Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masennuksesta toipua ilman lääkkeitä?

Vierailija
08.10.2018 |

Olen masentunut. Olen ollut sitä jo pitkään. En ole vain myöntänyt asiantilaa itselleni. Lääkärissä en ole käynyt. Vaihdevuodet ovat myös meneillään; se on eräs syy masennukseeni. Lääkkeitä en halua käyttää, vaikka monet ovat saaneet avun. Niin että parantuuko masennuksesta ilman lääkkeitä? Tätä on jatkunut jo vuosia, koska olen pitkäaikaistyötön. Työttömyys on masentanut minut.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku kehtaa väittää, että on parantunut masennuksesta, niin ei ole kyllä ollutkaan oikeasti masentunut! Ellei sitten ole tehnyt totaalisen elämän muutoksen.

On ihmisiä, jotka eivät tyydy siihen ajatukseen, että masennus on elämäntapa. MInulla diagnostisoitiin 3 kk esikoisen syntymän jälkeen psykoottinen synnytyksen jälkeinen masennus. Yritin itsemurhaakin pariin kertaan. Syötettiin lääkkeitä ja kävin viikoittain "terapiassa". Olin jossain vaiheessa sairaalahoidossakin, jossa olivat sitä mieltä, että laittavat eläkepapereita vetämään (olin nelikymppinen) . Olin sitä mieltä, että haluan vielä palata työelämään, ja siinä vaiheessa vasta ryhtyivät hoitamaan. Lääkkeet vaihdettiin, terapia muuttui viikottaisista käynneistä n. kerran kuussa tapahtuvaksi, ja eri terapeutille. Minä toivuin. Nyt jo reippaasti yli 10 vuotta ilman masennusta, ja eteenpäin mennään. 

Sulla synnytys laukaisi masennuksen, muilla voi olla tällainen tylsä keskivaikea masennus joka ei lamaannuta mutta ei kyllä iloakaan tunne mistään.

Vierailija
42/43 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jos tietää masennuksen syyn ja voi poistaa sen, 

Leikkaan siis pallini irti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on löytänyt apua masennukseen meditaatiosta, mindfulnessista ja joogasta. Joku puolestaan maalaamisesta, käsitöistä tai kävelemisestä. Jostakin, joka on mielekästä itselle.

Meditaation ja mindfullnessin terveysvaikutuksista on monia tutkimustuloksia, eli jos ei ole mitään menetettävää, rauhoittumista hiljaisuuteen vaikka vartiksi kerran päivässä kannattaa ainakin testata. Vie todennäköisesti useamman kuukauden ennen kuin isompia tuloksia alkaa näkyä, samoin kuin fyysisessä treenamisessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme