Minkä pituinen olet, ja minkä pituinen haluaisit olla?
Ap aloittaa. Olen 166cm ja haluaisin olla lyhyempi, n. 155-160cm.
Kommentit (117)
Jännä huomata, miten ihmiset enemmissä määrin haluavat olla eripituisia kuin ovatkaan - vaikka kyse olisikin vain parista sentistä. Ja mitä luulette, mistä johtuu, että ihmiset usein haluaisivat olla pidempiä?
Olen 172cm nainen. Haluaisin olla 160cm. Kaikki muut naiset ovat lyhyempiä ja ihmisten silmissä siten kauniimpia. Tuntuu, että pitkiä naisia ei mielletä kauniiksi ja naisellisiksi vaan androgyyneiksi hongankolistajiksi. Puolison etsiminen on vaikeampaa pitkälle naiselle kuin lyhyelle.
Lisäksi vaateteollisuus on suunnitellut naisten vaatteet paljon lyhyemmille naisille kuin minä.
M40, 189cm ja ihan ok pituus. Painokin on lähellä 100kg ja silti näytän melkein alipainoiselta, eikä ole ylimääräistä missään.
oon 177cm, haluaisin olla vähän lyhyempi 170cm
Vierailija kirjoitti:
Olen 172cm nainen. Haluaisin olla 160cm. Kaikki muut naiset ovat lyhyempiä ja ihmisten silmissä siten kauniimpia. Tuntuu, että pitkiä naisia ei mielletä kauniiksi ja naisellisiksi vaan androgyyneiksi hongankolistajiksi. Puolison etsiminen on vaikeampaa pitkälle naiselle kuin lyhyelle.
Lisäksi vaateteollisuus on suunnitellut naisten vaatteet paljon lyhyemmille naisille kuin minä.
Onko hieman nyt yleistävää otetta viestissäsi? En ole koskaan ajatellut, että kauneus on varsinaisesti pituudesta kiinni, saati että puolison etsiminen olisi pidemmälle haastavampaa. Haiskahtaa itsetuntoasialta.
175 cm. Just hyvä, ei tarvii jäädä jalkoihin ja ylettyy joka hyvin myös ylähyllyille. Mieluummin olisin vaikka vähän pitempi kuin "pieni ja naisellinen".
Olen 178 ja tyytyväinen suurimman osan aikaa. Välillä toivoisin olevan sen verran lyhyempi, että olisin korkokengillä tuon 178 cm.
Olen 169 cm pitkä. Maailmani olisi täydellinen, jos olisin 170 cm. Tosin sitten pitäisi etsiä jotain muuta murehdittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Ironista.
Elämä on.
Mies 174cm. Aika paskaa, haluaisin olla sen maagisen 180cm, niin ei kaikkea kohdallani katsottaisi pituudenkautta. Olen lihaksikas, no se tietenkin on kompensointia, eikä tule mieleen, että tykkään kehonrakennuksesta ja siitä elämäntavasta. Ei tietenkään kyse täytyy olla kompensoinnista. Olen esimiesasemassa ja urallani menestynyt, no sekin tarkoittaa vain lyhyen miehen pätemistä, eikä missään nimessä sitä, että olen perusfiksu, löysin oman alani ja on kiva tehdä mukavaa työtä ja saada siitä hyvä korvaus.
178 cm nainen täälläkin. Maailma on aika kivasti suunniteltu minun pituistani (miestä) varten, yltää hyvin kaikkeen ja toisaalta mahtuu olemaan ja käyttämään standardipituista sänkyä Tosi pitkänä tai lyhyenä tulisi ongelmia. Nyt on vain pientä ongelmaa lahkeiden ja helmojen kanssa.
Korkkarit jalassa onkin sitten kiva olla massaa pidempi, minut kuulemma löytää helposti väentungoksesta ja näen päiden yli.
Vierailija kirjoitti:
178 cm nainen täälläkin. Maailma on aika kivasti suunniteltu minun pituistani (miestä) varten, yltää hyvin kaikkeen ja toisaalta mahtuu olemaan ja käyttämään standardipituista sänkyä Tosi pitkänä tai lyhyenä tulisi ongelmia. Nyt on vain pientä ongelmaa lahkeiden ja helmojen kanssa.
Korkkarit jalassa onkin sitten kiva olla massaa pidempi, minut kuulemma löytää helposti väentungoksesta ja näen päiden yli.
Mä en ylety kotona ylähyllylle. 😂 kiva, kun poikaystävä laittaa jotain ylähyllylle ja mä joudun hakee tuolin, että yletyn.
N180cm
Oon 168, mutta haluaisin olla vähän lyhyempi, noin 160. Onneks mulla on pitkä mies (193).
Jotain 189cm ja tämä riittää.
-M29
Olen 168cm, en ole pitkä mutta en myöskään lyhyt, minusta piti tulla 177cm mutta jostain syystä ei tullutkaan, en tiedä miksi. Korkkareilla saa lisää pituutta tilapäisesti, en ole valmis siihen että joku kirurgi sahaisi reisiluut ja pidentäisi ne jollain metallinpalalla.
163 cm. Olen tyytyväinen pituuteeni.
Olen nainen 176 cm ja tyytyväinen, mies on 177 cm ja tyytyväinen, tyttäremme ovat 168 cm ja 170 cm, tyytyväisiä.
Tuo on totta, että ihminen tottuu tarkastelemaan maailmaa siltä korkeudelta, minkä mittainen on. Itse olen tavallaan aina kärsinyt "pituudestani". Olen alle 170cm, mutta sittenkin. No kerran sitten olin tyttäreni kanssa kaupassa ja hänellä oli korkokengät ja hän oli minua paljon pidempi. Tuntui tosi kamalalta huomata, että ei ollutkaan se "pitkä" ihminen, joka oli tottunut olemaan. Se oli aika hämmentävää....