Jenna Ruohola vs Alina Voronkova
Jenna Ruohola avautui eilen instagram-päivityksessään pettymyksestään Miss Suomi-kilpailun lopputuloksesta.
Kumpi teistä olisi ollut parempi valinta Miss Suomeksi, Jenna vai Alina?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Alina on kaunis ja eilisen puoliseiskan esiintymisen perusteella aivan hurmaava, sanavalmis, hauska ja älykäs nainen
Mutta ei toi riitä universumeissa mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alina on kaunis ja eilisen puoliseiskan esiintymisen perusteella aivan hurmaava, sanavalmis, hauska ja älykäs nainen
Hei haloo, ihan kun tässä nyt jotain Miss Universum- voittajaa etsittiin. Suomella ei ole mitään mahdollisuutta niissä kisoissa. Eikö ne kisat ole kaiken plastiikkakirurgian ohella sitä paitsi todella korruptoituneet. Tässä nyt etsittiin Suomelle Missiä ja edustavaa henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, ihan kun tässä nyt jotain Miss Universum- voittajaa etsittiin. Suomella ei ole mitään mahdollisuutta niissä kisoissa. Eikö ne kisat ole kaiken plastiikkakirurgian ohella sitä paitsi todella korruptoituneet. Tässä nyt etsittiin Suomelle Missiä ja edustavaa henkilöä.
Miss Suomen yks tärkein tehtävä on juurikin ne Universum-kisat.
Ja hänhän uhoaa voittavsnsa siellä...
Ei tuu tapahtumasn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alina on suomalainen, syntynyt täällä ja puhuu suomea. Suomenruotsalaisetkin on suomalaisia ja kaikki muutkin kielivähemmistöt. Virallisia kieliä suomessa on kaksi, mutta venäjää äidinkielenään puhuvia alkaa olemaan enemmän mitä ruotsia puhuvia. Ihan oikein kaikille rasisteille, että Alina voitti.
Mä olen oikeasti suomalaista sukujuurta ja syntynyt täällä. Siltikin näytän liian eksoottiselta ja mua luullaan ulkomaalaiseksi. Epäreilua, että joitain oikeasti ulkomaalaisempia suositaan tuolla tavalla. Miksi ne ulkomaalaisten hyysääjät eivät hyväksy minua?
T. En ole mihinkään missikisoihin osallistunut, mutta olen saanut kuulla ulkomaalaisarvuutteluja liikaa -- mielestäni ihan juuriltaan oikeasti suomalaisten pitäisi saada noihin osallistua ainoastaan
Jospa sun sukuun onkin lorahtanut jotain ei-niin-suomalaista jossain vaiheessa. Joka suvussa on salaisuuksia. Kannattaisi teettää dna-testi ja liittää tulokset johonkin suku-tietokantaan...
Yllättävän monessa om romaniverta heidän tietämättään. Turussa on enemmän ven,geenejä kuin muualla maassa. Totta kai siksi että täällä oli venäläisten varuskunta ja Suomi -tytöt......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä käsitä, miksi 100% etnisesti venäläinen voittaa Miss Suomi -tittelin. Mielestäni ainakin toisen vanhemmista pitäisi olla suomalaissyntyinen. Lisäksi tämän vuoden voittajan kasvot ovat aika maskuliiniset. Sinänsä ymmärrän, että hän vastaa suomalaisten kauneusihannetta, mutta oma ihanteeni on kyllä hieman erilainen.
Alinan äiti on inkeriläinen, jotka ovat myös etnisesti suomalaisia.
Juuri näin. Jos mietitään nyt vaikka Siim Liivikiä, niin näyttääkö muka venäläiseltä?
Ei "märkäsimo" näyttää ihan suomalaiselta koska on inkerinsuomalaisten lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Anne Pohtamon isän suku on Venäjältä.
Se nimi oli Pugin ja he suomalaisti sen. AP on kertonut hänelle ei puhuttu venäjää koska sodan jälkeen ryssiteltiin ja toinen isoisä oli suomenruotsalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä käsitä, miksi 100% etnisesti venäläinen voittaa Miss Suomi -tittelin. Mielestäni ainakin toisen vanhemmista pitäisi olla suomalaissyntyinen. Lisäksi tämän vuoden voittajan kasvot ovat aika maskuliiniset. Sinänsä ymmärrän, että hän vastaa suomalaisten kauneusihannetta, mutta oma ihanteeni on kyllä hieman erilainen.
Alinan äiti on inkeriläinen, jotka ovat myös etnisesti suomalaisia.
Juuri näin. Jos mietitään nyt vaikka Siim Liivikiä, niin näyttääkö muka venäläiseltä?
Ei "märkäsimo" näyttää ihan suomalaiselta koska on inkerinsuomalaisten lapsi.
Ja seurustelee Shirley Karvisen kanssa. Siis sen kanssa jonka Jenna Ruohola olisi halunnut voittaa.
Tuntuu että tavallista rumemmat "kauniit naiset" haluavat misseiksi. He hakevat arvostusta ulkonäölleen osallistumalla kaiken maailman missimittelöihin.
Todelliset kaunottaret löytyvät kadulta, enkä nyt tarkoita katutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota nimeen takertumista. Jos hänellä olisi esim se äitinsä sukunimi, ketään ei häiritsisi. Vaikka olisi ihan sama tyttö muuten.
Eipä niille Miss Suomen säännöille mitään voi nykyisellään, mutta niitä tulisi muuttaa kyllä. Kyllä hän ne tämänhetkiset kriteerit täyttää, mutta mielestäni on aivan käsittämätöntä, ettei niitä muuteta tiukemmiksi.
Sääntöjen pitäisi olla tiukempia tuomariston kohdalla. Eli niitä ulkomailla käytävien missikisojen kokemusosaajia enemmän raatiin. On itsestäänselvää, että keltainen lehti haluaa sellaisen missin, jolla voi myydä maksimaalisen juttumäärän etc. Lehdistö voi jo nyt valita ihannetyttönsä eli mieluummin vaikka joku media-analyytikko raatiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tavallista rumemmat "kauniit naiset" haluavat misseiksi. He hakevat arvostusta ulkonäölleen osallistumalla kaiken maailman missimittelöihin.
Todelliset kaunottaret löytyvät kadulta, enkä nyt tarkoita katutyttöjä.
Olen usein ihmetellyt mielessäni mikseivät nämä arjen kaunottaret näy ikinä missikisoissa? No, ehkä heillä ei ole edes aikaa tai varaa jättäytyä missikarusellin vietäväksi ja kokevat pärjäävänsä elämässä ihan ilman missinnauhojakin.
Kerrankin törmäsin kirjakaupassa niin kauniiseen nuoreen naiseen, että olin melkeinpä toimintakyvytön kun piti maksaa kun kaunotar tervehti ja hymyili minulle. En onneksi sentään alkanut höpöttämään mitään hänen ulkonäöstään koska se olisi varmasti tulkittu joko asiattomuutena tai vähättelynä.
Näin on. Turha syyttää nyt muita jos omat rahkeet eivät riitä.
Jos on vaan se yksi päämäärä mielessä, voi alkaa putkessa vaan järkeillä, että millä keinoin voittaa. Sitten unohtaa kaikki muut kilpailijat tai vähättelee heitä, jotta oma itsetunto nousee.. ei oo enää suhteellisuudentajua, vaan koko kilpailusta tulee niin tärkeä että pakko se on voittaa. Muut on huonoja.
Sitten nämä järkeilyt, mitä kyseisellä kanditaatilla oli.. eihän niissä ole logiikkaa..
Ensinnäkään, millä mittareilla hän on mitannut sen, kellä on esiintymiskokemusta? Tai että kuka on sulavasanaisin? Tai miten hän osaa nähdä miten kukin pärjää maailmalla? Iän perusteella? Ikähän nousee häntä itseään vastaan tässä pinnallisessa kilpailussa.
Somejutut on ehkä ainoa mitattavissa oleva juttu,mutta nekin on nyt saanu valitettavasti hiukan kolausta, kun tuo mielikuva mikä piirtyy, ei ole paras. Varsinkin kun toista kertaa haki kisoihin ja ei "taaskaan päässyt", ihan kuin sinnikkyydestä pitäisi automaattisesti nostaa sijoille?
Minusta ei oo oikein haukkua tuomaristoa. Nämä on monta vuotta tehnyt työtä julkisuuden, kauneuden ja hyvinvoinnin parissa.
Vierailija kirjoitti:
Inkeriläiset on 100% venäläisiä?
Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on inkerinSUOMALAINEN.
Ainakin niistä Suomeen tulleista suurin osa on käytännössä venäläisiä ja puhuvat venäjää sekä näyttävät eksoottisemmilta. Sitä paitsi eivät inkerinsuomalaisetkaan ole täysin suomalaisia, vaan suomensukuista kansaa, vähän niinkuin virolaisetkin.
Niin, eihän savolaisia osaa "oikeina"suomalaisina pitää... eikä heidän jälkeläisiäänkään, kuten inkeriläisiä.
Kumpikaan ei ole mitenkään erityisen kaunis.. ihmetyttää mikä tälläisten kisojen idea on kun ei edes valita sitä mitä oikeastaan lähdettiin etsimään ja miks tollaset melkeen keskiverron näköset pääsee edes osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinan äiti on inkerinsuomalainen, omaa sukua Kinnar. Hänen äitinsä oli Neuvonen. Täysin suomalaista sukujuurta.
Silti perimä voi olla jotain ihan muuta käytännössä. Inkerinsuomalaiset ovat suomensukuista kansaa kuten virolaiset, eivät suomalaisia. Yhtä suuri haloo olisi noussut jostain kiinalais-unkarilaisesta voittajasta -- kyse ei ole etnisessä mielessä suomalaisesta. Mielestäni säännöissä pitäisi olla vaatimuksena edes toisen vanhemman suomalaissyntyisyys.
Se ehtohan olisi nyt täyttynyt.
Inkerinsuomalaiset saivat Suomen kansalaisuuden vuodesta 1990 alkaen _paluumuuttajan_ statuksella. Koska he ovat suomalaista syntyperää. Kuten Alinan äiti.
Mutta kannattaa lukea aiheesta tarkemmin. Käytännössä kahden isovanhemman piti olla "suomalaisiksi" merkittyjä ja käytännössä hekin ovat saattaneet olla vain puoliksi suomalaista juurta tai jopa niin, että heillä oli ainoastaan suomalaiset sukunimet.
Luepa itse tarkemmin. Alinan äidin suku on täysin suomalainen. Hän voi olla suomalaisempi kuin sinä.
Olen täysin suomalainen useiden sukupolvien takaa kyllä. Silti saan kyselyitä alkuperästäni ja mua on luultu venäläiseksi, mikä on erittäin, erittäin, erittäin epäreilua ja loukkaavaa. :( Ja siis vaikka pukeudun tietoisesti vastoin stereotypioita. Mielestäni tuo järjestelmä on täysin epäreilu kyllä.
Vaikea keksiä pahempaa loukkausta kuin että luultaisiin venäläiseksi 👎
Alina on sitä tyyppiä, joka osaa käyttää kyynärpäätaktiikkaa. Meikkausvinkkejä voisi pyytää joltain, kasvoihin tulisi raikkautta.
Alinan mysteeri: virheettömät kasvot, viehättävyys 0, persoonallisuus -10.
Vierailija kirjoitti:
Alina on kyllä todella mitäänsanomaton. Ite en kisoja seurannut tai finaalia katsonut, mutta voittajasta halusin nähdä kuvan. Ja nyt olen nähnyt about 10 kertaa enkä vieläkään täysin muista minkä näköinen tämä on, sillä on tosi tavallinen ja kasvonpiirteet ei vaan jää mieleen. Eikä mulla edes ole mitään muistiongelmia :D mut eihän ne oikeasti kauniit tällasiin kisoihin enää hae
Täsmälleen!!
Mäkin olen googlannut moneen kertaan että minkänäköinen se uusi missi olikaan.
Ei siinä ole mitään mieleenpainuvaa.
Tusinatavaraa, ei ruma mutta ei mitään muutakaan.
Just samaa olisin sanonut. Jennalla on venäläinen nenä ja Alinalla korkeammat poskipäät eikä pitkää nenää.