Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aktiivimallia ei peruttu?

Vierailija
02.10.2018 |

Eikö ay-liike vastustanut sitäkin? Vai oliko se vain jokin kosmeettinen vastustaminen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä olevilta 1 päivän palkka pois. Eihän se ole kuin 1 päivä hei.

Jos otetaan samoilla aktiivimallin ehdoilla, eli menettää yhden päivän palkan jos kolmeen kuukauteen ei todistetusti tee mitään työtä vaan istuu päivät pitkät av-palstalla, niin siitä vain.

Ei nuo ole samat ehdot. Teillä joilla on työpaikka, on sentään mahdollisuus palstailun sijaan tehdä työtäkin. Minulla ei ole. Vaikka kuinka haen työtä niin en saa.

Kyllä sen pitäisi tasapuolisuuden nimissä olla niin, että teiltä leikataan sattumanvaraisesti joka toiselta.

Vierailija
22/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, tasapuolisuuden nimissä?No oho, kuuleppa, vaikka sinä et saa töistä, se ei ole minun vika, joka olen kouluja käynyt tehnyt tuhottomasti töitä ja saavuttanut tämän aseman mikä minulla on nyt, ja vain sen takia pitäisi meiltä työtätekeviltä leikata pois ansiota, kun sinä et saa töitä? Johan vitsin väänsit! 

Kerron sulle salaisuuden, JOKA TILISTÄ LEIKATAAN VEROJEN MUODOSSA niin paljon rahaa että sinä jo elät sillä rahalla kuukauden.

Se että jotkut tekee elämänsä eteen jotain eikä jää paikalleen voivottelemaan, niitä pitäisi rankaista.... 

tuollaisten takia kannatan kaikkea, mikä tekee lusmuilusta vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aktiivimallia vastusta kuin muutama laiska ylipainoinen wt-av-mama.

Melko jyrkkiä sanavalintoja, mutta tottahan se on, että tätä palstaa lukemalla voisi luulla, että ko. aktiivimallin vastustus olisi Suomessa laajaa. Mutta ei se ole. AY-liikekin ajaa työssä olevien etua.

Aktiivimallin kannatuksesta tehtiin alkuvuodesta joitakin asiallisia galluppeja, ja niistä näkyi, että kansan enemmistö vastusti aktiivimallia.

Nyt voisi tehdä uuden gallupin ja katsoa, onko Suomi tuhoutunut aktiivimallin takia.

Ei ole Suomi tuhoutunut, mutta irtisanomissuojan heikennykset ovat selkeä jatkumo aktiivimallille.

Halutaan helpottaa irtisanomisia ja sitä, että tilalle voi ottaa 9 €:n orjan aktiivisuuttaan osoittamaan.

Aktiivimallin vastustajat esittivät tätäkin skenaariota varsin hanakasti, mutta ei sitä kukaan halunnut ottaa todesta. Ei kait kukaan halua uskoa sellaista, että omaa työtä hoitamaan otettaisiin joku luuserityötön.

Itse päätin alkaa yrittäjäksi kun palkkatyötä ei alkanut löytymään ja päädyin taistelemaan huonolla menestyksellä niistä 9 euron orjatöistä, enkä ole katunut päätöstäni.

Nyt työllistän itse itseni ja jopa tienaan ihan kivasti. Niin paljoa en tienaa, että pystyisin palkkaamaan ketään, mutta tärkein tavoitteeni onkin itseni työllistäminen.

Byrokratian kanssa tässä jonkin verran joutuu taistelemaan, mutta helpommalla tässä kuitenkin pääsee kuin työttömänä tai pätkätyökierteessä.

Vierailija
24/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit täällä tappelevat keskenään. Sitä tuloerojen kasvattamisella juuri haetaankin.  Niin kauan kuin duunarit, tulotasosta riippumatta, eivät ole yhtenäisiä, työantajapuoli voi sanella työehdot ja palkat. Duunarilla tarkoitan jokaista palkansaajaa oli se duuni sitten siivooja, asiantuntija tai vaikka professori. Siis kaikkia joiden palkkalaskelmassa ei ole oman firman nimi.

Vierailija
25/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinajärjestöjen keskusjärjestö yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa vastusti aktiivimallia. Kikyä vastustettiin myös työtaistelukeinoin, mutta Sipilä löi pakkolait tiskiin. Mutta täällähän on melskattu ettei AY-järjestöt saa sekaantua politiikkaan. Ehkä Loimaan kassa auttaa, kysykää sieltä.

Työministeri on perussuomalaistaustainen ja tulos näkyy. Työtön saa keppiä ja lisää keppiä ja pienyrityksen työntekijän voi pian potkia ulos ihan vain jos ei naama miellytä. Henkilöperusteisesti tottakai.

Vierailija
26/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kirjoitti:

Duunarit täällä tappelevat keskenään. Sitä tuloerojen kasvattamisella juuri haetaankin.  Niin kauan kuin duunarit, tulotasosta riippumatta, eivät ole yhtenäisiä, työantajapuoli voi sanella työehdot ja palkat. Duunarilla tarkoitan jokaista palkansaajaa oli se duuni sitten siivooja, asiantuntija tai vaikka professori. Siis kaikkia joiden palkkalaskelmassa ei ole oman firman nimi.

EK:lla ja hallituksella on tässä parhaillaan menossa projekti, jolla matala- ja keskipalkkaiset saadaan käymään toistensa kurkkuun. Hyvin näkyy onnistuvan.

Vierailija
27/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että sitä salaa kannattavat kaikki puolueet. Mutta kätevästi tulevaisuudessa siitä voi syyttää Sipilä hallitusta kun samalla levitellään käsiä ja voivotellaan.

Vierailija
28/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21, tasapuolisuuden nimissä?No oho, kuuleppa, vaikka sinä et saa töistä, se ei ole minun vika, joka olen kouluja käynyt tehnyt tuhottomasti töitä ja saavuttanut tämän aseman mikä minulla on nyt, ja vain sen takia pitäisi meiltä työtätekeviltä leikata pois ansiota, kun sinä et saa töitä? Johan vitsin väänsit! 

Kerron sulle salaisuuden, JOKA TILISTÄ LEIKATAAN VEROJEN MUODOSSA niin paljon rahaa että sinä jo elät sillä rahalla kuukauden.

Se että jotkut tekee elämänsä eteen jotain eikä jää paikalleen voivottelemaan, niitä pitäisi rankaista.... 

tuollaisten takia kannatan kaikkea, mikä tekee lusmuilusta vaikeampaa.

Minäpä kerron sinulle salaisuuden.

Sinunkin työpaikkasi saattaa joutua leikkuriin.

Ei se niin mene, että kun kovasti opiskelee ja tekee töitä, niin olisi turvassa työttömyydeltä. Tietysti sellaista illuusiota on kiva ylläpitää niin kauan kuin on töitä.

Kaltaisillasi ylimielisillä tyypeillä se työpaikan menetys ottaa yleensä kovimmalle. Omallakin työpaikalla, ne pätkätyöläisten ja työttömien huolille naureskelevat ovat ottaneet todella raskaaksi sen että ovat itse saaneet kenkää.

Vierailija
29/29 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssä olevilta 1 päivän palkka pois. Eihän se ole kuin 1 päivä hei.

No johan meiltä otettiin 24 tunnin palkka pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme