Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten mielestä yleisin parisuhteen ongelma...

Vierailija
07.10.2018 |

.. on kyselyiden mukaan valitus, nalkutus, läheisyyden sekä seksin puute. Onko tässä kyse mielestänne ihan oikeasta onhelmasta vai onko syynä miehen omat puutteet?

Tuli mieleen, kun luin Iltalehdestä miehistä, jotka ovat löytäneet ulkomaalaisen puolison.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkutushan on miesten syytä. Ja mitä enemmän nalkuttaa niin sitä lapsellisemmaksi mies muuttuu. Aikuisen miehen jälkikasvatus on taitolaji. Jos haluat tehdä miehestä lapsen niin nalkuta. Jos haluat tehdä miehestä miehen niin kehu ja kunnioita.[/quote

Mitenkäs kehut ja kunnioitat kun toinen käyttäytyy kuin itsekäs lapsi perheen arjessa?

Nämäkin keskustelijat käyttäytyy kuin vuosikymmeniä pakolla yhdessä viruneet katkeropariskunnat? On asenne paikallaan ja samat vanhat repliikit ulkoaopitut.

Täällä anonyymillä palstalla olisi hyvä tilaisuus keskustella niistä arjen ongelmista asiallisesti ja opetella kuuntelemaan muitakin, jos tahtoisi. Vinkkinä vaan.

Vierailija
22/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä ongelmia ovat kun olen laiska eli en nouse joka vapaa aamu seitsemältä siivoamaan ja kun hän ei saa viikonloput viettää rauhassa eli kun minä en lähde lasten kassa koko päiväksi ulos.

Läheisyyttä ja seksiä ei ole mutta se ei hänelle ole ongelma koska hän ne on lopettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä tulee naisia pahempia nalkuttajia keski-iässä. Seksiäkin heiltä saa ruinata ja elää puutteessa. Oma mies ei nalkuttanut koskaan nuorempana. Nyt joku vetoaa ulkonäkööni tms. Naiset voivat vedota yhtä lailla.

Vierailija
24/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mielestä ongelmia ovat kun olen laiska eli en nouse joka vapaa aamu seitsemältä siivoamaan ja kun hän ei saa viikonloput viettää rauhassa eli kun minä en lähde lasten kassa koko päiväksi ulos.

Läheisyyttä ja seksiä ei ole mutta se ei hänelle ole ongelma koska hän ne on lopettanut.

Teillä on sukupuoliroolit sekaisin. 😂

Vierailija
25/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palstakin kertoo jo kaiken oleellisen suomalaisista naisista.

Pelkkää vihaa, nillitystä, valittamista ja uhriutumista, kotitöistä jankkaamista unohtamatta.

Noinko sokeita olette omalle luonteellenne ja käytöksellenne? 

Raivoisa alatumputus kertoo myös kaiken oleellisen palstan naisista.

Ei ensimmäistäkään argumenttia, kunhan alatumputetaan laumassa ja kuitataan asia sillä. 

Kommenttisi ala-arvoisuus kertoo kaiken suomalaisista miehistä. Jos olet eri mieltä se vain vahvistaa asiaa.

Vierailija
26/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää vihaa, nillitystä, valittamista ja uhriutumista, kotitöistä jankkaamista unohtamatta.

Tämä on kyllä ihan totta. Moni nainen on niin vaikea, itsekäs ja pikkumainen. Määräilkää vähemmän ja antakaa miehille enemmän seksiä.

Tällä palstalla toistuu usein tuo seksin antamisen kehottaminen. Edelleenkö on ihmisiä, jotka ajattelevat, että seksi on jotain mitä nainen antaa?

Jos mies on haluttava ja nainen saa seksissä orgasmin, niin ei häntä tarvitse kehottaa antamaan seksiä. Vain sellaiselle miehelle pitää (pitäisi) antaa, jonka kanssa seksi ei ole nautinto.

Vierailija
27/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nalkuttanut. Jos koti pitää minusta hoitaa tietyllä tavalla, teen sen itse, enkä pakota toista muottiini. Mies hoitaa sitten omalla tavallaan, omalla kodinhoitovuorollaan. Tämä toimii myös toisin päin. Mies ei nalkuta siitä, miten minä teen asiat. Eivätkö nämä ole aikuisille ihan itsestäänselviä asioita? Ei sen kodin tarvi täydellinen olla! Ei se haittaa, jos jompi kumpi ei tee täydellistä jälkeä. Eri asia tietty, jos toinen ei tee osuuttaan. Silloin lähtisin suhteesta. Ei se nalkuttaminen mitään auta, jos toinen ei sovi parisuhteeseen.

Vierailija
28/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ex on jättänyt oman osansa tekemättä, kotityöt jää mun kontolle ja lapsen isä ei koskaan osallistunut mihinkään lapseen liittyvään. Kun kotona puurtaminen on vain yhden niskassa, tämä väsyy ja pettyneenä ilmaisee tunteitaan (nalkuttaa?) miehelleen. Toki myös seksi (miesten ”läheisyys”) on vaikeaa kun kokee ettei oma mies arvosta yhtään.

Eli peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
29/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aika usein vahva mielikuva siitä, millaista elämän tulee olla. Miten koti on sisustettu, hoidettu, miten parisuhde toimii ja mikä on miehen rooli. Se taas ei vastaa välttämättä yhtään sitä, mikä on miehen mielikuva. Nainen pitää omaa mielikuvaansa tosin usein itsestäänselvyytenä, että näin sen "kuuluu" olla ja tältä näyttää. Se ainakin herättää paljon ristiriitoja, jos mies ei ota sitä roolia, jonka nainen on ajatellut, että miehelle kuuluu.

Rooli, jossa mies käy mukisematta töissä, tuo isomman rahan kotiin, kuin nainen. Kantaa puolet kotitöistä (jotka tehdään vaimon määrittämällä tavalla ja aikataululla). On hellä huomaavainen rakasta (kun naiselle sopii) ja taitava keskustelija (naista kiinnostavista aiheista, kun naiselle sopii). Harva nainen oikeasti haluaa, että mies päättää lapsen kasvatukseen liittyviä asioita, joista nainen on eri mieltä. Toisinpäin se ei ole ongelma. Varaa lapselle kysymättä lääkärin, kun tässä toisinpäin se ei myöskään ole ongelma. Pukee lapsen omalla maulla, päättää harrastuksista tai arjen aikatauluista.

Sellainen palvelijan rooli ei motivoi aikuista miestä, mikä johtaa vain pahempaan passivoituitumiseen. Jos kerran nainen tietää paremmin, miten asiat "kuuluu tehdä" niin tehköön sitten yksin.

Tämä kyllä kiteytti aika täydellisesti entisen avioliittoni ja elämäni. Nykyään on parempi olla, niin minulla kuin lapsillani.

Vierailija
30/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkutushan on miesten syytä. Ja mitä enemmän nalkuttaa niin sitä lapsellisemmaksi mies muuttuu. Aikuisen miehen jälkikasvatus on taitolaji. Jos haluat tehdä miehestä lapsen niin nalkuta. Jos haluat tehdä miehestä miehen niin kehu ja kunnioita.

Ei kun: nalkutus on tapa purkaa paineita stressaavassa tilanteessa jota ei halua/pysty/jaksa muuttaa.

Se on tosi ikävä tapa olla suhteessa, mutta vaihtoehto voi olla se että suhdetta ei ole ollenkaan.

Nalkutuksen voi lopettaa määrittelemällä omat rajansa ja puolustamalla niitä ylityksiltä, mutta sit voi käydä niin kuin minulle että mies lähtee.

Uutta en ota, tää homma on niin nähty.

Vierailija
31/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä huomaat vain tuollaiset kirjoitukset. Mitähän se kertoo sinusta?

Vierailija
32/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tunnetusti ajattelee "sillä" ja ajattelee vain sitä.Ei ne käskemättä tee mitään kun tulevat töistä.Löhöövät vain sohvalla ja muijat töittensä päälle tekee hommia myös kotona.

Jos on muija joka tekee.

Vierailija
33/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa ole jo 4 yleisintä syytä..

Vierailija
34/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nalkuttaja kun olin keskenkasvuisen miehen kanssa. Kaikin eri tavoin yritin saada hänet ymmärtämään että kun me molemmat käymme töissä, en halua käyttää aikaani yksin kodista j lapsista huolehtimiseen yksin. Ei tajunnut.

Nykyiselle miehelleni en nalkuta. On aikuinen ihminen niin ei tarvitse tolkuttaa itsestäänselvyyksiä.

Sama oli minulla. Molemmat töissä ja minulla jatku extra työ kotona. Kun mainitsin asiasta, niin se oli nalkutusta ja vein hänen viimeisetkin voimat kun hän sentään käy töissä. Sen äijän päähän ei mennyt, että myös minä käyn töissä. En sitä loputtomiin jaksanut ja otin eron. Lapsia ei ollut siinä suhteessa onneksi.

Nykyisen miehen kanssa asiat täysin eri ja sitä alusssa hämmästelin kuinka osallistuva hän on kaikkeen. Olin tottunut edellisessä suhteessa, että minä pesen pyykit, lattiat jne. Nykyinen mies tekee asiat oma-aloitteesti mikä on kivaa. Ei meillä mitään siivouspäiviä ole enkä vaadi toiselta paljoa, mutta kotona on kiva olla kun asiat jaetaan ja yhdessä tehdään. En ole kertaakaan nalkuttanut tässä suhteessa, kun ei tarvitse.

Vierailija
35/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksen ja nalkutuksen vielä kestää, mutta jos ei ole läheisyyttä, koskettelua eikä seksiä, niin parisuhde on pelkkä asumismuoto ilman tunteita. Ainakaan positiivisia tunteita, vastenmielisyys ja inho tulevat näin ajan mittaan väkisinkin mukaan kuvioon.

Vierailija
36/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aika usein vahva mielikuva siitä, millaista elämän tulee olla. Miten koti on sisustettu, hoidettu, miten parisuhde toimii ja mikä on miehen rooli. Se taas ei vastaa välttämättä yhtään sitä, mikä on miehen mielikuva. Nainen pitää omaa mielikuvaansa tosin usein itsestäänselvyytenä, että näin sen "kuuluu" olla ja tältä näyttää. Se ainakin herättää paljon ristiriitoja, jos mies ei ota sitä roolia, jonka nainen on ajatellut, että miehelle kuuluu.

Rooli, jossa mies käy mukisematta töissä, tuo isomman rahan kotiin, kuin nainen. Kantaa puolet kotitöistä (jotka tehdään vaimon määrittämällä tavalla ja aikataululla). On hellä huomaavainen rakasta (kun naiselle sopii) ja taitava keskustelija (naista kiinnostavista aiheista, kun naiselle sopii). Harva nainen oikeasti haluaa, että mies päättää lapsen kasvatukseen liittyviä asioita, joista nainen on eri mieltä. Toisinpäin se ei ole ongelma. Varaa lapselle kysymättä lääkärin, kun tässä toisinpäin se ei myöskään ole ongelma. Pukee lapsen omalla maulla, päättää harrastuksista tai arjen aikatauluista.

Sellainen palvelijan rooli ei motivoi aikuista miestä, mikä johtaa vain pahempaan passivoituitumiseen. Jos kerran nainen tietää paremmin, miten asiat "kuuluu tehdä" niin tehköön sitten yksin.

Vanhempieni suhde on tällainen, tosin ansaintalogiikka meni toisin päin eikä se ollut vanhemmilleni mikään ongelma koska yhteiselle tilille ne roposet menivät.

Minä halusin itselleni vahvatahtoisemman miehen, ja tulinkin olleeksi kahden sellaisen kanssa suhteessa.

Sain siitäkin kylläkseni: on mahdotonta selvittää etukäteen että onko se viehättävä hyväitsetuntoiselta vaikuttava ihminen todella sitä miltä näyttää, va onko kaikki yhtä suurta esitystä.

Myöskään nämä upeat yksilöt eivät kyenneet ymmärtämään että jos haluaa olla minun kanssani yhdessä, ei nälviminen, nimittely tai diagnosoiminen ole hyväksyttävää käytöstä. En itsekään sellaista tee edes leikillä.

Otantani oli tosin pieni, mutta olen tullut siihen tulokseen että heterosuhteet ovat mahdollisesti molemmille mutta ainakin minun kokemukseni mukaan naisosapuolelle sen tason paskasämpylä että jätän muiden nautittavaksi.

Vierailija
37/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ihan totta. Moni nainen on niin vaikea, itsekäs ja pikkumainen. Määräilkää vähemmän ja antakaa miehille enemmän seksiä.

Entä mitä miehet puolestaan antavat?

Tässä juuri mennään pieleen. Jos parisuhteessa kokoajan itsekkäästi miettii, että antaa vaan saadakseen samalla mitalla takaisin, ei kumpikaan saa pian enää yhtään mitään.

Vierailija
38/38 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä miehet puolestaan antavat?

Tässä juuri mennään pieleen. Jos parisuhteessa kokoajan itsekkäästi miettii, että antaa vaan saadakseen samalla mitalla takaisin, ei kumpikaan saa pian enää yhtään mitään.

Niinhän se menee että naisen rooli on ilolla antaa, säätää, taipua ja kaikin tavoin helpottaa miehen elämää ja kannatella hänen egoaan.

Paskasämpylä siis, kuten jo yllä totesin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä