Jättäisinkö työn vai perheen?
Elämässäni ei ole nyt kaikki tasapainossa. Haaveilen irtisanoutumisesta ja muutosta pois perheeni luota. Olin kaksi iltaa poissa kotoa ja kun palasin, pyykit odottivat viikkaajaansa ja astiat pesijäänsä. Lapset oli kyllä ruokittu. En jaksa hoitaa neljää lasta työni lisäksi. Mies ei kaipaa minua, ei ystävänä eikä seksuaalisesti, joten koen olevani vain töissä täällä kotonakin. Lapsiani kyllä rakastan. Jos en kävisi töissä, jaksaisin tehdä enemmän täällä kotona, mutta sitten emme saisi rahaa riittävästi elämiseen, joten töissä on pakko käydä. Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (15)
Kyllä sitä nyt uuden perheen löytää aina jostain. Kulmakuppilan emäntä siellä jo vartoo että sieltä se uusi perhe sitten taas syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Mä jättäisin työn. Ja jätänkin jossain vaiheessa. Elämässä on muutakin kuin työ. Perhe ja mies on tärkeintä.
Tottakai nainen jättää työn tuossa tilanteessa, millainen nainen edes ajattelee muuta. Mies ja perhe tärkeimmät.
Jos mies ei hoida osaansa ja homma ei rullas, niin ratkaisu on se, että nainen jättää viimeisetkin rippeet omasta itsenäisyydestään ja elämästään ja jättäytyy töistä pois, hoitaakseen kotia, lapsia ja miestä.
Jos taloudellinen tilanne ei kertakaikkiaan salli jäädä töistä pois, silloin naisen vain tulee hyväksyä tilanne ja hoitaa koko paletti työn lisäksi. Miehiä nyt ei vain kotihommat ja lapset niin kiinnosta, niin pakkohan ne on jonkun tehdä.
Onko pakko jättää jompi kumpi? Mä pitäisin molemmat. Miehen ehkä voisin jättää, jos en haluais hänen kanssa olla. Mutta lapsia en enkä työtä.
No eihän se nyt järkevältä tunnu. Jos jättäisin vain mieheni, tulisi päälle vielä vuoroviikkojen sopimiset sun muut. Tuntuu, että työtaakka vain lisääntyisi.
T. ap
Jätä lapset ja muuta miehesi kanssa jonbekin nauttimaan elämästä. Neljä lasta on ihan liikaa, joten miehesikin on ihan lopussa. Sijaisvangemmille lapset, olette jo tehneet tarpeeksi ja lapsilla on jo hyvä alku loppuelämälle.
Vierailija kirjoitti:
Jätät miehesi.
Jännästi alapeukkuja laasasilta tähän vaikka ilmiselvästi mies aiheuttaa koko paskan tässä.
Osta piika. Moni mamu tulisi mielellään poikimaan esim. kympin päiväkorvauksella.
Oletteko keskustelleet asiasta? Kannattaa mielelestäni nyt ensin yrittää saada järkevä puheyhteys mieheesi, syyllistämättä ja fiksusti. Ja vaikka vähän pohjustaa ensin tilannetta, omaa uupumustasi ennenkuin heittää kissaa pöydälle. Selittää, että haluat löytää yhteisen ratkaisun jne. Ja suoraaelvästi kerrot, miten pitkällä tilanne on. Ehkä miehesi ei edes tajua että jotain on viella?
Mutta en ihan ensimmäisenä olisi jättämässä kumpaakaan...
Yritän jutella kyllä miehen kanssa. Jurottaa kädet puuskassa. Väsyttää aina, ei halua eikä jaksa jutella. Ainoa, mitä haluaa tehdä, on koodata omaa peliä ja pelailla sitä lasten kanssa.
T. ap
Oliko pakko tehdä neljä lasta? Oma valintahan tuo. Nyt tulee yllätyksenä että ne sitoo, eikä sulla ole enää vaihtoehtoja. Ei sitten yhtään käynyt mielessä esim sen toisen jälkeen?
-eronnut N49 yksi lapsi
Eli meillä siis kolme lasta. Koen, että mies on tässä paketissa neljäs lapsi, jota pitää hoitaa ja tsempata siivoamaan.
T. ap
Mä jättäisin työn. Ja jätänkin jossain vaiheessa. Elämässä on muutakin kuin työ. Perhe ja mies on tärkeintä.