Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oivalluksia olet tehnyt sen suhteen, miten kannattaa ajatella asioista tai suhtautua niihin?

Vierailija
06.10.2018 |

Itse olen esimerkiksi tajunnut, että parisuhteessa (emme asu yhdessä) menee parhaiten, kun oikeasti kohtaa elämää yhdessä sellaisena kuin se elämä sillä hetkellä kummallekin näyttäytyy, eikä i) unohda itseään, ii) aseta yhteisille hetkille liikaa ennakko-odotuksia ja iii) yritä liikaa hallita tai rajoittaa toisen elämää. Jotenkin ajatus kumppanuudesta siis, ei jostain "nyt minä omistan sinut" -asetelmasta.

En oikein osaa tätä selittää, mutta itselleni tämä on ollut tärkeää ja osittain minulla on vielä kesken tämän asian kanssa työskentely pääni sisällä, vaikka olenkin varsin itseellinen ihminen. Pitkästä aikaa kun olen parisuhteessa, meinaan helposti vähän "keulia".

Toinen asia on se, että asiat oikeasti ovat moniuloitteisia, eivät mustavalkoisia. Kuulostaa itsestäänselvältä tietenkin, mutta tämä konkretisoitui ikävällä tavalla, kun pari hyvää ystävääni katkaisi välit minuun. Olin tehnyt jotain, joka loukkasi heitä, mutta se mitä olin tehnyt, ei ollut sillä lailla tehty kuin he luulivat, vaan asia oli paljon moniuloitteisempi ja olin yrittänyt toimia siinä kieli keskellä suuta ja eri osapuolia huomioiden, en siis (ainakaan täysin) itsekeskeisesti. He eivät edes suostuneet kuulemaan kantaani vaan katkaisivat heti välit. Tavallaan olen surullinen monivuotisen ystävyyden menetyksestä, tavallaan taas ajattelen että jos he suhtautuvat noin mustavalkoisesti (ja tuijottaen vain sitä, että heitä tämä asia nyt loukkasi, eivät kokonaiskuvaa huomioiden siis ollenkaan), niin ehkä me näemme asiat niin eri tavalla, ettei ystävyys enää ole hedelmällistä.

Tekemistä minulla on vielä paljon siinä, että oppisin suhtautumaan asioihin mahdollisimman hyvin. Siksi kuulisin mielelläni teiltä uusia ajatuksia. Saat kirjoittaa ihan lyhyesti tai sitten pidemmin! :)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! <3

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä syytellyt toisia omasta pahasta olostani. Olen aina kantanut siitä vastuuni itse. Se on eri asia, että syyttää ihmisiä, jotka ovat toimineet itseä kohtaan väärin.

t.kristallikissa

Sinä et ole koskaan kantanut vastuuta

Vierailija
22/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on ketju pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo lehmä pilaa aina kaikki ketjut.

Vierailija
24/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä syytellyt toisia omasta pahasta olostani. Olen aina kantanut siitä vastuuni itse. Se on eri asia, että syyttää ihmisiä, jotka ovat toimineet itseä kohtaan väärin.

t.kristallikissa

Kyllä olen. Siksihän minun elämäni niin rankkaa on ollutkin. Toisin kuin sinunkaltaisillasi vauvoilla, jotka eivät itse tajua osuuttaan mihinkään. Vaan ovat oikeuttaneet omasta pahasta olostanne vastuun aina kaikkien muiden niskoille. Kyllä teitä on tavattu!

t.kristallikissa

En ole tavannut. Palstan äitihullu on ainoa joka syyttää aina omista pahoista teoistaan muita

Vierailija
25/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo lehmä pilaa aina kaikki ketjut.

Niin, se lehmä, jonka on aina pakko aloittaa saaatanan väninä ja nillittäminen mun vastauksiini. Kantais vain vastuunsa siitä, ettei pilaa hajullaan täällä toisten päivää. Sensuurin yrityksen löyhkä kantaa kauas.

t.kristallikissa

Miksi aloit tähänkin ketjuus suoltaa pahuuttasi ja vieläpä väärällä nimimerkillä? Äitihullu on oikea

Halusit taas haastaa riitaa. Mutta miksi?

Vierailija
26/26 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Kyllä olen. Siksihän minun elämäni niin rankkaa on ollutkin. Toisin kuin sinunkaltaisillasi vauvoilla, jotka eivät itse tajua osuuttaan mihinkään. Vaan ovat oikeuttaneet omasta pahasta olostanne vastuun aina kaikkien muiden niskoille. Kyllä teitä on tavattu!

t.kristallikissa

En ole tavannut. Palstan äitihullu on ainoa joka syyttää aina omista pahoista teoistaan muita

Et tietenkään ole tavanut, koska eihän muita omasta pahasta olostaan syyttelevä ihminen ymmärrä eikä näe muissa niin tekevissä mitään vikaa. Mutta sanoinkin, että MINÄ olen tavannut teidänlaisianne kyllä.

t.kristallikissa

Sinä et syytä omasta pahasta olosta muita. Juu