Miksei tahdo enää löytyä työtä joka olisi...
sopivan yksinkertainen eikä sisältäisi kaikenmaailman diibadaabaa ja josta kumminkin saisi kohtuu palkan (1500-1700e/kk) niin mt-ongelmaiselle joka kumminkin pystyy työhön mutta jonka osaaminen ja oppiminen on todella rajoittunutta, suht moni asia tuntuu minulle ihan siltä kuin pitäisi olla Nasan insinööri ja suunnitella matka plutoon. Oon kokeillut eri töitä mutta harva on sopinut minulle ja suurin osa töistä polttaa minut nopeasti loppuun, joissakin pärjään jonkin aikaa kunnes alkaa niin pahasti ahdistamaan että on lopetettava ettei ahdistus pahene. Joissakin pärjäisin mutta sitten saattaa tulla jakso että tarvitsisin lepoa hetken ja sitten taas jatkaisin mutta ei kukaan työnantaja tällaista henkilöä halua.
Ahdistaa kun töitä haluaisi tehdä mutta sopivaa ei löydy rajoitteideni takia.
Kommentit (23)
Hmm. Olen ollut kaupassa harjoittelemassa ja kassatyö ei ollut niin yksinkertaista kun voisi kuvitella. Ensinnäkin kaupassa joutuu usein tekemään muutakin kuin olemaan kassalla.
Minuakin yksi herra haukkui niin pahasti, että itkua nieleskelin, vaikka eivät ne jonot omaa syytäni olleet. Kassalla voi joutua myymään esim. Veikkauksen tuotteita ja matkalippuja ja ne systeemit pitää tuntea. Maksutapoja voi olla erilaisia ja ne pitää tunnistaa, ihmiset voivat haluta palauttaa tuotteita ja valittaa niistä, ja tähän liittyy erilaisia pykäliä ja sääntöjä. Voi joutua tosiaankin käsittelemään hankalia asiakkaita, vahtimaan ikärajoja alkoholi- ja tupakkatuotteita ostavilta ja kauempana kolikkopelejä pelaavilta. Pitää päättää, onko ihminen niin humalassa, ettei sille voi myydä alkoholia. Ihmiset myös kyselevät tuotteista kaikenlaista, niin että tulee tunne, että pitäisi olla jokaisen myytävän artikkelin erikoisasiantuntija. Pitää kestää ruuhkan tuoma stressi. Itsellä meinasi ääni loppua kun kassalle ei saanut tuoda edes vesipulloa. Muistaakseni siitä kassan täsmäämisestä oli jossain vastuussa, ja voi pelottaa että tekee vahingossa virheitä.
Enkä nyt meinaa väittää, että kyseessä olisi maailman vaikein työ, ja ettei siitä voisi selvitä. Kaikissa töissä on omat kommervenkkinsa ja paikat ovat tietysti erilaisia. Erilaiset asiat ovat vaikeita eri ihmisille. Mutta ei se nyt ihan niin simppeliä ole, kun jotkut luulee. Ja epäilen, että tämä pätee vähän joka työhön.
Mutta en nyt halunnut pelotella (vaikka vähän semmoinen tästä taisi tulla). Kannattaa etsiä ja kokeilla!
Minulla sama ongelma. Siivouhommia olen etsiskellyt, mieluusti sellaista missä ei ole asiakkaita...introvertti.
Pystyisitkö hyllyttämään tuotteita kaupassa? Tai pysyykö juotoskolvi kädessäsi, perus komponenttien kokoamista saattaisi löytyä.
Entä joku pakkaustyö tai välinehuolto? Pääsisitkö työkokeilun kautta uuteen ammattiin?
Tsemppiä. Toivon että löydät sinulle sopivan työn.