Mies vie roskat, mutta näin se meni...
Mies lähtee aamuisin ennen minua ja kävelee autolle suoraan roskikseen ohi. Minä lähden myöhemmin ja talosta aivan toiseen suuntaan. Tällä perusteella on tultu siihen sopimukseen että mies vie aamuisin ne roskikseen. Usein aika täynnä molemmat.
Hän ottaa ne roskikset (koska kiire) reippaasti repäistiin, että päällimmäiset roskat tippuu lattialle. Saattaapa kahvinmuruja tippua koko matkan alas. Jos pöydällä on tyhjä leipäpussi tai maitopurkki, niin se ei lähde mukaan. Samoin sanomalehdet ei tartu mukaan. Uusia pusseja ei voi laittaa paikalleen.
Kysyin nätisti, että voisiko ottaa noita muita roskia siinä samalla ja vaikka sen lehtipussinkin siitä kun kerran ohi kulkee.
Alkaa huuto:” mä vein roskat, ne on VIETY, etkö sää näe mitään, stan stana” ” Pitääkö mun ottaa kuva niistä pusseista, että sää uskot??” Samalla alkaa suunnitella että ne roskikset pitää jotenkin nimikoida, että mä sitten todella näen kuvasta että ne on VIETY.
Sama ukko paasaa ääni kaikuen työstään että hänen mielestään asiat pitää hoitaa kunnolla kerralla tai jättää kokonaan tekemättä.
Että mikä ero näissä sitten on? Aikuinen mies. Huokaus.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jättää tyhjiä pusseja yms pöydälle, eikä laita niitä heti roskiin?!
Mun mies. Astiat jää ruokapöydälle, ovat siinä viikkoja, jos en sano, että laitapa koneeseen.
Huvittavinta, että on ison firman pomo.
No on ex kohta.
Ja tämä kaikki alkoi vasta koeajon jälkeen?
Alussa meni hyvin, pahentunut nyt vuosien saatossa. Kun lapset muutivat pois kotoa, näki selvästi miten siivoton ja laiska mies on.
Joo avioeropaperit täytetty, mies oli hyvin hämmästynyt, tuli puskista.
Lisään. vielä, että nyt en todellakaan siivoa hänen jättämäänsä sotkua enkä sano niistä mitään, silti ei näe. Eilen olivat veitset loppu, tiskasin itselleni, mies karjuu, missä veitset, sanpin, että siinä roukapöydällä missä ovat kaikki käyttämäsi astiat. Nosti pinon tiskipöydälle, ei laittanut koneeseen vaikka tyhjän koneen luukku oli kutsuvasti auki, en laita minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä yksiin miehen kanssa jonka sinkkukämppä ei ole siisti. Jos sinkkukämppä on siisti, voi olla varma että mies osaa siivota. Sitten ei tarvitse sekaantua asiaan ollenkaan.
En luottaisi tähänkään. Tiedän varmuudella useita aikuisia miehiä, joiden kämpän siistiydestä on huolehtinut oma äiti.
Tällaiset miehet eivät ole oikeasti kasvaneet aikuisiksi koskaan. Kyllä aikuinen ihminen ymmärtää, että kotityöt on itse tehtävä, ja jos tekee ne huonosti, joutuu tekemään enemmän. Mutta mieslapsen mielestä kaikki on ok, koska aina on äiti (tai vaimo) korjaamassa jäljet. Hän on tehnyt osansa, kun tuo likaiset lautaset keittiöön.
Oma mieheni on aikuinen, en ole koskaan joutunut ohjeistamaan kotitöissä. Välillä ollaan keskusteltu erilaisista tavoista, ja ollaan sovittu yhdessä, kumpi tekee mitäkin. Välillä joustetaan kumpikin. Ei tulis miehelle mieleenkään jättää roskavanaa keittiöstä eteiseen. Toisaalta mulle ei tulis mieleen valittaa uuden pussin puuttumisesta, kun usein ne roskat viedään just aamukiireessä; kuka sitä pussia päivän aikana kaipaisikaan, kun molemmat ollaan töissä?
Mä epäilen että siivous, roskien vienti yms ovat vain tekosyitä. Se todellinen nalkutuksen syy on jossain muualla.
Tyytymättömyys elämään tai ihan vaan seksin puutetta. Tai ehkä naiset saa jotain kiksejä valittamisesta? Mistä minä mitään tiedän kun olen mies?
Alussa meni hyvin, pahentunut nyt vuosien saatossa. Kun lapset muutivat pois kotoa, näki selvästi miten siivoton ja laiska mies on.
Joo avioeropaperit täytetty, mies oli hyvin hämmästynyt, tuli puskista.