Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaikista huonoin äiti, mitä olla voi. Kysyttävää?

Vierailija
03.10.2018 |

Oma huonommuus surettaa minua. Kauheaa, että olen vielä ehdoin tahdoin tehnyt lapset tähän maailmaan. Vielä oikein tekemällä tehnyt, sillä olimme lapsettomuushoidoissa ennen eroa.

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kidutusmurhasitko lapsesi vai kuinka onnistuit olemaan kaikista huonoin äiti?

No eron jälkeen on mm. tuo lastensuojelun asiakkuus tuttu turvakodilla käynnin jälkeen. Kaikki toimet kohdistuu vaan minuun, koska ex-mies sanoi lastensuojelulle etten kykene huolehtimaan lapsista. Ja en oikein tiedä, minulle vaan sattuu semmoista mitä normaaleille ihmisille ei edes satu. Siksi kai kaikki keskusteluni tuomitaan täällä provoksi. Ap

Sinulle vaan sattuu, mitä? Onko se yleistäkin ja etkö voi tehdä asialle jotain?

No tukiverkostoa ei ole yhtään, välit menee poikki ihmisiin, minulle tulee jopa tuntemattomat aukomaan päätä kadulla. Nämä vauva.fi hankkimiset on pientä kaikkeen verrattuna. Kyllä varmasti voisin tehdä asialle jotain. Ap

En tiedä mitä olet aiemmin sanonut mutta varmasti kaikella tuolla on joku syy? Et voi nostaa käsiä pystyyn ja sanoa että mulle vaan tapahtuu näin. Jos sinulla on lapsia, sinun pitää ottaa vastuu ja huolehtia heistä. Lapset menee oman navan edelle ja jos lapsista ei oikeasti kykene huolehtimaan niin on parempi pyytää/ottaa vastaan siihen apua eikä sitä tarvitse hävetä.

On tietenkin joku syy. Sillekin on syynsä miksi olen joutunut koulukiusatuksi, työpaikkakiusatuksi, hankalaan parisuhteeseen, perheväkivallan uhriksi lapsuudenkodissa jne. Olen ärsyttävä alisuoriutuja joka suututtaa muita.

Meillä käy lastensuojelun perhetyö, lapset ovat myös isällään ja vanhempi päiväkodilla. En tiedä onko näistä "apua". Harkitsen lasten huoltajuutta isälle. Ap

Tuetaan me kiusatut, kaikkialla kiusatut, toisiamme. Pystytkö opettelmaan sittenkin rakastamaan itseäsi. Me kiusatut ja inhotut tarvitsemme toisiamme.

Vierailija
22/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet kamalan huono äiti mutta et ole kamalan huono ihminen. Niitä sellaisia kamalan huonoja ihmisiä on tosi paljon jotka ei ymmärrä olevansa huonoja äitejä, ei myönnä olevansa huonoja äitejä. Ne on paljon huonompia ihmisiä kuin sinä. Sinä sentään myönnät että jokin on vialla.

On olemassa kahdenlaisia ihmisiä:

1. Hieman huonot ihmiset jotka saa toisilta lokaa niskaan.

2. Tosi huonot ihmiset jotka heittää toisille lokaa niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olit turvakodilla? En oo lukenut sun toista ketjua mutta vaikka olisit valehdellut puolisolle ja sulla olisi pakko-oireita niin ne ei tee susta automaattisesti huonoa äitiä, vaikka väärin on valehdella ja pakko-oireet voi hankaloittaa arkea, saathan apua pakko-oireisiin? Mitä tarkotat hankalalla suhteella?

Vierailija
24/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko isä parempi lähivanhempi kun sinä? Onko hän todella halukas ottamaan lapset ja kiinnostunut heidän parhaastaan? Jos näin on niin kanattaa todella harkita tota vaihtoehtoa. Jotenkin tuntuu että nyt lapsilla ei ole kovin positiivinen kasvuympäristö vaan suoraansanottuna päinvastoin. Suurin palvelus minkä voit lapsillesi tehdä on toimia heidän parhaaksi vaikka se itseen sattuis kuinka.

Vierailija
25/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kidutusmurhasitko lapsesi vai kuinka onnistuit olemaan kaikista huonoin äiti?

No eron jälkeen on mm. tuo lastensuojelun asiakkuus tuttu turvakodilla käynnin jälkeen. Kaikki toimet kohdistuu vaan minuun, koska ex-mies sanoi lastensuojelulle etten kykene huolehtimaan lapsista. Ja en oikein tiedä, minulle vaan sattuu semmoista mitä normaaleille ihmisille ei edes satu. Siksi kai kaikki keskusteluni tuomitaan täällä provoksi. Ap

Sinulle vaan sattuu, mitä? Onko se yleistäkin ja etkö voi tehdä asialle jotain?

No tukiverkostoa ei ole yhtään, välit menee poikki ihmisiin, minulle tulee jopa tuntemattomat aukomaan päätä kadulla. Nämä vauva.fi hankkimiset on pientä kaikkeen verrattuna. Kyllä varmasti voisin tehdä asialle jotain. Ap

En tiedä mitä olet aiemmin sanonut mutta varmasti kaikella tuolla on joku syy? Et voi nostaa käsiä pystyyn ja sanoa että mulle vaan tapahtuu näin. Jos sinulla on lapsia, sinun pitää ottaa vastuu ja huolehtia heistä. Lapset menee oman navan edelle ja jos lapsista ei oikeasti kykene huolehtimaan niin on parempi pyytää/ottaa vastaan siihen apua eikä sitä tarvitse hävetä.

On tietenkin joku syy. Sillekin on syynsä miksi olen joutunut koulukiusatuksi, työpaikkakiusatuksi, hankalaan parisuhteeseen, perheväkivallan uhriksi lapsuudenkodissa jne. Olen ärsyttävä alisuoriutuja joka suututtaa muita.

Meillä käy lastensuojelun perhetyö, lapset ovat myös isällään ja vanhempi päiväkodilla. En tiedä onko näistä "apua". Harkitsen lasten huoltajuutta isälle. Ap

Tuetaan me kiusatut, kaikkialla kiusatut, toisiamme. Pystytkö opettelmaan sittenkin rakastamaan itseäsi. Me kiusatut ja inhotut tarvitsemme toisiamme.

Kiusatuissakin on valitettavan paljon niitä jotka ovat itse valmiita virnuilemaan toisille kun kerrankin vaistoavat heikompansa. Ei kiusaaminen tee kenestäkään sen parempaa ihmistä. Kiusaajasta tottakai huonomman.

Vierailija
26/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko isä parempi lähivanhempi kun sinä? Onko hän todella halukas ottamaan lapset ja kiinnostunut heidän parhaastaan? Jos näin on niin kanattaa todella harkita tota vaihtoehtoa. Jotenkin tuntuu että nyt lapsilla ei ole kovin positiivinen kasvuympäristö vaan suoraansanottuna päinvastoin. Suurin palvelus minkä voit lapsillesi tehdä on toimia heidän parhaaksi vaikka se itseen sattuis kuinka.

Uskon että olisi parempi. Isä on todella kiinnostunut ja paljon tarkempi mm. lasten vaatteista kuin minä. Ei se minuun oikeastaan satu että hän saisi lasten lähivanhemmuuden, miksi sattuisi? Olen ajatellut sen ottaa lastenvalvojalla puheeksi. Käymme siellä seuraavan kerran pienemmästä kun hän on vasta vauva, niin ei ole vielä tapaamissopimusta. Ap

Vierailija
27/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo en enää imetä myöskään, niin senkin puolesta huoltajuus isälle sopisi. Ap

Vierailija
28/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks olit turvakodilla? En oo lukenut sun toista ketjua mutta vaikka olisit valehdellut puolisolle ja sulla olisi pakko-oireita niin ne ei tee susta automaattisesti huonoa äitiä, vaikka väärin on valehdella ja pakko-oireet voi hankaloittaa arkea, saathan apua pakko-oireisiin? Mitä tarkotat hankalalla suhteella?

Mies alkoi raskaaksi tultuani mm herätellä öisin, haastoi jatkuvasti riitaa ja ajoi ulos asunnosta. Kun odotin nuorempaa lasta siis. Häntä ärsytti valehtelu ja pakko-oireet. Saan pakko-oireisiin keskusteluapua6ja ne on hiljalleen vähentyneet. En ajattelekaan niiden vuoksi olevani huonompi. Ap

Vierailija
29/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lastensuojelu pakottaa perhetyöntekijäkäynteihin, jos lapsi on täysipäiväisesti tarhassa ja itse käy töissä? Tuskin heidän (perhetyöntekijöiden) työaika kuitenkaan sisältää iltoja ja viikonloppuja

En osaa sanoa. Minulla perhetyöntekijä kävi päivisin kun olen äitiyslomalla. Ap

Vierailija
30/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että ymmärrät että lasten paikka on isällä. Jos nuorempi vauva kuinka vanha isompi on? Jospa heille ei jääkään sinusta paljon negatiivisia muistoja kun ovat niin pieniä etteivät muista.

Vierailija
31/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v on vanhempi. Nuorempi 6kk. Ap

Vierailija
32/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo iskäkin kyllä ihan pöpi, jos pihalle ajaa yms.

Vierailija
33/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi raskaaksi tultuani mm herätellä öisin, haastoi jatkuvasti riitaa ja ajoi ulos asunnosta. Kun odotin nuorempaa lasta siis. Häntä ärsytti valehtelu ja pakko-oireet. Saan pakko-oireisiin keskusteluapua6ja ne on hiljalleen vähentyneet. En ajattelekaan niiden vuoksi olevani huonompi. Ap

Miksi sitten ajattelet et oot huono äiti? Ei tuo miehenkään käytös hyväksyttävää ole, vaikka olisikin ollut ärsyyntynyt, ei oo syntymättömän lapsensa parasta saati sun siinä ajatellut. Mihin perustuen mies sanoi lastensuojeluun ettet pystyisi huolehtimaan lapsista?

Vierailija
34/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ajattelet et oot huono äiti? Ei tuo miehenkään käytös hyväksyttävää ole, vaikka olisikin ollut ärsyyntynyt, ei oo syntymättömän lapsensa parasta saati sun siinä ajatellut. Mihin perustuen mies sanoi lastensuojeluun ettet pystyisi huolehtimaan lapsista?

Perusteli sitä niillä pakko-oireilla ja lisäksi hänen mielestään myös pienillä lapsilla tulee olla aina siistit vaatteet. Ei siis tahroja. Hänen mielestään annoin esikoisen olla liikaa tahraisissa vaatteissa silloin. Lisäksi esim kerran kun talvella oli pakkasta ja hanskat hukassa pohdin että voisimmekohan vilahtaa äkkiä viereiseen rakennukseen ilman hanskoja. Hän räyhäsi että lapsella tulee olla aina hanskat, vaikka menisikin vaan autoon, viereiseen rakennukseen jne. ja olenkin siitä kyllä samaa mieltä. Ap

Vierailija
35/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteli sitä niillä pakko-oireilla ja lisäksi hänen mielestään myös pienillä lapsilla tulee olla aina siistit vaatteet. Ei siis tahroja. Hänen mielestään annoin esikoisen olla liikaa tahraisissa vaatteissa silloin. Lisäksi esim kerran kun talvella oli pakkasta ja hanskat hukassa pohdin että voisimmekohan vilahtaa äkkiä viereiseen rakennukseen ilman hanskoja. Hän räyhäsi että lapsella tulee olla aina hanskat, vaikka menisikin vaan autoon, viereiseen rakennukseen jne. ja olenkin siitä kyllä samaa mieltä. Ap

Haittaako ne oireet arkea tai lastenhoitoa? Tuollainen pukeutumisasia ei musta ole todellinen huolenaihe. Ootko turvakodin lisäksi yrittänyt hakea apua mistään muualta? En tietenkään osaa sanoa mistä teidän kohdalla on kyse, mutta tulee mieleen että voisiko olla kyse siitä että mies on narsisti? Käy tutustumassa narsistien uhrien tuki ry nettisivuihin ja jos kuulostaa tutulta, niin pyydä tukea sieltä, jos kyse on narsistista niin lastensuojelu ei välttämättä tunnista tilannetta ja asettuvat narsistin puolelle, jos näin on niin hae tukea muualta ja taistele sun lasten puolesta.

Vierailija
36/40 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että olisi parempi. Isä on todella kiinnostunut ja paljon tarkempi mm. lasten vaatteista kuin minä. Ei se minuun oikeastaan satu että hän saisi lasten lähivanhemmuuden, miksi sattuisi? Olen ajatellut sen ottaa lastenvalvojalla puheeksi. Käymme siellä seuraavan kerran pienemmästä kun hän on vasta vauva, niin ei ole vielä tapaamissopimusta. Ap

Ei tuo sitten aivan kamalalta kuulosta. Meette lasten ehdoilla ja sä hoidat itsesi kuntoon. Sullakin on varmasti paljon hyviä vuosia edessä ja ehdit vielä viettämään aikaa lasten kanssa kun olet siihen paremmin kykenevä. Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
37/40 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako ne oireet arkea tai lastenhoitoa? Tuollainen pukeutumisasia ei musta ole todellinen huolenaihe. Ootko turvakodin lisäksi yrittänyt hakea apua mistään muualta? En tietenkään osaa sanoa mistä teidän kohdalla on kyse, mutta tulee mieleen että voisiko olla kyse siitä että mies on narsisti? Käy tutustumassa narsistien uhrien tuki ry nettisivuihin ja jos kuulostaa tutulta, niin pyydä tukea sieltä, jos kyse on narsistista niin lastensuojelu ei välttämättä tunnista tilannetta ja asettuvat narsistin puolelle, jos näin on niin hae tukea muualta ja taistele sun lasten puolesta.

Minusta ei ole nyt oikea paikka taistella huoltajuudesta. Voihan hän olla narsisti, mutta onko sillä lopulta merkitystä, kun lapset kuitenkin hoitaa tarkemmin. Olen hakenut apua toki, myös neuvolasta, kriisikeskukselta jne. Ap

Vierailija
38/40 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä merkki että ymmärrät ettei lasten paikka ole sun luona. Joskus voi olla ihan normaalit olot, mutta äiti ei silti vaan osaa tai jaksa. Hyvä jos lapset ovat vielä pieniä että otat asian puheeksi nyt.

Vierailija
39/40 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huonoin. Tällä palstalla liikkuu paljon naisia, jotka eivät edes ymmärrä kuinka törkeän huonoja ovat äitinä. Lapset oikeasti jo huostaamisen tarpeessa, mutta eivät myönnä sitä. Sinä kuitenkin näet sen.

Vierailija
40/40 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole huonoin. Tällä palstalla liikkuu paljon naisia, jotka eivät edes ymmärrä kuinka törkeän huonoja ovat äitinä. Lapset oikeasti jo huostaamisen tarpeessa, mutta eivät myönnä sitä. Sinä kuitenkin näet sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme