Kehtaatteko tapella puolison kanssa ihmisten ilmoilla tai muiden läsnäollessa?
Minusta riitely pitäisi hoitaa kahden kesken, eikä nolata ja nöyryyttää toista muiden ihmisten kuullen. Eilen kun kävelin töistä kotiin niin jollakin pariskunnalla oli joku pienehkö kinastelu menossa, kun naisella oli huono olo ja mies vaan v*ttuili ja tiuski. Minusta oli todella vaivaannuttavaa kuulla tuota keskustelua paria ohittaessani ja tuli paha mieli naisen puolesta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei oikein ole sellaista tilannetajua että tajuaisi miten noloa on korottaa ääntään julkisella paikalla. Varsinkin väsyneenä on vähän sellainen tikittävä aikapommi. Ihan kunnollinen mies muuten mutta tuohan antaa meistä kuvan kuin oltaisiin ties mitä kaheleita vaikka ehkä sitten just ollaankin. On nyt luvannut parantaa tapansa mutta katsotaan nyt.
Kuulostaa inhottavalta. En varmaan kehtaisi liikkua tuollaisen miehen kanssa julkisilla paikoilla, koska häpeäisin silmät päästäni, jos mulle alettais korottaa ääntä muiden kuullen. Se ei minusta tosiaankaan kuulu tasapuoliseen parisuhteeseen, että toinen nolaa tuollalailla alkamalla tiuskimaan tai riitelemään julkisesti. Sen verran pitäis aikuisen osata hillitä itseään, että ennemmin sit vaikka mököttää hiljaa.
Onneksi nykyisessä suhteessani ei ole koskaan tarvinnut huutoriidellä, ei kotona eikä julkisilla paikoilla. Joskus olemme hieman nahistelleet muiden kuullen, viimeisin kerta taisi olla se kun hoputin miestä panttipulloja palauttaessa (olin jo oman pullokassini tyhjentänyt, miehellä oli vielä kassissaan muutama pullo ja jäi nyppimään jotain puun lehtiä muovipussin pohjalta :D). Perässämme oli siis monta ihmistä jonossa, mutta en usko kenenkään ahdistuneen "tappelustamme".
Mutta eksäni oli aivan toista maata, voi luoja kuinka häpesin hänen meuhkaamistaan. Oli välillä todella ahdistavaakin. Joskus seurasi minua bussiin ja huusi ja haukkui minua siellä kaikkien muiden matkustajien kuullen. Joskus suututtuaan mulle käveli mun perässä ja huusi ja rähjäsi vaikka koitin poistua tilanteesta. Kerran kaupungin keskustassa keskellä katua huusi että "EROTAAN, EROTAAN" ja viskoi kihlasormuksensa jonkun liikkeen edessä olevaan kukka-asetelmaan. No erottiinhan me.
Seurustelin eksän kanssa pari vuotta nuorena (18–20), oli ensin ihan normaalin oloinen mutta mennessään armeijaan flippasi aivan täysin. Tuli todella mustasukkaiseksi ja pelkäsi että joku toinen mies iskee mut ja lähden sen matkaan. Osti mulle kihlasormuksen ja vannotti näyttämään kättä jokaiselle miehelle joka mulle tulisi puhumaan :D Muuttui muutenkin ihan pöpiksi, päätin että pitäköön tunkkinsa ja tuon keskustassa sekoamisen jälkeen haistatinkin pitkät hänelle. Heitin oman sormukseni metallinkeräysastiaan.
Miehelläni ei oikein ole sellaista tilannetajua että tajuaisi miten noloa on korottaa ääntään julkisella paikalla. Varsinkin väsyneenä on vähän sellainen tikittävä aikapommi. Ihan kunnollinen mies muuten mutta tuohan antaa meistä kuvan kuin oltaisiin ties mitä kaheleita vaikka ehkä sitten just ollaankin. On nyt luvannut parantaa tapansa mutta katsotaan nyt.