Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?

Vierailija
09.10.2018 |

Yh lähihoitaja joka miettii lopputiliä

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ota huomioon, että noista tuista maksetaan vuokra ja esimerkiksi netti, puhelin, matkakortti, vaatteet, ruoka, hygienia ym .

Ihan turhaa kadehtia köyhän elämää ja aika säälittävää.

Ei vaan te ette ota huomioon sitä, että nettopalkka voi olla samaa tasoa tukien kanssa ja siitä joutuu maksamaan aivan kaiken, enemmän kuin mitä toimeentulotuen varassa oleva joutuu maksamaan koska saa maksusitoumuksia.

Kun olin töissä palkkani oli sen verran pieni, että olisin ollut oikeutettu saamaan 200 euroa asumistukea. Eli siinä mielessä tuloni olisivat kyllä olleet paljon suuremmat kuin kotona ollessa. En hakenut tukea vaan kikkailin veroprosentin pienemmäksi ja sain rahat sitä kautta.

Vierailija
202/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ota huomioon, että noista tuista maksetaan vuokra ja esimerkiksi netti, puhelin, matkakortti, vaatteet, ruoka, hygienia ym .

Ei vaan te ette ota huomioon sitä, että nettopalkka voi olla samaa tasoa tukien kanssa ja siitä joutuu maksamaan aivan kaiken, enemmän kuin mitä toimeentulotuen varassa oleva joutuu maksamaan koska saa maksusitoumuksia.

Ainakin, kun olin palkkatuella Kierrätyskeskuksessa, palkka oli 200 euroa enemmän kuin mitä olisin saanut tuilla eläessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin, kun olin palkkatuella Kierrätyskeskuksessa, palkka oli 200 euroa enemmän kuin mitä olisin saanut tuilla eläessä.

Tosin asuin silloin halvemmassa kämpässä ja asumistukeni oli pienempi, en olekaan varma oliko ero noin paljon. Mutta ainakin ollessani palkkatuella ravintolassa palkkani oli 300 enemmän kuin tuilla.

Vierailija
204/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2300e. Perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta. Tuosta summasta maksetaan siis kaikki asumisesta lähtien. Muita tuloja ei tällä hetkellä ole.

Vierailija
205/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 2300e. Perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta. Tuosta summasta maksetaan siis kaikki asumisesta lähtien. Muita tuloja ei tällä hetkellä ole.

Onko teillä vuokra vaan 400€?

Aikuiset kun saa n. 500€ ja lapset 300€ eli yhteensä 1900€ elämiseen. Vai saako aikuiset vähemmän kun asuvat samassa taloudessa?

Vierailija
206/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, olen ollut ihan kurassa työpaikassa osarina ja saan ehkä tuurilla sen 1400 euroa kuussa. Vähän sellainen fiilis että pakko päästä pois, mutta eipä tuo kamalan synkältä näytä.

Vierailija
207/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki 0 euroa saavat! Olette siis lapsettomia, ette koskaan ole ostaneet lääkkeitä ettekä ole koskaan olleet sairaana? ette ole käyneet myöskään yksityisellä lääkärillä tai hammaslääkärillä ettekä työterveyshuollossa? Onnea!

Ei kukaan saa työterveyskäynnin takia Kelasta mitään. Jos työterveys laskutttaa jotain kelalta, se ei asiakkaalle tule.

Tässä viestiketjussa olennaista ei ole se, jos kolme vuotta sai lääkekorvausta 3 euroa (alennuksena) apteekissa käydessään.

Vierailija
208/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläke + takuueläke = 628,85 + 146,42 = 775,27 euroa. Lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea 420 euroa. Nämä yhteensä tekevät 1195,27 euroa. Muita tukia en saa. Kateellisten kanssa voin vaihtaa osia, ota sinä minun skitsofreniani ja minä voin ottaa sinun työsi, palkkasi, kotisi ja mahdolliset lapsesi.  :)

Vierailija
209/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä JOS on toimeentulotuki-asiakas. Mutta on paljon sellaisia jotka maksavat siitä etuudestaan myös nuo kaikki samat asiat kuin se pienipalkkainen. Läheskään kaikki eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen jos taloudessa on toinen osapuoli joka on töissä. Saan itse 1200€ mutta maksan siitä hammaslääkärit, lääkkeet, silmälasit ja ihan ne kaikki samat asiat kuin mitä maksoin silloin kun olin töissä jolloin tienasin n. 600€/kk enemmän kuin nyt. Mies on myös pienipalkkainen joten ei tässä mitenkään rahassa kylvetä.

Vierailija
210/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en saa mitään tulonsiirtoja kelasta tai sossusta. ikaisemmin, kun tyttäret olivat pieniä, sain lapsilisiä. Sitten tietysti äitiypäiväraha ja vanhempainrahaa silloin aikanaan.  Työpaikkani työtereydenhuolto on yksityisellä lääkäriasemalla, jossa siis käyn sairastuttuani. Hammaslääkärillä käyn yksityisesti, eli saa siitä otakin takaisin kelalta, mutta se on ainoa, mikä tule mieleen.

Vierailija
211/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspäivärahaa 1204e/kk ja lapsilisä 148e/kk. Asumistukea olisin saanut kai jonkun 50e mutta jätin hakematta ja otin lyhennysvapaata. Tt-tukea en varmaan olisi saanut enää.

Hyvin tuolla pärjää.

Vierailija
212/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o, olen ollut ihan kurassa työpaikassa osarina ja saan ehkä tuurilla sen 1400 euroa kuussa. Vähän sellainen fiilis että pakko päästä pois, mutta eipä tuo kamalan synkältä näytä.

Karenssissa sitten on pikkuisen synkempää.

Vierailija
213/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee n. 600e/kk kahdesta lapsesta ja asumintuesta. Pidän ihan loistavana, koska tuohon saa kuitenkin vielä tienata rahaa melkein tonnin päälle ennen kuin asumistuki putoaa. Rakastan Suomea! Varmasti muissa Pohjoismaissa saisin enemmän tukia, mutta on tämäkin todella hyvä. Ainoa 'haittapuoli' on se, että en enää edes etsi töitä, joista saisi yli 2000e/kk palkkaa, koska pärjätään näinkin, ja minulla menee nykyisin töihin noin 20h/kk.

Oletko ulkomaalaistaustainen?

"Ainoa 'haittapuoli' on se, että en enää edes etsi töitä, joista saisi yli 2000e/kk palkkaa"

Tässähän se asian ydin tuli. On työikäinen ja työkykyinen, mutta ei vain viitsi tehdä töitä kun tuilla pärjää hyvin. Elätti, loinen, varas.

"

Ehkä niin, mutta ihan tyytyväinen. Ja minun alallani on paljon paljon minua nuorempia ja rahapulaisempia ihmisiä työttömänä, joten en tunne edes mitään syyllisyyttä siitä, että en vie keneltäkään työpaikkaa. Itse pystyn onneksi tekemään pikkubisnestä, joka kelan tukien kanssa mahdollistaa ihan kivan elämän.

Vierailija
214/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa toimeentulotuki on perustoimeentulotukea, (?) mutta kuka saa vielä täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea? Vaikka ovatko nuo silmälasit ym. tuota täydentävää tukea? Mistä rahoista niitä harrastuksia ja vaatehankintoja ym. tarvehankintoja lapsiperheille tuetaan?

Vierailija
215/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa toimeentulotuki on perustoimeentulotukea, (?) mutta kuka saa vielä täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea? Vaikka ovatko nuo silmälasit ym. tuota täydentävää tukea? Mistä rahoista niitä harrastuksia ja vaatehankintoja ym. tarvehankintoja lapsiperheille tuetaan?

Ne harkinnanvaraiset on edelleen kunnilla sosiaalitoimiston juttuja, kelasta saa vain sen perustoimeentulotuen.

Vierailija
216/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki 0 euroa saavat! Olette siis lapsettomia, ette koskaan ole ostaneet lääkkeitä ettekä ole koskaan olleet sairaana? ette ole käyneet myöskään yksityisellä lääkärillä tai hammaslääkärillä ettekä työterveyshuollossa? Onnea!

Aloittaja kysyi, mitä kukin saa kuukaudessa Kelalta. Yllämainitsemasi edut saa jokainen suomalainen, mutta niitä ei makseta kuukausittain!

Vierailija
217/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työ suomen hyväks uhratkaatte kirjoitti:

En ikinä ole ollut kelan korvauksilla.  Olen tehnyt töitä aina. Kelan korvaus pitäisi laskea ihan minimiin, tekisi ihmistenkin halu etsiä töitä.

Ei luoja laiskoja elätä.

Edelleen, Yhdysvallat on elävä esimerkki maasta ilman tukia. Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi antaa tukia kuin maksaa rikollisuuden kustannuksia.

No j umalauta lopettakaa se lisääntyminen!!!!! Mikä vttu siinä kumin käytössä on niin vaikeaa, ai niin; ku se ei tunnu hyvältä!!!!!!!1 kas kummaa jokaikinen r unkkari silti tulee vaikka se kumi on siinä pippelin päällä! Vttu herätys!!!!!

Vierailija
218/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lastentarhanopettaja. Minulle jää verojen jälkeen käteen 1600€. Tästä maksan asumisen, laskut yms menot. Säästöjä jos haluan, en voi tehdä mitään ekstraa. Oksettaa että joku makaa omasta halustaan kotonaan ja saa 1200€ tai enemmänkin. Toivon että siitä lähtee edes verot pois. Ei voi kun ihmetellä tätä ilmaista aarrearkkua työttömille, jota myös kelaksi kutsutaan.

Me toimeentulotukiasiakkaat taas ei voida säästää, haluttiin tai ei.

Mikä estää säästämästä? Moni laittaa rahaa jemmaan "pahan päivän varalle", ei kaikki saa tuhlattua viittäsataa kuussa.

Oisko vaikka se, että tiliotteet syynätään kuukausittain, ettei niillä ole säästöjä.

Sukan varteen. Nostaa kerran tai kaksi kuussa sen 20e ja pistää purkkiin. Korkoa ei kerry tietenkään mutta eipähän Kelakaan mitään kysele.

Vierailija
219/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tonnin pintaan saan. Nyt olin kyl töissä muutaman kuukauden ja sain 300 sataa enemmän.  Harmi kun työt taas loppui. Tonni on just se millä pysyn hengissä ja saan vuokran maksettua.

Vierailija
220/232 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 1200 e tulee asumistukina.

Vuokranantajana tältä tulomuodolta ei oikein voi välttyä.

Ei voi pitää paikkaansa yksinasuvalla ainakaan, sillä yksinasujan talouteen maksetaan max 80% vuokrasta 500euroon asti.

Sarkasmi on vaikea laji. Kirjoittaja tarkoitti, että Kela maksaa hänen saamistaan vuokratuloista 1200 EUR/kk. Hänellä voi olla enemmän kuin yksi vuokra-asunto.