Rakastuin tanskalaiseen mieheen ja haluaisin muuttaa Tanskaan, mutta lähipiiri on sitä mieltä...
Että en missään nimessä saa muuttaa. Minulla on myös lapsi ja se on suurin syy, miksi en muutakaan. Ex-mies ei suostuisi järjestelyyn. En kuitenkaan ymmärrä mitä väärää olisi muuttaa miehen perässä ulkomaille? Mies on hyvätuloinen ja hänen työ on Tanskassa. Itse olen tällä hetkellä taas työtön ja kyllästynyt muutenkin tähän maahan.
Kommentit (28)
Voit jättää lapsen isälleen ja tavata häntä aina lomilla. Helppoa ja hauskaa.
Miten ajattelit saada luvan asua Tanskassa, kun sitä ei saa edes monet tanskalaisen kanssa naimisissa olevat (ruotsalaisetkaan), joilla olisi siellä työpaikkakin odottamassa? Helpompaa miehen muuttaa Suomeen, kun sinulla on lapsikin.
Minkä ikäinen lapsi? Ymmärrän että mies on vastaan jos viet hänen lapsensa niin kauas, muuten ihmisillä ei ole mitään sananvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit saada luvan asua Tanskassa, kun sitä ei saa edes monet tanskalaisen kanssa naimisissa olevat (ruotsalaisetkaan), joilla olisi siellä työpaikkakin odottamassa? Helpompaa miehen muuttaa Suomeen, kun sinulla on lapsikin.
Kyllähän Tanskaan saa EU-maasta muuttaa ihan vapaasti. :)
Opettele nyt se tanskankieli ensin, näin saat tuntuman maahan ja kontaktia ihmisiin. Kielen osaaminen helpottaa myös sopeutumista ja asioiden hoitamista. Tarvitset työpaikn, jota on melko mahdotonta kielitaidottomana saada, jotta voit kustantaa kalliit lennot kotimaahan ja vierailut lapsesi luona. Mieti nyt vielä. Ole järkevä ja johdonmukainen.
Kullin perässä Tanskaan 😁
Viime kerralla kyllä matka taittui pitkälti tästä syystä. Mutta että lopullinen muutto... kyllähän sitä kullia saa Suomessakin.
Kiitos kuitenkin mielipteestäsi ja hyvää päivän jatkoa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät? Tanska on Pohjoismaa. Kyllä sinne suomalainen saa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit jättää lapsen isälleen ja tavata häntä aina lomilla. Helppoa ja hauskaa.
Ottaisin tietysti lapsen mukaan. Asutaan jo nyt 300km päässä isästä. Tudkinpa isällä olisi mahdollisuus estää muuttoa lopulta.
Ap
Tanskassa on mukavaa kyllä. Hyvää olutta ja ruokaa ja muutenkin rento meininki.
Eikö myös lapsen isä voisi muuttaa Tanskaan ja voisitte elää polyamorisessa suhteessa kaikki kolme ? Lapsella olisi kaksi isää ja äiti.
Lapsen parhaaksi kirjoitti:
Eikö myös lapsen isä voisi muuttaa Tanskaan ja voisitte elää polyamorisessa suhteessa kaikki kolme ? Lapsella olisi kaksi isää ja äiti.
Nerokas ajatus! Leppoisaa ja pohjoismaisen vapautunutta, kaikilla olisi kivaa.
ap, tehkää näin!
Jos kysessä on Viggo Mortensen tai Mad Mikkelsen niin lähtisin heti. Lapsi tai ei.
(Kuola valuu....)
Tää on varmaan saman hullun ketju kuin se kuka muutti 150kildan päähän lapsen isästä
Kysy ensin, omistaako äijä sukellusveneen.
Jos et saa isältä lupaa lapsen muutolle se on lapsikaappaus ja poliisi tuo lapsen takaisin Suomeen
Nam kirjoitti:
Jos kysessä on Viggo Mortensen tai Mad Mikkelsen niin lähtisin heti. Lapsi tai ei.
(Kuola valuu....)
Tai Mike Tramp, huhuhh onko Tanskassa kaikki noin hyvänäköisiä ne miehet?
Itse olen miettinyt muuttoa Tanskaan, mutta ei ole hajuakaan kuinka se onnistuisi. Olisiko kellään hyviä vinkkejä? Ei ole perhettä täällä pidättelemässä
Lapsen parhaaksi kirjoitti:
Ja halpaa. Varsinkin se olut. Ja Saksasta helposti vielä halvemmalla.
Oletko varma, että kestät kulttuurishokin? Tanskalaiset puhuvat aika vapaamielisesti mitä mieltä he ovat maahánmuutosta.
Nosto