Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olisitte jos lihatuotteisiin...

Vierailija
02.10.2018 |

...laitettaisiin kuvia teuraseläimistä tai pelkästään tavallinen kuva eläimestä jota tuote sisältää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin kuviin tottuu nopeasti eli ei väliä

Tätä mietin itsekin, minusta ihmisen vain kuuluu tietää mistä hänen ruokansa tulee ja millä tavalla. Jokainen saa syödä niinkuin haluaa -ap

Eli sä pidät ihmisiä yleensä tyhminä ja tietämättöminä?

Ei, en pidä. Ei näistä asioista vain missään kerrota ellei itse ota selvää. Tälläkin palstalla moni elää uskossa, että lehmät ei kärsi kun saavat ihmisille tehdä maitoa, koska sehän on luonnollista. Tai kanat tekevät munia luonnostaan joten se on luonnollista. Tai teuraseläimet tapetaan nopeasti kiduttamatta ja niillä on ollut kiva elämä niityllä ennen sitä.

Harva lapsi ymmärtää mitä syö.

Kaikki sekasyöjä tuttuni tietävät mistä ruokansa tulee ja ovat ok asian kanssa. Rasittavaa on se, ettei kaikki tiedä ja huutelevat typeriä viherpiipertäjä kommenttejaan, koska "lihan syönti on luonnollista". Ei ole tehotuotannolla, vaikka kuinka itselleen sitä uskottelisi.

Mutta kun ei ihmisiä KIINNOSTA. Olette tehneet asianne selväksi, ei saa kenessäkään vastakaikua --> olkaa hiljaa.

Nauramme hih huleille ja nauramme teille.

Ihminen käyttää luonnon antimia hyödykseen ja niin on ollut ja on oleva.

Vierailija
22/27 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kossupullossakin viljapellosta kuva mutta en mieti kossua juodessani mitä maanviljelijä tästä ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena (vahingossa, yleensä minua ei päästetty paikalle) kuinka poro teurastettiin ja veret valutettiin kurkusta suoraan ämpäriin.

Ei kuitenkaan estänyt syömästä santsilautasellista poronveripalttua myöhemmin samana päivänä. Ikää oli tuolloin muistaakseni 6-7 vuotta.

Pohjoisessa karaistui väistämättä. Itse pyydetyt kalat perattiin omin käsin, porokoirille heitettiin pureskeltavaksi poron keuhkoja, poron päitä oli teurasaikaan siellä täällä, koipinahkoja kuivatettiin varaston seinällä karvakenkiä varten, poronsydämet leikattiin suikaleiksi ja kuivatettiin kevättalvisin aitanseinällä, koparoista tehtiin keittoa, suolet pestiin ja veret vatkattiin verimakkaroita varten. Moottorikelkan reessä istuttiin porontaljoilla. Jänteistä tehtiin lankaa kenkiin ja muihin vaatteisiin (esim. peskit ja säpikkäät). Piharakennuksen katoksessa roikkui riistalintuja suolistettuina lihan murentumista ja kypsennystä odottamassa.

Ja arvatkaa mitä? Sama peli jatkuu kotipuolessa nykyäänkin.

Voin vain kuvitella, miten huonovointisia vegaanit olisivat, jos joutuisivat sellaisessa ympäristössä edes vähän aikaa elämään.

Niin ja lähin kauppa, josta saa soijarouhetta, on 60 kilometrin päässä.

Vierailija
24/27 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirakka kirjoitti:

Näin lapsena (vahingossa, yleensä minua ei päästetty paikalle) kuinka poro teurastettiin ja veret valutettiin kurkusta suoraan ämpäriin.

Ei kuitenkaan estänyt syömästä santsilautasellista poronveripalttua myöhemmin samana päivänä. Ikää oli tuolloin muistaakseni 6-7 vuotta.

Pohjoisessa karaistui väistämättä. Itse pyydetyt kalat perattiin omin käsin, porokoirille heitettiin pureskeltavaksi poron keuhkoja, poron päitä oli teurasaikaan siellä täällä, koipinahkoja kuivatettiin varaston seinällä karvakenkiä varten, poronsydämet leikattiin suikaleiksi ja kuivatettiin kevättalvisin aitanseinällä, koparoista tehtiin keittoa, suolet pestiin ja veret vatkattiin verimakkaroita varten. Moottorikelkan reessä istuttiin porontaljoilla. Jänteistä tehtiin lankaa kenkiin ja muihin vaatteisiin (esim. peskit ja säpikkäät). Piharakennuksen katoksessa roikkui riistalintuja suolistettuina lihan murentumista ja kypsennystä odottamassa.

Ja arvatkaa mitä? Sama peli jatkuu kotipuolessa nykyäänkin.

Voin vain kuvitella, miten huonovointisia vegaanit olisivat, jos joutuisivat sellaisessa ympäristössä edes vähän aikaa elämään.

Niin ja lähin kauppa, josta saa soijarouhetta, on 60 kilometrin päässä.

No jaa no joo, itse tein samanlaisista taustoista lähteneenä erilaiset päätelmät.

Vierailija
25/27 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...laitettaisiin kuvia teuraseläimistä tai pelkästään tavallinen kuva eläimestä jota tuote sisältää?

Sanoisin että pitääpä laittaa kohta naudansuikaleet pannulle, alkaa olla nälkä.

Terveisiä vaan viherpiipertäjille sinne geenialtaan matalaan päähän.

Tein itse possunlihasuikaleita tänään. Oli hyvää. Naudanlihaa sit huomenna.

Vierailija
26/27 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kasviksiinkin lisätään kuva siitä luomupaskasta missä ovat kasvaneet, ja hikikeekereistä, jotka ne on luomupaskahanduillaan poimineet siinä käteenvedon lomassa.

Vau, kuulostatpa sivistyneeltä ihmiseltä!

Vierailija
27/27 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin kuviin tottuu nopeasti eli ei väliä

Tää. Ei muuttaisi omia kulutustottumuksia. Pystyn kyllä katsomaan koko teurastustapahtuman vaikka livenä jos niikseen tulee.