Sinä juntti joka et pysähdy suojatien eteen. Miksi et pysähdy?
Miksi et anna tietä suojatietä ylittäville ihmisille, vaikka se on velvollisuutesi? Viimeksi tänään joku kaljamahainen keski-ikäinen junttimies kaahasi oikein suojatiellä. Jos olisin uhkarohkeana lähtenyt menemään suojatietä, olisin jäänyt alle.
Mistä näitä idiootteja sikiää?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Meikä kaahaa aina oikein suojatiellä.
No, odota kun se uhkarohkea tulee joka menee siitä yli vaikket tietä annakaan. Saat sitten ottaa vastuun asiasta ja pilaat loppuelämäsi😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset antaa aina tietä. Ainakin melkein aina, ihan oikeasti.
Monissa muissa maissa tästä perseilystä joutuu ihan oikeisiin ongelmiin. Ei ole suomimeininki vielä tullut tutuksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan tehtävä on väistää jalankulkijaa suojatiellä. Eikö joku ihan oikeasti tiennyt tätä? Voi apua. 😂
Jotkut oikeasti luulevat, että suojatielle pyrkivälle jalankulkijalle voi "antaa tietä", mutta mikään pakko se ei ole. Näitä voisi sakottaa ihan kunnolla. Kyllähän autoilijat noudattavat liikennevaloja ja kolmioita, joten mikä vaikeus suojatiessä on?
Just näin. Ikäänkuin se olisi vapaaehtoista. Ei ole, se on ehdoton velvollisuus. En tiedä mistä tulee tämä väärä luulo.
Ihmiset on tyhmiä. Ei todellakaan yllätä. Itse annan AINA tietä!
Olen muuttanut Rovaniemelle ja täällä junttisikaniskat kaahaa suojatiellä joka päivä :)
Mutta onneksi ei juuri ole liikennettä, siispä yleensä kävelen yli mistä ja milloin huvittaa.
Kyllä kaahari voi olla juppikin.
Olen mieluummin hippi ja juntti kuin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan tehtävä on väistää jalankulkijaa suojatiellä. Eikö joku ihan oikeasti tiennyt tätä? Voi apua. 😂
Jotkut oikeasti luulevat, että suojatielle pyrkivälle jalankulkijalle voi "antaa tietä", mutta mikään pakko se ei ole. Näitä voisi sakottaa ihan kunnolla. Kyllähän autoilijat noudattavat liikennevaloja ja kolmioita, joten mikä vaikeus suojatiessä on?
Olisi paljon helpompaa jos suojatiellä olisi aina jalankulkijalla velvollisuus odottaa autot ensin.
Noista pitäis alkaa sakottamaan ihan kunnolla. On se nyt v i TT u kumma kun autoilijat ei tiedä omia velvollisuuksiaan!!! Ja näitä yliajoja suojateillä sattuu ihan vuosittain useita useita tapauksia, myös lapsia on uhreina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi paljon helpompaa jos suojatiellä olisi aina jalankulkijalla velvollisuus odottaa autot ensin.
Höpö höpö. Nimenomaan autoilijoiden oikeuksia tulisi karsia entisestään. Ala sinäkin vähän reippailemaan niin tulee virkeämpi mieli ja saat ehkä edes muutaman kilon pudotettua. :)
En nähnyt sinua. Käytä vittu heijastinta.
Huomaa kun autoilijat jalankulkijoina on pelisilmää katua ylittäessä.Taas toiset välitä pätkän vertaa ja tottakai autoilijan pitää lyödä jarruja lukkoon kun yli vaan muitta mutkitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Nimenomaan autoilijoiden oikeuksia tulisi karsia entisestään. Ala sinäkin vähän reippailemaan niin tulee virkeämpi mieli ja saat ehkä edes muutaman kilon pudotettua. :)
No kyllähän asia on niin että omin jaloin liikkeellä olevan on paljon helpompi pysähtyä ja odottaa hetki kuin että mahdollisesti jopa kymmeniä tuhansia painava rekka odottaa.
Osa autoilijoista ajaa niin lähellä toista autoa, että äkisti suojatielle kääntyvän jalankulkijan takia jarruttaminen aiheuttaisi peräänajon. Järkevän turvavälin voisi pitää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Tampereellä nenäkkäiden suojatietä polupyörällä ylittää haluavien hippien nenän edestä ja annan heidän jarruttaa :) Siellä kun nyt on ratikan takia paljon tietöitä ja hidasteita. Polkupyöräilijät kuvittelee, että suoran kadun ylittäminen kun auto ei käänny, tai autolla ei ole kolmiota tarkoittaa heille etuajo-oikeutta. Ei tarkoita :)
Täällä Kaupungissa taas olen aloittanut pyöräilyn pitkästä aikaa ja ihmettelen, kun autoilijat hyvin herkästi antaa tietä just noissa tapauksissa kun minulla olisi väistövelvollisuus. Eivät vissiin tunne sääntöjä hekään.
Ei, kun ei vaan huvita ottaa sitä riskiä, että ajaisi jonkun päälle. Päältäpäin ei näe onko kyseessä uhkarohkea pyöräilijä vai sellainen, joka pysähtyy.
Suojatiekulttuuri murenee, jos jalankulkijat ryntäävät, kainostelevat tai kävelevät päin punaisia suojatielle astuessaan. Usein autoilija ei kerkeä jarruttamaan, jos jalankulkija säntää suojatielle yllättäen tai oikaisemalla suojatien jälkeen. Lisäksi puhelinta räplätessä suojatietä ylittäessä jää kiinnittämättä huomioimatta ylitettävän tien nopeusrajoitukseen.
Mihin on unohtunut tietä ylittäessä se että jalankulkijan tulee katsoa vasemmalle, oikealle ja vielä kerran oikealle. No jos on kiire sille viimeiselle matkalle niin turha on huutaa sairaalassa ”OLIN OIKEASSA” koska autoilija on väistämisvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Tampereellä nenäkkäiden suojatietä polupyörällä ylittää haluavien hippien nenän edestä ja annan heidän jarruttaa :) Siellä kun nyt on ratikan takia paljon tietöitä ja hidasteita. Polkupyöräilijät kuvittelee, että suoran kadun ylittäminen kun auto ei käänny, tai autolla ei ole kolmiota tarkoittaa heille etuajo-oikeutta. Ei tarkoita :)
Täällä Kaupungissa taas olen aloittanut pyöräilyn pitkästä aikaa ja ihmettelen, kun autoilijat hyvin herkästi antaa tietä just noissa tapauksissa kun minulla olisi väistövelvollisuus. Eivät vissiin tunne sääntöjä hekään.
Ei, kun ei vaan huvita ottaa sitä riskiä, että ajaisi jonkun päälle. Päältäpäin ei näe onko kyseessä uhkarohkea pyöräilijä vai sellainen, joka pysähtyy.
Seliseli, hiljennä vauhtia että ehdit pysäyttää jos kädet vapisee kun näet pyöräilijän suojatielle menossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikä kaahaa aina oikein suojatiellä.
No, odota kun se uhkarohkea tulee joka menee siitä yli vaikket tietä annakaan. Saat sitten ottaa vastuun asiasta ja pilaat loppuelämäsi😂😂
Kyllä mä sanoisin että se on se sieltä suojatiestä lusikalla kaavittava kenenkä loppuelämä meni siinä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli, hiljennä vauhtia että ehdit pysäyttää jos kädet vapisee kun näet pyöräilijän suojatielle menossa
Niinhän mä hiljennän. Justhan mä kerroin, että annan tietä ihan suosiolla. Vtun taukki. Opettele edes lukemaan.
kävelijät menee sitten kun autot on meneet tai seisovat valoissa. Jos jokainen olisi pysähtelemässä suojateiden edessä kaupunki ruuhkautuisi. Itse väistän autoja myös silloin kun olen jalankulkija.
Täällä Helsingissä taas autoilijat antaa tietä vaikka pysähtyisit ja odottelisit autojen menevän ohi. On se kumma kun ei autoilijat osaa liikennesääntöjä ja kuten ylläolevakin sanoi, naisia nuo yleensä ovat jotka antavat tietä vaikka kattelisit aivan muualle ja rapsuttelisit päätä.