"Miehen vanheneminen ei ole yhtä epäseksikästä kuin naisen"
Näin kommentoi Lapin yliopiston kasvatustieteen professori Satu Uusiautti tutkimusta, jonka mukaan nainen on halutuimmillaan 18-vuotiaana ja mies 50-vuotiaana. Mielipiteesi tästä?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005798337.html
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Keskivertomies on "haluttua tavaraa" viisikymppisenä, koska moni samanikäinen nainen on (esim. lasten lennettyä pesästä) siirtynyt juuri toiselle tai kolmannelle kierrokselle, ja etsii nyt kumppania jonka kanssa vanheta.
Keskivertonainen on "haluttua tavaraa" 18-vuotiaana, koska keskivertomies haluaa niin tuoretta lihaa kuin vain laki sallii.
Nimenomaan lihaa. Muuhun tällaisista miehistä ei olekaan. Siihenkin huononlaisesti jos ikäistensä kanssa ei seiso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tutkimus tehdään deittisivustolla, jossa kohtaa raha ja seksi niin eipä siitä voi tuollaista johtopäätöstä vetää.
Mitäh? :D
"Tutkimusaineiston mukaan haluttavimpia kumppaneita ovat nuoret aasialaissyntyiset naiset ja miehistä 50-vuotiaat, valkoiset heteromiehet"
Jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa niin eipä voi mitään.
Sitä paitsi ne aasialaisnaisia havittelevat haluaisivat mieluiten hoikan ja kauniin mallin tai missin näköisen länsimaisen naisen, mutta kun eivät sellaisia saa, niin tyytyvät niihin aasialaisnaisiin heidän hoikempien ja sirompien vartaloittensa vuoksi. Jos nyt vertaa jotain nuorta länsimaista mallia tai keskiverto thainaista, niin kyllähän se malli tai missi voittaa sen skaban. Ja kasvoiltaan länsimaiset yleensä tykkäävät toisista kaltaisistaan, jos nyt vastataan ihan rehellisesti. Se on kyllä totta, että länsimaalaisissa on enemmän ylipainoisia, mikä vaikuttaa asiaan.
En ole varma uskonko tuota että aasialaiset kiinnostavat vain koska länsimaista ei saa. Jossakin aiemmassa samantyylisessä tutkimuksessa valkoisilla miehillä oli myös selkeä preferenssi aasialaisiin naisiin. Latinot ja valkoiset naiset olivat yhtä kiinnostavia ja mustat naiset kiinnostivat selvästi vähiten.
Ehkä tuo on naiselle vaikea ymmärtää, koska valkoiset naiset preferoivat samassa tutkimuksessa selkeästi "omiaan" eli valkoisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuo johtuu siitä, että miehen komeus on yhtaikaa piilotettua, mutta aktiivista. Naisen kauneus taas on samanaikaisesti silmiinpistävää, mutta passiivista.
Miehen komeus syntyy osittain mielikuvien kautta, kun taas naisen kauneus syntyy katsojan aivoissa ensi silmäyksellä; positiivinen mielikuva naisesta tulee heti välittömällä tavalla, kun taas miehestä ajan kanssa. Molemmissa on puolensa.
Miehen pahin pelko on, että vaikutelma ei muutu komeaksi ja naisen pahin pelko, että positiivinen ensivaikutelma lässähtää ajan kanssa, kun kaikki on nähty nopeasti.
Aktiivinen komeus taas on sitä, että mies valjastaa elämänkokemuksensa ja tekemisensä miellyttäväksi paketiksi, joka hivelee kohdeyleisöä jollain tavalla, kun taas naisen kohdalla ei näin ole samalla tavalla, vaan naisen taidot, saavutukset ja kokemus ovat enemmänkin linnake muuta maailmaa (miehiä) vastaan. Nainen kyllä tavallaan toivoo kokemustaan arvostettavan, koska hän itsekin arvostaa miesten kokemusta ainakin salaa, mutta ei aktiivisesti käytä sitä miehen viettelyyn ja kosiskeluun, vaan enemmän riman nostamiseen miehille. Naiset ovat tässä mielessä ikääntymisen vankeja aivan eri tavalla kuin miehet.
Haudasta noussut zombinainen saattaisi sanoa: "Hööö! Tässä minä olen ja yhtä kaunis kuin aina. Oletko tarpeeksi mies halutaksesi minua?"
Zombimies taas saattaisi sanoa: "Hööö! Tiedän että hampaani tippuvat puhuessa pois ja toukkia tulee korvista, mutta jos annat minulle muutaman minuutin aikaa, ehkä keksin lisää itseironisia juttuja ja tarinoita seikkailuista!"
Taas kerran osuit suoraan ytimeen, tällä kertaa myös huumoria apuna käyttäen. Olet kyllä melkoinen helmi tällä palstalla, vaikka naiset naurettavin henkilöhyökkäyksin ja fiksuin "mitä mä just luin" -kommentein viesteihisi reagoivatkin. Ehkä sekin kertoo omaa tarinaansa, kun he niin harvoin osaavat haastaa viestiesi sisältöä?
Miksi kommentoit omaa viestiäsi, Mies 46+8v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtuu siitä, että miehen komeus on yhtaikaa piilotettua, mutta aktiivista. Naisen kauneus taas on samanaikaisesti silmiinpistävää, mutta passiivista.
Miehen komeus syntyy osittain mielikuvien kautta, kun taas naisen kauneus syntyy katsojan aivoissa ensi silmäyksellä; positiivinen mielikuva naisesta tulee heti välittömällä tavalla, kun taas miehestä ajan kanssa. Molemmissa on puolensa.
Miehen pahin pelko on, että vaikutelma ei muutu komeaksi ja naisen pahin pelko, että positiivinen ensivaikutelma lässähtää ajan kanssa, kun kaikki on nähty nopeasti.
Aktiivinen komeus taas on sitä, että mies valjastaa elämänkokemuksensa ja tekemisensä miellyttäväksi paketiksi, joka hivelee kohdeyleisöä jollain tavalla, kun taas naisen kohdalla ei näin ole samalla tavalla, vaan naisen taidot, saavutukset ja kokemus ovat enemmänkin linnake muuta maailmaa (miehiä) vastaan. Nainen kyllä tavallaan toivoo kokemustaan arvostettavan, koska hän itsekin arvostaa miesten kokemusta ainakin salaa, mutta ei aktiivisesti käytä sitä miehen viettelyyn ja kosiskeluun, vaan enemmän riman nostamiseen miehille. Naiset ovat tässä mielessä ikääntymisen vankeja aivan eri tavalla kuin miehet.
Haudasta noussut zombinainen saattaisi sanoa: "Hööö! Tässä minä olen ja yhtä kaunis kuin aina. Oletko tarpeeksi mies halutaksesi minua?"
Zombimies taas saattaisi sanoa: "Hööö! Tiedän että hampaani tippuvat puhuessa pois ja toukkia tulee korvista, mutta jos annat minulle muutaman minuutin aikaa, ehkä keksin lisää itseironisia juttuja ja tarinoita seikkailuista!"
Taas kerran osuit suoraan ytimeen, tällä kertaa myös huumoria apuna käyttäen. Olet kyllä melkoinen helmi tällä palstalla, vaikka naiset naurettavin henkilöhyökkäyksin ja fiksuin "mitä mä just luin" -kommentein viesteihisi reagoivatkin. Ehkä sekin kertoo omaa tarinaansa, kun he niin harvoin osaavat haastaa viestiesi sisältöä?
Se, että valtaosa palstalaisista ei ymmärrä kaltaistenne aspergereiden ajatuksenjuoksua ei tee meistä muista omituisia. Kummajaista ei ymmärrä kuin toinen kummajainen.
Alleviivaat esimerkillisesti viestini sisällön. Edelleenkään kritiikkisi ei kohdistu viestin sisältöön, vaan kirjoittajan henkilöominaisuuksiin. Hauskaa ja samalla hieman surullistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Mä olen päättänyt että tulen olemaan cooli mummo jolla on munaa. Jatkan meikkaamista tulin kuinka ryppyiseksi tahansa, aion pysyä korkeintaan lievän ylipainon puolella, pukeudun lapsenmielisesti (mutta en missään tapauksessa paljastavasti niin kuin en nytkään), en leikkaa hiuksiani lyhyiksi, värjäilen hiuksiani pastellisävyillä.
Hymyilen ihmisille, olen heille ystävällinen. Otan heidät huomioon. Puutun epäkohtiin avaamalla sanaisen arkkuni.
Uskoisin että näin tulee olemaan, koska ei ihminen juuri muutu vaikka ikää tulisikin, etenkin jos on jo löytänyt oman itsensä.Ja uskokaa tai älkää, minä uskon että monikin voi ajatella minun olevan aika kuuma mummeli. Ja jos ei ajattele, niin eiköhän minulle riitä kotona tietynlaisten videoiden ja kuvien katselu, joiden parissa viihdyn tänäkin päivänä. 😁
Minä taas ajattelen päinvastoin eli että tässä iässä (50++) minun ei enää tarvitse piitata siitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat. Töihin pukeudun asiallisesti mutta ekologisista ja eettisistä syistä en värjää hiuksiani enkä meikkaa kuin poikkeustilanteissa. Nuorena koin tarvetta olla cool ja herättää huomiota, nyt mielenkiintoni kohteet ovat ihan muualla.
Tottakai kannattaa olla sellainen millaisena parhaiten viihtyy. Minä viihdyn parhaiten tällaisena ja luultavasti tämä tyyli pysyy pitkään. En siis muuta itseäni vakavaksi ja ala pukeutua eri tavalla kun tulen tiettyyn ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että valtaosa palstalaisista ei ymmärrä kaltaistenne aspergereiden ajatuksenjuoksua ei tee meistä muista omituisia. Kummajaista ei ymmärrä kuin toinen kummajainen.
Alleviivaat esimerkillisesti viestini sisällön. Edelleenkään kritiikkisi ei kohdistu viestin sisältöön, vaan kirjoittajan henkilöominaisuuksiin. Hauskaa ja samalla hieman surullistakin.
Voisikohan johtua siitä, että siinä viestissä ei kertakaikkiaan ole mitään sisältöä? Tämän aspergerin besserwisseröinneissä kun ei yleensä ole sen kummemmin asiaa kuin tolkkuakaan. Eikä edes sitä huumoria.
Asiat muuttuvat niissä maissa, joissa naisilla on mahdollisuus olla taloudellisesti riippumaton. Vanhan miehen joutuu ottamaan taloudellisista syistä.
En tiedä mutta olen niin lopen väsynyt ja kyllästynyt siihen, että kaikki pitää aina olla niin seksikästä!
Seksikäs se ja seksikäs tuo. Niin loppuun kulutettu, turha ja tylsä aihe.
Olen tietoisesti jättäytynyt elämään vain minuna. Minuna joka ei halua eikä varmasti ole miltään kannalta seksikäs. Sen sijaan elämässäni on tilaa niin valtavan paljon muulle, kun ei koko ajan tarvitse pingottaa kelpaanko, olenko seksikäs, mitä tuo mies minusta ajattelee, onko meikki hyvin, olenko lihonut, olenko laihtunut...
Jos minusta ajtellaan että tuo kummallinen akka jonka elämän sisältö ja päämäärä ei ole miehen pyydystys, p-rseen treenaus, silikoneihin rahan haaliminen, kauppojen meikkihyllyt ja mitä niitä nyt on, niin vapaasti saa ajatella. Kenenkään ajatukset eivät minua liikauta eivätkä vahingoita. Elämä on lyhyt ja minun päämääräni on nauttia siitä mahdollisimman laajasti ja olla mahdollisimman onnellinen, tyytyväinen ja tasapainoinen. Siksi elän täysin ja vain oman näköistäni elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Useimpien miesten seksikkyys alkaa laskea viimeistään 25-vuotiaana. On joitakin poikkeuksia, jotka säilyttävät seksikkyyden 35-vuotiaiksi asti. Naisten seksikkyydestä en osaa heteronaisena sanoa mitään.
Samaa mieltä! Nuoruus itsessään on kaunista.
Lisäksi kun tykkään hoikasta ja kapeasta poikamaisuudesta enkä leveäharteisesta äijämäisyydestä, ikääntyminen ei todellakaan yleensä muuta miestä minulle mieleiseen suuntaan. Harmittaa ihan jo pelkästään kasvojen kaitaisuuden katoaminen - en yhtään tykkää siitä piirteiden kovettumisesta, joka ikää myöten miehille lähes aina tapahtuu (esim. Leo DiCaprio).
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan johtua siitä, että siinä viestissä ei kertakaikkiaan ole mitään sisältöä? Tämän aspergerin besserwisseröinneissä kun ei yleensä ole sen kummemmin asiaa kuin tolkkuakaan. Eikä edes sitä huumoria.
Olen eri mieltä. Ja uskon, että todellisuudessa niin olet sinäkin. Siksi et voi jättää mies 29v:n viestejä huomioimatta, vaan sinun on pyrittävä mitätöimään hänen viestinsä haukkumalla häntä, koska et osaa argumentoida viestin sisältöä vastaan. Tämä tunnetaan argumentointivirheenä "kaivon myrkyttäminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusaineiston mukaan haluttavimpia kumppaneita ovat nuoret aasialaissyntyiset naiset ja miehistä 50-vuotiaat, valkoiset heteromiehet. Se herättää kysymyksiä: minkälainen kysyntä ja tarjonta tutkitussa deittipalvelussa kohtaa? Ja voikohan tulosta yleistää?"
Kun katson ympärilleni täällä stadin keskustassa, niin en kyllä näe pariskuntia, joissa olisi viisikymppinen mies ja 18-vuotias nainen. Oma puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi ja meille se on iso ikäero. Niin iso, että on edellyttänyt asian työstämistä puolin ja toisin. Toinen jo eläkkeellä, toisella vaativaa työelämää vielä 10 vuotta edessä, jos terveyttä riittää. Aivan erilaiset päivät; siinä missä toinen on ihan poikki illalla kotiin päästyään ja kaipaa vain lepoa ja hiljaisuutta vapaa-ajalta, toinen haluaisi juuri silloin tehdä yhdessä kotitöitä, tavata ystäviä ja sukulaisia, harrastaa, lähteä konsertteihin ja keikoille.
Mun mieheni on mua 7 vuotta nuorempi ja jaksaa vain juuri ja juuri työt. Minä jaksan sitten työt, kotityöt, lastenhoidon ja harrastukset. Luulen että taitaa sukupuoli vaikuttaa ikää enemmän väsymisessä.
Olisko yksilöllisyys mitään? Ei taida olla sukupuolesta kiinni tämäkään asia yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ovat ihan yhtä lailla komeimmillaan nuorena, siinä missä naiset kauneimmillaan. Turha yrittää väittää muuta, alamäkeä se vaan on siitä molemmilla sukupuolilla. Onneksi elämässä on muutakin, kuin oma peilikuva.
On ihan fysiologisesti perusteltavissa, että näin ei ole. Ikääntyminen lisää testosteronia naisille eli ikä tekee naisesti miesmäisemmän. Jokainen näkee omin silmin, että 20 vuotias on harvemmin _miesmäinen_ sillä tavalla kuin suuri osa naisista haluaa. 20 vuotiaan piirteet ovat usein poikamaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ovat jo alunperinkin rumia ja epäseksikkäitä, niin vanheneminen ei juurikaan muuta tilannetta. Naiset taas ovat söpöjä ja viehättäviä, myös viisikymppisenä.
Näin naisen silmään näyttää kaupungilla kävellessä siltä, että parhaassa iässään olevilla poikamaisen charmanteilla miehillä on kainalossaan kunnon mummokurppa. Mutta voi olla, että miehen silmään tilanne näyttää toiselta, sillä kai sitä on kriittisempi omaa sukupuoltaan ja sitä kautta itseään kohtaan.
Puhu vain omasta puolestasi. Minäkin olen nainen, ja näyttää siltä, että kauniilla ja tavallisen näköisillä naisilla on rumia miehiä. Ihmettelen miksi naiset huolivat niin rumia miehiä. Saattaa johtua siitä, että suomalaiset miehet vanhenevat nopeasti, ovat rumia läskejä. Naisille ei siis kertakaikkiaan riitä komeita/edes siedettävän näköisiä miehiä.
Ja tuossa viimeisessä lauseessasi olet väärässä. Miehet ovat naisten ulkonäköä kohtaan paljon kriittisempiä kuin omaa sukupuoltaan kohtaan. Näkeehän sen tälläkin palstalla, miehet ovat itse ihan suoraan myöntäneetkin asian palstalla.
Tällä palstallahan just nimenomaan näkee sen, miten kriittisiä miehet ovat toisiaan kohtaan! Jankutetaan pituudesta ja leukakulmasta maailman tappiin asti, vaikka naiset yrittävät huudella väliin jotakin sivistyksestä ja huumorintajusta. Kaikki epämaskuliiniset ominaisuudet haukutaan ja näiden tyyppisiä miehiä kutsutaan mm ”soijapojiksi” ja ”hissukoiksi”.
Kyllä mies itse on miehelle kaikkein kovin kriitikko.
Jännä kirjoitus naiselta.
Yrittääköhän Sari saada miehet näkemään hänet nyt paremmassa valossa? Tulee mieleen teinitytöt, jotka kehuu poikien kuullen kovaan ääneen tykkäävänsä pelata pleikkaria tai muuta poikien jutuksi miellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Ja uskon, että todellisuudessa niin olet sinäkin. Siksi et voi jättää mies 29v:n viestejä huomioimatta, vaan sinun on pyrittävä mitätöimään hänen viestinsä haukkumalla häntä, koska et osaa argumentoida viestin sisältöä vastaan. Tämä tunnetaan argumentointivirheenä "kaivon myrkyttäminen".
Enpä voi juuri argumentoida sisällötöntä viestiä vastaan. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ja jos et nyt satu olemaan itse mies29 +++ kehumassa omia hengentuotoksiaan, niin voit ehkä pyytää hänen säjhköpostiosoitettaan ja ryhtyä hänen kanssaan ihan henkilökohtaiseen kirjeenvaihtoon? Näin me typerykset saamme keskustella keskenämme kun taas te kaksi voitte vaihtaa loistokkaita, kaiken kaikesta tietäviä kommenttejanne ja ajatuksianne ihan rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ovat ihan yhtä lailla komeimmillaan nuorena, siinä missä naiset kauneimmillaan. Turha yrittää väittää muuta, alamäkeä se vaan on siitä molemmilla sukupuolilla. Onneksi elämässä on muutakin, kuin oma peilikuva.
On ihan fysiologisesti perusteltavissa, että näin ei ole. Ikääntyminen lisää testosteronia naisille eli ikä tekee naisesti miesmäisemmän. Jokainen näkee omin silmin, että 20 vuotias on harvemmin _miesmäinen_ sillä tavalla kuin suuri osa naisista haluaa. 20 vuotiaan piirteet ovat usein poikamaisia.
En tiedä naisten testosteroneista mutta olen kyllä tuntenut monta miestä jotka olivat parikymppisinä niin poikamaisen näköisiä etteivät tosiaankaan ollut vielä silloin edes oman ikäistensä naisten mieleen. Näillä tapauksilla on 30-40v välillä miehistyttyään ollut usein myös niitä nuorempia naisystäviä kun eivät edelleenkään näytä ikäisiltään.
Assburger kirjoitti:
Naisen ikääntyminen on yhteydessä hedelmällisyyden vähenemiseen.
Miehellä ei niinkään.
Sukuvietti palvelee pohjimmiltaan lisääntymistä.
Siitäpä voi päätellä suuntaviivoja.
Kyllähän yhteiskunnallinen kehitys on muuttanut seurustelukäyttäytymistä.
Keski-ikäisen miehen silmä voi edelleen zoomailla 18-vuotiasta tyttöä, mutta harvemmin haluaisi tätä seurustelukumppaniksi.
KulttuuReissa, joissa miesten ja naisten maailmat ovat edelleen hyvin erillään toisistaan, nuoret vaimot ovat yleinen käytäntö.
Pariutumista ohjaa puhtaammin biologia.Oliko epäkorrektia tekstiä?
Olet aivan oikeassa. Luin juuri tutkimuksen, jossa oli tutkittu naisten miespreferenssejä ja näiden korrelaatiota yhteiskunnalliseen kontekstiin. Kävi ilmi, että naiset, jotka olivat kotoisin epävakaista, köyhemmistä tai esimerkiksi terveydenhuoltojärjestelmän kannalta epäluotettavista yhteiskunnista ja kulttuuripiireistä, suosivat seksuaalista dimorfismia parinvalinnassa huomattavasti enemmän kuin vakaista, varakkaista ja sosiaalijärjestelmän osalta turvallisista yhteiskunnista olevat naiset. Yksinkertaistettuna, niin että laasashypettäjäkin tajuaa: Briteissä naiset suosivat naisellisempaa miestä kuin Lattareissa.
Miehillä sen sijaan naismaku on kaikkialla melko samanlainen. Naisillahan on kulttuurien sisälläkin huomattavasti enemmän hajontaa preferensseissä kuin miehillä, tutkittu juttu!
Vierailija kirjoitti:
Näin kommentoi Lapin yliopiston kasvatustieteen professori Satu Uusiautti tutkimusta, jonka mukaan nainen on halutuimmillaan 18-vuotiaana ja mies 50-vuotiaana. Mielipiteesi tästä?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005798337.html
Aika erikoinen mielipide professorilla.
Nuoret naiset pitävät nuorista miehistä,
keski-ikäiset naiset pitävät keski-ikäisistä miehistä, ja
vanhat naiset pitävät vanhoista miehistä.
Millä ihmeen logiikalla mies voi olla halutuimmillaan 50-vuotiaana?
Johtuuko se siitä, vapailla markkinoilla on siinä ikäluokassa enemmän naisia kuin miehiä? (en tiedä onko näin, mutta en nyt muutakaan syytä keksi)
Vierailija kirjoitti:
Ei se osaamisesta ole kiinni vaan jaksamisesta. Tälle on turha vastata mitään, kun se ei ymmärrä lukemaansa ja kommentoi ihan ohi. Palstan pahin ohipuhuja ja olkiukkoilija.
Mitä hyvää tuossa tekstissä mielestäsi oli? Minusta se oli hölmö mielipide. Viestintä on ihan aina sekä passiivista että aktiivista, molemmilla sukupuolilla. Mies viestii vaatteilla, autolla tai vaikkapa hiusvärillä ihan yhtä lailla kuin nainen, tarkoitti sitä tai ei. Kaikki ihmisen toiminnassa ja esiintymisessä kertoo jonkin viestin. Ihan aina syntyy (tiedostamattomia) mielikuvia.
Sitä paitsi tosi harvoin mies on hauska, jos tuolla zombilopetuksella nyt viitattiin sellaiseen. Se, että kulttuurimme on opettanut naiset kikattamaan miesten jutuille tai muuten näitä pidetään epäkohteliaina tosikkoina, ei kerro miehen ominaisuuksista oikeastaan yhtään mitään. Mies voi olla komea myös ihan hiljaa ja paikallaan, esiintymättä lainkaan. Se antaa usein myös kiinnostavamman ja fiksumman viestin kuin tyhmien juttujen hölöttäminen.
Harmi vaan että näitä dressman-miehiä ei tule kyllä koskaan vastaan irl.