Millä saada empatiaa vauvapalstalta?
Olen kertonut tänne mm. lapsuuden perheväkivallasta, koulukiusaamisesta, työpaikkakiusaamisesta, parisuhteesta lasten isän kanssa josta jouduin lähtemään turvakodin kautta raskausaikana.. jne jne.
Lopputulema on aina sama. Olet kauhea ihminen, lapsesi pitäisi huostata, miksi olet lisääntynyt, kaikki kiusaamisesi on ollut korviesi välissä, mene ja pyydä anteeksi vanhemmiltasi.. E T C. Hei, en mä niin paha ole, joskus vähän sympatiaa :)
Kommentit (81)
Miksi sä sitä (empatiaa) haluut?
Ja valehtelet, ettet ole saanut, mutta sä huomioit aina vain ne negatiiviset kommentit.
Kumpaa siis olet vailla empatiaa (otsikossa), vai sympatiaa (tekstissä)?
Ei ne ole samoja asioita
Ei taida tällä pelillä herua kumpaakaan
Mikä, muuten on sympatian ja empatian ero?
Ei sillä ole mitään väliä mitä muut ovat mieltä.
Sillä on väliä mitä itse olet mieltä itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kerro kamalasta anopista, niin täällä on koko täydellisten miniöiden hurmaavan huomioonottava ja täysin epäitsekäs armeija symppamassa sinua ja jakamassa omia kauhujuttujaan.
Tämä voisi olla hyvä. Vasta oli se joki keskustelu jossa puhuttiin lasta omivasta anopista ja olin ihmeissään kun luin niitä kommentteja. Muut ketjut oli täynnä lynkkausviestejä ja tämä yksi tsemppiviestejä. Ap
Oletko miettinyt että jospa tosiaan tuo kaikki on oma vikasi?
Eikä omalla käytäksellä ole mitään osuutta siihen, että aina tulee kaltoinkohdelluksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tänne mm. lapsuuden perheväkivallasta, koulukiusaamisesta, työpaikkakiusaamisesta, parisuhteesta lasten isän kanssa josta jouduin lähtemään turvakodin kautta raskausaikana.. jne jne.
Jos noin persiilleen menee koko ajan, niin olisi jo aika katsoa peiliin.
No kyllä minäkin mietin että miksi olet lisääntynyt, jos jo lähtökohdat ovat noin huonot? Sinulla ei ole vanhempiesi tukea ollenkaan ja parisuhde oli väkivaltainen? Miksi siirrät lapsille huono-osaisuutta?
Älä ole empatiasyöppö. Empatiaan ei täällä vastaajan kannata tuhlata tunteitaan, sillä niin moni vain trollaa. Se kuluttaa enemmän sitä empaattista vastaajaa, joten empatiamoodi kannattaa kääntää täällä pois päältä. Ikävää, jos kokemuksesi ovat tosia ja olet saanut ikäviä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin mietin että miksi olet lisääntynyt, jos jo lähtökohdat ovat noin huonot? Sinulla ei ole vanhempiesi tukea ollenkaan ja parisuhde oli väkivaltainen? Miksi siirrät lapsille huono-osaisuutta?
Niin ajatella. Ja lisäännyin vielä lapsettomuushoidoilla itsekkäästi ja luontoa uhmaten kuten täällä sanotaan. Ap
Minä taas en ymmärrä että miksi joku epäilee että en kirjoittaisi totta? Miksi ihan oikeasti tulisin tänne trollaamaan ja kertomaan että jouduin turvakodille? Miksi vslehtelisin semmoisesta? Voisin kertoa nämä asiat täällä vaikka omilla kasvoilla. Ap
Kunhan kysyn kirjoitti:
Eikä omalla käytäksellä ole mitään osuutta siihen, että aina tulee kaltoinkohdelluksi?
Tämä. Nämä entiset koulukiusatut varsinkin ei koskaan mieti sitä omaa osuuttaan. He ovat ikuisesti kiusattuja omassa päässään.
Ap, tuo kohtelu selittyy sillä, että moni ihminen on kaukana henkisesti tasapainoisesti. Kyse ei ole sinusta, vaan näiden ihmisten omista ongelmista. Ei hyvinvoiva ja psyykkisesti terve ihminen kettuile niille, joilla menee heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Tämä. Nämä entiset koulukiusatut varsinkin ei koskaan mieti sitä omaa osuuttaan. He ovat ikuisesti kiusattuja omassa päässään.
Luonnollisesti muistot kiusaamisesta seuraavat mukana koko loppuelämän, jos pää vain toimii. Sinä ilmeisesti olet kiusaaja, kun tällaisia kommentteja kirjoittelet. Syyllisyyskö piinaa?
Vierailija kirjoitti:
Älä ole empatiasyöppö. Empatiaan ei täällä vastaajan kannata tuhlata tunteitaan, sillä niin moni vain trollaa. Se kuluttaa enemmän sitä empaattista vastaajaa, joten empatiamoodi kannattaa kääntää täällä pois päältä. Ikävää, jos kokemuksesi ovat tosia ja olet saanut ikäviä vastauksia.
Välillä minusta tuntuu että koitan hakea täältä empatiaa kuten omalta äidiltäni aikoinaan. Keikistelin, kerjäsin huomiota ja temppuilin lapsena, mutta sain aina osakseni ilkeilyä ja huutoa. Mutta uskoin aina että joku päivä minä sanon tai teen jotakin, jolla saan äidin ihailua ja rakkautta. Vaikka raivostutin häntä vaan enemmän. Ehkä se on sama tämän palstan kanssa. Ärsytän näitä arvon kanssaäitejä aina vaan enemmän. Ap
Unohdatte että monia kaltoinkohdeltuja on valmiiksi psyykattu tuolla: sehän on oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ajatella. Ja lisäännyin vielä lapsettomuushoidoilla itsekkäästi ja luontoa uhmaten kuten täällä sanotaan. Ap
Se että olet lisääntynyt hoidoilla ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä. Voisi luulla että lapsesi ovat vahinkoja, kun lähtökohdat ovat tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä minusta tuntuu että koitan hakea täältä empatiaa kuten omalta äidiltäni aikoinaan. Keikistelin, kerjäsin huomiota ja temppuilin lapsena, mutta sain aina osakseni ilkeilyä ja huutoa. Mutta uskoin aina että joku päivä minä sanon tai teen jotakin, jolla saan äidin ihailua ja rakkautta. Vaikka raivostutin häntä vaan enemmän. Ehkä se on sama tämän palstan kanssa. Ärsytän näitä arvon kanssaäitejä aina vaan enemmän. Ap
No miksi et katkaise sitä kierrettä jos itse tunnistat sen? Lopeta se huomionkerjäys. Hyväksy että et saanut hyväksyntää äidiltäsi ja mene eteenpäin.
Kerro kamalasta anopista, niin täällä on koko täydellisten miniöiden hurmaavan huomioonottava ja täysin epäitsekäs armeija symppamassa sinua ja jakamassa omia kauhujuttujaan.