Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joille asennettiin hormonikierukka, kuinka kauan vuodot kestivät ja jäivätkö kuukautiset jossain vaiheessa kokonaan pois?

Kaikki yli 40v synnyttämättömät naiset?
03.10.2018 |

Minulle asennettiin 3 vkoa sitten Kyleena kohtuun. En ole ollut raskaana ja täytin juuri 45v. Vaihdettiin siis Yasmin-pillerit vähempihormoniseen vaihtoehtoon ja koska vaihtarit alkavat todennäköisesti muutaman vuoden päästä, kuten äidilläni 50-vuotiaana.

Asennuksen jälkeen viikon verran pientä verensekaista tiputtelua joka vissiin kuuluu asiaan. Vatsakramppeja ei ollut, pärjäsin asennuksen ajan yhdellä 800-Buranalla.

Viikko asennuksen jälkeen alkoi kuukautiset, kestivät 5-6 päivää. Loppuivat, eikä mitään tiputteluakaan enää ollut reiluun viikkoon.

Pillereiden aikana kuukautiset kestivät aina 4 päivää kuten kuuluukin pillerilaattojen välipäivinä.

Toivon että kuukautiset jäisivät kokonaan pois minunkin kohdalla, kaikki ovat kehuneet että se on näiden hormonikierukoiden paras puoli, ja että ovat huomanneet laihtuneensa vähän jos ovat vaihtaneet pillerit tällaiseen.
Minä olen laihtunut reilun kilon verran kolmessa viikossa, huomaan että sellainen nestepöhötysturvotus on poissa, etenkin mahan ja lantion kohdalla. Siltä osin erittäin tyytyväinen, mutta epätietoisuus edelleen kuukautisten suhteen, eli kertoisitteko missä vaiheessa teillä jäi kuukautiset pois hormonikierukan asennuksen jälkeen? Vai jatkuiko ne?

Muita kokemuksia? Mitä muuta odotettavissa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda Gynefixiin, ei hormoneita.

Eikö tuosta ollut ihan kamalia kauhujuttuja? Kuvittelin että se olisi vedetty pois markkinoiltakin?

Vierailija
22/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko hormonikierukan kanssa tulla sellaista että tuntuu kuin kuukautiset olisivat alkamassa ja alavatsaa kipristelee ja kramppaa vähän, mutta silti varsinaista vuotoa ei ilmaannu?

Kyllä voi. Nämä on sun kuukautiset ilman vuotoa tosin, vältyt siltä kokonaan :)

Kuulostais kyllä ihanalta! :) Samoin se että se entinen ehkäisypilleriturvotus alkaa laskea kierukan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ketään nuorempaa, jolla kokemuksia kierukasta?

Olen 18-vuotias ja eka kierukka ollut nyt muutaman viikon. Odotan, että pääsisin runsaista menkoista eroon.

Vierailija
24/25 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet jotain muutosta pissin hajussa hormonikierukan jälkeen?

Vierailija
25/25 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks ketään nuorempaa, jolla kokemuksia kierukasta?

Olen 18-vuotias ja eka kierukka ollut nyt muutaman viikon. Odotan, että pääsisin runsaista menkoista eroon.

Siis minulle ei nimenomaan suositeltu kierukkaa nuorempana koska menkkani olivat runsaat. Siksi e-pillerit.