Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?

Vierailija
09.10.2018 |

Yh lähihoitaja joka miettii lopputiliä

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavat vuokran (1200e kk) ja käteen saan kuussa n. 1400e. Löytyy kaksi lasta

Miten sä muka noin paljon saat käteen? 1 aikuinen n. 500€ + 2 lasta n. 600€, eli mistä hyvästä saat sen verran mitä pitäisi saada kolmesta lapsesta?

Vierailija
182/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaatteko te tukia saavat? Jos perusosan verran (vajaa 500 e) annetaan "ruokarahaa" niin eihän siitä mikään mahdottomuus ole säästää ja matkustella silloin tällöin.

Vierailija
184/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja rappioalkoholistit kertyvät Helsinkiin, ei heitä voi sieltä poiskaan ajaa"

Miksi ihmeessä ei?

No pitäiskö sitä sitten yrittää? Rakennetaan asuntola Iittalaan ja katsotaan miten pieni kylä sopeutuu satoihin narkomaaneihin?

Miksi Iittalan asukkaat ja Kallion (tai Punavuoren, Eiran, Töölön tms.) olisivat niin erilaisia, että ihmiset Töölössä joutuvat sietämään narkkareita arjessaan ja oletat että he siihen kykenevät, mutta ihmiset Iittalassa eivät joudu ja oletat etteivät kykene?

Helsingissä he sulautuvat joukkoon, Iittalan väkiluku on niin pieni, ettei ns.tavallisia ihmisiä ole tarpeeksi siihen. Rikollisuus ja turvattomuus kasvaisi huomattavasti eikä kukaan enää uskaltaisi muuttaa Iittalaan. Vartijoita tarvitsisi myös palkata huomattavasti enemmän.

Kyllä tuo aines tehokkaasti Helsinginkin pilaa. Ja miksi kaikkien pitäisi kärsiä? Laittakaa ne johonkin kauas teollisuusalueelle eristyksiin. Tuo elämäntapa kun on ihan oma valinta.

Ei ne ole mitään aivotonta massaa, jonka voi tuosta vaan eristää yhteiskunnasta. Edes mielenterveyspotilaita ei voi sulkea loppuiäkseen eristykseen. Asunnottomilla on taustalla lapsuuden pahoinpitelyjä, hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä, joiden vuoksi ajautuivat päihteiden käyttäjiksi. Myöskään mielenterveysongelmat ei ole oma valinta.

Vierailija
185/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja rappioalkoholistit kertyvät Helsinkiin, ei heitä voi sieltä poiskaan ajaa"

Miksi ihmeessä ei?

No pitäiskö sitä sitten yrittää? Rakennetaan asuntola Iittalaan ja katsotaan miten pieni kylä sopeutuu satoihin narkomaaneihin?

Miksi Iittalan asukkaat ja Kallion (tai Punavuoren, Eiran, Töölön tms.) olisivat niin erilaisia, että ihmiset Töölössä joutuvat sietämään narkkareita arjessaan ja oletat että he siihen kykenevät, mutta ihmiset Iittalassa eivät joudu ja oletat etteivät kykene?

Helsingissä he sulautuvat joukkoon, Iittalan väkiluku on niin pieni, ettei ns.tavallisia ihmisiä ole tarpeeksi siihen. Rikollisuus ja turvattomuus kasvaisi huomattavasti eikä kukaan enää uskaltaisi muuttaa Iittalaan. Vartijoita tarvitsisi myös palkata huomattavasti enemmän.

"tavallisia ihmisiä"

Tuo on juuri tuo sosialistinen elämänkatsomus, että muut ihmiset ovat vain orjia, tässä tapauksessa "tavalliset ihmiset" joiden ainoa arvo ja oikeus on sun mielestä se, että toimivat häiriöaineksen taltuttajina. Etpä ole paljon ihmisoikeuksista kuullut. On "tavallisillakin ihmisillä" oikeuksia. Nyt heidät jo orjuutetaan elättämään häiriöaines. Vähintään se aines pitäisi eristää jonnekin tavallisesta elämästä.

En sanonut, etteikö heillä olisi muutakin arvoa. Sitä ratikkaa tai bussia vaan on pikkasen miellyttävämpi odottaa, kun odottajista on selviä ja rauhallisia yli 80 prosenttia kuin jos luku olisi toinen, kuten se olisi, jos pikkupaikkakunta täyttyisi tietyntyypisistä ihmisistä. Pikkupaikkakunnalle ei ole tunkua asukkaista, Helsinkiin on. Steissillä ei kukaan asu, mutta suurin osa siellä on tulossa tai menossa töihin.

Vierailija
186/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lastentarhanopettaja. Minulle jää verojen jälkeen käteen 1600€. Tästä maksan asumisen, laskut yms menot. Säästöjä jos haluan, en voi tehdä mitään ekstraa. Oksettaa että joku makaa omasta halustaan kotonaan ja saa 1200€ tai enemmänkin. Toivon että siitä lähtee edes verot pois. Ei voi kun ihmetellä tätä ilmaista aarrearkkua työttömille, jota myös kelaksi kutsutaan.

Mikä sitten on sinun ratkaisusi vammaisten, sairaiden, työttömien jne osalta? Minusta sinä olet oksettava ihminen.

Vierailija
187/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lastentarhanopettaja. Minulle jää verojen jälkeen käteen 1600€. Tästä maksan asumisen, laskut yms menot. Säästöjä jos haluan, en voi tehdä mitään ekstraa. Oksettaa että joku makaa omasta halustaan kotonaan ja saa 1200€ tai enemmänkin. Toivon että siitä lähtee edes verot pois. Ei voi kun ihmetellä tätä ilmaista aarrearkkua työttömille, jota myös kelaksi kutsutaan.

Me toimeentulotukiasiakkaat taas ei voida säästää, haluttiin tai ei. Meille ei myöskään kerry eläkettä ym. Tuosta 1200 on jo otettu verot. Kyseessä ei siis ole ryyppyraha vaan tuossa on asumistuki ja tt-tuki, jonka henkilö saa vuokraan. Sen jälkeen henkilölle jää max.489 euroa, mikä on tässä maassa suojaosuus, joka pitää yksinasuvalle jäädä. On siis aivan sama onko henkilön vuokra 300 vai 700, koska tämä ihminen ei sitä rahaa itselleen käyttöön saa vaan se menee vuokranantajalle. Työtön itse on syytön siihen, ettei asuinpaikkakunnallaan ole halvempia asuntoja. Toiselle puolelle Suomea muuttaminen ei ole niin yksinkertaista. Iso joukko työttömiä muuttaa sinne Iittalaan kuluttamaan pienen paikkakunnan sosiaalipalveluita vailla mahdollisuuksia työllistyä. Ja vielä ne narkomaanitkin siellä tarjoamassa kiusauksia.

Vierailija
188/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseänikin hävetti, kun muutin 3-kymppisenä pois lapsuudenkodistani ja sain kaikki nämä tuet. Mutta valitettavasti elämäntilanteeni oli mikä oli ja toinen vaihtoehto olisi ollut kadulla asuminen. Olen myös ollut matalapalkkatöissä ja totta, ero tukiin ei näennäisesti ole huima, muutama satanen. Henkisesti taas, eroa oli ja paljon. Sain tuntea itseni aikuiseksi. Ei tarvinnut lähettää tiliotteita minnekään. Kaverit sai maksaa velkoja tilille. Eläkettä kertyi. Ei tarvinnut lähettää mitään anomuksia. Saattoi muuttaa yhteen kumppanin kanssa miettimättä vaikuttaako tämä nyt johonkin tukeen. Lista on loputon.

Vierailija
189/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuistani pystyn säästämään, mutta ne eivät mene reissaamiseen. Käyn pari-kolme kertaa kuussa maksullisella naisella, ja se ei ole halvinta lystiä.

Sille joka tuolla kyseli.

M32

Vierailija
190/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me toimeentulotukiasiakkaat taas ei voida säästää, haluttiin tai ei.

Mikä estää säästämästä? Moni laittaa rahaa jemmaan "pahan päivän varalle", ei kaikki saa tuhlattua viittäsataa kuussa.

Vierailija
191/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa mitään, mieheni saa työmarkkinatukea. Toimeentulotukeen meillä ei ole oikeutta, tulot menee himpun verran yli ja teen töitä. Kyllä köyhällä on hyvä olla!

Vierailija
192/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmätiä.

Ehkä joku viis donaa tulee suoraan kelalta mulle noitten rahastusluukkujen kautta.

Jotain köyhiä niissä asuu, mutta ihan sama.

Niiden kautta saan varmat massit asunnoistani.

Moro, mä lähen golffaan!

Vierailija
193/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minimirahalla kituuttaminen oli hirveää. Sain siis joo jotain n.1200, mutta vuokran jälkeen siitä jäi 440. Toki mulla on myös lievä päihdeongelma, joten rahat kului viikossa, mutta vaikka olisin raitis, ei tuolla summalla juhlittaisi ja vielä pantaisi vähän säästöön muutenkaan. Nyt pääsin kurssille/työharjoitteluun ja tuet nousi niin, että vuokran jälkeen käteen jää 700 ja tuntuu kuin eläisin ihan eri elämää. En enää juokaan niin paljon, kun päivissä on sisältöä.

Vierailija
194/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni = asumistuki + työmarkkinatuki + kulukorvaus (kuntouttavassa työtoiminnassa käymisestä) = n. 870 e/kk.

(Asumiskuluihin tuosta menee n. 400 e.)

Vierailija
195/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me toimeentulotukiasiakkaat taas ei voida säästää, haluttiin tai ei.

Mikä estää säästämästä? Moni laittaa rahaa jemmaan "pahan päivän varalle", ei kaikki saa tuhlattua viittäsataa kuussa.

Oisko vaikka se, että tiliotteet syynätään kuukausittain, ettei niillä ole säästöjä.

Vierailija
196/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ota huomioon, että noista tuista maksetaan vuokra ja esimerkiksi netti, puhelin, matkakortti, vaatteet, ruoka, hygienia ym .

Ihan turhaa kadehtia köyhän elämää ja aika säälittävää.

Ei vaan te ette ota huomioon sitä, että nettopalkka voi olla samaa tasoa tukien kanssa ja siitä joutuu maksamaan aivan kaiken, enemmän kuin mitä toimeentulotuen varassa oleva joutuu maksamaan koska saa maksusitoumuksia.

Vierailija
197/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ota huomioon, että noista tuista maksetaan vuokra ja esimerkiksi netti, puhelin, matkakortti, vaatteet, ruoka, hygienia ym .

Ihan turhaa kadehtia köyhän elämää ja aika säälittävää.

Ei vaan te ette ota huomioon sitä, että nettopalkka voi olla samaa tasoa tukien kanssa ja siitä joutuu maksamaan aivan kaiken, enemmän kuin mitä toimeentulotuen varassa oleva joutuu maksamaan koska saa maksusitoumuksia.

Vierailija
198/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0€, ei lapsia joten ei mitään lapsilisiä ja tienaan n. 4000€/kk ahkeralla työnteolla joten elätän itse itseni. Suomi kaatuu vielä jonain päivänä, kun ihmiset nostavat enemmän rahaa kuin me työssäkäyvät ehdimme veroja maksaa.

OOOOHH... Olet oikea yli-ihminen. Jumalasta seuraava, ylöspäin. Me kaikki palvomme sinua. NOT!

Vierailija
199/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0€, ei lapsia joten ei mitään lapsilisiä ja tienaan n. 4000€/kk ahkeralla työnteolla joten elätän itse itseni. Suomi kaatuu vielä jonain päivänä, kun ihmiset nostavat enemmän rahaa kuin me työssäkäyvät ehdimme veroja maksaa.

OOOOHH... Olet oikea yli-ihminen. Jumalasta seuraava, ylöspäin. Me kaikki palvomme sinua. NOT!

"Suomi kaatuu vielä jonain päivänä, kun ihmiset nostavat enemmän rahaa kuin me työssäkäyvät ehdimme veroja maksaa."

Tämä nyt sattuu olemaan kylmää faktaa, koska julkinen sektori on nyt rahoitettu yli 10 vuotta velalla, eli toisinsanoen verokertymä ei riitä kattamaan menoja.

- eri

Vierailija
200/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmätiä.

Ehkä joku viis donaa tulee suoraan kelalta mulle noitten rahastusluukkujen kautta.

Jotain köyhiä niissä asuu, mutta ihan sama.

Niiden kautta saan varmat massit asunnoistani.

Moro, mä lähen golffaan!

Meinasin kirjoittaa mistä tiedät, mutta tietenkin, jos rahat tulee suoraan. Itse asun rahastusluukussa (13 neliöä, 720e) mutta vuokranantajani ei tiedä milloin olen työttömänä ja milloin töissä.