Puvunhousujen raikastus??!!??
Miten siis urheilussa käytettävistä suorista housuista epämiellyttävät tuoksut pois ja raikas yleisilme takaisin? Vesipesu kielletty... Silitänkö jollain mahd. höyrystävällä ohjelmalla?
Kommentit (21)
Urheilussa käytettävät suorat housut ?
Mitkä ihmeet on urheilussa käytettävät puvunhousut??
Jos et oo leikellyt pois, siellä on varmaan saumaan kiinnitetty lappu joka kertoo miten vaatetta pitää huoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Antiikkisametista. ap
Onko kyse jostain historiallisesta miekkailusta?
Vierailija kirjoitti:
Urheilussa käytettävät suorat housut ?
Tulee ainakin curling mieleen, varmasti muissakin lajeissa on. Nykyinen miesten puku on alun perin urheilua varten.
Vierailija kirjoitti:
Antiikkisametista. ap
Kyllä mä luulisin, että nuo kestävät vesipesun. Mutta jos et uskalla, tuuletus pakkasella.
Vie pesulaan, tietävät mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antiikkisametista. ap
Onko kyse jostain historiallisesta miekkailusta?
.
:-D
Vierailija kirjoitti:
Antiikkisametista. ap
Painu sinä nyt heleen siitä. 53% polyesteriä, 45% villaa ja 2% elastaania.
T: oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeet on urheilussa käytettävät puvunhousut??
Keilailu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antiikkisametista. ap
Painu sinä nyt heleen siitä. 53% polyesteriä, 45% villaa ja 2% elastaania.
T: oikea ap
Kyllä ne kestävät vesipesun. Pese villanpesuoaineella, jos oikein varman päälle haluat pelata. Käsin tai villaohjelmalla.
Ns. "herrasmieslajeissa" käytetään edelleen suoria housuja, joissain jopa slipoveria ym. Ihan vaan lenkkeilijämammoille tiedoksi.
Mä laittaisin muovipussissa pakastimeen muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen tuuletus/kuivatus lahkeista roikottamalla. Toimii myös villapaidoille.
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin muovipussissa pakastimeen muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen tuuletus/kuivatus lahkeista roikottamalla. Toimii myös villapaidoille.
Mutta ei noissa materiaaleissa oo mitään, mikä ei kestäisi pesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesulapussa sitten lukee että vesipesu ja rumpukuivaus kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesulapussa sitten lukee että vesipesu ja rumpukuivaus kielletty?
Mulla on yksi sellainen 100-prosenttisesta puuvillasta valmistettu huivi, jossa on vesipesu kielletty – huomasin sen siinä vaiheessa, kun olin pessyt sen normaalisti monta kertaa.
Voi olla ihan siksi, että menettävät prässinsä pesussa – en tiedä. Mutta kun nyt ajattelee niitä materiaaleja, niin voihan nuo nyt pestä! Villaa ei nyt kai ensimmäiseksi tulekaan mieleen rumpukuivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Materiaalit itsessään kestää sen kyllä, mutta tiedätkö miksi esim. puvuntakin pesu on koneessa kielletty? Päälikangas kestäisi vesipesun, mutta kaikki muu mikä siellä on sisällä onkin sitten aivan rullalla kun se tulee koneesta. Jos se pesu on kielletty, siihen on joku syy tai sitten valmistaja vaan siirtää vastuun siitä ettei pesu ainakaan pilaa sitä.
Nyt kysyttiin vaihtoehtoja vesipesulle. Siksi pakastus.
Mistä materiaalista ne on tehty?