Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten terveellisesti elävä voi saada kakkostyypin diabeteksen?

Vierailija
05.10.2018 |

Suvussa on useita kakkostyypin dioja ja kyllä, metabolista oireyhtymää löytyy. Mutta! Nämä jotka ovat solvanneet näitä jo sairastuneita lihaviksi, ovat nyt itse vanhoilla päivillään urheiluistaan, alkoholittomuudestaan ja vähäruokaisuudestaan huolimatta sairastuneet diakakkoseen niin ettei tabletit riitä vaan pitää piikittää. Hah hah. Mistä se kertoo? Elintavoista, luonteen kovuudesta? 😂 Naurattaa aina kun pilkka osuu omaan nilkkaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli totta, että psykoosilääkkeet aiheuttavat diabetesta ja niiden käyttäjät ovat harvoin hoikkia. Itsekin käytän ja olen nykyään ylipainoinen. Esidiabeteskin on todettu jo nyt alle kolmikymppisenä. Muutakin kränää terveydessä. Ei ole kukaan edes ehdottanut, että pitäisikö lopettaa lääkitys. Kai olen sitten niin hullu, että mieluummin antavat kuolla sairauksiin, kuin lopettaa lääkityksen. Laihdutan parhaillaan ja tulosta on tullut, mutta tiedän kyllä, että pääsyynä on tuo lääkitys. Toisaalta en haluaisi itsekään lopettaa, kun pää voi niin hyvin tällä hetkellä.

Vierailija
22/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. 30 vuotta sairaanhoitajana työskenneltyäni en ole tavannut yhtään hoikkaa, urheilua harrastavaa ja alkoholia vähän käyttävää kakkostyypin diabeetikkoa. Ykköstyyppejä kylläkin.

Kummallista ettet ole. Minä tiedän monta hoikkaa diabeetikkoa. Kakkostyypin diabeteksessa suurin tekijä on perimä.

Vanhemmilla hoitajilla voi vielä olla vanhoja käsityksiä. Tuossa on se riski, että hoitaja ei ohjaa eteenpäin eikä tajua edes katsoa verensokeria, kun kuvittelee ettei hoikalla ihmisellä voi olla diabetesta.

se toinen hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neurolepteilla onnistuu aika tehokkaasti

Aikuinen neuroleptien käyttäjä on harvoin normaalipainoinen.

Miksi ei ole? Olen elämästäni 17 vuotta syönyt neuroleptejä annoksella 600mg/vrk Ketipinoria ja painan 47kg omaan pituutta 158cm . Välistä meni leponexiä pari vuotta silti en koe itseäni ylipainoiseksi.

Vierailija
24/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neurolepteilla onnistuu aika tehokkaasti

Aikuinen neuroleptien käyttäjä on harvoin normaalipainoinen.

Miksi ei ole? Olen elämästäni 17 vuotta syönyt neuroleptejä annoksella 600mg/vrk Ketipinoria ja painan 47kg omaan pituutta 158cm . Välistä meni leponexiä pari vuotta silti en koe itseäni ylipainoiseksi.

Kun ihmisiä on erilaisia. Asiat vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Mutta faktahan tuo

oli, suurinta osaa käyttäjistä ne lihottavat, koska lisäävät ruokahalua ja muuttavat aineenvaihduntaa. -eri

Vierailija
25/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perimä vaikuttaa toisinkin päin, siis suojaa lihavaa kakkostyypin diabetekseltä. Toisen vanhemmistani koko laaja suku on lihavia, mutta yhtäkään diabetesta ei suvussa ole. Ei ole toisenkaan vanhemman suvussa, mutta siellä suurin osa onkin hoikkia.

Vierailija
26/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on kakkostyyppiä paljon. Vanhemmallani ja tämän vanhemmalla on kummallakin. Molemmat hoikkia. Vanhemmallani oli näkyvä sixpäkki ja terveelliset elämäntavat ja pim vaan sieltä tuli se diabetes.

Vierailija
27/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Onko kakkostyypin diabetes aina omien elintapojen syy?

- Ei. Kakkostyypin diabetes ei ole puhtaasti itse hankittu tauti. Sairastumisesta on turha syyllistää ihmistä, sillä ei kukaan itselleen tahallaan hanki diabetesta.

- Sairastumiseen vaikuttaa se, miten haima tuottaa insuliinia. Tällä hetkellä tunnetaan kymmeniä sellaisia geenejä, jotka vaikuttavat haiman insuliinituotantoon ja näin altistavat diabetekseen sairastumiselle. Näihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa. Perimän vaikutus on merkittävä. Sairauksissa on yleensäkin paljon sellaisia tekijöitä, joihin ei itse voi vaikuttaa.

https://www.iltalehti.fi/diabetes/201411150103631_di.shtml

Vierailija
28/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. 30 vuotta sairaanhoitajana työskenneltyäni en ole tavannut yhtään hoikkaa, urheilua harrastavaa ja alkoholia vähän käyttävää kakkostyypin diabeetikkoa. Ykköstyyppejä kylläkin.

Minä tunnen muutaman. Eräs sukulaiseni on entinen kilpaurheija, joka kilpauransa jälkeen on harrastanut kuntoliikuntaa koko ikänsä. Hän on aina ollut hoikka, ei polta eikä juo. Hän sairastui vähän alle 50v 2t diabetekseen. Meidän suvussa sitä on monilla, itsellä perimä molemmilta vanhemmilta. Minulla se todettiin 2v sitten, 55-vuotiaana. Itse en ole varsinainen urheilija mutta olen harrastanut liikuntaa ja ulkoilen paljon. Olen n 5-10kg yli ihannepainon. Käsittääkseni perimällä on tässä vaikutusta elintapojen lisäksi.

Vierailija
29/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista ettet ole. Minä tiedän monta hoikkaa diabeetikkoa. Kakkostyypin diabeteksessa suurin tekijä on perimä.

Vanhemmilla hoitajilla voi vielä olla vanhoja käsityksiä. Tuossa on se riski, että hoitaja ei ohjaa eteenpäin eikä tajua edes katsoa verensokeria, kun kuvittelee ettei hoikalla ihmisellä voi olla diabetesta.

se toinen hoitsu

No kuule, ensiavussa työskentelevänä sairaanhoitajana kokemuksesta tiedän, että verensokeri on niitä perustutkimuksia joita tehdään potilaalle kuin potilaalle. 

Tässä nyt iloisesti takerrutaan siihen, että kyllä hoikalla ihmiselläkin voi olla kakkostyypin diabetes. Kyllä, voi olla. MUTTA silloin on kyse muusta kuin ikänsä terveellisesti eläneestä perusterveestä ihmisestä. Monesti iäkäs ihminen voi olla suorastaan laiha, mutta sairastaa korkeaa verenpainetta, korkeaa kolesterolia SEKÄ kakkostyypin diabetesta. 

se 30v sh:na työskennellyt

Vierailija
30/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, yli 80, on koko ikänsä arvostellut äitiäni, koska äitini sairasti useita sairauksia. Isäni aina kehui hyvällä terveydellään. Urheili,söi terveellisesti ja kehui hyvää terveyttään. Nyt, yli 80 vuotiaana hänelle tuli diabetes, verenpainetauti ja vyöruusu. On hiljaa nyt, kun tarvitsee apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan