Naiset, miksi ette suoraan sano jos ei kiinnosta?
Tapasin naisen tinderin kautta keskiviikkona. Juotiin kahvit ja juteltiin tunnin verran, tunnelma oli mukava ja rento...lopuksi saatoin naisen asemalle ja sanoin että oli mukava ilta, sekä kysyin haluaako hän nähdä uudelleen.
Halusi, ja hän antoi minulle puhelinnumeronsa. Myöhemmin samana iltana ehdotin että tekisimme jotakin yhdessä tänään sunnuntaina (ensimmäisellä tapaamisella oli käynyt ilmi että menee juhlimaan lauantaina)
Hän oli tähänkin vielä myöntyväinen ja vastasi hymiöiden kera.
Eilen tai perjantaina emme viestitelleet.
Tänään kun iltapäivällä pistin viestiä ja kysyin kuinka ilta oli sujunut, ei nainen ole edes "lukenut" viestiä wapissa, vaikka on ollut paikalla useasti. Pistin viestin jo siis reilu viisi tuntia sitten.
Kyseessä kuitenkin liki 30-vuotias, fiksulta tuntunut aikuinen nainen. Ei vaikuttanut mitenkään prinsessalta, tai pissikseltä muutenkaan.
Miten tällainen ihmeellinen pelailu tai ignooraus hyödyttää yhtään ketään? Jos naista ei kiinnosta, niin miksi hän edes antoi minulle numeronsa? Jos ei siinä kasvotusten kehdannut kieltäytyä, niin eikö nyt löydy sen verran selkärankaa, että osattaisiin laittaa se "en nyt kiinnostunut tarpeeksi" -viesti. Yksinkertaista ja helppoa. En loukkaantuisi tai ottaisi itseeni millään tavalla, mutta tällainen toiminta kyllä pistää **tuttamaan sen verran että jaksoin tännekin aiheesta avauksen tehdä.
Tämäkö nyt on sitä deittailua vuonna 2018? Pitää varmaan itse sitten muokkautua virran mukana ja ottaa samanlainen asenne.
Ja ollaan siis n. 30v molemmat.
Kommentit (61)
Hah, pitäisikö sinun viestejäsi oikein odottaa ja vahtia? Et varmasti ole ainut tai tärkein asia naisen elämässä. Juokse seinään.
Se löysi isomman melan eilen ja pinspa kipeenä vielä.
Nainen aikuistuu vasta siinä +40v kun tiedostaa sen faktan, että pelaamisen aika on ohi.
On hyvin normaalia, ettei juhlimisen jälkeisenä päivän jaksa välttämättä viestitellä uusien tuttavuuksien kanssa. Voi lisäksi olla, että olit naisen mielestä ok, muttet tehnyt erityisen mieleenpainuvaa vaikutusta, joten hän miettii vielä jaksaako jatkaa tutustumista.
Siis 5 tuntia sitten? Odota nyt edes huomiseen ennen kuin revit pelihoususi. Hänellä voi olla muita kiireitä nyt. Moni nainen on hitaastilämpiävä eivätkä ihastu heti.
Mulle tulee mieleen, että olet liian hätäinen. Heti pitäisi olla näkemässä uudestaan ja tulee sellainen olo, että eikö tuolla oo muuta elämää. Itse oon törmännyt tapauksiin, että pitäis nähdä suunnilleen joka päivä. Se ahdistaa, koska tarvitaan myös omaa aikaa ja tilaa. Toki viestiin voi vastata, että nyt ei valitettavasti käy tai ei kiinnosta, jos ei kerran kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että olet liian hätäinen. Heti pitäisi olla näkemässä uudestaan ja tulee sellainen olo, että eikö tuolla oo muuta elämää. Itse oon törmännyt tapauksiin, että pitäis nähdä suunnilleen joka päivä. Se ahdistaa, koska tarvitaan myös omaa aikaa ja tilaa. Toki viestiin voi vastata, että nyt ei valitettavasti käy tai ei kiinnosta, jos ei kerran kiinnosta.
Onko se "heti" uudelleen näkemistä, jos neljän päivän päähän kyselee?
Tossakin ap sano ettei ees viestitellyt välipäivinä mitään.
Kai tää deittikulttuuri on sellasta että pitää leikkiä ettei kiinnosta, ja ehkä joskus 2 viikon tai kuukauden päästä puolivahingossa yrittää osua yhteen.
Sit ihmetellaan kun miehet ja naiset ei kohtaa ja syntyvyys laskee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tää deittikulttuuri on sellasta että pitää leikkiä ettei kiinnosta, ja ehkä joskus 2 viikon tai kuukauden päästä puolivahingossa yrittää osua yhteen.
Mä luulen, että silloin kun kolahtaa kunnolla, niin viestittelyä on heti aika paljon. Muussa tapauksessa sitten viestittelyä harvoin jos ollenkaan.
Nooo... tossa on voinut käydä silleen, että periaatteessa oot ihan ok, mutta erityisempää kipinää ei ollut. Nainen ajatteli antaa kuitenkin mahdollisuuden, että jos sitä ilmaantuisi... mutta vähäkin kiinnostus on sitten hiipunut. Mulle on käynyt monta kertaa noin, olen halunnut antaa mukavalle miehelle, joka selkeästi minusta kiinnostunut, mahdollisuuden vaikka kiinnostus minun puoleltani on ollut vähäistä tapaamisen jälkeen. Se on johtanut tohon tilanteeseen.... Se on kyllä ahdistava tilanne, toivoo että toinen siitä radiohiljaisuudesta tajuaisi ettei kiinnosta... Siksi olenkin jo aikaa sitten päättänyt, että jos vielä treffailen niin sanon heti suoraan, että en tunne että meistä voisi paria tulla, enkä anna siis mitään turhia toiveita tai siimaa ollenkaan. Eli sitä kuuluisaa kemiaa on vaan heti oltava...
Ja ei tämä ole mikään sukupuolikysymys, myös miehet ovat tehneet mulle saman, odottaneet että ymmärtäisin hiljaisuudesta ettei kiinnostanutkaan.
Toi viiden tunnin odotus ei ole mitään. Te ootte kuitenkin vasta tavanneet ja sä et ole tärkein, tai edes kymmenenneksi tärkein asia sen elämässä. Voi olla et sil on huono olo tai mikä tahansa muu syy.
Myös jotkut ihmiset on niin konfliktikammoisia, ettei ne uskalla sanoa ei suoraan. Sitä se vaan on ja ei ne tahallaan halua loukata. No, sanoisin et 95-99% ihmisistä ei halua loukata tahallaan. Mut eniveis se on niinku se on, pää vaan pystyyn, uusia deittejä kehiin ja jos se viel vastaa joskus myöhemmin, nii älä oo moksiskaan tai ainakaan anna sen näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika nopeasti kuitenkin. Jotkut tarvitsevat aikaa mietiskellä, varsinkin, jos ei heti täysillä kolahtanut. Odota nyt rauhassa vielä pari päivää, että tuleeko viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Nooo... tossa on voinut käydä silleen, että periaatteessa oot ihan ok, mutta erityisempää kipinää ei ollut. Nainen ajatteli antaa kuitenkin mahdollisuuden, että jos sitä ilmaantuisi... mutta vähäkin kiinnostus on sitten hiipunut. Mulle on käynyt monta kertaa noin, olen halunnut antaa mukavalle miehelle, joka selkeästi minusta kiinnostunut, mahdollisuuden vaikka kiinnostus minun puoleltani on ollut vähäistä tapaamisen jälkeen. Se on johtanut tohon tilanteeseen.... Se on kyllä ahdistava tilanne, toivoo että toinen siitä radiohiljaisuudesta tajuaisi ettei kiinnosta... Siksi olenkin jo aikaa sitten päättänyt, että jos vielä treffailen niin sanon heti suoraan, että en tunne että meistä voisi paria tulla, enkä anna siis mitään turhia toiveita tai siimaa ollenkaan. Eli sitä kuuluisaa kemiaa on vaan heti oltava...
Ja ei tämä ole mikään sukupuolikysymys, myös miehet ovat tehneet mulle saman, odottaneet että ymmärtäisin hiljaisuudesta ettei kiinnostanutkaan.
Miksi pitäisi antaa toisen ymmärtää hiljaisuudesta? Jos kerran itse tiedät ettet jatkoa halua, niin kuinka vaikeaa voi olla vastata siihen viestiin? Keskenkasvuista ajattelua. Luulisi olevan sinullekin helpompaa vaan vastata suoraan, niin ei tarvitse sen jälkeen stressata toisen viesteistä.
Vastaan naisen puolesta, haluaa huomiota.
Se on ollut eilen juhlimassa ja potee nyt krapulaa. En mä krapulassa jaksa kenenkään kanssa viestitellä. Haluan vain olla rauhassa ja syödä roskaruokaa
Vierailija kirjoitti:
On siis ollut parantamassa jälleenmyyntiarvoaan, blacked näyttää hyvältä cv:ssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis ollut parantamassa jälleenmyyntiarvoaan, blacked näyttää hyvältä cv:ssä
"Blackened is the end..."
Suoraan sanomisen välttämiseen voi olla ainakin kaksi syytä:
-Pelkää, että mies suuttuu ja rupeaa psykoksi
-Haluaa huomiota, ilmaisia palveluksia ja milloin mitäkin hyötyä miehestä, joten pitää miestä löysässä hirressä beta-orbitoijana, jota saattaa vaikka kuksaista joskus sekavassa mielentilassa jos tulee riita oman poikaystävän kanssa ja parempaa ei ole tarjolla.
Kummassakaan tapauksessa miehen ei kannata panostaa suuremmin.
Koska on hauskaa pitää miehiä löysässä hirressä, antaa toivoa vaikka ei olisikaan mitään mahiksia.
Tuntuu, että miehet ovat AINA halukkaita näkemään uudelleen, viestiä tulee 90 % tapauksista jo samana iltana ensitreffeistä (treffaan aina päiväsaikaan kahvilla tms.). Vaikkei treffeillä olisi merkkiä kipinästä tai kiinnostuksesta, haluavat silti nähdä uudelleen, ja pian. Siitä syntyy valitettavasti mielikuva epätoivoisesta takertujasta, joka on valmiita tarttumaan jokaiseen oljenkorteen. Vaikka itseäni ihan hurmaavana pidänkin, en usko, että joka jannu minuun ihastuu. Vastapuolen epätoivoisuus saa itseni epävarmaksi. Haluaisin aistia, että tyyppi olisi oikeasti vähän pähkinöissään treffeillä JA haluan olla sitä itsekin. Jos näin käy, voin nähdä uudestaan.
Ja mitä tulee siihen, miksei voi torpata suoraan; en tiedä. En osaa. Ajaudun aina kiertelemään ja vihjailemaan, väittämään, että on kiireitä tms. Oletan, että se olisi ikään kuin pehmeämoi tapa antaa pakit. Suora ja tyly "sori, ei kiinnosta" tuntuu niin julmalta. Kuten joku aiemmin sanoi, ei suurin osa halua loukata toista! Itsekin toivon noille treffikumppaneilleni onnea, ja että löytävät sen puolikkaansa vielä!
Ihan samanlaisia kokemuksia mulla miehistä että eipä tuo ole pelkästään naisten juttu