mitkä on parhaat korvatulpat miehen kuorsausta vaimentamaan?
Olen jo luovuttanut ja korvatulppien käytöstä huolimatta muuttanut sohvalle nukkumaan. Käytän apteeksista ostamiani 3M vaahtomuovisia tulppia. Kuorsaus kuitenkin niin kovaa, ettei nuo vaimenna sitä. Mölinä kuuluu n 15metrin päässä olevaan olohuoneeseen saakka.
Nyt ollaan kuitenkin lähdössä perheen kanssa etelään viikoksi ja pitäisi tosiaan löytää tehokkaat tulpat myös lapsille, koska nukutaan koko porukka samassa huoneessa.
Aikaisemmista reissuista kokemusta, ettei myöskään lapset saa nukuttua metelissä, vaan ovat pahimmassa tapauksessa valvoneet jopa kahden aikaan aamuyöstä itku kurkussa:(
Hotellihuone 40m2, mutta se on pelkkä yksi huone, eli samassa tilassa nukutaan kaikki.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Aa, olisin tiennyt hyviä keinoja naisten kuorsaamisen vaimentamiseen, mutta olikin kyse miehestä! Ei mitään enää..
Sehän ei luekaan kun tossa otsikossa vaan
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaaminen kertoo uniapneasta, joka on sairaustila. Meillä saatiin apu CPAP- laitteesta jota mies käyttää nukkuessaan. Nyt on hiljaista ja mies nukkuu hyvin. Verenpaineongelmat ja päiväväsymys ovat hävinneet. Suosittelen!
Yleinen, mutta väärä luulo on, että jokaisella kuorsaajalla on myös uniapnea. Jos miehellä ei ole hengityskatkoksia ongelma ei katsoa lääkärissä käynnillä.
Ylipaino? Alkoholi? Raskas ilta-ateria? Tai ihan vaan selällä nukkuminen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama ongelma ja ratkaisu ei ole että mies koisii ja kuorsaa, muut kärsii. Vaan niinpäin että muut nukkuu, kuorsaaja kärsiköön.
Hotellihuoneessa mies nukkuu vessassa jos kuorsaa, muille taataan unirauha. Sanoin kotona nukkuu kodinhoitohuoneessa ja kuorsaa siellä. Oikeeseen sänkyyn saa tulla jos ei kuorsaa.
Minusta tärkeää että ap antaa miehensä rääkätä perhettä ja lapset itkua tuhertaen valvovat. Kärsijän tulee olla vain ja ainoastaan mies!
Ja kysymykseen vastaus: mitkäön tulpat ei auta. Ääni vaan on niin kova. Ukko eri paikkaan nukkumaan ja epämukavaan asentoon niin silloin ei kuorsa paljon.
Erinomaista victim blamingiä haistettavissa, ei tee sitä tahallaan. Toki tuollaiseen voisi lähteä hakemaan apua lääkäristä mutta ratkaisu ei voi olla ehdottamasi eristäminen
Vierailija kirjoitti:
Nappi.
Se laitetaan otsaan
:D
Jos mikään muu ei naurata, niin aina kannattaa lukea vauvapalstaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EAR Classic. Mutta nekään ei tee ihmeitä...
ei toimi yhtään. Noita tullut myös kokeíltua. Olen nukkunut yli 20v erilaisten tulppien kanssa. Rahaa noihin varmaan mennyt jo pieni omaisuus......
Oisko kannattanut mies lääkäriin laittaa ja leikata ettei voi kuorsata
Mun mies on leikattu KOLME kertaa ja kuorsaa siltikin! Aina ei van auta, kaikki kokeiltu, on purukisko, nenäteippi, erikoistyyny, korotettu pääty, leikkaukset tehty, nenätiet laajennettu.
YHÄ KUORSAA!
Toivottavasti mies on hoikka, koska ylipaino suurentaa kuorsaamisriskiä.
Parhaat itse kokeilemani ovat 3M:n porkkananväriset, toisesta päästä pyöreät ja toisesta tasaiset. Ne ovat ekalla käytöllä huikeat. Mielestäni ero EARiin on selvä ja juuri näiden oranssien eduksi.
Löysin tällaisen mainoksen Verkkokauppa. comin uudesta lehdestä:
Bose Noise Masking Sleepbuds:
Todella pienet täysin langattomat korvanapit toistavat rauhoittavaa tasaista äänimattoa,kuten meren ääniä ja peittävät alleen taustaääniä. 299,90 euroa.
Onko kenelläkään näistä kokemusta?
Geelitulpat (apteekista) auttoivat minua. Ärsyttää näissä keskusteluissa että monella miehellä on se (harha)luulo että juuri hänen kuorsauksensa ei voi häiritä taikka jos se häiritsee, niin se on oma vika (=olet herkkäuninen). Univaje on vakava terveyshaitta!!! Jos korvatulpat ei auta ap, niin suosittelen nukkumista eri huoneissa. Lisäksi jos mies ei ole valmis tekemään kuorsaukselle mitään, hakemaan apua taikka edes myöntämään että kuorsaus on ongelma niin enpä jatkaisi suhdetta enää. Ei toisen yöunien riistäminen, vaikka tahatonta onkin, ole mikään pieni asia vaikka joku täällä kirjoitti niin. Ihan oikeasti: kokeilkaapa itse nukkua 6 tuntia yössä pätkittäin (laittakaa kännykkä herättämään 2 tunnin välein ISOLLA äänenvoimakkuudella) vaikkapa noin alkuun kuukauden ajan ja kertokaa sitten kuinka mukavaa se on. Epäilen että ei kovinkaan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat itse kokeilemani ovat 3M:n porkkananväriset, toisesta päästä pyöreät ja toisesta tasaiset. Ne ovat ekalla käytöllä huikeat. Mielestäni ero EARiin on selvä ja juuri näiden oranssien eduksi.
juuri noita käytän, ennen käytin EAReja. Ensimmäiset viikot eron huomasi selkeästi näiden 3M eduksi, mutta nyt kuorsaus häiritsee myös näiden kanssa, korva ilmeisti tottunut nyt näihinkin.
Alkaisi mies edes ostamaan näitä tulppia, hänen vuokseen niitä joudun käyttämäänkin. Korva myös niin tottunut tulppiin yli 20v käytön jälkeen, etten edes osaa nukkua ilman niitä, vaikka mies reissussa.
Parasta kun kerran kysyttiin, niin se on ehdottomasti avioero. Fyysistä etäisyyttä kun on vähintään parisataa metriä, niin luulisi jo melun vaimentuvan.
Onko se toimiva tai edullinen ratkaisu ap:n ongelmaan on sitten eri juttu, mutta sitähän ei kysytty.
Olen lähes 20 v käyttänyt normi eareja, niitä perus keltaisia ja nyt tilasin kokeilumielessä alpine sleepsoftit. Periaatteessa menee korvaan hyvin ja tuntuu ihan mukavalta. Mutta kaikki äänet kuuluu läpi, kuorsaus ennenkaikkea ja oma hengitys kuuluu inhottavasti. Taidan siirtyä takaisin perinteisiin, mitä sitä hyvää vaihtamaan.
Ylipaino pois, siinä ensiapu kuorsaamiseen. Ylipainoisesta kumppanista eroaminen, siinä ensiapu puolison kuorsaamiseen.