Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun paino ei millään putoa, vaikka oikeasti syö alle kulutuksen

Vierailija
08.10.2018 |

Oletteko menneet lääkäriin ja mitä verikokeita otettiin? Löytyikö syy?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile whole30 ruokavaliota, auttoi minulla

Vierailija
42/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen läski on omasta mielestään lääketieteellinen ihme kun ei laihdu. Kumman paljon näitä lääketieteen ihmeitä onkin. 😀

Sanotko saman sille, jolla on verikokein todettu kilpirauhasen vajaatoiminta tai raudanpuute?

Tottakai, koska nuo ovat typeriä muotivaivoja taas, ja ovathan nämä läskit itse tilansa aiheuttaneet, ja jonkun pitää se niille sanoa. Se on vain hyvää tahtovan ihmisen palvelus heille.

t. palstan läskimaanikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insuliini- ja leptiiniresistenssi usein syynä ettei ylipainoisen paino laske, koska hormonitoiminta on ylipainon takia niin sekaisin. Parhaiten näihin auttaa liikunnan lisääminen (tasaa hormonitoimintaa), ei kitukaloreilla eläminen.

Ja ketoruokavalio. Hiilihydraattien vähentäminen noin 50 grammaan päivässä ja matala-asteista tulehdusta aiheuttavien elintarvikkeiden kokonaan poisjättäminen.

Vierailija
44/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt kokonaan uuden energianlähteen jos pystyt käymään energialla jota et ole syönyt tai muuten ruuansulatuskanavaasi tai verenkiertoosi saanut! Ei ehkä kannata ihan rivilääkärille mennä, löytyisiköhän fysiikan alalta asiantuntijaa ilmiötä tutkimaan?

Oletpas sinä hassunhauska.

Oikeassa elämässä on havaittu, että eri ihmiset käyttävät saamansa energian eri tavoilla.

Joillakin on sellainen elimistö, joka ottaa syödystä ravinnosta tavallista enemmän energiaa ja varastoi sitä hanakasti.

Toinen ääripää ovat ne, jotka syövät hirveästi, mutta paino vaan jää alipainon puolelle.

Kyllä, siinä on eroja miten keho ottaa käyttöön ja kuluttaa ravinnosta saatua energiaa. Mutta silloin ihminen ei syö alle kulutuksen vaan hänen kulutuksensa on oletettua alhaisempi ja/tai ravinnosta saatu energia oletettua suurempi.

Ihmiseen ei voi varastoitua energiaa tai hän ei voi toimia energialla jota hän ei olisi jostain saanut. Pätee myös kilpirauhasen vajaatoimintaan, joka itseltäkin löytyy. Tämä ei ole syytös vaan minusta on helpompaa ratkoa ongelmaa jos tunnistaa sen oikein.

Vierailija
45/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino ei putoa vaikka syö alle kulutuksen on ongelma siinä että KUVITTELEE syövänsä alle kulutuksen vaikka tosiasiassa ei syö. Mitkään taulukot, nettilaskurit yms eivät kerro kehosi todellista kulutusta vaan kehosi itse.

Vierailija
46/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoimita tulee liian niukkakalorisista laidutuskuureista.

No nyt vasta vitsin heitit. Olisiko lähdettä?

Eipä tästä taida vielä tieteellistä konsensusta olla, mutta minunkin kohdalla työterveyslääkäri tällaisen hypoteesin esitti. Täältä http://patrikborg.blogspot.com/2011/08/kilpirauhasen-vajaatoiminta-ja.h… voi lukea oletetusta vaikutusmekanismista.

Minä olen oman lääkärini arvion mukaan saanut laihdutuskuureillani aikaan hypotyreoosin, leikkausta vaativat sappikivet sekä erikoissairaanhoidossa hoidettavan ahminrahäiriön. Niin että yritys hyvä kymmenen 😁

Vierailija
47/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se paino ei putoa vaikka saavat lääkitystä raudanpuutteeseen ja kilppariin, tosin ei ne muuta syömisiäkään ,  eli kakkuja edelleen aamuin illoin.

mutta ensi vuonna voidaan syyttää b12-arvoa.

Vierailija
49/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja noudatan paleoruokavaliota. Huomaan kuitenkin, että alan turvota, jos kilpirauhaset eivät ole kunnossa. Kroppaan kertyy nestettä. Viimeksi kun näin tapahtui, kilpirauhasen tulehdusarvot olivat tosi korkeat. Elimistöni tuhoaa kilpirauhasta. Ultran mukaan se on jo pienentynyt aika paljon. Ja ruokavalioni pysyy aina samana, mutta silti tulee näitä painon muutoksia välillä. 

Ethän ota yhtään alkoholia ja sokeria? Vähäinenkin määrä voi pilata kaiken. 

Vierailija
50/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä syöt tarkalleen? Laitatko jotain päivän esimerkkejä?

Kysyin tätä, koska minulla ainakin vaikuttaa hyvin paljon mitä syön. Esim. en voi syödä yhtään leipää ja hyvin vähän maitotuotteita.

Paino pysyy hallinnassa, kun syön paljon kasviksia, kalaa, vaaleaa lihaa, hyviä rasvoja, marjoja ja jonkin verran hedelmiä. 

Aamiaiseksi syön kasvismunakasta, lounaaksi salaattia/kasviksia + kalaa tai kanaa ja illalla syön kasvispainotteisesti esim. kikherneitä, linssejä jne...

En ole koskaan laskenut kaloreita. Ja vaivana on kilpirauhasen vajaatoiminta. 

No ihmekään jos et laihdu tai paino ei pysy samassa silloin kun syöt leipää ja maitotuotteita, jos et laske kaloreita. Valoja päälle nyt. Leivässä ja maitotuotteissa on enemmän kaloreita. Leivän päällekin tulee varmaan jotain (= lisää kaloreita). Huhhuh, ootko ihan täysillä matkassa?

Vierailija
51/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynävartalolihavuus viittaa usein kilpirauhasongelmaan, kun taas omenavartalo liikaan kortisoliin tai insuliiniongelmaan. Ja tosiaan kaikille, jotka epäilevät pienillä kilpirauhasarvojen heitolla tarvitsevansa lääkityksen ja painonkin sen myötä palautuvan ennalleen, kannattaa lääkitys aloittaa vain, jos vasta-aineissakin on heittoa. Lääkitys ei ole ihmelääke etenkin, jos se aloitetaan vähän turhaan ja lääkärit eivät usein osaa nostaa/laskea annostusta tarpeeksi/potilas jätetään omilleen. Pahimmillaan turhaan aloitettu lääke aiheuttaa hetkellisen kilpirauhashäiriön sijaan (joka voi johtua stressistä tai raudanpuutteesta) loppuelämän vajaatoiminnan ja oman kilpirauhasen hormonien tuotannon loppumisen, ja purkkihormoni ei ole koskaan sama asia kuin elimistön itse tuottama. TSH yksin voi nousta muistakin syistä, T4V (T3V) ja vasta-aineet kannattaa myös tarkistaa ennen lääkityksen aloittamista. 

Lihomiseen tai laihtumatta olemiseen on monia muitakin syitä.

Vierailija
52/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit eivät tiedä ravitsemuksesta ja lihavuudesta. Opintoja on noin 5 opintopisteen verran. Ravitsemusterapeuteilla on opintopisteitä yli 300, mutta heidänkin onnistumisprosentti on noin 5% pitkällä tähtäimellä. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun on itse opiskeltava asiat.

Kehon laihtumista estävät mekanismit voivat olla täysin terveitä. Esimerkiksi kilpirauhanen ohjaa solujen energiankulutusta ja jos kilpparissa on vikaa, niin ei laihdu. Tai mikäli insuliini toimii liian tehokkaasti, kuten hyperinsulinismissa, lihoo erittäin helposti ja aivot luulevat olevan nälänhätä. Toisaalta insuliinin puuttuminen johtaa sekä lihasten että läskin häviämiseen kuten dia-spede yhdessä. Paljon muitakin tekijöitä on suolistobakteereista stressiin.

Onneksi palstamammat tietää. Ihan kaiken ja lääkistä käymättä.

Palstamammoissa on takuulla useita lääkiksen käyneitä, älä huoli.

Itsellä syy oli kilpirauhsen vajaatoiminta. Elin viimeiset kolme vuotta yhdellä nuudelipussilla päivässä, koska jos söin vähänkin enemmän, lihoin heti. Vihdoin otti yksi lääkäri puheeni tosissaan sen ”syöt vain huomaamatta” -länkytyksen sijaan ja otatti kunnon testit. Lääkitys osui onneksi heti kohdalleen minulla ja vihdoinkin voin syödä normaalisti enkä liho!

Mene ja vaadi kunnon testit, ap.

Vierailija
53/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tätä, koska minulla ainakin vaikuttaa hyvin paljon mitä syön. Esim. en voi syödä yhtään leipää ja hyvin vähän maitotuotteita.

Paino pysyy hallinnassa, kun syön paljon kasviksia, kalaa, vaaleaa lihaa, hyviä rasvoja, marjoja ja jonkin verran hedelmiä. 

Aamiaiseksi syön kasvismunakasta, lounaaksi salaattia/kasviksia + kalaa tai kanaa ja illalla syön kasvispainotteisesti esim. kikherneitä, linssejä jne...

No ihmekään jos et laihdu tai paino ei pysy samassa silloin kun syöt leipää ja maitotuotteita, jos et laske kaloreita. Valoja päälle nyt. Leivässä ja maitotuotteissa on enemmän kaloreita. Leivän päällekin tulee varmaan jotain (= lisää kaloreita). Huhhuh, ootko ihan täysillä matkassa?

Siis mitä? Ei minun tarvitse laihduttaa. Sanon vain, että painoni pysyy hallinnassa, kun en syö vilja- ja maitotuotteita. Lisäksi laitoin esimerkin mitä yleensä syön. En nyt ymmärrä kommenttiasi ollenkaan. 

Vierailija
54/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut monesti dietillä? Monella on mennyt kroppa tästä sekaisin ja hyvän syömisen laihtuminen hitaampaa. Kestää että kroppa pääsee mukaan.

Vierailija
55/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insuliini- ja leptiiniresistenssi usein syynä ettei ylipainoisen paino laske, koska hormonitoiminta on ylipainon takia niin sekaisin. Parhaiten näihin auttaa liikunnan lisääminen (tasaa hormonitoimintaa), ei kitukaloreilla eläminen.

Insuliiniresistenssiin paras keino on VHH (ihan tutkitusti). Jos tilanne on päässyt pahaksi, niin painon pudottaminen sellaisella ruokavaliolla, joka nostaa verensokeria ei tahdo toimia, vaikka miten laskisi kaloreita. Jos vyötäröllä (ja erityisesti ylävatsallla) on kivikova rantapallo, niin insuliiniresistenssi on todennäköistä. Muuttuu toki aikanaa todennäköisesti metaboliseksi oireyhtymäksi, joka näkyy sitten verikokeissakin. Yleensä ruokavalioon voi myöhemmin tuoda hiilaria (kun siis se paino on pudotettu) ilman, että paino nousee, mutta hyvin maltilla ja itseään tarkkaillen.

Vierailija
56/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätit taas proteiinin pois kuten naiset yleensä,laihaläski olisit vaikka paino putoaisikin.

Vierailija
57/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ei minun tarvitse laihduttaa. Sanon vain, että painoni pysyy hallinnassa, kun en syö vilja- ja maitotuotteita. Lisäksi laitoin esimerkin mitä yleensä syön. En nyt ymmärrä kommenttiasi ollenkaan. 

Niin eli kun syöt maituotteita ja leipää, paino ei pysy hallinnassa.

Vierailija
58/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paino ei putoa vaikka syö alle kulutuksen on ongelma siinä että KUVITTELEE syövänsä alle kulutuksen vaikka tosiasiassa ei syö. Mitkään taulukot, nettilaskurit yms eivät kerro kehosi todellista kulutusta vaan kehosi itse.

Ensinnäkin kehonkoostumus vaikuttaa kulutukseen,laihaläski ei kuluta yhtä paljon kuin painonsa perusteella luulee.

Vierailija
59/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävijä kirjoitti:

Liian alhainen ferritiini eli varastoraudan puutos oli syynä.

Ei jumankauta näitä ferritiinitrolleja :D. #oletkotarkistanutferritiinisi

Vierailija
60/99 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyötä tekevän lihaksittoman naisen energiankuluts on aika olematon. Ihan hyvin paino voi junnata paikallaan jollakin 1200kcal-1500kcal määrällä. Itse olen 85kg painava, jonkun verran lihaksia omavaava mies, joka urheilee muutaman kerran viikossa ja alan lihoa heti kun syön yli 2500kcal päivässä. Samassa joukkueessa on ihmisiä jotka syövät melkein tuplat minuun verrattuna eivätkä silti liho... Käy kateeksi huonon hyötysuhteen koneen omaavia ihmisiä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan