Kesäkuiset 2019
Joko täällä on plussaneita niin että la olisi kesäkuussa 2019? Itse plussasin, ja nyt rv 4+5.
Kova keskusteluntarve, kun tätä pitää muilta salata mutta ajatukset pyörii jatkuvasti tässä! Kauheena tekisi mieli kertoa omalle äidille/siskolle, että saisin tsemppitukea huoliin mutta kun en vielä voi!
Tulkaa tänne tsemppaan toisiamme! :)
Kommentit (70)
Ihanaa, tänne on jo porukkaa eksynyt hyvin! :)
Itse varasin joo yksityiseltä varhaisultran, Kiehto äitiysklinikalla edulliset hinnat: 75€ ultra 30min.
Ei ole kukaan sattunut tekee fb ryhmää kesäkuisille?
Hei!
Plussasin kanssa lauantaina, ja nyt on viikot 4+6. La on menkkojen mukaan 19.6. Varasin kanssa varhaisuä:n 5.11. Esikoinen tulossa, joten hirveän jännittävää on. Pari lähintä ystävää tietää tästä, mutta muille kerrotaan vasta sitten kun raskaus on vähän pidemmällä.
Oireita ei juurikaan ole. Rinnat ovat vähän arat, ajoittqin pientä etomista ja menkkamaisia alavatsakipuja.
Onnea kaikille teille <3
pelottavia nää mahakivut kyllä😑 aamulla herään 6-7 aikaan pissalle (ollut nyt loma, niin oletuksena et heräisin 10 aikoihin mut ei) ja sit alkaa hirmunen mahakipu ihan alavatsassa. 20min noin ja sit menee ohi ja jatkuu nipistelyinä koko päivän. ei uni kyllä maistu enää noiden "kouristelujen" jälkeen.
on varmaan kohtalotovereita?
sofinin, mulla on kamalia menkkamaisia jomotuksia ajoittain. Tänäänkin töiden jälkeen ollut lähes koko illan. Välillä ihan normaali olo, ja sitten taas kipu palaa.
Mua on vaivannut nyt muutamana yönä aamuyön unettomuus. Herään neljältä, eikä millään enää unta.
Moikka! Eilen tein positiivisen testin ja olemme aivan mykkyrällä onnesta 😊 Kymmenen kuukautta yritystä takana. Meillä tuleva lapsi on neljäs, iltatähti. Laskettu aika olisi 22.6. ja varasin varhaisraskauden ultran yksityiselle rv 7+5. Olen joka kerralla halunnut mahdollisimman pian varmistaa että masussa on oikeasti elämää 😊
Kiva kohdata samassa tilanteessa olevia!
Tein lauantaina positiivisen testin, mutta vielä maanantaina oli pakko tehdä clearbluen digitesti, kun ei sitä jotenkin uskonut todeksi. On se ihmeellistä.
Täällä rv 6+3, la 10.6. Takana yritystä erittäin pitkään. Viime keväänä keskenmeno. Alkusyksystä iski jo epätoivo ja olin jo valmistautunut hoitoihin hakeutumiseen. Menkat alkoivat kuun alussa, tai niin luulin vuodosta johtuen - mutta toisin kuitenkin kävi ja nyt jo uskallan olla varovaisen sekaisin ja onnellinen meidän ensimmäisestä. :)
Mulla on alusta asti ollut moninaiset oireet mukana arjessa. Aluksi oli tosiaan vähän menkkavuotoa. Flunssamaiset oireet, vilunväreet, pissahädät ja ekasta yrjöstä sain varmistuksen, että nyt se on menoa.
Nyt rv 6 on ollut aivan järkyttävää väsymystä, haukottelen vain. Kerran olen oksentanut, muuten vain jatkuva ällöttävä ja oksettava olo. Viikkoon en ole nukkunut kunnolla, vaan herään viimeistään neljältä, eikä uni enää tule. Joku muu taisi sanoa samaa. Vessassa ravaan yhtenään, ehkä sekin valvottaa.
Toivotaan kaikille, että asiat sujuvat hyvin. <3 Kiva olisi kuulla nuo teidän ultrakokemukset, kunhan käytte. Itse taidan malttaa vielä odottaa. Hoitajalle eka neuvolakäynti on kuitenkin ensi viikolla, joten ehkä se tekee jo asiasta hieman todellisempaa. :)
Täällä kanssa 29v. kesäkuisen odottaja, La 2.6 <3 Esikoinen meillä jo 8v.
Neuvolassa ja ultrissa käyty,tänään oli neuvolalääkäri ja ultrassa näkyi meidän pieni ja oikein napakka syke❤
Annielina kirjoitti:
Täällä rv 6+3, la 10.6. Takana yritystä erittäin pitkään. Viime keväänä keskenmeno. Alkusyksystä iski jo epätoivo ja olin jo valmistautunut hoitoihin hakeutumiseen. Menkat alkoivat kuun alussa, tai niin luulin vuodosta johtuen - mutta toisin kuitenkin kävi ja nyt jo uskallan olla varovaisen sekaisin ja onnellinen meidän ensimmäisestä. :)
Mulla on alusta asti ollut moninaiset oireet mukana arjessa. Aluksi oli tosiaan vähän menkkavuotoa. Flunssamaiset oireet, vilunväreet, pissahädät ja ekasta yrjöstä sain varmistuksen, että nyt se on menoa.
Nyt rv 6 on ollut aivan järkyttävää väsymystä, haukottelen vain. Kerran olen oksentanut, muuten vain jatkuva ällöttävä ja oksettava olo. Viikkoon en ole nukkunut kunnolla, vaan herään viimeistään neljältä, eikä uni enää tule. Joku muu taisi sanoa samaa. Vessassa ravaan yhtenään, ehkä sekin valvottaa.
Toivotaan kaikille, että asiat sujuvat hyvin. <3 Kiva olisi kuulla nuo teidän ultrakokemukset, kunhan käytte. Itse taidan malttaa vielä odottaa. Hoitajalle eka neuvolakäynti on kuitenkin ensi viikolla, joten ehkä se tekee jo asiasta hieman todellisempaa. :)
ihanaa ja paljon onnea 😍 täällä samoja oireita oksentelua ja vuotoa lukuunottamatta. tuo kuvotus on kyllä paha. 😂 ei pysty mitään tekemään kun pahoinvointi iskee..
tänään täällä rv 6+0.
Täällä yksi liittyy mukaan! Plussasin jo pari viikkoa sitten, mutta eilen oli varhaisultra joten uskallan kirjoitella. Siellä näky kuinka pikkunen sydän sykki ❤️ Ultran mukaan nyt tänään siis 6+6 ja laskettu aika 8.6.2019. Ite olin siis arvioinut viikolla pieleen, luulin että ollaan jo 7+5, mulla on ollu hyvin epäsäännöllisen menkat niin meni vähän huti. Tää on mun ja miehen ensimmäinen lapsi, eli kaikki on uutta ja jännittävää. Alkuvuodesta asti ollaan yritetty ja nyt kierrosta 7 onnistui!
Oireita mulla on, mutta ei mitään kovin extremeä, kaikkea vähäsen: turvottaa, pissattaa, nälättää, väsyttää. Naamaan ja rintakehään tullut vielä finnejä ihan reippaasti 😐 Pahoinvointia ei vielä ollenkaan, toivotaan ettei tuukkaan!
Minkälaisia oireita teillä on? Mulla nyt rv 5+1. Rinnat välillä hiukan arat ja jonain päivinä koko ajan kamala nälkä sekä pientä nippailua alavatsalla. Mua hiukan huolestuttaa oireiden vähyys. Odotan esikoista ja pelkään että on tuulimuna kun oireet niin vähäiset. Välillä tuntuu etten ole raskaana ollenkaan kun oireet niin vähäiset.
Kuumeilija39: minullakin on todella vähän oireita ja pelkään samaa. Koko ajan kamala nälkä ja varsinkin iltaisin hirveät ilmavaivat ja vatsa on ihan pinkeä. Tosi ärsyttävä vaiva. Tosin mieluummin nämä vaivat, kuin pahoinvointi!
Mulla kans 5+3 ja oireet aika vähäiset. Tuntuu että tissien arkuus on vähentynyt. Lähinnä ajoittain menkkakipuja ja etovaa oloa. Pelottaa niin paljon, että on tuulimuna. :(
Kuumeilija39 kirjoitti:
Minkälaisia oireita teillä on? Mulla nyt rv 5+1. Rinnat välillä hiukan arat ja jonain päivinä koko ajan kamala nälkä sekä pientä nippailua alavatsalla. Mua hiukan huolestuttaa oireiden vähyys. Odotan esikoista ja pelkään että on tuulimuna kun oireet niin vähäiset. Välillä tuntuu etten ole raskaana ollenkaan kun oireet niin vähäiset.
mulla oli kolmisen vuotta sitten tuulimuna raskaus ja oireet oli tosi voimakkaat (oksentelua, turvotusta, rintojen arkuutta). Alkuraskaus voi olla täysin oireetonkin, vaikka sisällä tapahtuisi paljon.. tai sitten sieltä rajummasta päästä. don't worry 😊
Täällä kans uusi plussannut liittyy joukkoon. Menkat pari päivää myöhässä ja plussa tuli. La olisi omien laskujen mukaan 29.6.Minulla siis ennestään 2011 syntynyt tyttö. Varhaisen keskenmenon sain elokuussa ja nyt tärppäsi sitten keskenmenon jälkeen. Rauhallisin mieleni tässä pitää nyt olla, en oikein uskalla vielä iloita. Mutta katsellaan :)
Hyi että, kun ei meinaa kestää tätä etovaa oloa. Sängystä ei pääse ylös ollenkaan, kun oksettaa vaan koko ajan. Mitkä niksit teillä on auttaneet? Mä oon yrittänyt syödä säännöllisesti, aina rasiassa joka paikassa jotain pikkuevästä. Tuntuu, että ainoastaan syöminen auttaa jos auttaa. Nää aamut on kuitenkin vaikeita, kun huono olo ei meinaa millään lähteä pois... :/ Liikunta tuntuu auttavan myös. Jotenkin siinä aina unohtuu oksetus, jota tuntuu olevan ympäri vuorokauden.
Annielina kirjoitti:
Hyi että, kun ei meinaa kestää tätä etovaa oloa. Sängystä ei pääse ylös ollenkaan, kun oksettaa vaan koko ajan. Mitkä niksit teillä on auttaneet? Mä oon yrittänyt syödä säännöllisesti, aina rasiassa joka paikassa jotain pikkuevästä. Tuntuu, että ainoastaan syöminen auttaa jos auttaa. Nää aamut on kuitenkin vaikeita, kun huono olo ei meinaa millään lähteä pois... :/ Liikunta tuntuu auttavan myös. Jotenkin siinä aina unohtuu oksetus, jota tuntuu olevan ympäri vuorokauden.
täällä sama homma.. mua auttanut, että syön jotain ennen kun nousen ylös sängystä. hapankorppua tai omenaa esimerkiksi.
Minä olen ollut siitä onnellisessa asemassa , että esikoisen aikaankaan minulla ei ollut minkäänlaista raskauspahoinvointia. Toivottavasti selviäisi tälläkin kertaa ilman. Minulla ei muutenkaan hirveästi esikoisen aikaan alkuraskaudesta ollut oireita. Nyt olen huomannut että harjuaisti on hiukka herkempi, tuntuu että kaikki haisee voimakkaalta kuin aikaisemmin. Sitten minulla on semmosia repäisykipuja tuolla alavatsassa, niitä taisi olla ensimmäisen raskauden aikaan.
Oletteko miettineet varhaisultrassa käyntiä? Kuinka moni teistä aikoo käydä? Meidän paikkakunnalla ensimmäinen ultra on se np- ultra, tässä pohdiskelen odottaisiko sinne asti vai varaisiko ajan yksityiselle. Sikiöseulontoihin ajattelin osallistua. Ensimmäisessä raskaudessa jäätiin seuloissa "kiinni", niin sillä haluan nytkin seulontoihin osallistua.
Liityn joukkoonne! Laskureiden mukaan laskettuaika olisi 20.6. Jännityksellä odotamme ensi viikon varhaisultraa joka tehdään 7+0. Ensimmäinen neuvola-aika vasta 9+1.
Täällä oireina lievää kuvotuksen tunnetta kun vatsa tyhjä tai liian täynnä, jatkuva virtsaamisen tarve ja äärettömän kipeät nännit. Kaikki nämä vaivat kuitenkin lopputuloksen arvoista :)
Ihanaa odotusta meille!
Täällä menossa flo:n mukaan 5 rv + 3 päivää. Nyt viimeiset kaksi päivää ollut etovaa oloa iltaisin. Mä niin odotan että vatsa kasvaa ja tulee muita oireita. Voi olla että kadun sitä vielä että toivon oireita mutta se tekee siitä toden tuntuisen. On jotenkin epätodellinen olo että olenko todella raskaana ja sisällä kasvaa uusi elämä. Nyt pitää olla rauhallinen ja ei ihan viitsi kaikille julistaa olevansa raskaana. Kun olen niin alussa että kaikkea voi tapahtua. Ai niin suklaa ei maistu ennen tykännyt suklaasta tosi paljon.