Mies vie roskat, mutta näin se meni...
Mies lähtee aamuisin ennen minua ja kävelee autolle suoraan roskikseen ohi. Minä lähden myöhemmin ja talosta aivan toiseen suuntaan. Tällä perusteella on tultu siihen sopimukseen että mies vie aamuisin ne roskikseen. Usein aika täynnä molemmat.
Hän ottaa ne roskikset (koska kiire) reippaasti repäistiin, että päällimmäiset roskat tippuu lattialle. Saattaapa kahvinmuruja tippua koko matkan alas. Jos pöydällä on tyhjä leipäpussi tai maitopurkki, niin se ei lähde mukaan. Samoin sanomalehdet ei tartu mukaan. Uusia pusseja ei voi laittaa paikalleen.
Kysyin nätisti, että voisiko ottaa noita muita roskia siinä samalla ja vaikka sen lehtipussinkin siitä kun kerran ohi kulkee.
Alkaa huuto:” mä vein roskat, ne on VIETY, etkö sää näe mitään, stan stana” ” Pitääkö mun ottaa kuva niistä pusseista, että sää uskot??” Samalla alkaa suunnitella että ne roskikset pitää jotenkin nimikoida, että mä sitten todella näen kuvasta että ne on VIETY.
Sama ukko paasaa ääni kaikuen työstään että hänen mielestään asiat pitää hoitaa kunnolla kerralla tai jättää kokonaan tekemättä.
Että mikä ero näissä sitten on? Aikuinen mies. Huokaus.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän se johtaa. Jos mies tekee jotain niin sekin on automaattisesti väärin. Arvatkaa mikä on miehen seuraava ajatus?
Miksi edes yrittää koska väärin se kuitenkin naisen mielestä on tehty.
Tuo on niin totta, teet tai et tee niin aina tulee haukut. Miten voi muka imuroida väärin? Pölyt ja roskat lähti mutta jotenkin oli väärin imuroitu. En ymmärrä? Ajatella että poikamiehenä osasin mopatakkin. Kyllä se on parempi jättää siivous miss kaikkitietävän tehtäväksi.
No ainakin meillä mies imuroi ainoastaan keskilattian. Reunoilla pitäisi nähdä vähän vaivaa, siirtää jotain tuolia, että saa pöydän alta imuroitua, tai vähän kumartua imuroimaan senkin alta, joka on se eniten pölyyntyvä mesta. Ei hän semmoiseen ryhdy. Toinen, minkä itse teen toisin, tai siis ylipäänsä teen, on mahdollisten irtotavaroiden kerääminen ENNEN imurointia. Lasten lelujahan on pitkin poikin, ja joku sukka jäänyt huomaamatta lattialle. Ne on sitten kaikki imurissa.
Jos näitä kahta, reunoilta imurointia ja tavaroiden keräilyä menee ehdottamaan, heittäytyy mies marttyyriksi ja huutaa "imuroi sitten itse jos ei mikään kelpaa". Mutta kun kelpais. Ja vielä ehdotin, että miten kelpais. Mut ei. Tee ite.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jättää tyhjiä pusseja yms pöydälle, eikä laita niitä heti roskiin?!
Mun mies. Astiat jää ruokapöydälle, ovat siinä viikkoja, jos en sano, että laitapa koneeseen.
Huvittavinta, että on ison firman pomo.
No on ex kohta.
Oikeesti, näin moniko neuvoo puolisolleen, miten imuroidaan / viedään roskia tms? Terveisin sama nainen, joka ei tykkäisi jos mies neuvoisi roskien viemistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies. Astiat jää ruokapöydälle, ovat siinä viikkoja, jos en sano, että laitapa koneeseen.
No on ex kohta.
Ja samalla tipahtaa sun elintaso
Mitäs jos tekisitte asiat toisin? Kukaan ei vie roskia aamulla, koska se on selkeästi niin hankalaa. Illalla otatte yhdessä kaikki roskat ja viette ne yhdessä. Sitten jatkatte siitä rentouttavalle iltakävekylle ja juttelette mukavia asioita. Kotiin tultua laitatte uuden roskapussin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on ex kohta.
Ja tämä kaikki alkoi vasta koeajon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mm. meidän teinit. Vaikka kuinka muistuttaisi asiasta..
Ja sitten kummeksutaan kun suomalaismiehet pariutuvat yhä enemmän ulkomaalaisten kanssa. Kuten itsekin olen tehnyt. Tyypillinen suomalaisnainen on itsekäs, kitisee, nalkuttaa ja on muutenkin katkera ja yleisnegatiivinen niin kotona kuin työpaikallakin. Alun huuman jälkeen ei jaksa seksiäkään vaan perse leviää olohuoneen sohvalla napostellessa ja jotain naurettavaa saippuaoopperaa tai reality -sarjaa katsellessa (vaikka tavatessa sellaiset olivat kuulemma perseestä). Minulla on kokemusta muutamasta pidemmästä suhteesta suomalaisnaisen kanssa ja niissä kaikissa tuli jossain vaiheessa kuvioihin negatiivisuus kaikkea ja kaikkia kohtaan. Suhteen eteen ei jakseta juuri tehdä mitään - ikäänkuin "miksi pitäisi kun on jo mies napattu". Ai niin, unohdin vielä mainita järjettömän mustasukkaisuuden naispuolisista kavereista sekä käskymentaliteetin: "et kyllä Seppo mene lauantaina parhaan kaverisi polttareihin, koska mä en jaksa täällä kotona yksin odotella, sitäpaitsi lupasin, että käymme Milja- tädillä kylässä ja sitä en suostu perumaan".
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos tekisitte asiat toisin? Kukaan ei vie roskia aamulla, koska se on selkeästi niin hankalaa. Illalla otatte yhdessä kaikki roskat ja viette ne yhdessä. Sitten jatkatte siitä rentouttavalle iltakävekylle ja juttelette mukavia asioita. Kotiin tultua laitatte uuden roskapussin paikoilleen.
Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen ja sitä mitä ei osata opetellaan yhdessä. Ja muistetaan se, että voimme vaatia täydellisyyttä vain, jos itse olemme virheettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän se johtaa. Jos mies tekee jotain niin sekin on automaattisesti väärin. Arvatkaa mikä on miehen seuraava ajatus?
Tässä valituksessa olis jotain perää jos edes joskus se asian hoito oikeasti ei olisi silminnähden juosten k*stu. Jos miehen "riittävän hyvin" on tosiaan tällainen rimanalitus niinkuin tässäkin esimerkissä, niin onhan tuossa ilmiselvästi kritiikin aihetta. Nyt ei puhuta siitä että lattialistoja pitäisi hammasharjalla hinkata, vaan siitä että kun vie roskat pitäisi viedä kaikki roskat eikä jättää osaa niistä pitkin poikin asuntoa. Vie aika paljon uskottavuutta noilta valituksilta että vaimo aina vaatii täydellistä kun tällaisia esimerkkejä koko ajan nostetaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne teidän teinit on kasvattanut? Teini-ikähän on jo ikää, jolloin voimme nauttia niistä omista kasvatustuloksistamme. : )
Vierailija kirjoitti:
No joo. Meillä olisi kämppä kaaoksen vallassa, jos en joka kerta erikseen pyytäisi että toinen jotain tekisi. Ei tee sitä tahallaan, mutta kun on niin auttamattoman sokea sille mitä voisi tehdä. Pyykkejä olisi pesemässä aina, silloinkin kun korit ovat tyhjiä.
Ja tosiaan jos jokin pikkuhomma tulee tehtyä, niin kyllä aika usein jää jotain levälleen eli ei ole ikäänkuin loppuun asti tehty. Koko setti pitää vääntää rautalangasta eli roskien viemiseen kuuluu saattaa ne roskikset jatkokuntoon. Auta armias jos siellä roskiksen pohjalla lilluu. Se jää mulle. Haiseehan se ihan %#@ pahalle sellainen.
Just tää, että mitään ei voi tehdä kunnolla, loppuun asti, niin ettei toisen tarvitse tulla saattelemaan hommaa maaliviivoille. Vituttaa, kun mies aina korostaa, miten HÄN ainoana meillä vie roskia, ikään kuin se olisi joku helvetillinen vääryys (minä siis hoidan kaikki muut hommat, mitkä sille ei tulisi mieleenkään, pesen kaikki pinnat koko talossa, kylppärin, pöntöt, hoidan vaatehuollon, vauvan hoitelen, eläimet huolehdin, imuroin, luuttuan, järjestän ja huollan kaapit, korjaan vaatteet, kuuraan ja desinfioin) eikä sitäkään voi hoitaa loppuun asti.
Aina saa päivystää, että milloin on roskat viety. Meillä on pimeä roskakaappi, eli näppituntumalta heitetään oikeaan lokeroon jätteet. Tosi kiva kuulla äänestä, että nyt jysähti kahvinporot muuten tyhjään ämpäriin, ei ollut TAAAASKAAAN laitettu uutta pussia. Pikkasen hankalampi kaapia ne jätteet sieltä ämpäristä ja pestä koko astia, kuin että vaivautuis sen uuden pussin laittamaan. Jos pyytää, että laittais saman tien uuden, tulee huutoa, että rouva on sitte hyvä ja vie itse. MIKSI? Miksi ei voi hoitaa loppuun asti?! Enhän mäkään kuuraa vessanpönttöä, ja sitten jätä sitä harjaa sinne pyttyyn pystyyn niin että seuraavalla hätäisellä on harja perseessä.
Tarkemmin aatellen, ehkä pitäis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen teini-ikää kuljit perässä siivoamassa kaikki heidän jälkensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kylvää sitä saa niittää, niin kauan kun elämää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi aikuiset ihmiset saada sodan pystyyn roskapussista!?!
Naiset saa riidan aikaan ihan mistä tahansa. Ovela mies antaa siihen jonkin turhan aiheen mistä nainen saa onnessaan naputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi aikuiset ihmiset saada sodan pystyyn roskapussista!?!
Naiset saa riidan aikaan ihan mistä tahansa. Ovela mies antaa siihen jonkin turhan aiheen mistä nainen saa onnessaan naputtaa.
Se on ihan totta, että (monet) naiset ovat mestareita keksimään riidan aiheen ihan tyhjästä "Pekka, taas sulla on toi ilme! Mä niin vihaan tota katsetta"
Istuta se alas ja tehkää joku työnjako niistä kotitöistä. . Ymmärrän kyllä että v....taa. Mä sanoisin suoraan, että "elämä sun kanssa on kuin lapsen kanssa, eikä aikuisen ihmisen. Sun pitää muuttaa käytöstäsi, tai tästä ei mitään tule. Hommat tehdään loppuun asti kunnolla, niinkuin olet itse sanonut. Koti ei pysy siistinä itsestään, ja on verinen vääryys, että kaikki sen hommat kuuluu mulle, vaikka siinä yhdessä asutaan. Nyt pitää tulla muutos." Sullahan kertyy katkeruus, kun yksinhoidat kaiken ja se kulminoituu sitten noihin miten sattuu hoidettuihin roskiksiin. Ongelma on isompi. Miehesi on vapaamatkustaja kotitöissä.
Meillä mies hoitaa kauppareissut, pesee pyykit, tyhjää tiskikoneet. Mä siivoan (mies tamppaa matot j ja imuroi kylppärit), hoidan vaatteiden jälkihuollon ja teen ruokaa. Roskia ei kukaan vie aamuisin, ne viedään ysin uutisten aikaan illalla, samalla kun iltapissatetaan koira. . (Alussa oli ongelma, että mies meinasi tunkea valkoiset ja värilliset samaan koneeseen, no ostin sitten valkoisen pyykkikorin ja tumman pyykkikorin, ja tokaisin että nuo pestään sitten erikseen tai pesen sun valkoiset kalsarit punaisissa. Lisäksi arat on laitettava erikseen pyykkipusseihin, tai ne päätyy kuivausrumpuun.)
Mun mutsi julisti aikoinaan lakon, ja makasi sohvalla töiden jälkeen. uukauden putkeen. Ihan yhtä raskas työ sillä oli kuin faijallakin, tehtaalla. Faija joutui opettelemaan kotitöitä. Mä luulen että se lakko pelasti niiden avioliiton, koska faija alkoi oikeasti tekemään niitä hommia viikonloppuisin, luuttusi lattioita, osti meille tiskikoneen ja opetteli sen käytön ja alkoi viemään sitä roskapussiakin.
Kova nyt vaan kovaa vastaan, äijä on selvästi tyhmä mutta se voi olla kehityskelpoinen.
Roskapussirullaa kannattaa säilyttää siellä roskiastian pohjalla. Uusi pussi otetaan niin, että se on vielä rullassa kiinni. Sitten kun se on täynnä roskia ja otetaan pois, se vetää uuden pussin rullasta ja sitten vasta se nykäistään irti.
Siinä kohtaa saa olla TOSI pälli jos ei asettele sitä seuraavaa pussia valmiiksi saman tien.
Tuollainen mitenkuten tekeminen on hyvin passiivis-aggressiivista käytöstä. Yleensä se on seurasta juuri siitä, että mikään ei ole koskaan kelvannut. Vaimo käskee viemään roskat tai imuroimaan ja sillä on vielä selkeä mielipide siitä miten ne hommat pitää tehdä...
Ei kannata mennä yksiin miehen kanssa jonka sinkkukämppä ei ole siisti. Jos sinkkukämppä on siisti, voi olla varma että mies osaa siivota. Sitten ei tarvitse sekaantua asiaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta, teet tai et tee niin aina tulee haukut. Miten voi muka imuroida väärin? Pölyt ja roskat lähti mutta jotenkin oli väärin imuroitu. En ymmärrä? Ajatella että poikamiehenä osasin mopatakkin. Kyllä se on parempi jättää siivous miss kaikkitietävän tehtäväksi.
Niin tai näin, aloittajan miehen puhetyyli ei ole normaalia, eikä millään tapaa hyväksyttävää.
Hyi. Jos mun mies alkaisi neuvomaan mulle, miten roskia viedään niin kiehuisi kyllä kunnolla. Älä siivoa hänen jälkiään, anna hänen tehdä omalla tyylillään. Mieti jotain kivempaa ajateltavaa.