Miten ja mistä löydätte uutta musiikkia kuunneltavaksi?
Kommentit (65)
Juutuubista tietysti. Joka kerralla sieltä löytyy jotain uutta ja kiinnostavaa. Enkä tosiaan seuraa mitään listoja vaan etsin ihan itse.
Spotify soittaa soittolistan ulkopuolelta usein sellaisia kappaleita joista on löytynyt mieleisiäni biisejä/bändejä.
Maracelsus kirjoitti:
Juutuubista tietysti. Joka kerralla sieltä löytyy jotain uutta ja kiinnostavaa. Enkä tosiaan seuraa mitään listoja vaan etsin ihan itse.
Millä hakusanoilla siis etsit?
Euroviisuista yllättävää kyllä löytyy usein hyviä bändejä joiden muuta tuotantoa löytää youtubesta. Ei ihan valtavirtaa ja hittilistojen huippuja mutta todella hyviä kyllä, esim Unkarista tai Turkista.
Spotifysta. Kun hakee jotain artistia niin sieltä artistisivulta löytyy fanien kuuntelulistalla olevia saman tyylisiä bändejä. Olen tehnyt hurjan paljon löytöjä sitä kautta. Tykkään esim. Mumford and sonsista ja artistiradion sekä fanien kuuntelulistalla olevista artisteista löysin monta uutta mielenkiintoista yhtyettä. Se artistiradio on hyvä soittolistaidea.
Jos tykkää yhtään raskaammasta, niin olen tehnyt paljon löytöjä YleX:n uuden rockmusiikin soittolistasta. Teppo Vapaus on kaivellut hemmetin hyviä kappaleita ohjelmiinsa ja sitä kautta tullut paljon uusia tuttavuuksia.
Festareilta, kavereilta, spotifyn tarjoamana ja itse haettuna (tietyn genren soittolistat, samankaltaiset artistit ja toisten fanien kuuntelemat)
Vierailija kirjoitti:
Festareilta, kavereilta, spotifyn tarjoamana ja itse haettuna (tietyn genren soittolistat, samankaltaiset artistit ja toisten fanien kuuntelemat)
Lisään vielä, että festareiden lisäksi keikoilta (useita artisteja) joista menen katsomaan yhtä.
Spotifyta näköjään moni käyttää, mutta eikös sinne tarvinnut face-tilin jotta sitä pääsee käyttämään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Seuraamalla spotifysoittolistoja. Esim. eri maiden topsatalistoilta löytyy mielenkiintoisia. Youtube ehdotuksista löytyy myös mielenkiintoista musiikkia.
Myös fb:ssä eri artisteja seuraamalla saa ehdotuksia muistakin artisteista/ yhteistä. Niitä sitten selaamalla löytyy aina uutta kuunneltavaa.Lisäksi olen pyytänyt lastani soittamaan hänen suosikkejaan, ja sieltä aina joku löytyy myös minulle kuunneltavaksi.
Muuten hyviä neuvoja, mutta spotifyn soittolistoilta löytyy vain ja ainoastaan levy-yhtiöiden rahalla promoavia artistejaan, mikä ei tarkoita sitä, että se on "hyvää musiikkia". Se on musiikkia, jota levy-yhtiöt ovat päättäneet markkinoida meille kuuntelijoille. Minä en tykkää siitä, että minulle määritellään "hyvä musiikki". Käyn itse randomina etsimässä mahdollisimman paljon mainstreamin ulkopuolella olevaa materiaalia. Siksi, että radioiden soittolistoillakin (rahalla promottu) musiikki kuulostaa kaikki ihan samalta Rihanna -vinkumiselta. Ainoastaan miehen/naisen laulamana. Kappaleiden rakenteet samat, laulutapa sama ja lyriikat suorastaan aliarvioivat kuuntelijoiden älykkyyttä tyyliin "baby, don't go, I love you so"
YouTubesta kun hakee jotain, palvelu ehdottaa jotain samantyyppistä. No sitten onkin homma hankkia biiseistä alkuperäinen versio. YouTubessahan musa on häviöllisesti pakattua p..aa. Minun musiikkimaku on minun eikä muiden musiikkimaku. Siksi en tuijota listoja.
En etsi mistään uutta musiikkia. Hyvän musiikin tekeminen loppui noin 40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että festareiden lisäksi keikoilta (useita artisteja) joista menen katsomaan yhtä.
Nämä plus seuraan Rumban ja Soundin levyarvioita, niistä löytyy monesti helmiä.
Vierailija kirjoitti:
En etsi mistään uutta musiikkia. Hyvän musiikin tekeminen loppui noin 40 vuotta sitten.
Tarkennan sitten aloitusta sen verran, että mistä löydät ITSELLESI uutta musiikkia kuunneltavaksi?
Ap
Tykkään mistä tykkään kirjoitti:
YouTubesta kun hakee jotain, palvelu ehdottaa jotain samantyyppistä. No sitten onkin homma hankkia biiseistä alkuperäinen versio. YouTubessahan musa on häviöllisesti pakattua p..aa. Minun musiikkimaku on minun eikä muiden musiikkimaku. Siksi en tuijota listoja.
Nyt löytyi oikein erityinen uniikki lumihiutale sieltä. Tyyli vuodelta 2010.
Ihailemasi muusikot tai bändit tuskin keikkailevat, löytyvät mistään netistä tai levyttävät, koska heitä ei sinun lisäksesi kukaan muu kuuntele?
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla puhdas asennekysymys tai etsit vääristä paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä plus seuraan Rumban ja Soundin levyarvioita, niistä löytyy monesti helmiä.
Joskus toki, mutta ne arviot ovat kaikki levy-yhtiöiden artistien levyistä. Siellä ei ole independent -tuotettuja levyjä arvioissa, koska niiden ei nähdä tuovan rahaa. Maailmassa on hirveästi loistavia artisteja ilman levytyssopparia. Sitten taas on helvetisti näitä Idols -voittajia sun muuta kertakäyttöroskaa.
Spotify. The Skankbeat. Loistava bändi. Biisi "Kaunis kärsimys" oma lemppari.
Seuraamalla spotifysoittolistoja. Esim. eri maiden topsatalistoilta löytyy mielenkiintoisia. Youtube ehdotuksista löytyy myös mielenkiintoista musiikkia.
Myös fb:ssä eri artisteja seuraamalla saa ehdotuksia muistakin artisteista/ yhteistä. Niitä sitten selaamalla löytyy aina uutta kuunneltavaa.
Lisäksi olen pyytänyt lastani soittamaan hänen suosikkejaan, ja sieltä aina joku löytyy myös minulle kuunneltavaksi.