Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakko-oikeus pitää lakkauttaa

Vierailija
03.10.2018 |

Lakko-oikeus pitäisi loppua. Uskomatonta miten sallitaan sivullisten vahingoittaminen. Yritys ja muu yhteiskunta kärsii kun lakkoilijat paskoo omat ja muiden asiat. Tai lakkoilkoon mutta omaan piikkiin: yhden lakkopäivän hinnaksi 10000€ joka maksetaan valtiolle ja yrittäjälle korvauksena yhteiskunnan epävakauden aiheuttamisesta. Lakkoilu on yhtä loogista kuin menisi metsään ja kaataisi öljyä sinne, koska vastustaa eduskunnan päätöksiä. Yhtä loogista on mennä ihmisjoukkoon ja alkaa sylkeä ihmisten päälle koska vastustaa eduskuntaa ja demokratiaa. Muille ihmisille aiheutettu vahinko ei liity mitenkään siihen, mitä eduskunnassa päätetään. Lakkoon yllyttäjät pitää laittaa kuritushuoneelle. Ay-liike on vaaraksi yhteiskuntavakaudelle!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomustrolli taas vauhdissa.

Vierailija
22/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Aletaan lakkoilemaan lakko-oikeutta vastaan :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys taitaa olla sopimustekninen.

Työnantajaliitot ja työntekijä liitot ovat neuvotelleet työehdoista. Kumpikin on saanut jotain ja jossakin on joutunut myöntymään. Työnantajilla nyt ainakin direktio-oikeus ja sopimuksien tulkintaetuoikeus noin pieninä knoppeina, että ymmärrätte miten tasaväkinen vääntö kyseessä.

Nyt sitten kuitenkin tuli puskista hallitus ja ensin kiristi KiKy sopimuksella työntekijöiltä nimet paperiin. Samalla hallitus lupasi ettei työnhakijoiden tai työttömien asemaa tällä hallituskaudella enää heikennetä. Työttömien asemaa on heikennetty ennätyksellisesti. Näitä toimia vastustaneet työtaistelutoimet tuomittiin moraalittomina. Nyt vuorossa työntekijät, lakkoilu jälleen moraalitonta. Hallituksen lupauksen rikkominen tuskin ylitti edes uutiskynnystä.

Miksei valtio suoraan tee kaikkien työsopimuksia, jos kerran puuttuu työelämän voimasuhteisiin muutoinkin. Näin tehtiin neuvostoliitossa. Siellä ei muuten lakkoiltu eikä liitot päässeet pomoille hyppimään silmille.

Kilpajuoksu pohjalle on hyvässä vauhdissa. Ehditkö ekana?

Vierailija
24/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että nämä lakko-oikeuden vastustajat tutustuisi historiaan ja työmarkkinoiden toimintaan, ennen turhanpäiväistä meuhkaamista. Mutta niinhän se on, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
25/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä vastustan eduskunnan päätöstä X niin minulla on oikeus tehdä vahinkoa sivullisille henkilöille Y ja Z."

Logiikka?

Lakkoilun kustannukset lasketaan miljoonissa kun ihmiset ei pääse töihin, lasten vienti hoitoon vaikeutuu jne..

Mutta ämpärikansa se vaan jaksaa uskoa että lakkoilemalla tämä maa lähtee nousuun. Go go!

Vierailija
26/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KalleKommunisti kirjoitti:

Työnantajaliitot ja työntekijä liitot ovat neuvotelleet työehdoista. Kumpikin on saanut jotain ja jossakin on joutunut myöntymään. Työnantajilla nyt ainakin direktio-oikeus ja sopimuksien tulkintaetuoikeus noin pieninä knoppeina, että ymmärrätte miten tasaväkinen vääntö kyseessä.

Nyt sitten kuitenkin tuli puskista hallitus ja ensin kiristi KiKy sopimuksella työntekijöiltä nimet paperiin. Samalla hallitus lupasi ettei työnhakijoiden tai työttömien asemaa tällä hallituskaudella enää heikennetä. Työttömien asemaa on heikennetty ennätyksellisesti. Näitä toimia vastustaneet työtaistelutoimet tuomittiin moraalittomina. Nyt vuorossa työntekijät, lakkoilu jälleen moraalitonta. Hallituksen lupauksen rikkominen tuskin ylitti edes uutiskynnystä.

Miksei valtio suoraan tee kaikkien työsopimuksia, jos kerran puuttuu työelämän voimasuhteisiin muutoinkin. Näin tehtiin neuvostoliitossa. Siellä ei muuten lakkoiltu eikä liitot päässeet pomoille hyppimään silmille.

Saahan sitä lakkoilla, mutta pitää kantaa vastuu. Maksaa siis kunnon lakkokorvaukset päivältä työnantajalle ja tarvittaessa hyväksyä että työnantaja heittää ulos työnvieroksujan.

Mutta ei, kun ajatusmaailma on kommunisteilla luokkaa: "minä minä minä"

Yhteiskunnassa elää muitakin kuin vain "minä".

Vierailija
27/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän työnantajan toimista seuraavat lakot (järkevissä tapauksissa.) Poliittiset lakot ahdistavat. Pahimmassa tapauksessa on itse sitä mieltä, että hallituksen toimi x on ihan ok, sitten työmarkkinajärjestöt alkavat mouhottaa. Olisi tietysti varmaan helpompaa lakkoilla asian puolesta, johon uskoo. Kerran meinasin joutua tähän tilanteeseen, onneksi en joutunut.

Ja, tästä nyt sataa alapeukkuja tietysti, mutta jos työehdot olisivat jonkin verran huonommat, olisiko meillä parempi työllisyystilanne? Onko yhteiskunta parempi jos 80% saa hyvää palkkaa ja 20% on tahtomattaan työttöminä sen sijaan, että 95% saisi (keskimäärin) pienempää palkkaa? Minusta tähän ei ole yksiselitteistä oikeaa vastausta.

Vierailija
28/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä lakkoilla, mutta pitää kantaa vastuu. Maksaa siis kunnon lakkokorvaukset päivältä työnantajalle ja tarvittaessa hyväksyä että työnantaja heittää ulos työnvieroksujan.

Minä asenne on lakkooikeuden vastustajilla, me asenne taas tuloksen tekevillä työntekijöillä. Ainahan voit yrittää yksiksesi. 

Vierailija
29/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakosta sakko lankeaa suomessa ihan automaattina. Miksei työnantaja maksa korvauksia siirtäessään tuotannon esimerkiksi Kiinaan? Samoin se työnantaja vie toiselta toimeentuloa, usein vieläpä poliittisin vero tai työoikeus kysymyksiin liittyen.

Työnantaja toteaa ettei pulju tuota tarpeeksi ja siirtää kiinaan = liiketoimi? Työntekijä totetaa ettei korvaus ja vaiva ole oikeassa suhteessa ja laittaa perseen penkkiin = minä minä kommunismia?

Jos kerran yhteiskunnassa elää muitakin kuin minä, niin miksi kaventaa päätöksiä aina vain pienemmälle ryhmälle?

Vierailija
30/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivullisten vahingoittamisesta tule mieleen AKTIIVIMALLI.

Vierailija
31/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa video aktiivimallista.

Vierailija
33/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin vastustan omaa työsuhdettani koskevia heikennyksiä. Siinä kohtaa solidaarisuuteni työnantajaa ja osakkeenomistajia kohtaan loppuu.

Miten oma työnantaja liittyy eduskunnan päätökseen? Eduskunta on Helsingissä ja oman harmin voi purkaa vaikka lähettämällä sähköpostia kansanedustajille.

Miksi oma harmi pitää purkaa sivulliseen ihmiseen?

Kuulostaa aika vajakilta ajattelutavalta vahingoittaa sivullisia.

Vierailija
34/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakosta sakko lankeaa suomessa ihan automaattina. Miksei työnantaja maksa korvauksia siirtäessään tuotannon esimerkiksi Kiinaan? Samoin se työnantaja vie toiselta toimeentuloa, usein vieläpä poliittisin vero tai työoikeus kysymyksiin liittyen.

Työnantaja toteaa ettei pulju tuota tarpeeksi ja siirtää kiinaan = liiketoimi? Työntekijä totetaa ettei korvaus ja vaiva ole oikeassa suhteessa ja laittaa perseen penkkiin = minä minä kommunismia?

Jos kerran yhteiskunnassa elää muitakin kuin minä, niin miksi kaventaa päätöksiä aina vain pienemmälle ryhmälle?

Firma on työnantajan omistuksessa. Firma saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Niinhän sinäkin saat tehdä rahoillasi mitä haluat. Firmankin saa perustaa jos haluaa. Ei kukaan kiellä. Miltä tuntuisi jos random ihmiset tulisivat vastustaa sinun oikeutta käyttää omia rahojasi miten parhaaksi näet?

Vierailija
35/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu ja koksu olisivat voineet vaalikampanjassaan kertoa avoimesti ja rehellisesti, että pyrkivät kaikin tavoin vaimentamaan työväen äänen, karsimaan työväen oikeuksia ja leikkaamaan työväen tuloja ja siirtämään niiltä yksityisille tileille. Eipä kukaan tästä kuitenkaan maininnut mitään vaalikampanjoissa.

Vierailija
36/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu ja koksu yrittävät propagandassaan väittää, että poliittiset lakot ovat joku suomalainen erikoisuus, mihin ei ole oikeutta missään muualla maailmassa. Oikeasti poliittisiin lakkoihin on Euroopassa oikeus lähes kaikkialla, poislukien Venäjä ja entisen itäblokin henkiset kehitysmaat.

Vierailija
37/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko-oikeus on nimenomaan tärkeä osa sitä, että ihmiset uskaltavat äänestää erilaisia vaihtoehtoja. Ilman oikeutta poliittisiin lakkoihin ihmiset pysyvät vuosikymmeniä samoissa poteroissa ja äänestävät samaa puoluetta, mistä esim. Amerikan polarisoitunut kaksipuoluejärjestelmä on paha esimerkki. Ikinä ei voi olla varma mitä äänestää, mutta kynnys kokeilemiseen on varmasti pienempi jos ihmisillä on oikeus taistella niitä uudistuksia vastaan, joita vastustajat.

Kansaa varoiteltiin ennen viime vaaleja porvarien äänestämisestä, mutta varoituksia vähäteltiin. Nyt kansa on herännyt lakkoilemalla todellisuuteen ja varmasti ymmärtää seuraavissa vaaleissa, ettei porvareita kannata äänestää. Se on tosin kyseenalaista ovatko demarit merkittävästi vähemmän porvareita nykyiseen hallitukseen verrattuna.

Suora demokratia olisi tietysti helppo tapa, jolla nämä ongelmat voitaisiin välttää, mutta se nyt olisi ihan liian kehittynyttä ja modernia Suomeen.

Vierailija
38/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin vastustan omaa työsuhdettani koskevia heikennyksiä. Siinä kohtaa solidaarisuuteni työnantajaa ja osakkeenomistajia kohtaan loppuu.

Miten oma työnantaja liittyy eduskunnan päätökseen? Eduskunta on Helsingissä ja oman harmin voi purkaa vaikka lähettämällä sähköpostia kansanedustajille.

Miksi oma harmi pitää purkaa sivulliseen ihmiseen?

Kuulostaa aika vajakilta ajattelutavalta vahingoittaa sivullisia.

Miten sitten painostat hallitusta luopumaan työväen oikeuksia polkevista ja tuloja vähentävistä esityksistä, joilla yritetään lisätä merkittävästi työnantajien mielivaltaa? Mikä on se vipuvarsi? Poliitikkoja varmasti kiinnostaakin kansan valitus, jos se ei tunnu kansantaloudessa ja poliitikkojen pusseissa mitenkään.

Vai olisiko se sitten hyvä malli, että kansa alkaa puolustamaan oikeuksiaan menemällä pesarien kanssa koputtelemaan eduskuntatalon ovea?

Vierailija
39/46 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilu vahingoittaa sivullisia. Yrittäjällä ei ole mitään osuutta politiikkaan eduskunnassa. Lakkoilu on anarkiaa, eikä siinä ome logiikkaa.

Jos itsellä on paha olo, miksi pitää vahingoittaa sivullisia?

Ei vai ole osuutta politiikkaan yrittäjillä? Eikö niillä ole äänioikeutta Suomessa?

Pienyrittäjistä monet äänestävät nimenomaan kepuja tai koksuja, joten niillä on vähän perkeleesti osuutta tähän. Omilla äänillään ovat aiheuttaneet tämän tilanteen. Yrittäjien kalloon ei tunnu vieläkään mahtuvan, että pohjoismaalaiseen kulttuuriin ei kuulu yksipuolinen riistäminen ja työntekijöiden oikeuksien polkeminen. Pohkoismaalaisuuteen kuuluu se, että hommat tehdään yhdessä ja myös edelmät jaetaan koko porukan kesken. Yrittäjät eivät tätä aina ymmärrä ja saavat nyt maksaa isosti omasta ahneudestaan.

Vierailija
40/46 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilussa kyseenalaistetaan koko Suomen eduskunta ja demokraattinen yhteiskuntajärjestys.

Ajatelkaa kun kaikki alat alkaisivat lakkoilla kun niiltä leikataan niin eihän tässä maassa mitään voisi tehdä. Eduskunta olisi talutusnuorassa kun kaikkien alojen järjestöt vuoron perään uhittelee, kiristää ja lakkoilee.

Itsenäinen Suomi? Mitä itsenäisyyttä se on? Sama kun Neuvostoliitto olisi valloittanut Suomen.

Mikä demokratia se on jos ihmiset saa vaaleissa äänestää eduskunnan mutta sitten joku järjestö tulee ja jyrää eduskunnan yli? Mitä järkeä käydä eduskunnassa kun kuitenkin ay-liike päättää puolestani asiat?

Tämä on ihan pähkähullua!

Ay -liike vastuuseen!

Lakkoilijat vastuuseen!