Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee raja puolison ryyppäämisellä? Mitä hyväksytte,missä kohtaan palaa käämit?

Tuurijuopon (ex)vaimo
06.10.2018 |

En tiedä onko aiheesta keskusteltu täällä aiemmin ja nyt en jaksa lähteä etsimään mahdollista käytyä keskustelua 😞

Otsikissa onkin jo kysymys mitä mietin.

Mikä on normaalia alkoholin käyttöä parisuhteessa ja mikä ei? Mitä hyväksytte ja missä tulee raja vastaan puolison juomisessa?

Tilanne on se, että itse olen täysin väsynyt ja loppu puolison alkon käyttöön.

Hän on ennen tapaamistamme viettänyt lähes joka viikonloppu kavereidensa kanssa jätkien iltoja jotka on voinut venähtää kahteen iltaan ja lomien aikaan useampaankin iltaan.

Parisuhteen alussa tämä aiheutti riitaa, koska itselle on aina riittänyt yksi ilta juomiseen,jos viihteellä on oltu.
Välissä oli rauhallisempaa puolison juomisen suhteen,mutta nyt homma on taas lipsumassa mikä mielestäni on huonompi homma, koska ei tässä enää nuoria olla ja menemisten pitäisi olla menty suurimmalta osin ja koska puhe on ollut myös lapsen yrittämisestä (meillä ei ole vielä lapsia).

Eilen olimme tuttavien kanssa ulkona syömässä ja sen jälkeen lasillisilla.
Itse tulin taksilla kotiin,mutta mies on vielä reissussaan. Lähti kaverinsa kanssa jatkamaan iltaa kaverin kotiin ja sovimme, että kotiin tulee aamuyöstä viimeistään.
Eipä ole tullut,siellä on edelleen tuhannen kännissä kun soitin ja soittaa suutaan kun kysyn kotiin tulosta 😡 Tälle päivälle olisi ollut yhteisiä suunnitelmia kotona, mutta mies taisi jälleen valita kakkospäivän ryyppäämisen sovitun sijaan.

En ole mikään nipottaja, mutta ongelma on se, että näin käy joka kerta jos olemme jonkun tuttava pariskunnan kanssa ulkona tai käymässä iltaa viettäen. Ongelma on se, että mies lupaa ja vannoo yhden illan riittävän juomiseen ja seurusteluun, mutta kun ilta tulee niin se jatkuu koko seuraavan päivän ja miehen sanaan ja lupauksiin ei ole mitään luottamista ja hän ei ymmärrä tämän (luottamuksen puutteen) olevan iso asia tässä!
Hän ei ymmärrä että hänen puheensa on menettänyt merkityksen ja en voi luottaa yhteenkään hänen "lupaukseen".

Mun maailmaa ei kaada se jos joskus menee kavereidensa kanssa ja jos joskus olisi vähän niinkuin yhdessä sovittu, että se ilta saattaakin olla kaksi iltaa.
Mutta mua haittaa se jos lähtiissä sanoo olevansa kotona silloin ja silloin ja sitten ei olekkaan kotona ja taustalla on jotain yhteistä sovittua tekemistä sille seuraavalle päivälle eli sanaan ei voi luottaa 😞

Onko muilla tämmöistä? Jos on tai on ollut, niin millä helvetillä tämän saa loppumaan? Onko parempi siirtää eron pohdinta käytäntöön ja lähteä tästä? Oon niin väsynyt kun näiden miehen tyhjien lupausten ja rillutteluputkien vuoksi on monet suunnitelmat peruuntuneet... on jäänyt leffalippuja käyttämättä, ravintolan pöytävarauksia oon perunut ja ilkeintä on se,että oon joutunut vieraiden kyläilyjä perumaan verukkeita keksien koska isäntä ei ole kotona ja jos vieraita tulisi kylään niin isäntä saattaisi pian juuri silloin pöllähtää kotiin oksennukset rinnoilla sammumispisteessä 😡😞

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet lähdössä valmistaudu etukäteen kaikenlaiseen syyttelyyn. Sairasta ihmistä ei saa jättää, tosi julmaa. Et oikeasti rakastanut. Hän tarvitsee alkoholia, koska elämä on niin stressaavaa ja se on ainoa keino lievittää stressiä. Miksi alun perin aloit tähän suhteeseen kun tiesit, että alkoholia menee? Miksi et lähtenyt jo aiemmin, jos on niin kamalaa? Ohita nuo syytökset ja pysy päätöksessäsi.

Minä erehdyin tekemään lapsen tähän suhteeseen, kun hetken näytti siltä, että alkoholinkäyttö on hallinnassa. Nyt syyllistäminen on vielä raskaampaa ja siksi olen tässä. Miten voit hajottaa perheen? Miksi teit lapsen kun tiesit millainen olen? Jos lähdet, en pysty enää ehkä olemaan lapselle isä. Ja tietenkin luovutan helposti ja olen jättämässä kun toinen tarvitsee apua. Myöskin synkistelen turhaan, koska vauvavuosi on niin raskas, ja se on tähän syynä, ei juominen, koskä hänhän ui vain kerran kuussa sellaiset perseet, että taju lähtee. Voi että suorastaan vituttaa olla näin tyhmä!

Nimenomaan lapsen takia sellaisesta suhteesta pitää lähteä!

Vierailija
42/45 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Tiedän siis etten ole onnellinen tässä, mutta lähinnä mietin kuinka normaalia ja yleistä tuollaiset parisuhteessa olevan miehen rillutteluputket on? Kun omien kavereiden miehet on ihan eri maata ja taasen miehen kavereilla tämä on normaalia... ne kaikki elää ja on niinkuin mieheni ja heillä jopa lapsia!

Minusta tämä ei ole normaalia

Esitit kysymyksen ja myös itse vastasit siihen. Tee se, minkä tiedät itsekin olevan väistämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautesi raitistaa miehesi kunhan osoitat sen oikealla tavalla.

Vierailija
44/45 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä. Jos pilaa elämänsä juopottelulla niin voi voi. Minä en ainakaan alkaisi kenenkään huomisia vahtaamaan. Jos juo niin joukoon.

Kuitenkin niin, että kyllä ihminen voi silloin tällöin irrotella. Ei siinä mitään. Jos sitten kunnon rapulat koettuaan olisi juomatta pitkiä aikoja. Ei vain maistuisi. Tämmöseen ihmiseen voisi luottaa, ettei viikonloput mene huurteessa ja sunnuntait rapulassa.

En katselis, en ikipäivänä tulevaa alkomiestä !

Vierailija
45/45 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaan elämänkokemuksella:

Run, and don´t look back! Tässä tapauksessa et voi voittaa, et mitenkään päin vaikka kuinka yrittäisit. Mies on alkoholisti, ja  se tulee pahenemaan koko ajan, se muuttaa ihmisen persoonallisuutta joka vaikuttaa käytökseen, arvoihin, terveyteen, ihan kaikkeen. Mies haluaa liikkua alkoholistiporukassa, koska on itsekin alkoholisti. Samanlaisessa seurassa kukaan ei tuomitse hänen juomistaan, toppuuttelun sijaan päinvastoin kehottavat ottamaan lisää. Raitistuminen tapahtuu omasta tahdosta, toipuminen pysyvään raittiuteen ja uuteen elämään vie pitkän aikaa, ja jos se on vähänkään hataralla pohjalla, retkahduksia tapahtuu helposti.

Olen itsekin pari vuotta seurustellut alkoholistin kanssa. En heti edes tajunnut alkoholismia, ja tutustuminen oli juuri tuollainen; mies oli täydellinen, kohtelias, huomaavainen, hauska ja huumorintajuinen. Sitten kun huomasin alkoholismin puolen vuoden kuluttua, ajattelin että otan asian esille kun seuraavan kerran on täysin selvin päin. No sellaista hetkeä ei tullut kertaakaan reiluun vuoteen, jos vihjasin jotain alkoholin käytöstä sai raivarin. Hänen mielestään rahojen ensisijainen käyttötarkoitus on alkoholi, jos oli velkaa esim. yrityskumppanilleen, joka alkoi peräämään velkojaan, niin valitteli että onpas sillä tiukkaa kun tulee rahojaan vaatimaan. Näin ajattelee alkoholisti, kun normaali ihminen maksaa laskunsa jotka on itse tehnyt.

Pettymyksiä tulee pettymysten jälkeen, olet arvokas alkoholistille vain niin kauan kun hän hyötyy sinusta jotenkin. Kuten nyt pyörittämällä kotia, maksamalla yhteisiä laskuja (ne tulevat ennemmin tai myöhemmin yksin sinun maksettavaksesi).