Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on aloittanut tämän ketjun eilen puoli kahdelta. Ja nyt samaa jatketaan heti aamulla taas. Äitihullu on nyt perheterapiassa poikansa kanssa , kun poika on liikaa koneella ja äitihullu ja terapeutti yrittävät yhdessä sönköttää, että ei saa olla koneella niin paljoa. On vähän tekopyhää, kun sinä olet itse viettänyt aikaa koneella nytkin aika monta tuntia, eikö vain äitihullu?
Voi luoja sä oot tyhmä. Eli pilataan lapsenkin elämä, koska itse kärsin?
ApTiedätkö sanan mallioppiminen? Sun poika ei tule kunnioittamaan sun toiveita tai määräyksiä niin kauan kuin itse toimit päinvastaisesti.
Tuo ei ole toive eikä määräys, vaan lapselle kerrotaan, että koneella oleminen tekee pahaa hänelle, ja siksi hän ei saa siellä niin paljoa olla. Lisäksi mä palstaile eri osoitteessa, kuin missä lapsi asuu. Mies ei onneksi ole koneella käytännössä koskaan.
ApEikä meillä kysellä haluaako lapsi kunnioittaa joitain määräyksiä, vaan niitä totellaan, tai jos ei niin sitten itketään ja totellaan. Annatko sä stanan vink uintiaani lapsillesi periksi, jos heitä ei huvita kunnioittaa sinun määräyksiäsi? Vessapaperilla voi pyyhiä olettamukset lasten kunnioituksista, se on aikuiset, jotka päättää ja määrää.
Ap
Miksi sinun ei sitten pitänyt totella äitiäsi silloin kun hän käski sinua siivoamaan huoneesi? Ai niin, sinunhan pitäisi aina saada päättää kaikesta, koska vain sinä osaat ja tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUA kiinnostaa joko se mies-aihe, tai sitten toi aloitusaihe. Jos oli epäselvänä.
ApEi tietenkään kiinnosta se että VARASTAT lapsiltasi. Onhan se rumaa edes ajatella
Tämmöinen valhe ei kiinnosta minua. Jos alat tukeutua faktoihin, eri juttu sit. Siis siihen, mitä sulle olen kertonut.
ApSiihen tämä juuri perustuu
1. Et maksa elatusmaksuja
2. Maksat tyhjän talon menoja
3. Lapset ei tästä hyödy
4. Otat lapsilisät itsellesi
5. Mies on peruspäivärahalla
6. Lapset elää alle köyvyysrajan koska sinä varastat heiltäTämmöinen valhe ei kiinnosta minua. Jos alat tukeutua faktoihin, eri juttu sit. Siis siihen, mitä sulle olen kertonut.
Ap
Nämä asiat olet itse kertonut
Miksi et tee elatussopimusta ja siirrä lähivanhemmalle lapsilisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUA kiinnostaa joko se mies-aihe, tai sitten toi aloitusaihe. Jos oli epäselvänä.
ApEi tietenkään kiinnosta se että VARASTAT lapsiltasi. Onhan se rumaa edes ajatella
Tämmöinen valhe ei kiinnosta minua. Jos alat tukeutua faktoihin, eri juttu sit. Siis siihen, mitä sulle olen kertonut.
3. Lapset ei tästä hyödy
6. Lapset elää alle köyvyysrajan koska sinä varastat heiltäTämmöinen valhe ei kiinnosta minua. Jos alat tukeutua faktoihin, eri juttu sit. Siis siihen, mitä sulle olen kertonut.
ApNämä asiat olet itse kertonut
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut varmaa, miten kauan asun muualla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Lapset ei tästä hyödy
Ap
Omia kirjoituksiasi nämä ovat
Miksi et tee elatussopimusta ja siirrä lapsilisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tee se nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Lapset ei tästä hyödy
ApOmia kirjoituksiasi nämä ovat
Koska maksan heille muutenkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTee se nyt
En tee.
Ap
Mun vanhemmilla oli vastaavanlaista lasten yliseksualisointia. Tyyliin jos puistossa leikki 5 min vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa samalla hiekkalaatikolla, sitä muisteltiin "flirttinä". Lapsuusalbumissani on paljon valokuvia tilanteista, joissa olen vastakkaista sukupuolta olevan tuntemattoman lapsen seurassa. Esim. huvipuistolaitteessa, jätskikioskilla... Ovat todella räpsäisseet kuvan. Ja jälkikäteen puhuneet flirttinä, seurusteluna yms.
Esikoiseni oli alle vuoden ikäinen, kun hänestäkin alettiin puhua noin. Siksi meillä ei käydä enää mummolassa kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Lapset ei tästä hyödy
Ap
Miksi et tee? Tiedät että se olisi oikein
Joutuisit maksamaan? Nyt et maksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on aloittanut tämän ketjun eilen puoli kahdelta. Ja nyt samaa jatketaan heti aamulla taas. Äitihullu on nyt perheterapiassa poikansa kanssa , kun poika on liikaa koneella ja äitihullu ja terapeutti yrittävät yhdessä sönköttää, että ei saa olla koneella niin paljoa. On vähän tekopyhää, kun sinä olet itse viettänyt aikaa koneella nytkin aika monta tuntia, eikö vain äitihullu?
Voi luoja sä oot tyhmä. Eli pilataan lapsenkin elämä, koska itse kärsin?
ApTiedätkö sanan mallioppiminen? Sun poika ei tule kunnioittamaan sun toiveita tai määräyksiä niin kauan kuin itse toimit päinvastaisesti.
Tuo ei ole toive eikä määräys, vaan lapselle kerrotaan, että koneella oleminen tekee pahaa hänelle, ja siksi hän ei saa siellä niin paljoa olla. Lisäksi mä palstaile eri osoitteessa, kuin missä lapsi asuu. Mies ei onneksi ole koneella käytännössä koskaan.
ApEikä meillä kysellä haluaako lapsi kunnioittaa joitain määräyksiä, vaan niitä totellaan, tai jos ei niin sitten itketään ja totellaan. Annatko sä stanan vink uintiaani lapsillesi periksi, jos heitä ei huvita kunnioittaa sinun määräyksiäsi? Vessapaperilla voi pyyhiä olettamukset lasten kunnioituksista, se on aikuiset, jotka päättää ja määrää.
ApMiksi sinun ei sitten pitänyt totella äitiäsi silloin kun hän käski sinua siivoamaan huoneesi? Ai niin, sinunhan pitäisi aina saada päättää kaikesta, koska vain sinä osaat ja tiedät.
Miten ihmeessä sinä toimit itse äitinä noin ja kuitenkin syytät omaa äitiäsi? Tuohan aivan ristiriidassa sinun oman "tuskasi" kanssa! Omat lapsesi joutuvat aikusina paljon suuremman tuskan valtaan sinun käytöksesi johdosta! Avaa silmät!
Muskari ei ole sataa vuotta vanha instituutio ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Lapset ei tästä hyödy
Ap
Mitä sopimus muuttaa? Paitsi on reilua
Mikä on syysi olla tekemättä sopimusta ja viedä lapsilisät?
Miksi sinä et tee elatussopimusta ja siirrä lapsilisiä lähivanhemmalle😣
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla oli vastaavanlaista lasten yliseksualisointia. Tyyliin jos puistossa leikki 5 min vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa samalla hiekkalaatikolla, sitä muisteltiin "flirttinä". Lapsuusalbumissani on paljon valokuvia tilanteista, joissa olen vastakkaista sukupuolta olevan tuntemattoman lapsen seurassa. Esim. huvipuistolaitteessa, jätskikioskilla... Ovat todella räpsäisseet kuvan. Ja jälkikäteen puhuneet flirttinä, seurusteluna yms.
Esikoiseni oli alle vuoden ikäinen, kun hänestäkin alettiin puhua noin. Siksi meillä ei käydä enää mummolassa kovin usein.
Ymmärtäisitköhän sen mun kokemani tilanteen siitä, että äitini lopetti jahtaamisleikin lyhyeen? Ja teki ihan selväksi, että syy oli sen "sopimattomuus" ja olisi paheksunut lapsia, ellei olisi saanut sitä lopetettua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muskari ei ole sataa vuotta vanha instituutio ;)
Ap on 50
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et tee elatussopimusta ja siirrä lapsilisiä lähivanhemmalle😣
Pitäisi jonottaa puhelimessa kelaan. Ja alkuun kuvittelin, ettei niitä voi eikä saa siirrettyä / siirtää. Se nyt oli omaa hölmöyttäni, mutta sitten se jäi. Osaan tehdä tilisiirron :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTee se nyt
En tee.
Ap
Kerro ihan rehellisesti miksi et tee
Sinä et maksa mitään ja viet jopa lapsilisät.
Et viitsi tehdä sopimusta ja toimia oikein. Koska?
Ahneus? Köyhyys? Ilkeys? Rahvaus