotain, jättäen järkyttävän kasan roskaa jälkeensä. Ja lautaset tietenkin jätti pöydälleen. 

Jeppe on ollut ilmeisen varakas, koska pulloissa  myytäävä olut on tänä päivänä erikoisolutta.

Pullokaljaa ei ole myyty vuosikausiin. Vai puhutko jostain vuoden -95 18-vuotiaasta bensalenkkaripoikkiksestasi? 

Vierailija
65/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta yhtään vanhojen kääpöjen mielipide pelaamista.

Jutellaan sitten tästä, kun seuraavan kerran täälle itkette kun ei sitä kumppania löydy.

Kumppani löytyy ja hän pelaa itsekkin.  Meillä on itseasiassa omat tietokoneet vierekkäin jotta yhdessä pelaaminen on sujuvaa.

Vierailija
66/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nää siinä mitään lapsellista. Huvi missä muutkin.

Vierailija
67/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kamppailulajeja harrastava, kovaa ja pitkään paneva, ravintoloissa istuva, koti- ja pihatöitä suorittava, koodaava ja pelaava toimitusjohtaja.

Ja minulle on aivan sama, jos joku pullea putousta katsova kotipirkko ei kestä sitä, että joskus istun telkkarin edessä pelaamassa Witcheriä.

Vierailija
68/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelimiäs kirjoitti:

Ei se pelaaminen sinänsä ole lapsellista. Monia (naisia) vaan harmittaa, kun miehet käyttävät siihen aivan järjettömän paljon aikaa. Jos on parisuhteessa, ei kuulosta oikein järkevältä pelata 4-8 tuntia JOKA päivä. Jos miehet osaisivat rajoittaa pelaamisenhimoaan ja elää muutakin elämää, kaikilla olisi kivempaa. Myös heillä itsellään. Pelaaminen on hieno juttu ja tarjoaa mahdollisuuksia myös mukavaan yhdessäoloon, mutta liiallisena se, kuten kaikki muutkin harrastukset, ei ole enää mukavaa muille. Ja tuskin pelaajalle itselleenkään pitkällä tähtäimellä.

8 tuntia joka päivä pelaava ihminen on yhtä harvinainen yksisarvinen paitsi kaltaisiesi miesvihafantasioissa.

Ottamatta kantaa ensimmäiseen kirjotukseen, voin sinulle faktana kertoa, että noita 8h päivässä pelaavia kyllä löytyy. Valitettavasti.

T. Työnsä puolesta kaikkea nähnyt

Mitä valitettavaa siinä on? 8h töitä/koulua, 8h pelaamista ja 8h unta

ohis

Entäs kotityöt? Syöminen? Ai niin, nehän pelaajapoitsu voi jättää lähimmälle naiselle hoidettavaksi. Siinähän kelpaa pelata. 

Kotityöt voi tehdä viikonloppuna ja syöminen menee pelaamisen ohessa

Vierailija
69/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v nainen ja pelaan käytännössä joka päivä tietokoneella. Koskaan en ole saanut kuulla asiasta mitään keneltäkään, no ehkä puoliso joskus valittaa, mutta muuten en. Onko tuo arvostelu enemmän nimenomaan miehiin kohdistuvaa?

Vierailija
70/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelimiäs kirjoitti:

Ei se pelaaminen sinänsä ole lapsellista. Monia (naisia) vaan harmittaa, kun miehet käyttävät siihen aivan järjettömän paljon aikaa. Jos on parisuhteessa, ei kuulosta oikein järkevältä pelata 4-8 tuntia JOKA päivä. Jos miehet osaisivat rajoittaa pelaamisenhimoaan ja elää muutakin elämää, kaikilla olisi kivempaa. Myös heillä itsellään. Pelaaminen on hieno juttu ja tarjoaa mahdollisuuksia myös mukavaan yhdessäoloon, mutta liiallisena se, kuten kaikki muutkin harrastukset, ei ole enää mukavaa muille. Ja tuskin pelaajalle itselleenkään pitkällä tähtäimellä.

8 tuntia joka päivä pelaava ihminen on yhtä harvinainen yksisarvinen paitsi kaltaisiesi miesvihafantasioissa.

Ottamatta kantaa ensimmäiseen kirjotukseen, voin sinulle faktana kertoa, että noita 8h päivässä pelaavia kyllä löytyy. Valitettavasti.

ohis

Entäs kotityöt? Syöminen? Ai niin, nehän pelaajapoitsu voi jättää lähimmälle naiselle hoidettavaksi. Siinähän kelpaa pelata. 

Kotityöt, tai niistä jankuttaminen on sinun harrastuksesi? Tai siis kokopäivätyösi mammapalstalla....

Mitä kotitöitä olet tänään itse tehnyt?

Toisekseen, naisten asunnot ovat saastaisia, eikä nykynainen osaa  edes teevettä keittää.

Vierailija
71/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun (ex) Jeppeni osasi kyllä pelata ja syödä ihan olan takaa. Pöytä täynnä papereita, kaljapulloja ja sipsipusseja. Nälkä? Kävi nopeasti keittiössä tekemässä jotain, jättäen järkyttävän kasan roskaa jälkeensä. Ja lautaset tietenkin jätti pöydälleen. 

Jeppe on ollut ilmeisen varakas, koska pulloissa  myytäävä olut on tänä päivänä erikoisolutta.

Pullokaljaa ei ole myyty vuosikausiin. Vai puhutko jostain vuoden -95 18-vuotiaasta bensalenkkaripoikkiksestasi? 

Ihan löytyy normiKoffia pullosta.

Vierailija
72/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella miehellä rn ole kokeillut pelata joten en tiedä kuinka lapselliselta se tuntuisi. Konsoleilla ja tietsikalla kyllä pelaan, enkä ole ikinä pitänyt sitä touhua lapsellisena.

N39

Sen kyllä uskon, ettet ole miehellä päässyt pelailemaan.

Vierailija
73/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut mainita että en asu Suomessa :) täällä myydään vielä (hiton halpaa!) pullokaljaa vielä tänäkin vuonna

Vierailija
74/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin niissä kaupoissa, joissa minä käyn ,on hyllymetreittäin olutta pulloissa.-ohis

Vierailija
75/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kamppailulajeja harrastava, kovaa ja pitkään paneva, ravintoloissa istuva, koti- ja pihatöitä suorittava, koodaava ja pelaava toimitusjohtaja.

Ja minulle on aivan sama, jos joku pullea putousta katsova kotipirkko ei kestä sitä, että joskus istun telkkarin edessä pelaamassa Witcheriä.

Minulle on täysin sama, mitä joku yksinäinen luuseri puuhaa. Kunhan ei mun olohuoneessa notku.

Vierailija
76/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelimiäs kirjoitti:

Palstaammille suurinta herkkua on kotitöillä uhriutuminen. Mitä enemmän niitä tekee, sitä parempi ihminen! Ja parempi elämä kaiketi.

ohis

Kotityöt, tai niistä jankuttaminen on sinun harrastuksesi? Tai siis kokopäivätyösi mammapalstalla....

Mitä kotitöitä olet tänään itse tehnyt?

Toisekseen, naisten asunnot ovat saastaisia, eikä nykynainen osaa  edes teevettä keittää.

Vierailija
77/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin niissä kaupoissa, joissa minä käyn ,on hyllymetreittäin olutta pulloissa.-ohis

Niin on , erikoisoluita jotka maksavat 3 eurosta ylöspäin per pullo.

Vain varakas mies voi juoda näitä niin paljon että niitä on kämppä puolillaan. 

Normaali kaljanjuoja ostaa ihan sitä 0.90 senttiä maksavaa koffia tölkissä. 

Vierailija
78/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimiäs kirjoitti:

Jos aikuisella miehellä on aikaa pelata joka päivä 4-8h, niin ongelmat on syvemmällä kuin mahdollisessa lapsellisuudessa. Mä ainakin olen 8h päivässä töissä. Tai oikeastaan 9h, kun ottaa työmatkat huomioon. Siihen päälle ruokakauppa, joinain päivinä sali tai kodin siivous. Sitten pitää vielä valmistaa se ruoka, syödä se ja sitten ollaankin jo pitkällä illassa. Hirveän myöhään ei viitsi valvoa, koska aamulla on taas töitä.

Jos normaalissa arjessa jää edes hetki olla puolison kanssa, vaihtaa kuulumiset tai katsoa yhdessä joku sarjan jakso, niin kiva. Usein siitäkin ajasta osan vie vauva-palstailut, somekirjoittelut ja ties mitkä keinot yrittää vähän rentoutua. Jos toisella on aikaa vetää 8h pelimaraton, upputua johonkin fantasiamaailmaan tekemään taikoja kuulokkeet päässä, niin kyllä mä kysyisin että mitä jos vaikka menisit ja pesisit ennemmin ton meidän vessan.

Vierailija
79/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aikuisella ihmisellä olisi muutakin tekemistä kuin viihdyttää itseään? Toki samaan itsensä viihdyttämiseen lasken myös tvn ja netflixin katselun, lukemisen ym. Harrasteet. Kohtuullisissa määrin kaikki nämä on ok, mutta siinä pisteessä kun ir askareet jäävät harrastuksen jalkoihin ollaan liiallisuuksissa.

Ymmärrän. Elämä on suorite, ja ihmisen ei kuulu nauttia siitä. Taivaassa ehtii sitten nauttia...

No aika köyhää elämää on jos sinun ainoa nautintosi elämässä on konsolipelaaminen.

Täytyyhän näitä luusereita ymmärtää. Pelaaminen on ainoa tapa millä tosielämän luuseri saa onnistumisenkokemuksia ja voi päteä sillä millä levulla jossain pelissä on. Onhan nämä paljon pelaavat vertaisryhmänsä kingejä , mutta sillä välin oikea elämä lipuu ohitse.

En nyt luuseriksi kutsuisi. Itse en pelaa, mutta vierestä olen seurannut. Aika taitoja moni niistä peleistä vaatii. Nämä " luuserit" ovat myös yleensä törkeän hyviä sitten kaikissa tietoteknisissä ongelmissa.

Ps. Joku voisi kutsua av palstalla tuntikausia roikkumista luuseripuuhaksi...

Miten konsolipelaajasta tulee tietotekniikan osaaja? Jos pelaa tietokoneella se lienee jollain tasolla mahdollista.

Olen täysin samaa mieltä palstalla roikkumisesta, jonka vuoksi en sitä itsekkään harrasta kuin kahvi ja ruokataukojen viihteenä.

Ihan sivuhuomiona: noita pelaajapoikia pyrkii tosi paljon koodauslinjoille opiskelemaan. Osa ei ole lainkaan soveltuvia alalla koska sitä matemaattista taitoa ei löydy lainkaan. Osalla on motivaatio kohdallaan ja jopa lahjoja joten heistä voi varmasti tullakin asiantuntijoita. Noin yleisesti sanoisin että ne naiset jotka it-alalle hakevat, ovat paljon soveltuvampia alalle kuin keskimääräinen mies-hakija. Toki näitä naisia on edelleen murtoosa mieshakijoista, mutta keskimääräinen naiskoodari on mieskoodaria parempi :)

Vierailija
80/130 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on , erikoisoluita jotka maksavat 3 eurosta ylöspäin per pullo.

Vain varakas mies voi juoda näitä niin paljon että niitä on kämppä puolillaan. 

Normaali kaljanjuoja ostaa ihan sitä 0.90 senttiä maksavaa koffia tölkissä. 

Käy joskus muuallakin lähiösi K-Marketissa.

Euron normiolutta saa pullossa ihan kuin ennenkin.