Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saada empatiaa vauvapalstalta?

Vierailija
05.10.2018 |

Olen kertonut tänne mm. lapsuuden perheväkivallasta, koulukiusaamisesta, työpaikkakiusaamisesta, parisuhteesta lasten isän kanssa josta jouduin lähtemään turvakodin kautta raskausaikana.. jne jne.

Lopputulema on aina sama. Olet kauhea ihminen, lapsesi pitäisi huostata, miksi olet lisääntynyt, kaikki kiusaamisesi on ollut korviesi välissä, mene ja pyydä anteeksi vanhemmiltasi.. E T C. Hei, en mä niin paha ole, joskus vähän sympatiaa :)

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistao kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tänne mm. lapsuuden perheväkivallasta, koulukiusaamisesta, työpaikkakiusaamisesta, parisuhteesta lasten isän kanssa josta jouduin lähtemään turvakodin kautta raskausaikana.. jne jne.

Lopputulema on aina sama. Olet kauhea ihminen, lapsesi pitäisi huostata, miksi olet lisääntynyt, kaikki kiusaamisesi on ollut korviesi välissä, mene ja pyydä anteeksi vanhemmiltasi.. E T C. Hei, en mä niin paha ole, joskus vähän sympatiaa :)

Sama juttu. Kun mies petti niin oli mun vika.

Itse asiassa IHAN SAMA mitä tänne kirjoittaa niin ihmiset hyökkää. Sama meno Facebookin ryhmissä.

Ihmiset on nykyään niin pahuuden sokaisemia :(

Minä en kyllä ymmärrä miksi joku kirjoittaa tänne tai Facebookiin parisuhteensa tai elämänsä vastoinkäymisistä. Ei se facebook ole mikään kriisipuhelin.

Vierailija
42/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä irtoaa empatiaa herkimmin tyhmille ja huonoille ihmisille. Olisin todella huolissani jos kommenttini alkaisivat saada pääasiassa yläpeukkuja. Kiukkuisilla ja ilkeillä, katkerilla mammoilla alapeukut ja irviminen on herkässä. Älä tee siitä ylianalyyttisia tulkintoja. Osa vain on täällä vain sitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monet empaattiset ihmiset on kuten minä että ei vaan herkästi jaksa enää vastata kun kaikki terveen järjen mukainen peittyy trollaukseen ja ilkeilyyn. Trolleilla riittää energiaa paahtaa vaikka koko päivä ja heillä ei mikään mene tunteisiin eikä häiritse heitä, päin vastoin negatiivisuus antaa heille energiaa.

Vierailija
44/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistao kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa IHAN SAMA mitä tänne kirjoittaa niin ihmiset hyökkää. Sama meno Facebookin ryhmissä.

Trollien sokaisemia. Kun on vastannut asiallisesti useamman kerran ja viestin taustalta paljastuu trolli niin ei enää jaksa ottaa viestejä tosissaan. Älä siis sinäkään ota.

Vierailija
45/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minäkin mietin että miksi olet lisääntynyt, jos jo lähtökohdat ovat noin huonot? Sinulla ei ole vanhempiesi tukea ollenkaan ja parisuhde oli väkivaltainen? Miksi siirrät lapsille huono-osaisuutta?

Niin ajatella. Ja lisäännyin vielä lapsettomuushoidoilla itsekkäästi ja luontoa uhmaten kuten täällä sanotaan. Ap

Minkä ihmeen takia ap:n pitäisi kärsiä

Idittömyydestä tai lapsettomuudesta siksi, että MUISSA on vikaa!? Nyt vähän valoja päälle. Sitä varten meillä on perheterapiat ja lapsiperhetyö, että perheet kuin perheet voivat hyvin.

No minä en ymmärrä että miksi lisääntyä lapsettomuushoidoilla tai ilman jos on huonot lähtökohdat. Ymmärtäisin ehkä vähän paremmin, jos lapset olisi tärpännyt vahingossa tuossa huonossa suhteessa. Mutta että on kulkenut väkivaltaisen kumppanin kanssa hedelmöityshoidoissa kertoo vähän ihmisen elämänhallinnadta.

Miten niin huonot lähtökohdat? Mitä vikaa siinä on JOTA on kohdeltu väärin????

Väkivaltainen parisuhde ei ole sinusta huono lähtökohta lapsille? Tai hullut isovanhemmat?

Vierailija
46/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Eikä omalla käytäksellä ole mitään osuutta siihen, että aina tulee kaltoinkohdelluksi?

Ei ole, saaatanan kullia lutkuttava h*o ra. Tai voi olla, mutta jos jotakuta on alettu kohdella väärin jo pienenä, se sama seuraa mukana helposti, saattaa esim. virheellisesti uskoa muiden ajattelevan itsestä pahaa. Kuinka moni ihminen menee kertomaan kuitenkaan toiselle, että "hei, mä en ajattele sinusta pahaa"? Ei kukaan. Ei aikuinen mene sellaista sanomaan toiselle, vaikka ei ajattelisikaan hänestä pahaa. Tai sitten jos ajattelee, vika on luultavimmin SINUSSA itsessäsi, ei ap:ssä.

Tässä onkin tiivistettynä näiden "kaltoin kohdeltujen" ulosanti. Kuvitteletko saavasi asiallista keskustelua aikaan mesoamisellasi?

Mesoaja voi olla joku muu kuin ap. Nimettömänä kun kaikki täällä kirjoittelevat.

En ajatellutkaan että se olisi ap. Vaan joku joka uskoo siihen että vika on aina muissa, ei koskaan itsessä.

Sinähän se niin ajattelet syytellessäsi aloittajaa!

Vierailija
47/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, todennäköisesti et tule missään saamaan hyväksyntää siinä määrin kuin kaipaisit. Sinun on siis vain opeteltava elämään oikeutettujen pettymyksen ja vihan tunteiden kanssa.

Minä en lähtisi oikeuttamaan sitä että ap saa olla aina katkera vanhemmilleen, ex-miehelleen, kiusaajilleen jne. Kannattaisi opetella ennemmin anteeksiantoa.

Olen sitä toki opetellut. Kävin psykoterapiassa monta vuotta ja senkin jälkeen psykiatrisen sairaanhoitajan luona juttelemassa. Ap

Empatiahakuisuus on sairaus. Luithan uutisen syndroomaisesta äidistä, joka käytti lastaan sairaalakierteessä vain saadakseen empatiaa.

Ei ole sairaus, sinä olet ihan sairas, jos vertaat pahan tekemistä lapselle empatiantarpeeseen itselle, kun ITSEÄ on kohdeltu VÄÄRIN!!!!

eri

Vierailija
48/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, todennäköisesti et tule missään saamaan hyväksyntää siinä määrin kuin kaipaisit. Sinun on siis vain opeteltava elämään oikeutettujen pettymyksen ja vihan tunteiden kanssa.

Väärin! Se, jos sinä et ole sitä saanut, johtuu vain siitä, ettet sinä oikeasti usko itseesi, etkä hyvyyteesi, eikä mitään syyä olisikaan, koska sinä olet paska! Se, joka koputtaa, hänelle avataan. Kyllä niitä empaattisia ihmisiä löytää, ensin terapeutista ja paranemisen edetessä muistakin!

Tsemppiä vain ap, älä ikinä luovuta, haet ihan oikeaa asiaa! Se kuuluu kaikille! Kyse on vain siitä, kuka tajuaa olevansa tarpeeksi arvokas saadakseen apua!

Lapsiko siinä kirjoittaa? Arvokkaita ihmisiä tapetaan päivittäin sen takia, että he ovat väärässä paikassa väärään aikaan.

Mitä se tähän liittyy? Tapp pa minen on HIUKAN eri asia, kuin tulla kohdelluksi väärin ja esim. oma vanhempi ei auta tai on itse se kohtelija.

Siten, ettei kaikki aina riipu sinusta. Eivät hyvät eivätkä huonot asiat. Jotkut asiat riippuvat, mutta eivät läheskään kaikki. Hyväksy se, ettet voi vaikuttaa kaikkeen. Elämä on sattumanvaraista. Tulee hyviä asioita ja tulee huonoja asioita. Ota se opiksi minkä voit ja yritä jatkaa eteenpäin.

Vierailija
49/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullistao kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä miksi joku kirjoittaa tänne tai Facebookiin parisuhteensa tai elämänsä vastoinkäymisistä. Ei se facebook ole mikään kriisipuhelin.

Miksei ole? Onhan! Jos jollain on joku kriisi, tuen ja autan mielelläni, jos vain voin!

Vierailija
50/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minäkin mietin että miksi olet lisääntynyt, jos jo lähtökohdat ovat noin huonot? Sinulla ei ole vanhempiesi tukea ollenkaan ja parisuhde oli väkivaltainen? Miksi siirrät lapsille huono-osaisuutta?

Niin ajatella. Ja lisäännyin vielä lapsettomuushoidoilla itsekkäästi ja luontoa uhmaten kuten täällä sanotaan. Ap

Minkä ihmeen takia ap:n pitäisi kärsiä

Idittömyydestä tai lapsettomuudesta siksi, että MUISSA on vikaa!? Nyt vähän valoja päälle. Sitä varten meillä on perheterapiat ja lapsiperhetyö, että perheet kuin perheet voivat hyvin.

No minä en ymmärrä että miksi lisääntyä lapsettomuushoidoilla tai ilman jos on huonot lähtökohdat. Ymmärtäisin ehkä vähän paremmin, jos lapset olisi tärpännyt vahingossa tuossa huonossa suhteessa. Mutta että on kulkenut väkivaltaisen kumppanin kanssa hedelmöityshoidoissa kertoo vähän ihmisen elämänhallinnadta.

Miten niin huonot lähtökohdat? Mitä vikaa siinä on JOTA on kohdeltu väärin????

Väkivaltainen parisuhde ei ole sinusta huono lähtökohta lapsille? Tai hullut isovanhemmat?

No siis kuka tahansa voi hankkia lapsia, vaikka olisi miten hullut isovanhemmat tahansa, tai paha mies. Se ei tee lähtökohdista yhtään huonoja.

Vierailija
51/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Se, jos sinä et ole sitä saanut, johtuu vain siitä, ettet sinä oikeasti usko itseesi, etkä hyvyyteesi, eikä mitään syyä olisikaan, koska sinä olet paska! Se, joka koputtaa, hänelle avataan. Kyllä niitä empaattisia ihmisiä löytää, ensin terapeutista ja paranemisen edetessä muistakin!

Tsemppiä vain ap, älä ikinä luovuta, haet ihan oikeaa asiaa! Se kuuluu kaikille! Kyse on vain siitä, kuka tajuaa olevansa tarpeeksi arvokas saadakseen apua!

Lapsiko siinä kirjoittaa? Arvokkaita ihmisiä tapetaan päivittäin sen takia, että he ovat väärässä paikassa väärään aikaan.

Mitä se tähän liittyy? Tapp pa minen on HIUKAN eri asia, kuin tulla kohdelluksi väärin ja esim. oma vanhempi ei auta tai on itse se kohtelija.

Siten, ettei kaikki aina riipu sinusta. Eivät hyvät eivätkä huonot asiat. Jotkut asiat riippuvat, mutta eivät läheskään kaikki. Hyväksy se, ettet voi vaikuttaa kaikkeen. Elämä on sattumanvaraista. Tulee hyviä asioita ja tulee huonoja asioita. Ota se opiksi minkä voit ja yritä jatkaa eteenpäin.

Sä olet luuseri, jos olet noin rähmälläsi sen kanssa, että itselles tehtäisiin pahaa ja väärin! Sä ansaitsisit sitä!

Vierailija
52/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole empatiasyöppö. Empatiaan ei täällä vastaajan kannata tuhlata tunteitaan, sillä niin moni vain trollaa. Se kuluttaa enemmän sitä empaattista vastaajaa, joten empatiamoodi kannattaa kääntää täällä pois päältä. Ikävää, jos kokemuksesi ovat tosia ja olet saanut ikäviä vastauksia.

Välillä minusta tuntuu että koitan hakea täältä empatiaa kuten omalta äidiltäni aikoinaan. Keikistelin, kerjäsin huomiota ja temppuilin lapsena, mutta sain aina osakseni ilkeilyä ja huutoa. Mutta uskoin aina että joku päivä minä sanon tai teen jotakin, jolla saan äidin ihailua ja rakkautta. Vaikka raivostutin häntä vaan enemmän. Ehkä se on sama tämän palstan kanssa. Ärsytän näitä arvon kanssaäitejä aina vaan enemmän. Ap

Kyllä, se voi hyvinkin olla noin. Hyväksyntää hakevat ovat rasittavia.  Vika ei muuten ollut sinussa.

Vierailija
53/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä empatian tarpeessa OLE KYSE siitä, että asiat riippuisivat itsestä, mitä sä oikein hourailet?

Vierailija
54/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole empatiasyöppö. Empatiaan ei täällä vastaajan kannata tuhlata tunteitaan, sillä niin moni vain trollaa. Se kuluttaa enemmän sitä empaattista vastaajaa, joten empatiamoodi kannattaa kääntää täällä pois päältä. Ikävää, jos kokemuksesi ovat tosia ja olet saanut ikäviä vastauksia.

Välillä minusta tuntuu että koitan hakea täältä empatiaa kuten omalta äidiltäni aikoinaan. Keikistelin, kerjäsin huomiota ja temppuilin lapsena, mutta sain aina osakseni ilkeilyä ja huutoa. Mutta uskoin aina että joku päivä minä sanon tai teen jotakin, jolla saan äidin ihailua ja rakkautta. Vaikka raivostutin häntä vaan enemmän. Ehkä se on sama tämän palstan kanssa. Ärsytän näitä arvon kanssaäitejä aina vaan enemmän. Ap

Kyllä, se voi hyvinkin olla noin. Hyväksyntää hakevat ovat rasittavia.  Vika ei muuten ollut sinussa.

Eivätkä ole rasittavia, vaan tiedätkö, ketkä ovat? Palstalla empatiaa hakevia syyttelevät ja haukkuvat hullut!

Vierailija
55/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sellainen huomiota keräävä ihminen jolla menee aina huonosti on todella rasittava. Ap kuitenkin tunnistaa että kyse on siitä ettei koskaan saanut rakkautta vanhemmiltaan ja voi vielä muuttua.

Vierailija
56/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet luuseri, jos olet noin rähmälläsi sen kanssa, että itselles tehtäisiin pahaa ja väärin! Sä ansaitsisit sitä!

Ihan miten vain. Keskustelua tuskin kannattaa jatkaa.

Vierailija
57/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kaikkien empatianhalut loppuivat kiviseen kattiin.

Vierailija
58/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedätkö mitä?

Minussa ei yksinkertaisesti herätä empatiaa lapsena pahoinpidelty koulukiusattu, joka hakeutuu vaikeaan parisuhteeseen ja ottaa työpaikallakin moitteet niskaan. Vielä kaiken kunniaksi tekee lapsensa hedelmöityshoidoilla, koska hänellä on oikeus.

Sellainen ihminen on alisuoriutuja.

Vierailija
59/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan normaali ihminen ei hae hyväksyntää ja empatiaa anonyymista keskustelupalstasta.

Vierailija
60/81 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tiedätkö mitä?

Minussa ei yksinkertaisesti herätä empatiaa lapsena pahoinpidelty koulukiusattu, joka hakeutuu vaikeaan parisuhteeseen ja ottaa työpaikallakin moitteet niskaan. Vielä kaiken kunniaksi tekee lapsensa hedelmöityshoidoilla, koska hänellä on oikeus.

Sellainen ihminen on alisuoriutuja.

Oletko kokoomuksen kannattaja? Heillä usein on tuollaista empatiavajetta.