Mitä mieltä olisitte jos lihatuotteisiin...
...laitettaisiin kuvia teuraseläimistä tai pelkästään tavallinen kuva eläimestä jota tuote sisältää?
Kommentit (27)
Onhan kossupullossakin viljapellosta kuva mutta en mieti kossua juodessani mitä maanviljelijä tästä ajattelee.
Näin lapsena (vahingossa, yleensä minua ei päästetty paikalle) kuinka poro teurastettiin ja veret valutettiin kurkusta suoraan ämpäriin.
Ei kuitenkaan estänyt syömästä santsilautasellista poronveripalttua myöhemmin samana päivänä. Ikää oli tuolloin muistaakseni 6-7 vuotta.
Pohjoisessa karaistui väistämättä. Itse pyydetyt kalat perattiin omin käsin, porokoirille heitettiin pureskeltavaksi poron keuhkoja, poron päitä oli teurasaikaan siellä täällä, koipinahkoja kuivatettiin varaston seinällä karvakenkiä varten, poronsydämet leikattiin suikaleiksi ja kuivatettiin kevättalvisin aitanseinällä, koparoista tehtiin keittoa, suolet pestiin ja veret vatkattiin verimakkaroita varten. Moottorikelkan reessä istuttiin porontaljoilla. Jänteistä tehtiin lankaa kenkiin ja muihin vaatteisiin (esim. peskit ja säpikkäät). Piharakennuksen katoksessa roikkui riistalintuja suolistettuina lihan murentumista ja kypsennystä odottamassa.
Ja arvatkaa mitä? Sama peli jatkuu kotipuolessa nykyäänkin.
Voin vain kuvitella, miten huonovointisia vegaanit olisivat, jos joutuisivat sellaisessa ympäristössä edes vähän aikaa elämään.
Niin ja lähin kauppa, josta saa soijarouhetta, on 60 kilometrin päässä.
Kirakka kirjoitti:
Näin lapsena (vahingossa, yleensä minua ei päästetty paikalle) kuinka poro teurastettiin ja veret valutettiin kurkusta suoraan ämpäriin.
Ei kuitenkaan estänyt syömästä santsilautasellista poronveripalttua myöhemmin samana päivänä. Ikää oli tuolloin muistaakseni 6-7 vuotta.
Pohjoisessa karaistui väistämättä. Itse pyydetyt kalat perattiin omin käsin, porokoirille heitettiin pureskeltavaksi poron keuhkoja, poron päitä oli teurasaikaan siellä täällä, koipinahkoja kuivatettiin varaston seinällä karvakenkiä varten, poronsydämet leikattiin suikaleiksi ja kuivatettiin kevättalvisin aitanseinällä, koparoista tehtiin keittoa, suolet pestiin ja veret vatkattiin verimakkaroita varten. Moottorikelkan reessä istuttiin porontaljoilla. Jänteistä tehtiin lankaa kenkiin ja muihin vaatteisiin (esim. peskit ja säpikkäät). Piharakennuksen katoksessa roikkui riistalintuja suolistettuina lihan murentumista ja kypsennystä odottamassa.
Ja arvatkaa mitä? Sama peli jatkuu kotipuolessa nykyäänkin.
Voin vain kuvitella, miten huonovointisia vegaanit olisivat, jos joutuisivat sellaisessa ympäristössä edes vähän aikaa elämään.
Niin ja lähin kauppa, josta saa soijarouhetta, on 60 kilometrin päässä.
No jaa no joo, itse tein samanlaisista taustoista lähteneenä erilaiset päätelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...laitettaisiin kuvia teuraseläimistä tai pelkästään tavallinen kuva eläimestä jota tuote sisältää?
Sanoisin että pitääpä laittaa kohta naudansuikaleet pannulle, alkaa olla nälkä.
Terveisiä vaan viherpiipertäjille sinne geenialtaan matalaan päähän.
Tein itse possunlihasuikaleita tänään. Oli hyvää. Naudanlihaa sit huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kasviksiinkin lisätään kuva siitä luomupaskasta missä ovat kasvaneet, ja hikikeekereistä, jotka ne on luomupaskahanduillaan poimineet siinä käteenvedon lomassa.
Vau, kuulostatpa sivistyneeltä ihmiseltä!
Vierailija kirjoitti:
Noihin kuviin tottuu nopeasti eli ei väliä
Tää. Ei muuttaisi omia kulutustottumuksia. Pystyn kyllä katsomaan koko teurastustapahtuman vaikka livenä jos niikseen tulee.
Mutta kun ei ihmisiä KIINNOSTA. Olette tehneet asianne selväksi, ei saa kenessäkään vastakaikua --> olkaa hiljaa.
Nauramme hih huleille ja nauramme teille.
Ihminen käyttää luonnon antimia hyödykseen ja niin on ollut ja on oleva.