Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkien hiustenhoito

Vierailija
02.10.2018 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Auki pitäessään mulla rasvoittuu hiukset nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan föönää tai erityisemmin laita joten naturellina menen. 😊

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän oliiviöljysaippuaa. Sampoo tekee hiuksistani liiskat. Käytän laimennettua etikkaa päänahan ja hiusten hoitoon. Se palauttaa päänahan ph-tasapainon, jos saippua välillä kuivattaa.

Vierailija
2/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pitkät hoitavat hiuksiaan mitenkään eri tavalla kuin lyhyet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni  pitkien hiustenhoito ei eroa kovin paljon keskimittaisten tai lyhyiden hiustenhoidosta. Pitkä ihminen voi pestä pidemmät hiukset pää alaspäin, ilman että ne osuvat lattiaan, kuin keskipitkä tai lyhyt ihminen, mutta muuten ei eroa. Lyhyemmällä hiukset osuvat istuessa takamuksen alle aikaisemmin kuin pitkällä hiusten kasvattajalla.

Vierailija
4/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vastata, kun olen vain 170 cm pitkä?

Vierailija
5/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät vääränlaista shamppoota jos hiuksesi rasvoittuvat helposti. Onhan niissä eroja. Minulla rasvoittuu pitkät hiukset vain jos nukun hiukset auki, eli yöksi laitan letille tai nutturalle. Minulla on keskipaksu ja vahva hiuslaatu, pysyy kiiltävänä ja hyvänlaatuisena, en värjää.

Vierailija
6/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko hiukset auki vai letitettynä? 

Letityksen avulla ainakin minulla tukka on helpommin kammattava, ei tule takkuja. 

Vierailija
7/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset nutturalla nukun yleensä. Voisihan sitä kokeilla jotain erilaisia shampoita. Nyt syksystä huomaa että tukka on myös tosi sähköinen. Yleensä tykkään olla tukka visusti nutturalla mutta töissä se ei ole mahdollista, joten pää5ä myöten menee.. - ap

Vierailija
8/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kampaaja ja olen huomannut, että pitkillä ihmisillä hiukset ovat usein ikäänkuin palaneita tai hyvin kuivia, varsinkin päälaelta. Johtuu siitä, että heidän päänsä on keskimääräistä lähempänä aurinkoa, joten sen lämpösäteily kuivattaa heidän hiuksiaan enemmän kuin lyhyiden ihmisten. Toisaalta taas pitkä ihminen voi kasvattaa pitemmät hiukset ilman että ne ottavat kiinni maahan. On siis sekä hyötyjä että haittoja.

Vierailija
9/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ja lyhyet ihmiset hoi, kaikki saavat vastata jos on omaa kokemusta tähän hiustenhoitoasiaan tai vaikka tutulta kuultua. Tosin kysymyshän oli että miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? ;)

-ap

Vierailija
10/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pitkien tarvitse hoitaa hiuksiaan, koska ne ovat niin korkealla, etteivät muut ihmiset näe niitä. Varsinkaan jakauksen alueeseen on turha ruutia tuhlata.

Niin, olisinpa pitkä. Nyt täytyy ihan päänahankin kuntoon kiinnittää erityistä huomiota, koska senhän ihmiset minusta ensimmäisenä huomaavat.

N30, 151cm

Vierailija
11/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi vaan mutta en ymmärrä teitä jotka tahallaan haluatte tulla pilaamaan minun tai muiden aloittaman keskustelun. Mutta kiva jos saatte siitä jotain mielihyvää. Huolestuttavaa on, että eikö teillä oikeasti ole mitään parempaa tekemistä? Esim harrastuksia tai ihmissuhteita.

-ap

Vierailija
12/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-Anne kirjoitti:

Olen kampaaja ja olen huomannut, että pitkillä ihmisillä hiukset ovat usein ikäänkuin palaneita tai hyvin kuivia, varsinkin päälaelta. Johtuu siitä, että heidän päänsä on keskimääräistä lähempänä aurinkoa, joten sen lämpösäteily kuivattaa heidän hiuksiaan enemmän kuin lyhyiden ihmisten. Toisaalta taas pitkä ihminen voi kasvattaa pitemmät hiukset ilman että ne ottavat kiinni maahan. On siis sekä hyötyjä että haittoja.

Mutta eikö siellä korkeuksissa ole pikemminkin kylmää? Jos on oikein pitkä ihminen, eikö siellä päälaella ole semmoinen pieni ikijäätikkö?

Vierailija
13/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanamokat ovat ikuinen ilo.

Vierailija
14/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja anteeksi vaan mutta en ymmärrä teitä jotka tahallaan haluatte tulla pilaamaan minun tai muiden aloittaman keskustelun. Mutta kiva jos saatte siitä jotain mielihyvää. Huolestuttavaa on, että eikö teillä oikeasti ole mitään parempaa tekemistä? Esim harrastuksia tai ihmissuhteita.

-ap

Huumorintaju pelastaa monelta mielipahalta.

Vierailija
15/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Etkö itse huomaa, miksi saat näitä omasta mielestäsi keskustelun pilaavia kommentteja?

Vierailija
16/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuokin. Yövuorojen jälkeen sitä huumoria ei välttämättä aina vaan löydy. Ja en nyt jaksa murehtia yhdyssanavirheistä tai pilkkujen paikasta. Joillakin saattaa olla lukihäiriötä tms joten ikävä siitä asiasta pilkata.

-ap

Vierailija
17/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko selventää hieman? Selvästikkään ei aivot nyt toimi että ymmärtäisin. -ap

Vierailija
18/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että pitkät hoitavat hiuksiaan mitenkään eri tavalla kuin lyhyet.

Kyllä he hoitavat.

Lyhyiden on pakko kiivetä tuolille, jotta ylettyvät hoitamaan hiuksensa.

Pitkä voi seistä lattialla.

Vierailija
19/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pidätte hienhajun poissa?

Mulla haisee kainalot ja vaatteet.

En juurikaan käy suihkussa enkä pese vaatteitani, puen vain aamulla ylleni ja välillä raavin kainaloita. Että naturellina mennään.

Vierailija
20/41 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ongelmaa pitkien hiustenhoidossa voi olla kuin se, ettei ehkä mahdu selkä suorana suihkun alle? Toisaalta harvempi kai haluaa valutellakaan sampoita ja hoitoaineita selkäänsä ja /tai koko kroppaansa vaan yleensähän siinä huuhteluvaiheessa kumarrutaan eniveis tai sitten otetaan se suihkunpää käteen ja sitten huuhdotaan pelkät hiukset. Lisäksi on kivempaa huuhtoa hiukset lopuksi kylmällä vedellä kun ei itse seiso suihkun alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän