Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Näin kommentoi Lapin yliopiston kasvatustieteen professori Satu Uusiautti tutkimusta, jonka mukaan nainen on halutuimmillaan 18-vuotiaana ja mies 50-vuotiaana. Mielipiteesi tästä?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005798337.html

• ylös 11
  • alas 72

Sivut

Kommentit (126)

Vierailija

Ei nuoret naiset halua viisikymppistä, vaikka kuinka kirjoiteltaisiiin artikkeleja ja yritettäisiin muokata mielipiteitä.

• ylös 183
  • alas 8
Vierailija

Koska miehet ovat jo alunperinkin rumia ja epäseksikkäitä, niin vanheneminen ei juurikaan muuta tilannetta. Naiset taas ovat söpöjä ja viehättäviä, myös viisikymppisenä.

• ylös 106
  • alas 14
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kun tutkimus tehdään deittisivustolla, jossa kohtaa raha ja seksi niin eipä siitä voi tuollaista johtopäätöstä vetää.

• ylös 95
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun tutkimus tehdään deittisivustolla, jossa kohtaa raha ja seksi niin eipä siitä voi tuollaista johtopäätöstä vetää.

Mitäh? :D

• ylös 7
  • alas 10
PLS

Se on totta, mutta ei se minua paljon haittaa! Olen itse keski-ikäinen nainen ja aikansa kutakin, Olen mielestäni saanut ihan oman osuuteni seksikkyydestä ja miesten ihailusta ja nyt on ehkä aika keskittyä muihin mielenkiinnon kohteisiin! Ei paljon kiinnosta enää vatvoa ja panostaa loputtomasti siihen että olenko nyt varmasti hirmu seksikäs, koko tuo vouhotus on eräänlaista seksuaalista häirintää sekin ja elämässä on paljon muutakin.

• ylös 60
  • alas 14
Vierailija

Tämä on monilta osin totta. Mutta myös mies saattaa vanheta epäimartelevasti. Yleensä molemmissa tapauksissa kyse on epätoivoisesta yrityksestä näyttää samalta kuin nuoriso, eikä niinkään siitä, että ulkonäkö itsessään "pilaantuisi".

• ylös 13
  • alas 17
Vierailija

Olen täysin eri mieltä. Useimpien miesten seksikkyys alkaa laskea viimeistään 25-vuotiaana. On joitakin poikkeuksia, jotka säilyttävät seksikkyyden 35-vuotiaiksi asti. Naisten seksikkyydestä en osaa heteronaisena sanoa mitään.

• ylös 66
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ovat jo alunperinkin rumia ja epäseksikkäitä, niin vanheneminen ei juurikaan muuta tilannetta. Naiset taas ovat söpöjä ja viehättäviä, myös viisikymppisenä.
Näin naisen silmään näyttää kaupungilla kävellessä siltä, että parhaassa iässään olevilla poikamaisen charmanteilla miehillä on kainalossaan kunnon mummokurppa. Mutta voi olla, että miehen silmään tilanne näyttää toiselta, sillä kai sitä on kriittisempi omaa sukupuoltaan ja sitä kautta itseään kohtaan.

• ylös 6
  • alas 56
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei nuoret naiset halua viisikymppistä, vaikka kuinka kirjoiteltaisiiin artikkeleja ja yritettäisiin muokata mielipiteitä.

Itse asiassa tuo tutkimus ei edes väitä, että nuoret naiset haluaisivat viisikymppisiä miehiä. Se kertoo vain, että miehet ovat heteronaisten mielestä kiinnostavimmillaan viisikymppisinä - siis tuloksessa ovat mukana kaiken ikäiset naiset.

• ylös 20
  • alas 31
Vierailija

Olen aina pitänyt vanhemmista miehistä, mutta tuo viisikymmentä on hieman yliammuttu ikä. Mielestäni miehet ovat viehättävimmillään noin neljänkymmenen korvilla, itsestään huolta pitäneet nelivitosina, mutta harvempi viisikymppinen mies on siinä kuosissa, että häntä voisi hyvällä tahdollakaan kutsua seksikkääksi.

Mitä naisiin tulee, mielestäni nainen on noin kolmekymppisenä kauneimmillaan, parikymppiset voi toki olla kauniita, mutta heissä on vielä sellaista lapsenomaista pyöreyttä, mikä on mielestäni kaukana seksikkäästä.

• ylös 73
  • alas 8
Vierailija

"Tutkimusaineiston mukaan haluttavimpia kumppaneita ovat nuoret aasialaissyntyiset naiset ja miehistä 50-vuotiaat, valkoiset heteromiehet. Se herättää kysymyksiä: minkälainen kysyntä ja tarjonta tutkitussa deittipalvelussa kohtaa? Ja voikohan tulosta yleistää?"

Kun katson ympärilleni täällä stadin keskustassa, niin en kyllä näe pariskuntia, joissa olisi viisikymppinen mies ja 18-vuotias nainen. Oma puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi ja meille se on iso ikäero. Niin iso, että on edellyttänyt asian työstämistä puolin ja toisin. Toinen jo eläkkeellä, toisella vaativaa työelämää vielä 10 vuotta edessä, jos terveyttä riittää. Aivan erilaiset päivät; siinä missä toinen on ihan poikki illalla kotiin päästyään ja kaipaa vain lepoa ja hiljaisuutta vapaa-ajalta, toinen haluaisi juuri silloin tehdä yhdessä kotitöitä, tavata ystäviä ja sukulaisia, harrastaa, lähteä konsertteihin ja keikoille.

• ylös 48
  • alas 5
Vierailija

Dunderfelt vihjasi sarjan alkuun, että tämä on kaikkien aikojen kausi. Veikkaan, että se tarkoittaa etupäässä sitä, että kaikki parit pysyvät tällä kertaa yhdessä. Niin yllättävää, kun se onkin, myös Rosa ja Eetu. (En tosin ihmettele, vaikka eroja tulisi sitten myöhemmin). Peukku pystyyn, jotka ennustavat samaa. 

• ylös 0
  • alas 15
Vierailija

Mies halutuimmillaan 50-vuotiaana? :D Vaikeaa uskoa. Ehkä joku 35-vuotias olisi realistisempi arvio vai onko vastaajissa ollut suhteellisesti paljon vanhuksia? Varmaan jotkut papatkin ovat leikillään sanoneet kliseisesti jonkun 16-vuotiaan tytön olevan parhaimmillaan, vaikka oikeasti eivät sellaista ikimaailmassa tavoittelisi.

Oikeasti suomalaiset miehet rupsahtavat nopeammin kuin naiset, sillä naiset "pelastaa" meikki ja hiusten värjäys sentään ulkoisessa mielessä. Miehillä häviää piirteet jonnekin, hiukset harvenevat ja olemus tukevoituu ja nuorena komeatkin muuttuvat pönäkän tavisäijän näköisiksi. Suuri osa naisistakin rupsahtaa, mutta eivät yhtä takuuvarmasti kuin miehet.

• ylös 74
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

50 v. varakas mies on 18 v. naisen sossu.

• ylös 4
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusaineiston mukaan haluttavimpia kumppaneita ovat nuoret aasialaissyntyiset naiset ja miehistä 50-vuotiaat, valkoiset heteromiehet. Se herättää kysymyksiä: minkälainen kysyntä ja tarjonta tutkitussa deittipalvelussa kohtaa? Ja voikohan tulosta yleistää?"

Kun katson ympärilleni täällä stadin keskustassa, niin en kyllä näe pariskuntia, joissa olisi viisikymppinen mies ja 18-vuotias nainen. Oma puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi ja meille se on iso ikäero. Niin iso, että on edellyttänyt asian työstämistä puolin ja toisin. Toinen jo eläkkeellä, toisella vaativaa työelämää vielä 10 vuotta edessä, jos terveyttä riittää. Aivan erilaiset päivät; siinä missä toinen on ihan poikki illalla kotiin päästyään ja kaipaa vain lepoa ja hiljaisuutta vapaa-ajalta, toinen haluaisi juuri silloin tehdä yhdessä kotitöitä, tavata ystäviä ja sukulaisia, harrastaa, lähteä konsertteihin ja keikoille.

Mun mieheni on mua 7 vuotta nuorempi ja jaksaa vain juuri ja juuri työt. Minä jaksan sitten työt, kotityöt, lastenhoidon ja harrastukset. Luulen että taitaa sukupuoli vaikuttaa ikää enemmän väsymisessä.

• ylös 20
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

"Tutkimusaineiston mukaan haluttavimpia kumppaneita ovat nuoret aasialaissyntyiset naiset ja miehistä 50-vuotiaat, valkoiset heteromiehet"

Jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa niin eipä voi mitään.

• ylös 10
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisen silmään näyttää kaupungilla kävellessä siltä, että parhaassa iässään olevilla poikamaisen charmanteilla miehillä on kainalossaan kunnon mummokurppa. Mutta voi olla, että miehen silmään tilanne näyttää toiselta, sillä kai sitä on kriittisempi omaa sukupuoltaan ja sitä kautta itseään kohtaan.

Puhu vain omasta puolestasi. Minäkin olen nainen, ja näyttää siltä, että kauniilla ja tavallisen näköisillä naisilla on rumia miehiä. Ihmettelen miksi naiset huolivat niin rumia miehiä. Saattaa johtua siitä, että suomalaiset miehet vanhenevat nopeasti, ovat rumia läskejä. Naisille ei siis kertakaikkiaan riitä komeita/edes siedettävän näköisiä miehiä.

Ja tuossa viimeisessä lauseessasi olet väärässä. Miehet ovat naisten ulkonäköä kohtaan paljon kriittisempiä kuin omaa sukupuoltaan kohtaan. Näkeehän sen tälläkin palstalla, miehet ovat itse ihan suoraan myöntäneetkin asian palstalla.

• ylös 49
  • alas 5
Vierailija

Kaikki 50-v pariskunnat ja sen ikäiset eronneet, jotka tiedän ovat sellaisia, että se nainen on liikunnallisempi ja hoikempi, meikkaa tai muuten pitää huolta ulkonäöstään ym. Miehillä taas maha pullottaa kuin odottaisi kaksosia, vaatteet ovat kuluneita ja päällä on vähän mitä sattuu ja miehethän eivät meikkaa, niin pärstäkin on mitä on... Jännä juttu kun miettii, että naiset ovat siinä iässä usein saaneet lapsia, jotka kuluttavat kehoa ja miehillä on helpompaa kartuttaa lihasmassaa kuin naisilla, mutta silti naiset ovat silminnähden terveempiä.

Ja vaikka olisikin hoikka, niin 50-v on 50-v. Ei 50-v saa tervejärkistä 18-v tyttöä, vaan sellaisten kuuluu seurustella ja kasvaa ikäistesä kanssa. Ja sellainen mies vaikuttaa epäilyttävältä, jos niin nuori kiinnostaa. Kiinnostaisi varmaan nuorempikin, jos vain olisi laillista. Ovat varmaan niitä, jotka matkustelevat Thaimaahan tai vastaaviin. Hyi.

Kyllä miehet ovat ihan yhtä lailla komeimmillaan nuorena, siinä missä naiset kauneimmillaan. Turha yrittää väittää muuta, alamäkeä se vaan on siitä molemmilla sukupuolilla. Onneksi elämässä on muutakin, kuin oma peilikuva.

• ylös 56
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni on mua 7 vuotta nuorempi ja jaksaa vain juuri ja juuri työt. Minä jaksan sitten työt, kotityöt, lastenhoidon ja harrastukset. Luulen että taitaa sukupuoli vaikuttaa ikää enemmän väsymisessä.

Yksi mies ei jaksa = syyn täytyy olla sukupuolessa :D

• ylös 17
  • alas 4

Sivut