Vierailija

en vaan oikein keksi mitään mitä tekisi kun yleensä käytetään naudanjauhelihaa ainoastaan. Kokeilen nyt pizzaan mut toi haju ei oikein miellyttänyt kun paistoi, toivottavasti lopputuloksen voi syödä kuitenkin.

• ylös 3
  • alas 8

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Mä paistn pannulla hyvin, lisään puolikkaan tacomauste pussista, keitän makaronia ja kaikki sekaisin.

Vierailija

Mitä tekisi Pirkan jauhelihasta? Yleensä ostetaan Prismasta niin nyt en tiedä mitä tehdä tällä erimerkkisellä? Surettaa. 

• ylös 18
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Musta se toimii lihapullissa ja -pihveissä, ei muissa ruuissa. Ja noissakin varmaan sen takia, että enin rasva valuu pois eikä jää maistumaan valmiissa ruuassa.

Vierailija

Aika rasvasta pizzaan jos siihen laittaa vielä juustoakin. Itse en sikanautaa ostais mutta äitini käyttää kaalilaatikossa missä tykkää että liha saa olla rasvasempaa.

Vierailija

lihapullia

pasta bolognese

lasagne

jauhelihakastike/-keitto

makaroonilaatikko jne. onhan näitä!

Nauta on musta ehdoton vaan tacoihin, muuhun sitä ei välttämättä tarvii

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Itse erehdyin nuorena kerran tekemään keittoa missä oli seuraavana päivänä sentin oranssi rasvakerros pinnassa. Siihen jäi sikanaudan käyttö multa!

• ylös 0
  • alas 12
Vierailija

Tein eilen sikanaudasta jauhelihakastiketta ja toisen paketillisen paistoin paprikoiden kanssa tortillojen väliin laitettavaksi. Toimi hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse erehdyin nuorena kerran tekemään keittoa missä oli seuraavana päivänä sentin oranssi rasvakerros pinnassa. Siihen jäi sikanaudan käyttö multa!

Totta, mutta sithän sä voit kuoria sen kerroksen pois ja problem solved. Ja naudassakin on rasvaa ellei osta erikseen sitä vähärasvasta.

Vierailija

Pakastetusta sikanaudasta saa tehtyä helpon tartarin, kun vuolee siitä sopivan kokoisia lastuja, maustaa suolalla ja pippurilla ja sitten raaka kananmuna vielä päälle. Ai että miten maukasta ja helppoa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta sithän sä voit kuoria sen kerroksen pois ja problem solved. Ja naudassakin on rasvaa ellei osta erikseen sitä vähärasvasta.

Käytän vähärasvasinta nautaa tai yleensä broilerinjauhelihaa. Ovat mun mielestä maukkaampia kun noi rasvasemmat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pakastetusta sikanaudasta saa tehtyä helpon tartarin, kun vuolee siitä sopivan kokoisia lastuja, maustaa suolalla ja pippurilla ja sitten raaka kananmuna vielä päälle. Ai että miten maukasta ja helppoa!

Sianlihaa ei kannata syödä kypsentämättömänä. Tartarit vain naudasta.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Saako kysyä aloituksen innoittamana , että mihin sitten käyttäsitte kanan-/kalkkunanjauhelihaa? Haluaisin käyttää noita enemmän, mutta maku on niin mieto ettei mun mielestä sovi noihin ns. perinteisiin jauheliharuokiin. Onko vaan tottumiskysymys vai onko muut löytäny "uusia" käyttötarkotuksia noille em. vai mitä teette noista? Tai ehkä en vaan osaa maustaa noita eli kellään vinkkejä siihen?

Ja sori ap, sano jos häiritsee etkä tarvitse ko. tietoa niin tehdä uusi ketju tästä aiheesta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.