Olen ihastunut huumeidenkäyttäjään
Eli olen puolivahingossa tutustunut mieheen, joka on tosi ihana ja hauska, mutta käyttää piriä. On hänen käytöksessään myös muita vikoja kuten se, että sovitut tapaamiset eivät useinkaan toteudu eikä hän edes ilmoita peruuntumisesta, nukkuu tosi paljon ja yhtäkkiä valvookin vuorokausia putkeen. Silloin kun nähdään niin hän vaikuttaa kiinnostuneelta minusta ja mun asioista, on aina vaikuttanut selväpäiseltä mutta tapaamisia vaikea järjestää kun on yleensä joko nukkumassa tai pyörii muiden piripäiden kanssa jossain. Hän oli hetken aikaa töissä jossain mutta sai pian kenkää kun vapaapäivät venyivät aina vaan ja ilmoittamatta. Koulua ei ole pystynyt käymään loppuun. En ole itse ikinä koskenut huumeisiin enkä tajua mikä tuollaisessa tyypissä muka viehättää. Jotenkin hän on vaan niin ihana etten voi olla ajattelematta häntä vaikka tiedänkin, että aiheutan tällä vain itselleni pahaa mieltä :( miten voi unohtaa jonkun johon on niin käsittämättömän ihastunut vaikkei saisi olla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta sulla on HIV tai jotaa muuta mukavaa.
Tämä. Noissa piireissä pannaan aika huolettomasti ristiin rastiin ja kondomin käyttö ei kuulu kulttuuriin.
Piri koukuttaa niin vahvasti, että tuollaisesta elämäntyylistä on todella hankalaa päästä eroon. Monet yrittäjätkin retkahtavat helposti vaikka onnistuisivat välillä olemaan kuukausiakin ilman. Se vaan on etenkin nuoremmilla niin, että jonkin baarillan ohessa niitä repsahduksia tulee. En lähtisi unelmoimaan mistään uudesta raikkaasta elämästä. Ihminen saattaa olla ihana ja kiva, mutta tuo elämäntyyli vaan vie ja pitkäaikainen käyttö usein aiheuttaa psyykkisiä ongelmia, jo ihan noiden älyttömien univajeidenkin vuoksi. Kannattaa unohtaa koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuuntelin ohimennen nistiporukan höpinöitä: kirosanoja, hoitoja/säätöjä ja muuta junttimaista vaan kuului. Haluatko kuulua tuollaiseen karkeaan känkeen? Lähes tiedottomina örveltävät.
Osa on ikävä kyllä ihan hauskoja, kiinni työelämässä ja osalla on vielä älykin tallella.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei mitään pirinistejä. Laskuissa käytös voi muuttua aggressiiviseksi ja arvaamattomaksi, yleensä riippuvuus heijastuu myös muille elämän osa-alueille. Itse voisin tapailla ihmistä joka käyttää satunnaisesti esim. pilveä tai psykedeelejä harkitusti eli ei ns. narkaten, mutta kaikki tuollainen ratailu lähinnä säälittää. Myös alkoholismi on paha, mielummin siis vaikka kohtuudella mietoja huumeita kuin jatkuvasti perseet olalle. Minkälainen oma suhteesi on päihteisiin? Jos olet todella kokematon, et välttämättä edes tunnista vaaroja tai ymmärrä aineiden ja käyttötapojen eroja. Sekin on tärkeää miten ja miksi vetää? Sosiaalisesti esim. juhlissa hyvässä seurassa samalla kun muu arki hoituu hyvin, vai omaa arkeaan ja mieltään paetakseen jatkuvasti? Siinäkin jo valtava ero...
Pari vuotta sitten alkoholia meni ihan kivasti, nykyään satunnaisesti. Ei kiinnosta kokeilla huumeita tai vetää perseitä. Se henkilö ei käytä suonensisäisesti huumeita mutta tiedostan että sille tielle voi vielä joutua. Unohtaminen on vaan niin vaikeaa :( tiedän ettei hän välitä minusta tarpeeksi ja olen tylsä tms ja sen takia peruuttaa tapaamisia eikä muutenkaan ymmärrä aikatauluista mitään. Kauhea olo, miksi piti ikinä törmätä tuollaiseen tyyppiin?
Niin joo ja piti vielä sanoa, että myös rahankäyttö on tosi arveluttavaa. Voitti kerran 10 000€ jostain pelistä ja ne oli tuhlattu niin että vielä samana päivänä oli tili jälleen nollilla. En ole ikinä lainannut hänelle rahaa enkä tule lainaamaankaan
Ap
Itse viihdekäytän, ja totuus on että todella moni nuori aikuinen käyttää nykyään amfetamiinia. Jokainen ihminen jolla on paljon kavereita tai tuttuja on tietämättään pirin viihdekäyttäjien kanssa tekemisissä. Suurimmalla osalla se pysyy hanskassa, koska ymmärtävät miten aineen pitääkin toimia, eli piristää ja selventää alkoholia käyttäessä... Sitten joillakin se menee vaan yli, juuri noin että ei hoideta velvollisuuksia ja valvotaan useita päiviä putkeen. Nämä samat tyypit usein ovat IV-käyttäjiä jotka ovat jo ihan täpinöissään kun ovat saamassa jostain sitä ainetta... Kuin lapsi jouluaattona avaamassa lahjapaketteja. Naiset myös riskiryhmää, koska paino putoaa ja eikä nälätä. Syömishäiriöiset älkää kokeilko.
En pyöri missään huumeporukoissa, en ole työtön, ja on kaikki hampaat tallella. Ostan parilta tutulta tyypiltä joilta saa laatutavaraa. Jos heiltä ei saa niin olen nykyään mielummin ilman kuin ostan jotain kuraa. Valvon maksimissaan sen yhden yön nykyään jos käytän esimerkiksi perjantaina, koska useampi yö vaikuttaa jo paljon luonteeseen. Yhtäkkiä on kuin zombi joka ei tunne iloa tai kateutta.
Se, että aineenkäyttöä pitää tasoitella jollain lääkkeillä tai käytetään suonensisäisesti tarkoittaa että ollaan jo syvällä. Tai, että työpaikat menetetään kun lähdetään arkena milloin minnekin piriputkille. Sanon, että koska ihastuksesi käyttö on jo tuossa vaiheessa niin älä sekaannu. Pelkkä nollatoleranssi ainoa mahdollisuus kun aineeseen on muodostunut noin suuri rakkaussuhde. Ei kannata ottaa hänestä mitään projektia itsellesi, koska huonosti tulee käymään vaikka olisi kuinka kultainen ihminen. :(
Olen pari kertaa lainannut tuollaiselle ihmiselle rahaa... Voin sanoa, että tuli kymmeniä tekosyitä ennen kuin sain rahani takaisin... Siis vaikka sanoin, että sanoo samantien suoraan jos ei ole rahaa niin maksaa sitten myöhemmin mielummin kuin lupailee turhaan. Lienee aivot jo sulaneet siitä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei mitään pirinistejä. Laskuissa käytös voi muuttua aggressiiviseksi ja arvaamattomaksi, yleensä riippuvuus heijastuu myös muille elämän osa-alueille. Itse voisin tapailla ihmistä joka käyttää satunnaisesti esim. pilveä tai psykedeelejä harkitusti eli ei ns. narkaten, mutta kaikki tuollainen ratailu lähinnä säälittää. Myös alkoholismi on paha, mielummin siis vaikka kohtuudella mietoja huumeita kuin jatkuvasti perseet olalle. Minkälainen oma suhteesi on päihteisiin? Jos olet todella kokematon, et välttämättä edes tunnista vaaroja tai ymmärrä aineiden ja käyttötapojen eroja. Sekin on tärkeää miten ja miksi vetää? Sosiaalisesti esim. juhlissa hyvässä seurassa samalla kun muu arki hoituu hyvin, vai omaa arkeaan ja mieltään paetakseen jatkuvasti? Siinäkin jo valtava ero...
Pari vuotta sitten alkoholia meni ihan kivasti, nykyään satunnaisesti. Ei kiinnosta kokeilla huumeita tai vetää perseitä. Se henkilö ei käytä suonensisäisesti huumeita mutta tiedostan että sille tielle voi vielä joutua. Unohtaminen on vaan niin vaikeaa :( tiedän ettei hän välitä minusta tarpeeksi ja olen tylsä tms ja sen takia peruuttaa tapaamisia eikä muutenkaan ymmärrä aikatauluista mitään. Kauhea olo, miksi piti ikinä törmätä tuollaiseen tyyppiin?
Tyyppi ei kyllä vaikuta ollenkaan ihanalta, vaikka ensimmäisessä viestissäsi hehkutit hänen ihanuuttaan. Minusta "ihana ihminen" on sellainen, joka osoittaa välittämistä, empatiaa ja sympatiaa ja ottaa muut huomioon, sellainen jonka seurassa tulee hyvä olo. (Sivuhuomautuksena toteaisin, että useimmat "ihanat ihmiset" pyrkivät yleensä noudattamaan lakeja ja välttämään kovien huumeiden käyttöä, koska huumeidenkäyttö aiheuttaa haittaa sekä itselle että lähipiirille.)
Mitä ihanaa tässä kuvailemassasi pirinarkissa muka on? Hänhän kohtelee sinua välinpitämättömästi. Onko viehätyksen salaisuus juuri siinä - koska hän on vähän etäinen ja välinpitämätön sinua kohtaan, pidät häntä automaattisesti tavoittelemisen arvoisena ja itseäsi parempana?
Vaan maailman tylsimmän ihmisen mielestä jonku pirinistin elämä on mielenkiintosta ja jännää. -.- Mä oon tuntenu ihmisii ja mulle on tarjottu ties mitä pillereitä, mut ne tyypit, se ilmapiiri, juu ei kiitos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuules. Nyt pää pystyyn, ei tossa oo siitä kyse että olisit tylsä eikä sen takia halua nähdä. Syy on se että piriukkoja ei kiinnosta sellaset ihmiskontaktit joista ei oo niiden aineidenkäytön kannalta mitään hyötyä eli kuten kerroit niin et oo itse huumeiden kanssa tekemisissä eli häntä ei kiinnosta tapailla. Huumehörhöt on laiskaa porukkaa eikä ne jaksa lähteä mihinkään ellei oo aineita tarjolla. Mitään lupauksia ei pidetä eikä röyhkeydellä muutenkaan oo rajaa. Ei se johdu susta, se sun ihastus on kertomasi perusteella jo niin syvällä huumeiden maailmassa ettei sillä varmaan päässä paljoo muuta liiku.
Nää suhteet ovat sille toiselle osapuolelle yksinäisiä.
Käyttäjillä on omat porukat, ulkopuolinen ei näissä mukana kulje ellei sitten käytä itsekin.
Kamaa etsitään ja haetaan ja käytetään niin kauan kuin sitä riittää, reissun pituudesta ei voi tietää. Joskus ollaan poissa yksi yö, joskus 2viikkoa. Rahat menevät kamaan, myös sinunkin, jos ei puhumalla saa niin varastamalla ainakin.
Tähän elämäntapaan liittyy rikokset, milloin ajetaan autoa ja jäädään kiinni huumeseulat, milloin varastetaan kaupasta merkkivaatteita myyntiin, tai ryöstetään r-kioski rahan tarpeessa. Eli tuomiot ovat arkipäivää, vankilassa kuluu aikaa kuukausista vuosiin.
Monesti sama meno jatkuu tuomion jälkeen, kun tullaan takasin siihen samaan kaveriporukaan, josta ongelmat ovat alkaneet.
Katkaisuhoito käy yleensä mielessä vasta sitten kuin se oma terveys on huimeilla ajettu niin alas, että on pakko miettiä aikooko selvitä hengissä vai jatkaa hautaan asti, jälkimmäinen vaihtoehto ei ole mikään harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Itse viihdekäytän, ja totuus on että todella moni nuori aikuinen käyttää nykyään amfetamiinia. Jokainen ihminen jolla on paljon kavereita tai tuttuja on tietämättään pirin viihdekäyttäjien kanssa tekemisissä. Suurimmalla osalla se pysyy hanskassa, koska ymmärtävät miten aineen pitääkin toimia, eli piristää ja selventää alkoholia käyttäessä... Sitten joillakin se menee vaan yli, juuri noin että ei hoideta velvollisuuksia ja valvotaan useita päiviä putkeen. Nämä samat tyypit usein ovat IV-käyttäjiä jotka ovat jo ihan täpinöissään kun ovat saamassa jostain sitä ainetta... Kuin lapsi jouluaattona avaamassa lahjapaketteja. Naiset myös riskiryhmää, koska paino putoaa ja eikä nälätä. Syömishäiriöiset älkää kokeilko.
En pyöri missään huumeporukoissa, en ole työtön, ja on kaikki hampaat tallella. Ostan parilta tutulta tyypiltä joilta saa laatutavaraa. Jos heiltä ei saa niin olen nykyään mielummin ilman kuin ostan jotain kuraa. Valvon maksimissaan sen yhden yön nykyään jos käytän esimerkiksi perjantaina, koska useampi yö vaikuttaa jo paljon luonteeseen. Yhtäkkiä on kuin zombi joka ei tunne iloa tai kateutta.
Se, että aineenkäyttöä pitää tasoitella jollain lääkkeillä tai käytetään suonensisäisesti tarkoittaa että ollaan jo syvällä. Tai, että työpaikat menetetään kun lähdetään arkena milloin minnekin piriputkille. Sanon, että koska ihastuksesi käyttö on jo tuossa vaiheessa niin älä sekaannu. Pelkkä nollatoleranssi ainoa mahdollisuus kun aineeseen on muodostunut noin suuri rakkaussuhde. Ei kannata ottaa hänestä mitään projektia itsellesi, koska huonosti tulee käymään vaikka olisi kuinka kultainen ihminen. :(
Olen pari kertaa lainannut tuollaiselle ihmiselle rahaa... Voin sanoa, että tuli kymmeniä tekosyitä ennen kuin sain rahani takaisin... Siis vaikka sanoin, että sanoo samantien suoraan jos ei ole rahaa niin maksaa sitten myöhemmin mielummin kuin lupailee turhaan. Lienee aivot jo sulaneet siitä käytöstä.
Sinne pohjalle ajaudutaan juuri tästä tilanteesta, viihdekäyttö ja sitten huomataan että ei hallinut sitä käyttöä kuitenkaan, vaikka niin uskoi...
Et tutustu siihen... Mulla on huonoja kokemuksia yhdestä piripäästä kenenkaa seurustelin... Pysy erossa nisteistä ja piripiipareista!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihastus loppuu, kun siltä putoo hampaat ja suonet niin tukossa ettei k*lli seiso. Eli aika pian. Sitä ennen tapahtuu paljon paskaa.
Pitää paikkansa... Muna seisoo hetken, sitten ei seiso... Eli arvon neidit.. haluatteko piriseksiä miehen kaa jolla ei seiso kunnol? 🙄
Tai haluatteko pirinistin joka on vainoharhainen hullu, sitten myöhemmin hakkaa teidät. Jos vastaus on kyllä, niin ette pysy hengissä henkisesti tai fyysisesti eli teiän elämänne menee pilalle heti.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa muistaako hän niitä sun asioista, joista on ollut niin kiinnostunut? Olen ollut tekemisissä huumeiden käyttäjien kanssa ja on uskomatonta, kuinka huono muisti niillä on, hyvin itsekeskeinen ja kapea sisäinen elämä.
Eihän ne ajattele kuin itseänsä. Eikä niillä ole oikeita frendejä yhtään. Kaikki kikkailee selän takana ja leikkii kaveria. Niin kauan toinen hyötyy toisesta, niin on kuvioissa. Heti kun näkee ettei saa mitään, niin katoilee. Sen huomaa parhaiten jos joku ilmottaa menevänsä katkolle. Sen jälkeen ei kukaa ota yhteyttä, mutta kun tulee katkolta, niin aina pari parasta kaveria on heti tarjoamasssa, että vajoo samaan tilaan taas. Tollanen pyöritys jatkuu niin kauan, kun tajuaa vaihtaa kavereita ja numeroa.
Ent nisti ja kuivilla nyt 16 vuotta.
Miten joku edes viitsii miettiä suhdetta nistiin ja aikoo pilata oman elämänsä siinä samalla?
Kohta on hepatiitti ja maksat tahtomattasi huumevelkoja tai lähtee sormet.
Valitettavan läheltä olen nähnyt.
Jos käyttää piriä enemmän kuin satunnaisesti viihdekäytössä niin ap on toden totta iskemässä käsiänsä syvälle mitä haisevimpaan pa.skaan. Olen vierestä nähnyt narkomanien hakkaavan eukkonsa, parittavan niitä eukkojansa rahapulassa ja - mikä kaikkein vitt.umaisinta - tehneet eukoistaan nistejä itsestäänkin.
Ymmärrän kyllä, että se nisti on entinen "alfa", jonka jännityksenhakuisuus on mennyt käsistä, kuten melko usein käy näille peruskoulun jännittävimmille koviksille.
Mutta nyt se on pelkkä nisti ja voi viedä sinut mukanaan pohjamutiin tai jopa hautaan, luulet, että voit vetää rajasi, mutta tulet huomaamaan, että kokeilut ja pillerit arkipäiväistyvät ja se normaalin raja hämärtyy nopeammin ennen kuin huomaatkaan.
Ole tietoinen, sinua on varoitettu.
Nyt äkkiä nussit sitä ilman kumia ja pärähdät paksuksi. Kyllä se oppii sinustakin tykkäämään kun teillä on yhteinen pikkuinen ja tulevaisuus <3
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä nussit sitä ilman kumia ja pärähdät paksuksi. Kyllä se oppii sinustakin tykkäämään kun teillä on yhteinen pikkuinen ja tulevaisuus <3
Ja millä munalla pirinisti kykenee tyydyttää ap:ta? 😂😂 Tekokyrvällä vai?
Eise opi tykkämään lapsista... Nistejä ei voi muuttaa... Ja ymmärrän kommenttisi oli sarkasmii tai toivon niin 🙄
Oon tavannut tinderistä kymmeniä miehiä aikanaan ja jokainen heistä käytti jotain huumetta. Ei haittaisi mua yhtään ja olisin kelpuuttanut heistä vaikka kuinka monen mutta yksikään heistä ei kelpuuttanut minua. Sucks.