Jenna Ruohola vs Alina Voronkova
Jenna Ruohola avautui eilen instagram-päivityksessään pettymyksestään Miss Suomi-kilpailun lopputuloksesta.
Kumpi teistä olisi ollut parempi valinta Miss Suomeksi, Jenna vai Alina?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alina on kaunis ja Jenna taviksen näköinen. Jennan sisäinen kauneuskaan ei hehku, joten Alina siinäkin mielessä häntä sopivampi voittaja.
Ainakin Jennalla on kauniit kasvonpiirteet ja suuret silmät sekä aidosti skandinaavinen ulkonäkö. Vaaleat hiukset eivät tee skandinaavia tai pohjoismaalaista, vaan kasvonpiirteet.
Onko pitkä nenä pohjoismaalainen/skandinaavinen piirre?
Siis kummalla on mielestäsi pitkä nenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinan äiti on inkerinsuomalainen, omaa sukua Kinnar. Hänen äitinsä oli Neuvonen. Täysin suomalaista sukujuurta.
Silti perimä voi olla jotain ihan muuta käytännössä. Inkerinsuomalaiset ovat suomensukuista kansaa kuten virolaiset, eivät suomalaisia. Yhtä suuri haloo olisi noussut jostain kiinalais-unkarilaisesta voittajasta -- kyse ei ole etnisessä mielessä suomalaisesta. Mielestäni säännöissä pitäisi olla vaatimuksena edes toisen vanhemman suomalaissyntyisyys.
Se ehtohan olisi nyt täyttynyt.
Inkerinsuomalaiset saivat Suomen kansalaisuuden vuodesta 1990 alkaen _paluumuuttajan_ statuksella. Koska he ovat suomalaista syntyperää. Kuten Alinan äiti.
Mutta kannattaa lukea aiheesta tarkemmin. Käytännössä kahden isovanhemman piti olla "suomalaisiksi" merkittyjä ja käytännössä hekin ovat saattaneet olla vain puoliksi suomalaista juurta tai jopa niin, että heillä oli ainoastaan suomalaiset sukunimet.
Luepa itse tarkemmin. Alinan äidin suku on täysin suomalainen. Hän voi olla suomalaisempi kuin sinä.
Olen täysin suomalainen useiden sukupolvien takaa kyllä. Silti saan kyselyitä alkuperästäni ja mua on luultu venäläiseksi, mikä on erittäin, erittäin, erittäin epäreilua ja loukkaavaa. :( Ja siis vaikka pukeudun tietoisesti vastoin stereotypioita. Mielestäni tuo järjestelmä on täysin epäreilu kyllä.
Mistäpäs sinä monen sukupolven takaisia juttuja tiedät. Ei se ole ollenkaan harvinaista, että isomummo on vähän vehtaillut salaa vaikkapa venäläisen kanssa.
Mitä mun pitäisi tehdä, jos olen jotenkin vierasperäinen? Päättää päiväni? Ok, menen DNA-testiin ja näytän sen sitten kaikille v*ttuilijoille jatkossa. Onko kivaa lyödä lyötyä?
Oletko hölmö? Eihän siitä ollut kyse, vaan siitä että väität olevasi täysin suomalainen useiden sukupolvien takaa, kun todellisuudessa et voi sitä tietää. En minäkään voi.
Kyllähän Jennasta näki heti, ettei tule pärjäämään. Omissa silmissäni hän näyttää enemmän venäläiseltä kuin Alina. ensimmäisen perintöprinsessan valintaa kyllä ihmettelen minäkin (jos Jenna häneen viittaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miss Universum -kilpailuissa painotetaan esiintymistä yli ulkonäön, sen näkee aiemmista voittajista. Ei Lola Odusogakaan ollut mitenkään porukan kauneimmasta päästä, hän vaan oli huippu esiintyjä ja valovoimainen lavalla. A
lina on samanlainen. Siellä pitää olla vähän kiipijänvikaa, kantasuomalaisissa sitä ei ole. Venäläisten juurtensa ansiosta Alina ei mene sinne häpeilemään, suomalaisnaiset voisivat ottaa mallia venäläisistä naisista.
2007 Universumit voitti tämän näköinen japanilainen nainen:
https://i.pinimg.com/originals/b5/fa/6d/b5fa6d8f465b6eb870df26a8cecab9a…;
2016 voitti tämä:
http://static1.purepeople.com/articles/7/19/34/67/@/2497065-exclusif-ir…
2011 voitti Leila Lopes:
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Leila+Lopes+Amazing+Spider+Man+New+Y…
Eivät nämä edellä esitellyt voittajat olleet kisan kauneimpia, vaan esiintymistaitoisimpia, fiksuimpia ja kokonaisuutena parhaimpia. Monia kauniita jäi finaalista pois.
Alinalla todellakin on mahdollisuudet pärjätä Universumeissa esiintymistaidon ja koulutuksensa ansiosta. Monilla voittajilla on korkeakoulututkinto. Alina ei ole tyhjäpää, vaan hän edustaa oikeasti fiksua ja kaunista naissukupolvea. Hyvä esimerkki nuorille tytöille; voit olla fiksu ja kaunis. Taitaa oikeasti olla ensimmäinen suomalainen missi jolla on korkeakoulututkinto finaaliin tultaessa. :)
http://fitnet.fi/blog/alina/wp-content/uploads/sites/90/2016/11/Blog140…
https://www.iltamakasiini.fi/sites/default/files/styles/article/public/…
Tuossa puhutaan aiheen vierestä. Miksi hän ei pyrkinyt Venäjän missikisoihin? Miksi ihmeessä 100% venäläinen valittiin voittajaksi? Vaikka hän olisi lääketieteen tohtori ja äärimmäisen esiintymistaitoinen, ko. kisassa etsitään kyseisen kansan kauneinta naimatonta naista. Nuo muut jutut ovat sivuseikkoja.
Vaan kun ne eivät ole sivuseikkoja, vaan sitä Miss Universumista kaivataan.
"WHAT IS THE MISS UNIVERSE ORGANIZATION LOOKING FOR IN A CONTESTANT?
A contestant must be confident. She must be able to demonstrate authenticity and articulate her ambitions as a titleholder. The competitions showcase and evaluate the contestant's aspirations and are judged by accomplished business leaders, philanthropists, and public figures."
https://www.missuniverse.com/about
t: eri kuin 12
Jenna on kaunis mutta sijoitus jäi saamatta varmaan siksi että hän on kansainvälisiin kisoihin jo vähän vanha. Ainakin Miss Internationaliin ja Miss Worldiin, kummassakaan ei ole taidettu koskaan valita 26-vuotiasta voittajaksi.
Alina on kyllä todella mitäänsanomaton. Ite en kisoja seurannut tai finaalia katsonut, mutta voittajasta halusin nähdä kuvan. Ja nyt olen nähnyt about 10 kertaa enkä vieläkään täysin muista minkä näköinen tämä on, sillä on tosi tavallinen ja kasvonpiirteet ei vaan jää mieleen. Eikä mulla edes ole mitään muistiongelmia :D mut eihän ne oikeasti kauniit tällasiin kisoihin enää hae
Jenna on huomattavan paljon kauniimpi kuin Shirly Karvinen. Hänen olisi pitänyt menestyä sinä vuonna.
Luulen, että Jenna viittasi insta-päivityksellään enemmän perintöprinsessoihin. Jos käy kurkkaamassa ketä Jenna seuraa instagramissa, seurattavista löytyy Alina ja moni muu kymmeniköstä, mutta ei kumpaakaan perintöprinsessoista :D
Huvittavaa keskustelua "näyttää venäläiseltä". Emmeköhän me suomalaiset ja venäläiset muistuta kuitenkin aika tavalla toisiamme. Minä supisuomalaisena menen ulkonäköni puolests venäläisestä. Kävin muutamia vuosia sitten Imatralla ja joka paikassa, kirppareilla ja marketissa minulle alettiin puhua joko venäjää tai englantia. Olen ihonväriltäni tosi vaalea, suorastaan kalpea. Hiukseni ovat keskiruskeat, nenäni on suora (ei kyömyä eikä ns.perunanenä), poskipäät hyvin korkeat, ei meikkiä, farkut, tunika, lenkkarit, normaali ruumiinrakenne.... niin "suomalaisen"näköinen.
Ja minun silmissäni Alina on ihan suomalaisen näköinen. Kaunis, älykäs, edustava nuori nainen.
Mun mielestä Alina ei edes ole perusvenäläisen näköinen vaan sellainen ihan objektiivisestikkin nätti. Jennalla on pitkä nenä joka vie söpöydestä pisteitä pois.
Alina ei ole mikään kaikkien aikojen suosikkimissini, mutta ei huonokaan.
Pia Lamperg ja Tuula Polvi olivat niitä kauniita suomalaisia naisia. (Onko mulla tässä oma lehmä ojassa sillä minuun 12 vuotiaana ihastunut poika sanoi että olet ihan kuin Tuula Polvi!)
Anna Strömberg oli myös tavallaan sekä kaunis että söpö. En vaan tiedä mitä hänelle kuuluu. Turvakoteja, oikeudenkäyntejä ja palasi pahoinpitelijänsä kanssa yhteen (ilmeisesti pelosta). Tekivät vielä uuden lapsenkin.
Tietää kukaan mitä kuuluu Annalle nyt?
Ehkä tyhmintä sen jälkeen, että hakee Miss Suomi- kisoihin uudestaan parin vuoden jälkeen on avautuminen väärästä voittajakolmikosta. Häneltä taisi puuttua se sisäinen kauneus. Huomaa kyllä, että ei taida ihan hirveästi ajatella asioita pidemmälle. Jos hän olisi edes esittänyt olevansa iloinen näiden voittajien puolesta niin voi olla, että hänet olisi muistettu hyvästä asenteestaan ja sitä kautta saanut mahdollisuuksia uusiin työkuvioihin. Nyt tuskin ihan hirveän montaa kiehtoo noin katkera asenne.
En nyt niin missikisoista kiinnostunut mutta katsoin finaalilähetyksen ja sitä ennen samalta kanavalta muutamien missien esittelyt. Tämä 18- vuotias jäi positiviisesti mieleen. Hänellä oli kypsiä vastauksia ja oli muutenkin sanavalmis.
Jenna Ruohola sitten taas toitotti miten hän haluaa edistää vahvaa naiskuvaa, sitä että voi olla yrityksen johtjajia mutta silti kihartaa tukkaa. Ja hänkin tykkää laittaa tyllimekon päälle mutta siihen päälle rokahtavan nahkatakin. Tuli aika naiivi olo näistä hänen vaustauksistaan. En tiedä ymmärsikö hän, että nyt eletään vuotta 2018 ja se, että nainen saa kihartaa tukkaa olla 'yrityksen johtaja' on ihan ok. Varmasti hän olisi ollut aikaansa edellä näillä lausunnoillaan joskus 30- luvulla.
Minusta Jenna on kauniimpi kuin Alina.
Alina on perus ok. Ja siihen se jää. Universumeista tullaan maitojunalla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Jenna viittasi insta-päivityksellään enemmän perintöprinsessoihin. Jos käy kurkkaamassa ketä Jenna seuraa instagramissa, seurattavista löytyy Alina ja moni muu kymmeniköstä, mutta ei kumpaakaan perintöprinsessoista :D
Ihan kuin se jotenkin parantaisi tilannetta, että arvostelikin vain kahta kolmesta.
Alina on kaunis ja eilisen puoliseiskan esiintymisen perusteella aivan hurmaava, sanavalmis, hauska ja älykäs nainen
Toi Jenni ei kyllä ikimaailmassa olisi Alinaa paremmin sopinut missiksi, mutta onhan Alinakin aivan todella lyhyt! Missä ne pitkäsääriset kaunottaret on? Noita 170-senttisiä pikkunaisia on tuolla kaduilla joka toinen naisista ja toiset taas vielä lyhyempiä.
Lyhyys on liian tavallista ja tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyhmintä sen jälkeen, että hakee Miss Suomi- kisoihin uudestaan parin vuoden jälkeen on avautuminen väärästä voittajakolmikosta. Häneltä taisi puuttua se sisäinen kauneus. Huomaa kyllä, että ei taida ihan hirveästi ajatella asioita pidemmälle. Jos hän olisi edes esittänyt olevansa iloinen näiden voittajien puolesta niin voi olla, että hänet olisi muistettu hyvästä asenteestaan ja sitä kautta saanut mahdollisuuksia uusiin työkuvioihin. Nyt tuskin ihan hirveän montaa kiehtoo noin katkera asenne.
En nyt niin missikisoista kiinnostunut mutta katsoin finaalilähetyksen ja sitä ennen samalta kanavalta muutamien missien esittelyt. Tämä 18- vuotias jäi positiviisesti mieleen. Hänellä oli kypsiä vastauksia ja oli muutenkin sanavalmis.
Jenna Ruohola sitten taas toitotti miten hän haluaa edistää vahvaa naiskuvaa, sitä että voi olla yrityksen johtjajia mutta silti kihartaa tukkaa. Ja hänkin tykkää laittaa tyllimekon päälle mutta siihen päälle rokahtavan nahkatakin. Tuli aika naiivi olo näistä hänen vaustauksistaan. En tiedä ymmärsikö hän, että nyt eletään vuotta 2018 ja se, että nainen saa kihartaa tukkaa olla 'yrityksen johtaja' on ihan ok. Varmasti hän olisi ollut aikaansa edellä näillä lausunnoillaan joskus 30- luvulla.
Eevissä oli aitoutta, lämpöä ja rutkasti säteilyä!
Kaikki missit jotka on ikinä osallistuneet on yhtä ihania.
Vierailija kirjoitti:
Toi Jenni ei kyllä ikimaailmassa olisi Alinaa paremmin sopinut missiksi, mutta onhan Alinakin aivan todella lyhyt! Missä ne pitkäsääriset kaunottaret on? Noita 170-senttisiä pikkunaisia on tuolla kaduilla joka toinen naisista ja toiset taas vielä lyhyempiä.
Lyhyys on liian tavallista ja tylsää.
Perintöprinsessat on pitkiä
Äitinsä oli Haminasta joten todennäköisyys sille että hänessä on venäläistä on aika iso.😂