Oletko koskaan epÀillyt jonkun olevan kateellinen sinulle?
Kommentit (30)
Entinen esimieheni, kun kuuli, ettÀ olin saanut isopalkkaisten työn ulkomailta
En, mutta minulle kateelliset henkilöt ovat kertoneet itse suoraan olevansa. Aina yhtÀ yllÀttÀvÀÀ, sillÀ joka kerta olen itse myös kadehtinut kyseistÀ minulle kateellista ihmistÀ.
Onhan nuo monetkin nÀÀntyneet perheenÀidit, monta lasta helmoissa roikkumassa.
Me ei haluttu sellaista karusellia, elellÀÀn huoletonta elÀmÀÀ kaksin.
M54 N51
Vierailija kirjoitti:
Entinen esimieheni, kun kuuli, ettÀ olin saanut isopalkkaisten työn ulkomailta
Huomattavasti inhimillisempÀÀ tuossa tilanteessa on ollakin kateellinen kuin ettÀ ei olisi. Ihmisille on vaan niin vaikeaa jopa anonyyminÀ myöntÀÀ kateuden olemassaolo, etenkÀÀn jos se liittyy omiin kateuden tunteisiin. Ego ei kestÀ.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta minulle kateelliset henkilöt ovat kertoneet itse suoraan olevansa. Aina yhtÀ yllÀttÀvÀÀ, sillÀ joka kerta olen itse myös kadehtinut kyseistÀ minulle kateellista ihmistÀ.
Eikö sinun kateellisena pitÀisi nimenomaan tiedostaa kateuden olemassaolo? Ainakin tÀllÀ palstalla olen kuullut usein sanottavan, ettÀ kateellinen uskoo muidenkin olevan kateellisia.
En oikeastaan. Muutaman kerran on sanottu, ettÀ mulla on asiat niin hyvin etten ymmÀrrÀkÀÀn. YmmÀrrÀn kyllÀ.
En ole huomannut kateutta. Joskus olen miettinyt, kadehtiiko kukaan, koska elĂ€mĂ€ssĂ€mme on joitakin âhienojaâ asioita joihin tuttavapiirissĂ€mme kaikilla ei ole mahdollisuutta. Mutta en ole mitÀÀn huomannut. HyvĂ€ niin.
Huomaa ettÀ tÀmÀ aihe on tabu, kun tulee niin vÀhÀn kommentteja.
En. EikÀ kiinnostaisi vaikka joku olisikin niin typerÀ, ettÀ kadehtisi ketÀÀn.
En epÀile mitÀÀn, tunnen ja tiedÀn nÀmÀ kateelliset tyypit. SelkÀni takana leuat loksuu ja paskapuhetta riittÀÀ. Koska niiltÀ puuttuu yksityiskohtia ja faktaa tietoa, ne keksii omiaan. En anna tÀmÀn hÀiritÀ mielenrauhaani.
"Koirat haukkuu ja karaavaani kulkee!"
Vierailija kirjoitti:
En. EikÀ kiinnostaisi vaikka joku olisikin niin typerÀ, ettÀ kadehtisi ketÀÀn.
Miksi mikÀÀn tunne olisi toista tunnetta typerÀmpi?
En luule, vaan tiedÀn, ettÀ moni mies on minulle katellinen nÀhdessÀÀn minut kÀvelyllÀ puolisoni kanssa. :)
Vaikka kuin usein ja ihmiset on myös suoraan sanonu olevansa kateellisia.
Joo, yksi tuttava. Ei ikinÀ sanonut sitÀ ÀÀneen, mutta alko yhtÀkkiÀ matkimaan (luoja ettÀ tuntuu typerÀltÀ kÀyttÀÀ tÀtÀ sanaa aikuisena) pukeutumistyyliÀni, puhetapaani ja jopa kiinnostuksenkohteitani. HÀn vihasi tilastotieteitÀ mutta yhtÀkkiÀ hÀn olikin niiiin kiinnostunut koska minÀ olen sillÀ alalla.
Oudointa on se ettÀ hÀn on oikeasti ihan OK tyyppi omana itsenÀÀn.
En. KÀytÀn ihan uskomattoman olemattoman mitÀttömÀn vÀhÀn aikaa sen miettimiseen, mitÀ muut minusta ajattelevat. Ja siis tÀssÀ ei nyt oikeasti ollut mitÀÀn asennetta mukana - olen vain huomannut, ettÀ muiden ihmisten ajatukset noin ylipÀÀnsÀ kiinnostavat minua aivan todella vÀhÀn, mikÀli ne eivÀt kosketa jotakin tiettyÀ ilmiötÀ, josta olen itsekin kiinnostunut. EpÀilenkin, ettÀ olen lievÀ assi tms.
EnkÀ kyllÀ keksi, mistÀ kukaan edes olisi mulle kateellinen. No money, looks or status.
Vierailija kirjoitti:
En. KÀytÀn ihan uskomattoman olemattoman mitÀttömÀn vÀhÀn aikaa sen miettimiseen, mitÀ muut minusta ajattelevat. Ja siis tÀssÀ ei nyt oikeasti ollut mitÀÀn asennetta mukana - olen vain huomannut, ettÀ muiden ihmisten ajatukset noin ylipÀÀnsÀ kiinnostavat minua aivan todella vÀhÀn, mikÀli ne eivÀt kosketa jotakin tiettyÀ ilmiötÀ, josta olen itsekin kiinnostunut. EpÀilenkin, ettÀ olen lievÀ assi tms.
EnkÀ kyllÀ keksi, mistÀ kukaan edes olisi mulle kateellinen. No money, looks or status.
Olisi mielenkiintoista tavata sinunlainen livenÀ.
Up