Hermo menee ukkoon!
On väännetty asiasta tarviiko ekaluokkalainen puhelinta, hän sitä mieltä ettei tarvitse mutta pitöisi kuitenkin pärjätä kuulemma jo kolmeakin tuntia yksin kotona. Ei ymmärrä miksi pitää hoitaja hommata.
En jaksanut enää vääntää asiasta vaan menin ostin liittymän, puhelin jo oli. Nyt mököttää että olen trhmyt omavaltaisia päätöksiä .
Voi järki.
Kommentit (20)
Kyllä lapselle voi sellaisen simppelin ostaa. En ostaisi mitään älyvempaimia tuon ikäiselle.
Taas nähdään kuinka sinä et osaa keskustella, vaan menet ja teet omin päin jos mies on eri mieltä. Aavistelen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapselle voi sellaisen simppelin ostaa. En ostaisi mitään älyvempaimia tuon ikäiselle.
Lapsella näppäinluuri. Ilman nettiä, liittymän kk maksu 4,90 +käyttö. Tarkotus laittaa vain vanhempien ja lähellä asuvien tuttujen aikuisten numerot puhelimeen.
Varmaan jokaiselta löytyy vanhoja puhelimia kotoa, sellainen vaan pikkuiselle kouraan niin voipi soitella jos ikävä kaivertaa. En ostaisi naperolle uutta.
TÄSTÄ AIHEESTA ON JO USEITA SAMANLAISIA ALOITUKSIA, KÄYTTÄKÄÄ YSTÄVÄLLISESTI NIITÄ.
Keskustelu - ARGH! Että menee hermot tohon mun ukkoon ... - Vauva
https://www.vauva.fi/keskustelu/.../argh_etta_menee_hermot_tohon_mun_uk…
Keskustelu - Alkuraskaus ja hermot menee tuohon ukkoon ... - Vauva
https://www.vauva.fi/.../ketju/alkuraskaus_ja_hermot_menee_tuohon_ukkoo…
Keskustelu - Nyt menee lopullisesti hermot ukon kanssa ... - Vauva
https://www.vauva.fi/keskustelu/.../nyt_menee_lopullisesti_hermot_ukon_…
Keskustelu - Menee oikeesti hermot ton ukon kans. :/ | Aihe ... - Vauva
https://www.vauva.fi/keskustelu/1575659/.../menee_oikeesti_hermot_ton_u…
Voi että mulla taas menee hermot ton ukon kanssa!! - Vauva
https://www.vauva.fi/keskustelu/.../voi_etta_mulla_taas_menee_hermot_to…...
Vierailija kirjoitti:
Taas nähdään kuinka sinä et osaa keskustella, vaan menet ja teet omin päin jos mies on eri mieltä. Aavistelen eroa.
Miksi pitäisi jankata asiasta? En jaksa sellasta kun se ei tuon jäärän kanssa johda yhtään mihinkään. Hän on ihan valmis jättämään lapsen yksin aamulla selviytymään kouluun (kuten tänä aamuna) ja tarvittaessa iltapäivällä, muttei hyväksy sitä että lapsella olisi väline saada aikuisiin yhteyttä tarvittaessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ekaluokkalainen on yksin kotona eikä hänellä ole puhelinta?
Pikku vinkki sinulle: lapsen turvaaminen puhelimella on ainoa oikea ratkaisu.
N, sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N, sinkku
Ei ole ainoa ratkaisu. Olemassa on myös iltapäiväkerhoja, isovanhempia, hoitajia. Ap ei edes harkitse mitään muuta kuin jankkaamistaan. Lapsellinen tapa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N, sinkku
Ei ole ainoa ratkaisu. Olemassa on myös iltapäiväkerhoja, isovanhempia, hoitajia. Ap ei edes harkitse mitään muuta kuin jankkaamistaan. Lapsellinen tapa keskustella.
Kiva tietää että tiedät meidän keskustelut paremmin kuin minä itse.😉
Ip kerhoon ei järkeä koska joutus olla vaihtelevasti aamulla/iltapäivällä yksin 2-4 kertaa kuukaudessa. Toki kun oppii siihen niin voi vapaammin esim. vauvan neuvoloita sopia mtös iltapäivälle tmv.
Lähempi mummo töissä, toinen asuu 80km päässä, en soita häntä esim tunnon takia meille.
Jos esim edellis iltana /samana aamuna/päivällä selviää, että lapsi joutuu olla yksin hetken kotona mistä saa hoitajan?
Ja ylipäätään miehen mielipide se, että lapsi ei hoitajaa tarvitse ja jankuttaa sitä, ettei halua että lapseen ei luoteta vaan aina järkätään hoitopaikka, ollaan liian ylisuojelevia yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N, sinkku
Ip kerhoon ei järkeä koska joutus olla vaihtelevasti aamulla/iltapäivällä yksin 2-4 kertaa kuukaudessa. Toki kun oppii siihen niin voi vapaammin esim. vauvan neuvoloita sopia mtös iltapäivälle tmv.
Lähempi mummo töissä, toinen asuu 80km päässä, en soita häntä esim tunnon takia meille.
Jos esim edellis iltana /samana aamuna/päivällä selviää, että lapsi joutuu olla yksin hetken kotona mistä saa hoitajan?
Ja ylipäätään miehen mielipide se, että lapsi ei hoitajaa tarvitse ja jankuttaa sitä, ettei halua että lapseen ei luoteta vaan aina järkätään hoitopaikka, ollaan liian ylisuojelevia yms.Ap
On olemassa myös muita vaihtoehtoja. Mutta tietenkin sinä teet niin kuin teet. Se on selvää että et kunnioita miestäsi, joten aavistelen että parisuhteenne ei ole kunnossa ja ero on ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N, sinkku
Ja ylipäätään miehen mielipide se, että lapsi ei hoitajaa tarvitse ja jankuttaa sitä, ettei halua että lapseen ei luoteta vaan aina järkätään hoitopaikka, ollaan liian ylisuojelevia yms.Ap
On olemassa myös muita vaihtoehtoja. Mutta tietenkin sinä teet niin kuin teet. Se on selvää että et kunnioita miestäsi, joten aavistelen että parisuhteenne ei ole kunnossa ja ero on ovella.
Kerrohan mitä on ne muut vaihtoehdot?
Kun mies on ehdottomasti sitä meiltä, että lapsen on opeteltava olemaan yksin kotona ja minä en saa olla liian takertuva lapseen/täytyy luottaa että pärjää yksin ym..
Pitäisikö lapsen sitten olla yksin kotona ilman puhelinta?
Ap
No mitäs mun ny pitäis täs tehdä?
Tottakai lapselle puhelin, lapsi on vastuullanne ja jos jotain kotona sattuu niin täytyyhän hänen saada teihin yhteys - tai soittaa vaikka 112 jos tulee tulipalo tm.
Vastuutonta jättää noin pieni lapsi pärjäilemään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lapselle puhelin, lapsi on vastuullanne ja jos jotain kotona sattuu niin täytyyhän hänen saada teihin yhteys - tai soittaa vaikka 112 jos tulee tulipalo tm.
Vastuutonta jättää noin pieni lapsi pärjäilemään yksin.
Tätä mieltä minäkin. Mutta täälä itketään että pitää miestä kunnioittaa ja hänen päätöstään. Joo hänen päätös on, että lapsi yksin ilman puhelinta. Se ei ole mitenkään lapsen edun mukaista joten en hyväksy sellasta.
Miksi ei puoliväliin, eli lapsi opettelee olemaan yksin ja hällä puhelin millä saa aikusiin yhteyden.
Miksi tämmösen asian kanaaa riitelyyn pitäisi jaksaa käyttää resusrsseja?
Mies tietää, että hyväksyn sen, että lapsi opettelee olemaan yksin, JOS hällä puhelin ja lapsi kokee pärjäävänsä yksin.
Mutta ei kelpaa hälle ja olen hänen mielestään kävellyt hänen yli kun hommasin liittymän.
Ap
Tjaa. Itse olin ekaluokkalaisena omin nokkineni neljä tai viisikin tuntia iltapäivisin kotona, eikä minusta tämän huonompaa tullut. Ajat ovat tietenkin muuttuneet, tai ainakin käsitykset. Kyllä kai ekaluokkalaiselle kaikkein paras olisi iltapäivähoito. Olisi kavereita ja välipalaa ja turvaa. Puhelin on kuitenkin vain puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Itse olin ekaluokkalaisena omin nokkineni neljä tai viisikin tuntia iltapäivisin kotona, eikä minusta tämän huonompaa tullut. Ajat ovat tietenkin muuttuneet, tai ainakin käsitykset. Kyllä kai ekaluokkalaiselle kaikkein paras olisi iltapäivähoito. Olisi kavereita ja välipalaa ja turvaa. Puhelin on kuitenkin vain puhelin.
Juu puhelin on vain puhelin ja toki joku ongelma voi tulla että puhelin ei toimi.
Olitko aikanaan kotona niin, ettei ollut edes lankapuhelinta? Et tiennyt ketään kenelle sillä soittaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten laitoin, ip tä ei kannata aloittaa 2-4 kertaa (ehkä koskus useammin) kuukaudessa pitää pari tuntia pärjätä aamusta tai illasta yksin. Ja tuskin edes sillon lasta sinne ottasivat.
Ja mies sitä mieltä että lapsen täytyt oppia olemaan yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta jättää noin pieni lapsi pärjäilemään yksin.Tätä mieltä minäkin. Mutta täälä itketään että pitää miestä kunnioittaa ja hänen päätöstään. Joo hänen päätös on, että lapsi yksin ilman puhelinta. Se ei ole mitenkään lapsen edun mukaista joten en hyväksy sellasta.
Miksi ei puoliväliin, eli lapsi opettelee olemaan yksin ja hällä puhelin millä saa aikusiin yhteyden.Miksi tämmösen asian kanaaa riitelyyn pitäisi jaksaa käyttää resusrsseja?
Mies tietää, että hyväksyn sen, että lapsi opettelee olemaan yksin, JOS hällä puhelin ja lapsi kokee pärjäävänsä yksin.
Mutta ei kelpaa hälle ja olen hänen mielestään kävellyt hänen yli kun hommasin liittymän.
Ap
Eik itketä, älä vääristele. Sinun kanssa on aivan turha keskustella. Voit vielä miettiä mitä ne muut vaihtoehdot olisivat. En jaksa vääntää kanssasi, enkä oikeastaan edes koittaa auttaa.
Voi piiip tätä puhelinta ku teksti mitä sattuu. 😖Anteeksi se.