Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nonniin av-viisastelijat mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
06.10.2018 |

Kun täällä tulee vaan lokaa niskaan, mutta kukaan ei kerro mitä sitten olosi pitänyt tehdä.

Ennen kun provo huutelut alkaa niin tämä on ihan totta.

Kun olin raskaana, jouduin sairaalaan. Mies oli jättänyt ja päivää ennen tapahtunutta paras ystävä haukkuu ja katoaa elämästä. Siinä olikin sitten kaikki omaiset. Sairaalassa oma ja lapsen tila on epävakaa ja mietin tosissani, kenet pyydän siihen vierelle, kun ei ole yhtään ketään.

Mitä sitten jos ne viimeiset hetket tulee, eikä ole ihan ketään kuka tulisi katsomaan? Mitä teet? Muuta kun haukut vauvapalstalla jonkun joka siitä kertoo?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on kriisityöntekijöitä ja sairaalapastoreita. Pyytäisin jonkun heistä vierelle. Niin ja en itkisi vauvapalstalle.

Vierailija
2/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen on ihan syy että miksi kukaan ei tule katsomaan kun ne viimeiset hetket koittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole velvollisuutta tulla sinua katsomaan vaikka olet kriittisessä tilassa ja raskaana. Et voi velvoittaa sellaista. Olisit pyytänyt esim. sairaalapappia.

Vierailija
4/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hoitohenkilökunta

Vierailija
5/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä hoitaja tulee silittämään tai pitämään kädestä jos ei ole omaisia. Jos on tosi huonona ja kukaan ei tule.

Vierailija
6/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaveri sai tietää että nussit hänen miestään ja tulit raskaaksi?

Vierailija
7/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei ole omainen. Mulla meinas olla just viimeset hetket ja oli siinä kirurgit ja hoitajat vierellä.

Vierailija
8/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on mulkku eläessään, niin siinä on se riski että saa lähteä yksin.

Vierailija
9/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä ei ole omainen. Mulla meinas olla just viimeset hetket ja oli siinä kirurgit ja hoitajat vierellä.

No siis ei tavallaan. Mutta kun ei ole miestä, vanhempia jne. niin olisin lukenut hänet omaiseksi. Ap

Vierailija
10/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ei tavallaan. Mutta kun ei ole miestä, vanhempia jne. niin olisin lukenut hänet omaiseksi. Ap

Ihan miten vaan, mutta ei häntä olis sun luokse päästetty vaikka olisit toivonutkin.

Vierailija
11/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kaveri sai tietää että nussit hänen miestään ja tulit raskaaksi?

Ei. Nämä ei liity toisiinsa mitenkään miksi molempien kanssa meni välit poikki. Ap

Vierailija
12/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminä

Vierailija
13/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuolema istuu olkapäällä et todellakaan mieti, että mitähän tässä tekis ja mitähän ne omaiset puuhailee.

Vierailija
14/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ex-miehelle ja kaverille ja pyytäisin anteeksi kaikkea. Mutta sitähän ap et tietysti voinut tehdä?

Vierailija
15/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaisin ex-miehelle ja kaverille ja pyytäisin anteeksi kaikkea. Mutta sitähän ap et tietysti voinut tehdä?

Mikä teitä vaivaa? Mistä tuo huokuu, että ap olisi paha ja kaikkeen syyllinen? Enkä hänen miehensä ja ystävä olivat entisiä hyvästä syystä, heidän omasta syystään. Ette voi tietää.

Vierailija
16/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis mulla on tämä oikeastaan ainoita tilanteita, kun koen sinkkuuden kiusallisena. Mullahan ei ole vanhemmat elossa eikä muutkaan lähisukulaiset, kauempia en edes tiedä nimiltä. On se vähän hölmöä antaa ystävän nimi lähiomaisena sairaalassa, mutta mikäs teet.

Vierailija
17/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis mulla on tämä oikeastaan ainoita tilanteita, kun koen sinkkuuden kiusallisena. Mullahan ei ole vanhemmat elossa eikä muutkaan lähisukulaiset, kauempia en edes tiedä nimiltä. On se vähän hölmöä antaa ystävän nimi lähiomaisena sairaalassa, mutta mikäs teet.

Voisipa vaikka vaihtaa yhteystietoja

Vierailija
18/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisipa vaikka vaihtaa yhteystietoja <3 Olen pelännyt oikeasti että olenko ihan ainoa. Varsinkin raskausaikana kun kyseltiin lähiomaista, niin kiemurtelin ja en osannut sanoa mitään. Lopulta jätin sen sanomatta ja sain lykättyä sillö että sanoin mietin vielä kenet sanoisi. Ap

Aivan pakko oli raskaaksi hankkiutua?

Vierailija
19/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita paperille hoitotestamentti ja viimeinen tahtosi esim. lapsen huoltajuuden osalta, jos vaikka kuolisit synnytykseen. Sellaistakin tapahtuu aivan rutiinisynnytyksissä. Ota yhteyttä sukulaisiisi, jos heitä on.

Vierailija
20/23 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut sairaalassa sen henkilön nimen, jonka toivon hoitavan asioitani, jos en itse pysty. Minulla se on kaveri. Ei edes mies, koska hän on englanninkielinen. Paperit on suomeksi tai ruotsiksi. Kerran ulkomailla laitoin naapurin nimen, koska hän oli elämässäni ainoa pysyvä henkilö sillä hetkellä.

Sairaalapappi on kohdannut paljon kuolemaa ja tuskaa. Hän on hyvä, vaikka potilas ei uskovainen olisikaan. Papille voi sanoa, ettei halua kuulua Jumalasta. Mutta tuskin sairaalapastori Jumalaa tyrkyttää.