Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala kulttuurisen integraation kysymys

Vierailija
04.10.2018 |

Olin yli kymmenen vuotta naimisissa eri kulttuurista kotoisin olevan miehen kanssa ja eron jälkeen olen huomannut että olen ajautunut tilanteeseen jossa kulttuurisesti ja identiteetiltä olen jossain suomalaisen ja kyseisen kulttuurin välillä.

Uudelle miehelle tämä on välillä ongelmallista ymmärtää ja hän ei myöskään hyväksy jos käytän joskus entisen aviomieheni äidinkieltä ihmisten kanssa tai katson kyseisellä kielellä ohjelmia tms.

Onko väärin tai sopimatonta hyväksyä luisuminen väärän kulttuurin puolelle? (Uskonto ei liity tilanteeseen, entisen mieheni kanssa edustimme samaa uskonnollista vakaumusta syntymästämme lähtien)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen "väärän" kulttuurin? 

Mies on mustasukkainen, ei kai siinä muuta. Mutta mikset puhuisi eksäsi kieltä jos sitä kerran osaat. Turha antaa vaivalla hankitun kielitaidon ruostua.

Vierailija
2/4 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en katseli tuollaista. Enkä varmaan olisi edes mennyt yhteen alunperinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Mitä ihmettä elämäsi exälle kuuluu? Tosiaan olet tainnut luisua johonkin kulttuuriin, jossa mies vie ja nainen vikisee. Mitäpä jos vaan palaisit suomalaiseen kulttuuriin, jossa naisella on oma tahto.

Vierailija
4/4 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Mitä ihmettä elämäsi exälle kuuluu? Tosiaan olet tainnut luisua johonkin kulttuuriin, jossa mies vie ja nainen vikisee. Mitäpä jos vaan palaisit suomalaiseen kulttuuriin, jossa naisella on oma tahto.

Mitä oikein tarkoitat? Jotenkin en nyt ymmärrä ajatustasi. En usko että entinen mieheni tietää yhtään mitään nykyisestä elämästäni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan