Siis miksi joillakin ei ole vessassa saippuaa käsien pesua varten?!
Olen käynyt kylässä sellaisissa kodeissa, joissa ei tosiaankaan ole saippuaa käsien pesua varten, eikä edes pyyhettä! Miksi näin? Hyi!!
Kommentit (33)
Tässä herää vain kysymys, että millaisissa paikoissa ap ja kumppanit oikein kyläilevät.
Itse en ole pitkän elämäni aikana vielä tuommoiseen ryysyrantaan törmännyt.
Meiltä löytyy nestesaippua jokaisen lavuaarin reunalta ja wcssä on vieraille oma käsipyyhe ja myös talouspaperia jos sitä haluaa käyttää. On inhottavaa jos kyläillessä löytää vessasta pari kosteana roikkuvaa pyyhettä eikä lue mitä käyttöä varten ne on. Samanlaiset ja vierekkäin.
Entäs se, että ei ole roskista WC:ssä ja käytetty side/tamponi pitäsisi saada jonnekin. Taskuun? WC-pönttöön? Jemmaan pöntön taakse? Jos heittäisi sen ikkunasta ulos? What?!
Vierailija kirjoitti:
Entäs se, että ei ole roskista WC:ssä ja käytetty side/tamponi pitäsisi saada jonnekin. Taskuun? WC-pönttöön? Jemmaan pöntön taakse? Jos heittäisi sen ikkunasta ulos? What?!
Olen joskus laittanut sen vessanpöntön vesisäiliöön kun ei ole muuta paikkaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus laittanut sen vessanpöntön vesisäiliöön kun ei ole muuta paikkaa ollut.
😯 Mä oonkin jo pitkään ihmetelly miksi meidän vessa haisee ihan kaamealle vaikka kuinka hinkkailisi.
On meillä joskus ollut saippua loppu viikonkin vessasta ja aina en muista viedä heti uutta käsipyyhettä, jos laitan vanhan pesuun.
Minä en ole koskaan törmännyt saippuattomaan vessaan kylässä käydessäni. Siis en koskaan, en maalla eikä kaupungissa. Vaikea uskoa, että sellaisia edes on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa on seinässä lämpöpuhallin, jolla kädet puhalletaan puhtaaksi ja lämpödesinfioidaan.
Tämä se varsinainen bakteeripesä vasta onkin.
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/amerikkalaisnainen-julkaisi…
Meillä on kotona aina käsipyyhe ja käsisaippuaa. Töissäkin käsisaippuaa ja irtonaisia käsipapereita vessan peilihyllyllä josta on helppo napata aina yksi.
Tuollainen normaalifloora opettaa immuunipuolustusta. Ei kotioloissa tarvitse olla steriiliä. Eri asia jossain sairaalassa, jossa hoidetaan vakavia infektioita ja immunosuppressoituja ihmisiä. Miten te voitte ketään pussata saati nuolla alapäätä, jos pöpöt pelottavat? Tai syödä jogurttia :o
Perushygienia ei olekaan sama asia kuin pöpökammo.
Vierailija kirjoitti:
En käytä saippuaa, koska käteni kuivavat haavoille.
Minäkin olen erityisherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa on seinässä lämpöpuhallin, jolla kädet puhalletaan puhtaaksi ja lämpödesinfioidaan.
Siis kodeissako? Yök, ällöä. En edes julkisissa tiloissa käytä noita, juuri ne puhaltimet levittää bakteereja kaikkialle. Otan mieluummin vessapaperia ja kuivaan kädet sillä. Puhallin ei "desinfioi" yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
En käytä saippuaa, koska käteni kuivavat haavoille.
Käsiä voi pestä muullakin kuin saippualla, vaikka pesuöljyllä. Ja miksei sitä saippuaa voi olla vieraita varten?
Joitain juttuja on pakko tehdä käsillä, mutta kuivaan ne silloin huolellisesti froteepyyhkeeseen. Ja vaihdan pyyhkeen viikottain, nimenomaan hygieniasyistä.