Miksi aikuisen taviksen hyvännäköisyys on huono asia, mutta julkkiksella samanlainen hyvännäköisyys upeaa?
Olen usein huomannut naisilla oudon logiikan; luetaan vaikkapa lehdestä tai nähdään televisiossa joku jo ns. aikuinen nainen (vaikkapa 30v eteenpäin), joka on hoikka, hyväkroppainen, pukeutuu kauniisti, meikkaa, hiukset ovat pitemmänpuoleiset. Tätä ihastellaan, että onpa upeaa kun keski-ikäinen nainen on tuon näköinen, ei ole päästänyt itseään lihomaan ja rupsahtamaan, hiuksetkin on naiselliset eikä ruma kananpee jne, että wautsi.
Mutta kun samanlainen tavis tulee vaikkapa samaan työpaikkaan tai sellainen on samassa harrastusryhmässä; mikähän tuokin luulee olevansa, aikuinen nainen ja leikkii jotakin teiniä pitkien hiustensa ja meikkiensä kanssa, mikähän syömisongelmakin sillä on kun on tollainen kuikelo vaikka on jo keski-ikäinen ja aikuisen naisenhan kuuluu olla vähän pyöreä, käyttää korkkareita arkena hehheh kun naurettava.
Miten ihmeessä se, mitä ihaillaan lehtikuvissa vieraissa ihmisissä, on upeaa, mutta omassa tuttavapiirissa samaa asiaa nauretaan ja vähätellään? Jos keski-ikäinen nainen on upea, hän on upea, on hän sitten kansainvälinen näyttelijä tai naapurin lissu. Mutta käytännössä näyttelijä on upea, lissu naurettava. Miksi?
Kommentit (27)
Hohhoijaa. Vaihda tuttavapiiriä. En itse tunnista ilmiötä lainkaan, mun kuplassa kehutaan ja kannustetaan niin kauniita kuin taviksiakin.
Ps. Edes nelikymppinen ei ole vielä mikään keski-ikäinen. Kolmekymppiset sen sijaan on vasta aikuistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kahvilla, joten en ole koskaan kuullut mistään tuollaisesta.
Harmi, että sinulle käy noin todella usein.
Missä kahvilla??????
Kahvitauoilla työpaikoilla.
Tänne on vaikea kirjoittaa niin, että kaikki ymmärtävät.
Ei ap mistään kahvitauoista puhunut.
Ja tuohon hyvännäköisten tavisten vähättelyyn, sitä kuulee ihan vaikka kuntosalilla. Tai ratikassa. Siihen mitään työpaikkojen kahvitaukoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensimmäiseksi neuvon vaihtamaan piirejä jossa ihaillaan julkkiksia ja kyröillään itsestään huolta pitäville taviksille. Ja mikä keski-ikäinen kolmekymppinen muka on??
No kuule, jos 4- tai 5-kymppinen tavis on hoikka, pitkähiuksinen ja ulkonäöstään huolehtiva, niin se vasta katkeraa suurimmalle osalle (ei niin hoikkia ja hyvännäköisiä) naisia onkin. 3-kymppiset on sitä väkeä, jolle jankutetaan että kyllä säkin kohta lihot kun 3-kymppisenä KAIKKI lihovat. Joten kun sitten keski-iässä et ole lihonut ja homssuuntunut, huomaat ilmiön jossa tunnetut keski-ikäiset ovat upeita ja ihailtavia hoikkina ja hyvännäköisinä, mutta sinä ja muut ns. tavikset ette.
Oletitsä musta nyt jotain?
Olen kolmekymppinen ja itsestäni huoltapitävä hoikka nainen, enkä saa osakseni arvostelua. Ei saa myöskään ystäväni. Ei töissä, koulussa, harrastuksissa tai vapaa-ajalla. En edes kuule muiden arvostelevan toisia. Eli kyllä vika nyt on ihan niissä sun valitsemissa piireissä ja seurassa. Ja ennen kuin vetoat esim. työporukkaan jota et voi valita: olet itse kahvipöydässä tai tupakkaringissä niitä keskusteluja kuulemassa, kun toiset jättävät turhan länkytyksen omaan arvoonsa ja viettävät tauot yms muualla.
Missä muualla kahvitauon voi viettää kuin kahvihuoneessa? No omalla työpisteellä jos on sellaisessa työssä, mutta vaikka apteekissa tai kaupassa on vähän pakko olla siinä samassa tilassa muiden kanssa kun ei kahvinsa kanssa voi asiakastilaankaan mennä taukoa viettämään.
Että missä "muualla" voi taukonsa viettää kun työpaikalta ei saa edes poistua palkallisella tauolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kahvilla, joten en ole koskaan kuullut mistään tuollaisesta.
Harmi, että sinulle käy noin todella usein.
Missä kahvilla??????
Kahvitauoilla työpaikoilla.
Tänne on vaikea kirjoittaa niin, että kaikki ymmärtävät.
Ei ap mistään kahvitauoista puhunut.
Ja tuohon hyvännäköisten tavisten vähättelyyn, sitä kuulee ihan vaikka kuntosalilla. Tai ratikassa. Siihen mitään työpaikkojen kahvitaukoja tarvita.
Kirjoitus on minulle mysteeri, koska en ole koskaan kuullut mistään tuollaisesta.
Hän ei maininnut kahvitaukoja, mutta minä mainitsin. Turhan monessa työpaikassa kahvitauot ovat solvauskeskuksia. En osallistu niihin, joten en tiedä, kenen mies pettää, kenen poika on ulkomailla tai kenen tytär on raskaana naapurille.
En ole ikinä kuullut, että jonkun naisen ulkonäköä vähäteltäisiin esimerkiksi kuntosalilla tai ratikassa.
Taidan olla omissa ajatuksisani.
N 53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensimmäiseksi neuvon vaihtamaan piirejä jossa ihaillaan julkkiksia ja kyröillään itsestään huolta pitäville taviksille. Ja mikä keski-ikäinen kolmekymppinen muka on??
No kuule, jos 4- tai 5-kymppinen tavis on hoikka, pitkähiuksinen ja ulkonäöstään huolehtiva, niin se vasta katkeraa suurimmalle osalle (ei niin hoikkia ja hyvännäköisiä) naisia onkin. 3-kymppiset on sitä väkeä, jolle jankutetaan että kyllä säkin kohta lihot kun 3-kymppisenä KAIKKI lihovat. Joten kun sitten keski-iässä et ole lihonut ja homssuuntunut, huomaat ilmiön jossa tunnetut keski-ikäiset ovat upeita ja ihailtavia hoikkina ja hyvännäköisinä, mutta sinä ja muut ns. tavikset ette.
Olen kolmekymppinen ja itsestäni huoltapitävä hoikka nainen, enkä saa osakseni arvostelua. Ei saa myöskään ystäväni. Ei töissä, koulussa, harrastuksissa tai vapaa-ajalla. En edes kuule muiden arvostelevan toisia. Eli kyllä vika nyt on ihan niissä sun valitsemissa piireissä ja seurassa. Ja ennen kuin vetoat esim. työporukkaan jota et voi valita: olet itse kahvipöydässä tai tupakkaringissä niitä keskusteluja kuulemassa, kun toiset jättävät turhan länkytyksen omaan arvoonsa ja viettävät tauot yms muualla.
Missä muualla kahvitauon voi viettää kuin kahvihuoneessa? No omalla työpisteellä jos on sellaisessa työssä, mutta vaikka apteekissa tai kaupassa on vähän pakko olla siinä samassa tilassa muiden kanssa kun ei kahvinsa kanssa voi asiakastilaankaan mennä taukoa viettämään.
Että missä "muualla" voi taukonsa viettää kun työpaikalta ei saa edes poistua palkallisella tauolla?
Pukuhuoneessa tai varastossa. Eikä vaikuta yhtään oudolta :DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukuhuoneessa tai varastossa. Eikä vaikuta yhtään oudolta :DDDDDD
No voi voi kyllä on joillain sitten kovin vaikeaa. Itse juon kahvini vaikka kuulokkeet korvissa tai kirjaa lukien, jos vaihtoehto on kuunnella joutavaa paskapuhetta. Valintoja, valintoja...
”Vaikutan oudolta..” Tekosyitä. Oot siis ihan samaa kauraa kuin ne muut, myönnä rehellisesti vaan.