Rakastuin tanskalaiseen mieheen ja haluaisin muuttaa Tanskaan, mutta lähipiiri on sitä mieltä...
Että en missään nimessä saa muuttaa. Minulla on myös lapsi ja se on suurin syy, miksi en muutakaan. Ex-mies ei suostuisi järjestelyyn. En kuitenkaan ymmärrä mitä väärää olisi muuttaa miehen perässä ulkomaille? Mies on hyvätuloinen ja hänen työ on Tanskassa. Itse olen tällä hetkellä taas työtön ja kyllästynyt muutenkin tähän maahan.
Kommentit (28)
Etäsuhde kunnes lapsi on aikuinen. Sinulla tuskin olisi rahaa ja aikaa tulla kuukausittain Suomeen.
Olen asunut Tanskassa ennen kuin muutin Norjaan.
Tanska on mukava rento maa. Viihdyin hyvin. Kieli tuntuu aluksi käsittämättömälle, mutta sen oppii suht pian. Jos jonnekin Norjasta lähtisin, niin juuri Tanskaan uudelleen. Asuin Odensessa.
Mies28 kirjoitti:
Itse olen miettinyt muuttoa Tanskaan, mutta ei ole hajuakaan kuinka se onnistuisi. Olisiko kellään hyviä vinkkejä? Ei ole perhettä täällä pidättelemässä
No miten nyt muutto ylipäänsä onnistuu: hankit työpaikan ja asunnon. Ihan kuten jos muuttaisit Suomen sisällä.
Lapsikin tykkää, kun Tanskassa on Legoland.
Tanska on helppo kieli oppia kuuma peruna suuhun ja ruotsia möngertämään.
Yksi maailman rumimmista kielistä,ruma kansa ja mt-ongelmia vielä enemmän kuin Suomessa.
Tanskalaiset viikingit taistelivat Saksaa vastaan 9.4.1940 kaksi tuntia ja sitten Tanska oli valloitettu.
Hanki ensin työpaikka ja sitten vuokraat asunnon. Tee Suomeen muuttoilmoitus ja matkaan.