Kesäkuiset 2019
Joko täällä on plussaneita niin että la olisi kesäkuussa 2019? Itse plussasin, ja nyt rv 4+5.
Kova keskusteluntarve, kun tätä pitää muilta salata mutta ajatukset pyörii jatkuvasti tässä! Kauheena tekisi mieli kertoa omalle äidille/siskolle, että saisin tsemppitukea huoliin mutta kun en vielä voi!
Tulkaa tänne tsemppaan toisiamme! :)
Kommentit (70)
Heippa kaikille :) Täällä kirjoittelee 32- vuotias toista lasta odottava, laskettu kuukautisista 7.6. eli nyt pitäisi olla 8+3. Tämä tärppäsi jo ekasta kierrosta, niin olen jotenkin hieman skeptisesti suhtautunut jostain syystä raskauden jatkumiseen.
En ole käynyt varhaisultrassa (ihme kyllä olen malttanut mieleni!) mutta jatkuva oksentelu pitää nyt ainakin merkit yllä siitä että raskaus vaikuttaisi jatkuvan normaalisti(?). Toivotaan niin :) Tällä viikolla olisi vihdoin 1. neuvola, ja odotan kyllä ekaa ultraa tosi paljon. Mulla väsymys ja tosiaan tuo oksentelu ovat olleet aika selkeitä oireita, töissä on ollut kyllä aika tuskaa. Syöminen ja jossain määrin nukkuminenkin auttaa.
Tsemppiä meille kaikille odottajille!
Heippa,
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Poistin Kierukan 27.8. Plussasin 8.10. Välissä ei ehtinyt tulla yhtään kuukautisia. En siis tiedän yhtään millä viikoilla mennään, mutta oireet ovat vahvat. Neuvolan puhelinarvion mukaan kuulun tähän ryhmään❤️Rinnat kipeät ja turvonneet, vatsa on turvonnut, alavatsaa jomottaa, suuren osan päivää huono olo. Lempijuomani kahvi on alkanut kuvottaa, eli aamukahvi eikä mikään muukaan kahvi enää maistu. Entuudestaan minulla on 7- ja 9-vuotiaat tytöt. Tämä on minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi.
Ensimmäinen neuvola on ma 5.11. Varhaisultra olisi kyllä mielenkiintoinen kokemus. Onnea muillekin. 🌷😍
Joko ootte käyneet ensimmäisellä neuvola käynnillä? Me käytiin tänään ja oli kyllä tosi mukava neuvolatäti! Vielä 12 päivää pitää jaksaa odottaa ekaa ultraa. Laskettuaika olisi tällä hetkellä 15.6.
Hei kaikki,
Minäkin liityn joukkoon! :-)
Odottelen 7. lasta täällä, joten oli kiva huomata että jollain muullakin oli iso perhe :-) Mulla plussa tuli jo pari viikkoa sitten, 12.11 varattuna eka ultra, jossa viikot vahvistuu, menkoista laskien olis rv 6+5 nyt, la 23.6.
Olen ollut onnekas aikaisemmin, ei ole ollut pahemmin pahoinvointia, pelkkää kuvotusta vain... Mutta nyt! Koko päivän kamala olo ja öisinkin pitää käydä oksentamassa ja sen jälkeen syömässä... Aargh! Kuopus on vielä niin pieni ettei kävele, ja mulla alkaa olla nyt jo paukut loppu tän olon kanssa 😱 Toivottavsti helpottaa pian...
Täällä näyttäisi taas menevän raskaus kesken eli meille ei vauvaa tulekaan. Edellinen keskenmeno oli siis kesällä. Vatsakipu alkoi eilen illalla ja vuoto tänään. Pitää alkuviikosta soitella terkkariin pitääkö käydä tarkistuttamassa että on tyhjentynyt kunnolla. Tämä toinen km tuntuu tällä hetkellä niin raskaalta verrattuna ensimmäiseen. Mutta näin vaan joskus käy.
Sara11 kirjoitti:
Täällä näyttäisi taas menevän raskaus kesken eli meille ei vauvaa tulekaan. Edellinen keskenmeno oli siis kesällä. Vatsakipu alkoi eilen illalla ja vuoto tänään. Pitää alkuviikosta soitella terkkariin pitääkö käydä tarkistuttamassa että on tyhjentynyt kunnolla. Tämä toinen km tuntuu tällä hetkellä niin raskaalta verrattuna ensimmäiseen. Mutta näin vaan joskus käy.
Voi ei 😞😞 Voimia tosi paljon! Halaus
Täällä pahoinvoinnit jatkuu ja aamuisin olo aivan järkyttävä. Yritän helpottaa oloa syömällä aamuyöstä jotain. Tuntuu että se vähän auttaa. Iltapäivät taas olen aivan kuoleman väsynyt.
Onneksi nuorin on vilkas ja liikkuva 1,5-vuotias. Välillä liiankin ehtivä ja keksivä. Mutta touhuaa paljon sisarusten kanssa tai leikkii omia leikkejään näköetäisyydellä.
Eka neuvola oli ja laitettiin lähete alkuraskauden ultraan. Niskapoimu-ultraa en halua, mutta viikot vielä tarkistetaan. Samalla käyn verikokeissa, kun olen ensimmäisessä synnytyksessäni saanut verensiirron.
Kyllä odotan että viikot juoksisi että pääsisin tästä järettömästä aamupahoinvoinnista. Kun tosiaan pitäisi lasten kouluaamut ja esikoululainen viedä miehen ollessa töissä.
Emmiina ja mini 7+5
Hei täällä yksi kesäkuinen! Aiotteko perustaa täältä Fb-ryhmää?
Täällä rv 9+0 ja huomenna eka neuvola. 7+1 käytiin yksityisellä ultrassa ja parin viikon päästä sitten nt-ultra. Laskettuaika olisi 13.6. Ennestään meillä on 3v tyttö.
Kovasti olisin fb-ryhmästä kiinnostunut.
Täällä kans yks fb-ryhmästä kiinnostunut! Voisin semmosen perustaa, mut pelottaa, että joku tuttu jostain syystä huomaisi, että oon semmosen perustanut. Ollaan raskaudesta siis kerrottu ihan muutamille läheisimmille 😀 tänään 9+0.
Ryhmän voisi perustaa salaisena? Silloin sitä ei löydy edes haulla ja ryhmään lisäämiset pitäisi käsittääkseni sopia täällä yksäreillä? Tietäisikö kukaan aiempien raskauksien perusteella miten tämä voisi toimia :D olisi tosi kiva jos joku osaisi ottaa hoitaakseen!
Muistinpa tännekin tulla käymään :) Minä kävin viime viikolla varhaisultrassa 7+4 ja kaikki oli ihan kunnossa ja koko vastasi viikkojaan täydellisesti :) Tällä viikolla oli ensimmäinen neuvola ja nyt sitten odotellaan seuraavaa ultra joka olisi sitten noin neljän viikon päästä.
Päivitelläänpäs tännekin, nyt 9+3. Pahoinvointi on helpottamaan päin, mutta kaikenlaista oiretta on toki edelleen. Liikkuessa huomaa sykkeiden nousevan ihan toisella tavalla kuin ennen. Pitää siis pakostakin jo himmailla.
Verivuodot on säikäytelleet tässä jo monta kertaa. Viimeksi lokakuun lopussa valvoin yhden yön vuodon takia itkien, mutta onneksi seuraavana päivänä oli eka ultra ja kaikki oli hyvin.
Tänään taas tuli hennon vaaleanpunaista vuotoa. Todella raskasta tämä jatkuva huolissaan olo. :/ Toivottavasti kaikki olisi hyvin...
Heips!
Terveisiä pahoinvointilandiasta, väsymyslaaksosta ja päänsärkyvuorelta... Yrittänyt ottaa rennosti mutta ko nukun istualteni jos en tee koko ajan jotain 😩 Ja paino nousee kun koko ajan pakko syödä ettei tuu paha olo! Kääks. Ei vielä huvittais tästä raskaudesta kertoa, maanataina vasta eka ultra, mutta turvotus on kyllä sitä luokkaa että anopin katse oli jo tänään aika pistävä...
Perustiko joku sen faceryhmän jo...?
Ja hyviä vinkkejä tän väsymyksen taltuttamiseen kun nukkua ei voi päiväsaikaan ja kahvia ei pysty 🤢?!?!
-mie ja pikkupulla rv7+6
Faceryhmä kiinnostaisi muakin!
Meillä la näillä näkymin 30.6 ja ennestään löytyy marraskuinen -17. Täällä oireiden puolesta päästy helpolla, ainoana oireena edellisestö raskaudesta tuttu väsymys, tosin nyt esikoinen pitää kyllä huolen ettei ehdi päivisin lepäilemään :D
Terveisiä ultrasta! :-)
Siellä möllötti epämääräinen möykky, jolla sydän liikkui eli kaikki hyvin. Perinteisesti mulle viikkoja yks vähemmän ko menkkojen mukaan, eli nyt siis 7+1 ja laskettu aika 30.6. Näin siis aikaisempienkin lasten kanssa otettu takapakkia, koska pitkä kierto, siis myöhäinen ovilaatio.
Hauska kuinka tää menee miehelle aina jakeluun vasta kun näkee ultrakuvat, sitä ennen se unohtaa usein että oon syystä väsynyt ja pahoinvoiva 🙈 Hemmottelu alkoi samantien, ”tarviiks kaupasta suklaata”, ”pitäiskö sun vähän levätä” ❤️
Mites muilla menee, vieläkö on salaisuus, mahtuuko housut päälle, joko olo helpottaa..? ☺️
Täälläkin kesäkuinen! La näillänäkymin 19.6, eka ultra parin viikon päästä.. 😊 Suhteellisen vähillä oireilla oon ite selvinnyt tähän saakka, viikkoja nyt 8+6, toisaalta tarkkoja viikkoja ei tiedä kun kierto on ollut tosi epäsäännöllinen. Ensimmäinen raskus siis kyseessä.
Pelottaa tuo oireiden vähäisyys, muutaman kerran olen joutunut oksentamaan ja väsymystä on kyllä ollut mutta tämä pimeä aika imee muutenkin viimeisetki energiat joten sekin varmaan on osasyyllinen tähän nuutuneeseen oloon. Mahaa turvottaa ja nippailee mutta muutoin on olo tosi hyvä, onko samaistujia?
Ja minäkin olen kiinnostunut faceryhmästä jos sellanen laitetaan pystyyn!😊
Minäkin haluaisin faceryhmään jos sellaisen joku perustaa 😊
Viikko sitten kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä, ja niin sieltä syke vain löytyi 😊 Laskettu aika siirtyi 3 päivää aiemmaksi, kierto oli todella epäsäännöllinen sen jälkeen kun ehkäisy jätettiin pois. Nyt siis viikkoja 9+1 ja la 19.6. Pikaisen äitiysneuvolakäynninkin kävin ja seulaverikokeet ja - ultra on varattu. Lähimmät työkaverit tietävät raskaudesta, edes lapsille ei ole vielä kerrottu. Jouluna on tarkoitus julkistaa asia.
Moi.
Täällä 8. lapsi tulossa. Eli ajattelin tuoda suurperheen elämää tänne teille. Plussan tein viikko sitten ja la menis 21.6 tienoille. Mutta se tarkentuu varhaisultrassa sitten.
Tätä plussaa kerettiin jo odottaakin. Pelkäsin jo etten enää tule raskaaksi. Onnellisia olemme tästäkin. Vaikka on näin monta lasta, niin kyllähän lapset myös kasvaa sieltä toisesta päästä.
Oireita on ollut jo liuta. Kuumat aallot oli aluksi, sitten kylmä. Mahan turvotus. Lenkillä huomasi ettei kunto oe enää niin hyvä. Nyt sitten jatkuva pahoinvointi ja yökkäämässäkin olen joutunut käymään. Tällä hetkellä olen kotona, joten saa vähän rauhallisemmin ottaa.
Onko muilla dopleria?Itse olen jonkunlaiset sykkeet saanut jo kuulumaan. Omani on siinä 60-80 paikkeilla, pienen sykkeet löydän 140-160 tienoilla. Eli joku siellä vatsassa tosiaan majailee 💞
Toivotaan meille kaikille että raskaudet etenevät hyvin ja pienet pysyvät kyydissä. Vaikka tämä on jo kahdeksas, niin raskaudet OVAT erilaisia. Puhumattakaan synnytyksistä.