Kehtaatteko tapella puolison kanssa ihmisten ilmoilla tai muiden läsnäollessa?
Minusta riitely pitäisi hoitaa kahden kesken, eikä nolata ja nöyryyttää toista muiden ihmisten kuullen. Eilen kun kävelin töistä kotiin niin jollakin pariskunnalla oli joku pienehkö kinastelu menossa, kun naisella oli huono olo ja mies vaan v*ttuili ja tiuski. Minusta oli todella vaivaannuttavaa kuulla tuota keskustelua paria ohittaessani ja tuli paha mieli naisen puolesta.
Kommentit (23)
Ei mulla ole tarvetta tapella mieheni kanssa. Tuo kohtaamasi mies ajatteli vain itseään, empatiakyky pyöreä nolla.
On todella i dioottimaista ja k uvottavaa riidellä toisten nähden. Niille kuulijoille todella vaivaannuttavaa. Jos joku tuntemani pariskunta riitelisi useamman kerran ihan tosissaan muiden nähden, niin en olisi enää niiden kanssa tekemisissä.
En pidä tappelusta ihmisten ilmoilla, likapyykkimme ei kuulu muiden korville ja ei ole kiva kun muut joutuisi kestämään meidän välisiä riitoja.
Miksi olla suhteessa jos pitää riidellä? Yksin ei tarvitse riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tarvetta tapella mieheni kanssa. Tuo kohtaamasi mies ajatteli vain itseään, empatiakyky pyöreä nolla.
No siltä vähän kuulosti, kun nainen perusteli pysähtymistään sillä, että oli huonovointinen niin mies tiuskaisi jotain, että "Ei minua v*ttuakaan kiinnosta" ja sitä ennen huusi edellä mennessään, että "Ei me nyt s*atana jäädä keskelle tietä seisoskelemaan". Ap
Vierailija kirjoitti:
En halua ja osaksi en myöskään halua riidellä ihmisten ilmoilla. Olen surkea riitelijä muutenkin, alan heti itkeä oli syytä tai ei.
Oho, piti siis sanoa, että osaksi en myöskään kehtaa riidellä ihmisten ilmoilla. Mutta tosiaan, riitely on minusta hirveää ja jos siihen joutuu, niin parempi tehdä se kahden kesken.
Vierailija kirjoitti:
No toisinaan kun asutaan ja ollaan yhdessä ja pelissä on kahden ihmisen näkemykset niin niitä riitojakin syntyy, mutta kyllä itse silti näen parisuhteessani niin paljon hyviä puolia, että en joidenkin satunnaisten kinasteluiden takia rupea ikisinkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siltä vähän kuulosti, kun nainen perusteli pysähtymistään sillä, että oli huonovointinen niin mies tiuskaisi jotain, että "Ei minua v*ttuakaan kiinnosta" ja sitä ennen huusi edellä mennessään, että "Ei me nyt s*atana jäädä keskelle tietä seisoskelemaan". Ap
Ap:n kuvailema tilanne ei kyllä ollut mielestäni mikään riitä, vaan narsistisen ukon perusmeininkiä. (Naisissakin on narsisteja toki, mutta melko tuuba oli tuo ukko). Riidaksi tulkitsen tilanteen, jossa kaksi samanvertaista väittelee näkemyksestä. Ihmisten kiusaaminen on eri juttu, tuo mies kiusasi sitä naista.
Sinkkuna on kamalaa joutua katsomaan ja kuuntelemaan pariskuntien riitoja.
Pahin tilanne oli vuosia sitten Arabianrannassa, jossa mies huusi, raivosi ja kiroili tyttöystävälleen tai vaimolleen niin, että pelkäsin hänen vahingoittavan naista. Nainen ei sanonut mitään.
Mietin, kuinka kammottavaa raivokohtauksen kokeneen naisen elämä on. Toivon, että nainen jätti miehen.
Tapelkaa mieluummin kotona, jos on pakko rähinöidä.
Meidän parisuhteesa ei tarvitse tapella mistään. Onko se väärin?
En missään nimessä. Miksi jonkun pitäisi joutua todistamaan meidän riitoja? Muutenkin liian yksityisasia toisille esiteltäväksi.
Riitelemme hyvin harvoin, yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta. Riitamme eivät ole myöskään olleet kuin muutaman kerran isoja riitoja, jossa äänet ovat kohonneet jo molemmilla. Ne riidat on riidelty kotona ja riidat ovat todella auttaneet.
Olemme molemmat mieheni kanssa rauhallisia, mutta myös hieman jääräpäisiä ainakin silloin kun koemme oman asiamme tärkeäksi. Silloin saattaa rusahtaa nopeasti ja varoittamatta, mutta riita on kuitenkin aina hallittu ja aika siisti kaikinpuolin. Pisin äänekäs riitelymme on kestänyt ehkä vartin ja siinä selvitimme jo monta mieltä vaivannutta asiaa. Sellaisia minuutin tuiskahduksia tulee muutama vuodessa, mutta nekin aina kotona.
Vierailija kirjoitti:
Pahin tilanne oli vuosia sitten Arabianrannassa, jossa mies huusi, raivosi ja kiroili tyttöystävälleen tai vaimolleen niin, että pelkäsin hänen vahingoittavan naista. Nainen ei sanonut mitään.
Mietin, kuinka kammottavaa raivokohtauksen kokeneen naisen elämä on. Toivon, että nainen jätti miehen.
Kotonakin riidellessä kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota siihen, että jos et asu omakotitalossa niin hyvin todennäköisesti joku naapuri kuulee riidan ja huudon seinien läpi. Meillä on nimittäin seinänaapurina pariskunta, jonka mies raivoaa lähestulkoon päivittäin jotain, yleensä naisen ääntä ei edes kuulu, mutta tuon miehen raivoaminen kuuluu kyllä ja selvästi ja toisinaan kuuluu myös kolinaa, kun ilmeisesti tavarat lentelee. Olen jopa joskus nähnyt unta siitä, että mies raivosi koko päivän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotonakin riidellessä kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota siihen, että jos et asu omakotitalossa niin hyvin todennäköisesti joku naapuri kuulee riidan ja huudon seinien läpi. Meillä on nimittäin seinänaapurina pariskunta, jonka mies raivoaa lähestulkoon päivittäin jotain, yleensä naisen ääntä ei edes kuulu, mutta tuon miehen raivoaminen kuuluu kyllä ja selvästi ja toisinaan kuuluu myös kolinaa, kun ilmeisesti tavarat lentelee. Olen jopa joskus nähnyt unta siitä, että mies raivosi koko päivän :D
Niin ja sitäkin on aika vaivaannuttava ja inhottava kuunnella. Mietin vaan aina, että miksi ovat yhdessä, kun päivittäin on tuollaista raivoamista?
En kehtaisi. Meillä riidat pysyy kylläkin keskustelutasolla, mutta silti ne on yksityisasioita. Aika harvoin riidellään. Tappeluksi en sitä kutsuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitäkin on aika vaivaannuttava ja inhottava kuunnella. Mietin vaan aina, että miksi ovat yhdessä, kun päivittäin on tuollaista raivoamista?
Jossain kohtaa pitää tosiaan osata lopettaa. Itse olen pitänyt itseäni aina rauhallisena miehenä, mutta ex-vaimoni kanssa minusta kuoriutui raivoava hullu tuon tuostakin. Erottuamme vuosia sitten jotenkin "paranin". Myöhemmissä suhteissani en ole menettänyt malttiani kunnolla kertaakaan, vaan olen samanlainen viilipytty, kuin ennen ex-vaimoni tapaamista.
En sitä sano, että raivoamiseni oli ex-vaimoni syytä, kyllä minulla olisi ollut mahdollisuus lähteä tilanteista ennen niiden eskaloitumista. Jossain kohtaa se mitta vaan pääsi piripintaan, kun toiselta ei tullut minkäänlaista vastaantuloa tai kompromissihalukkuutta pienimmässäkään asiassa. Koen, ettemme vain sopineet luonteiltamme toisillemme. Jaksoimme pitkään yhdessä, koska välillämme oli se mystinen ja myyttinen kipinä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika yksiulotteinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän emme tiedä edeltäviä tapahtumia ja todellista syytä miksi mies on ollut v*ttuuntunut. Silti typerää ja lapsellista käytöstä mieheltä.
En halua ja osaksi en myöskään halua riidellä ihmisten ilmoilla. Olen surkea riitelijä muutenkin, alan heti itkeä oli syytä tai ei.