Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teki väärin? Mies jätti yksin raskaana ollessa

Vierailija
03.10.2018 |

Eli olin valehdellut miehelle isosta asiasta (liittyy työsuhteeseen) ja samaan aikaan oma mielenterveys järkkyi. Mies sanoi että ei voi antaa anteeksi valehtelua ja että ei jaksa enää puhjennutta mt-ongelmaani.

Tulinkin raskaaksi vähän ajan kuluttua näistä tapahtumista. Lasta oli yritetty pitkään ja se oli yhteinen ja toivottu (tai niin luulin) mutta mies jättikin minut lähes heti kun kuuli raskaudesta ja käskytti ulos asunnosta.

Pelkäsin keskenmenoa ja sanoin että voitaisiinko olla nyt sovussa ja selvittää asiat myöhemmin, kun raskautta oli yritetty niin pitkään, mutta tämä ei käynyt miehelle. Hän halusi riidellä joka päivä ja muistuttaa minua noista asioista.

Hän vaati kuitenkin että hänen pitää päästä synnytykseen, kun haluaa nähdä lapsensa syntymän mutta raskaudessa ei halua olla (eikä ole ollut) mitenkään mukana.

Kumpi tekee väärin? Jos valehtelee isosta asiasta, saako toista "näpäyttää" jättämällä yksin kun tulee raskaaksi?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä teit väärin. Ei kukaan voi jopa omasta työpaikastaan valehtelevaa ihmistä katsella, vaikka kuinka olisi lasten äiti. Asua vain tuli ilmi raskauden alettua.

Ei tullut kun vähän aiemmin ja luulin että se oltiin jo sovittu ja keskusteltu kun käytiin perheterapiassakin. Mutta lähes heti kun kuuli raskaudesta, ajoi ulos minut. Onneksi sain kuitenkin esikoisrn mukaan. Ap

Miten voit edes ajatella, että mies voi olla luottavaisin mielin että sinusta on hyväksi tasapainoiseksi äidiksi, kun olet tehnyt jotain tuollaista?

Ja kerro nyt ihmeessä, mikä se vale oli. Sekin määrittää paljon.

Vierailija
22/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olette tehneet väärin. Tai lähinnä teidän kahden suhteen sinä, mutta kuten joku jo sanoi, mies ei toimi oikein ajatellen lähinnä tulevaa yhteistä lastanne. Koittakaa nyt saada asiat selvitettyä niin, että voitte kuitenkin olla sovussa ja hyvissä puheväleissä, jotta pystytte tekemään yhteistyötä lapsenne suhteen. Lapsen parasta teidän molempien tulisi nyt ja tulevaisuudessakin ajatella. 

Ja pakko vielä sanoa, että mitä synnytykseen tulee, on typerää mieheltä vaatimalla vaatia päästä mukaan ellei kuitenkaan ole millään tavalla tukenasi ennen sitäkään. Ei siis tarvitse olla parisuhteessa kanssasi, mutta noin muuten voisi tukea raskausaikana. Jos et missään nimessä halua miestä synnytykseen, kieltäydy siitä. Toisaalta muista, ettei sitä kannata tehdä vain siksi, että olet vihainen tai katkera miehelle erosta yms. Onhan se kuitenkin hänellekin iso ja ainutlaatuinen tapahtuma, kun oma lapsi syntyy. Mieti siis haittaisiko se oikeasti ja miksi, jos hän olisi mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäslainen mielenterveysongelma sinulla onkaan? Yleensä masentuneet kylvävät myrkkyä ympärilleen sitä tahtia, että tasapainoisimmat luikkivat pakoon ja lujaa. Miten mä epäilen, että mies haluaa tehdä sinusta olosuhdeselvityksen sen takia, että olet täysin tasapainoton. Mielenterveysongelmien vaikutusta lapsiin usein vähätellään.

En uskalla kirjoittaa sitä tänne, kun minut on tunnistettu täällä ennenkin. Masennuksesta ei kuitenkaan ole kyse. Ap

Vierailija
24/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei ole kukaan näpäyttänyt. Ei mies ole tehnyt mitään väärää, ei ole väärin erota, jos ei toisen kanssa halua olla. Mies ei halua enää suhdetta kanssasi, koska ei luota sinuun ja on vihainen, että rikoit teidän suhteen eikä sen jatkaminen ole vaihtoehto.

Vaikuttaa ettet vieläkään ymmärrä. Jos kuvittelet, että tässä mitään näpäytyksiä tapahtuu tai mies haluaa riidellä, ymmärrän paremmin kuin hyvin, että mies lähti. Ei auta kuin nöyränä pyytää anteeksi ja toivoa, että joku päivä saat anteeksi.

En itse päättänyt että minulle puhkeaa mt-ongelma. Tuota työpaikkaan liittyvää valehtelua olen pyytänyt anteeksi ja sitä on keskusteltu perheterapiassa. Ap

Ei se tarkoita, että saat anteeksi. Törkeä olet silti ja vastuuton. Ymmärrän, ettei miehesi luota.

MT ongelmaa pitää hoitaa ja pikimmiten, jos on lapsia. Olethan siitä kantanut vastuusi ja hakeutunut terapiaan?

Vierailija
25/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäslainen mielenterveysongelma sinulla onkaan? Yleensä masentuneet kylvävät myrkkyä ympärilleen sitä tahtia, että tasapainoisimmat luikkivat pakoon ja lujaa. Miten mä epäilen, että mies haluaa tehdä sinusta olosuhdeselvityksen sen takia, että olet täysin tasapainoton. Mielenterveysongelmien vaikutusta lapsiin usein vähätellään.

En uskalla kirjoittaa sitä tänne, kun minut on tunnistettu täällä ennenkin. Masennuksesta ei kuitenkaan ole kyse. Ap

Aika hyvä sattuma, että juuri nyt puhkeaa. Ettet vaan käyttäisi tätä nyt keinona saada mieheltä sääliä ja palaamaan?

Vierailija
26/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä teit väärin. Ei kukaan voi jopa omasta työpaikastaan valehtelevaa ihmistä katsella, vaikka kuinka olisi lasten äiti. Asua vain tuli ilmi raskauden alettua.

Ei tullut kun vähän aiemmin ja luulin että se oltiin jo sovittu ja keskusteltu kun käytiin perheterapiassakin. Mutta lähes heti kun kuuli raskaudesta, ajoi ulos minut. Onneksi sain kuitenkin esikoisrn mukaan. Ap

Miten voit edes ajatella, että mies voi olla luottavaisin mielin että sinusta on hyväksi tasapainoiseksi äidiksi, kun olet tehnyt jotain tuollaista?

Vaikuttaa nyt siltä että minua ei uskota. Mutta mies ei tahtonut että irtisanoutuisin tietystä työstä, mutta menin irtisanoutumaan. Eihän siinä vielä mitään, mutta en saanut siitä kerrottua heti. Meni siis päiviä, jopa viikkoja että mies luuli minun käyvän vielä siellä paikassa töissä. Lopulta hän arvasi ja oli ollut pois omista töistään ja odotti minua työpaikkani pihalla. Ja kun en ollut siellä vaan kotona, niin hän tietysti nosti kauhean metelin. Ei siinä kauheasti anteeksi pyytely auttanut. Keskustelimme sen kuitenkin perheterapiassa ja mies jatkoi lapsen yrittämistä kanssani.

Ja se mt-puolen juttu. Kyse on pakko-oireesta. Minut varmaan jo tunnistettiin, joten antaa olla. Ap

Vierailija
27/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olet pahemman kerran läheisriippuvainen, muista mt-ongelmista en tiedä. Miehellä ei ole mitään asiaa synnytykseen, jos et halua. Nyt vaan reippaasti muutat omillesi, haet kaikkea mahdollista apu terveydenhuollosta jne., että pärjäät lastesi kanssa. Miehen kanssa sitten teet lastenvalvojalla sopimuksen elatuksesta ja tapaamisista. Seuraavalle miehelle et sitten valehtele. Tsemppiä!

Vierailija
28/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat olette tehneet väärin. Tai lähinnä teidän kahden suhteen sinä, mutta kuten joku jo sanoi, mies ei toimi oikein ajatellen lähinnä tulevaa yhteistä lastanne. Koittakaa nyt saada asiat selvitettyä niin, että voitte kuitenkin olla sovussa ja hyvissä puheväleissä, jotta pystytte tekemään yhteistyötä lapsenne suhteen. Lapsen parasta teidän molempien tulisi nyt ja tulevaisuudessakin ajatella. 

Ja pakko vielä sanoa, että mitä synnytykseen tulee, on typerää mieheltä vaatimalla vaatia päästä mukaan ellei kuitenkaan ole millään tavalla tukenasi ennen sitäkään. Ei siis tarvitse olla parisuhteessa kanssasi, mutta noin muuten voisi tukea raskausaikana. Jos et missään nimessä halua miestä synnytykseen, kieltäydy siitä. Toisaalta muista, ettei sitä kannata tehdä vain siksi, että olet vihainen tai katkera miehelle erosta yms. Onhan se kuitenkin hänellekin iso ja ainutlaatuinen tapahtuma, kun oma lapsi syntyy. Mieti siis haittaisiko se oikeasti ja miksi, jos hän olisi mukana.

Ei mies ole tehnyt mitään väärää, päinvastoin. Ei lapsen etu vaadi, että on pakko olla parisuhteessa, jossa ei ole luottoa eikä avustusta. Miehellä on täysi oikeus erota.

Ap valehteli, ja on käyttäytynyt asiattomasti ja epätasapainoisesti, koska sai heti MT ongelman, kun tämä alkoi. Lisäksi ap vaikuttaa viestien perusteella vastuuttomalta sekä itsekeskeiseltä, eihän hän edes ymmärrä, miksi mies on eronnut vaan pitää sitä jonain ”näpäytyksenä”. Mies on ihan syystäkin huolissaan, ettei ap:sta ole nyt hoitamaan äidin roolia, joten ihan ymmärrettävistä syistä hakee apua.

Vierailija
29/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhea. Olet todella vastuunrunnoton äitinä ja ihmisenä. Mieti oikeasti :( Ei ihme ettei mies halua enää olla kanssasi. Et vieläpä kertonut että olet irtisanoutunut vaan hän sai tietää sen. Tuo yhdistettynä pakko-oireeseen tekee sinusta pelottavan.

Vierailija
30/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa nyt siltä että minua ei uskota. Mutta mies ei tahtonut että irtisanoutuisin tietystä työstä, mutta menin irtisanoutumaan. Eihän siinä vielä mitään, mutta en saanut siitä kerrottua heti. Meni siis päiviä, jopa viikkoja että mies luuli minun käyvän vielä siellä paikassa töissä. Lopulta hän arvasi ja oli ollut pois omista töistään ja odotti minua työpaikkani pihalla. Ja kun en ollut siellä vaan kotona, niin hän tietysti nosti kauhean metelin. Ei siinä kauheasti anteeksi pyytely auttanut. Keskustelimme sen kuitenkin perheterapiassa ja mies jatkoi lapsen yrittämistä kanssani.

Ja se mt-puolen juttu. Kyse on pakko-oireesta. Minut varmaan jo tunnistettiin, joten antaa olla. Ap

Tuo on aivan anteeksiantamatonta ja äärimmäisen vastuutonta. Mitä ihmettä! Oliko sulla uusi työ vai ajattelitko, että toinen elättää yhtäkkiä ja voit vaan tuolla tavalla heittäytyä vapaamatkustajaksi? Uskomattoman törkeää, en olisi antanut sitä anteeksi - saati, että valehtelit noin kauan. Ymmärrän paremmin kuin hyvin miestäsi. Ymmärräthän kuinka pahan jutun olet mennyt tekemään?

Vierailija
31/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea, onko tällaisia ihmisiä olemassa?

Vierailija
32/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinenko siellä taas provoilee?tai 'siskonsa' Petra

Vierailija
33/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiukkuinen tai Petra. Mutta näillä tiedoilla minut voi jo tunnistaa. Otan sen riskin. Ap

Vierailija
34/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos antaisit molemmat lapset isälleen?

Vierailija
35/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tulevan lapsen isä? Vai se työpaikan tyyppi jonka kanssa kävit pettämässä puolisoasi?

Vierailija
36/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan anteeksiantamatonta ja äärimmäisen vastuutonta. Mitä ihmettä! Oliko sulla uusi työ vai ajattelitko, että toinen elättää yhtäkkiä ja voit vaan tuolla tavalla heittäytyä vapaamatkustajaksi? Uskomattoman törkeää, en olisi antanut sitä anteeksi - saati, että valehtelit noin kauan. Ymmärrän paremmin kuin hyvin miestäsi. Ymmärräthän kuinka pahan jutun olet mennyt tekemään?

Ymmärrän ja se käsiteltiin perheterapiassa ennen kuin tärppäsi. Olin vaihtamassa uuteen paikkaan mutta jäi pari viikkoa väliin ettei ollut töitä. Mies oli itse jäämässä työttömäksi. Ap

Vierailija
37/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies tulevan lapsen isä? Vai se työpaikan tyyppi jonka kanssa kävit pettämässä puolisoasi?

Suhteessa ei ole ollut pettämistä.

Raskaus sai alkunsa hedelmöityshoidoilla, joten mies oli vieressä kun hedelmöitys tapahtui. Kyseessä meidän ihan omat sukusolut. Ap

Vierailija
38/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota ettei kerro puolisolle tuommoista asiaa. En keksi kerrassaan mitään syytä toimia noin. Keskustelen aina mieheni kanssa työpaikka-asioista ja siitä, miten kannattaa toimia, samoin hän minun. Itse teen tietenkin päätökset, mutta kerron niistä hänelle.

Vierailija
39/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella aikuisella ihmisellä on oikeus itse päättää työpaikastaan. Siihen ei ole puolisoilla nokan koputtamista. Huom. Alla oli uusi paikka tiedossa. Tässä tapauksessa apn mies on havitellut vapaamatkustajan paikkaa, kun kerran on ollut jäämässä työttömäksikin.

Avn lynkkausjoukko on vastenmielinen. Kasvakaa aikuisiksi.

Ap - miehellä ei ole mitään asiaa synnytykseen, jos et häntä halua sinne.

Vierailija
40/62 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee synnytykseen, niin ei sun ole pakko kertoa edes, koska synnytys alkaa, saati ottaa sitä mukaan. Ja lastahan ei tarvitse antaa isälle ollenkaan niin kauan kuin imettää. Isä voi tavata lasta äidin läsnä ollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi