Miehen säikäytyspila yöllä ja kommentti "It was only a joke" suuttuisitteko?
Mies oli kavereidensa kanssa viihteellä ja tuli yöllä kotiin. Minä olin umpiunessa. Miehellä oli päässä pipo jossa silmänreiät. Tuli sängyn viereen huutaen sellaista mylvintää ja kiskaisi peiton pois päältä. Meinasin saada suunnilleen sydänkohtauksen koska olen aikaisemmin joutunut sek**aalisen hy**ksikäytön uhriksi. Mies kyllä tiesi tämän. Aloin itkeä säikähdyksestä ja mies otti pipon päästään ja sanoi "it was only a joke" En tiedä millä tavalla ymmärtää sanan joke suomennoksen mutta mitään vitsikästä siinä ei ollut. Suuttuisitteko tästä vai olenko tiukkapipo?
Kommentit (58)
En osaisi edes suuttua!
Olisin niin sydänjuuria myöten järkyttynyt, surullinen ja kauhuissani.
Vaatii todella paljon keskustelua ja työtä, että tuollaisen jälkeen luottamus palautuisi.
Että niinkuin aivot omaava ihminen ei yksinkertaisesti käyttäydy noin. Milloinkaan. Ainakaan mun seurassani. Tai siis kaksi kertaa; ensimmäisen ja viimeisen.
1
Ehkä en suuttuisi. Ilmoittaisin vain että seuraavana iltana hän on tavaroineen oven ulkopuolella ja lukko on sarjoitettu uudelleen.
Viheliäisen typerä mies.
Olen pahoillani puolestasi enkä jatkaisi suhdetta.
Esim. sydänvikainen ihminen saattaisi saada tuosta oikeasti kohtauksen. Hyi helvetti kun kuvittelen omalle kohdalle. Hyppäisin varmaan paniikissa parvekkeelta alas.
Toiset kuvittelevat, että tuo ”heiiiii, se oli vaan VITSI” oikeuttaa kaikenlaisen ääliömäisen toiminnan.
Vierailija kirjoitti:
En osaisi edes suuttua!
Olisin niin sydänjuuria myöten järkyttynyt, surullinen ja kauhuissani.
Vaatii todella paljon keskustelua ja työtä, että tuollaisen jälkeen luottamus palautuisi.
Minusta tuossa ei ole kysymys luottamuksesta edes, vaan toisen aivoista, joissa on jokin ruuvi irti tai vain siitä, ettei välitä kanssaihmisistään. En ainakaan jäisi odottelemeaan, että oppiikohan kyseisiä asioita. Ruuvit paikoillaan ja ajattelemaan muita siis.
1
Vierailija kirjoitti:
Esim. sydänvikainen ihminen saattaisi saada tuosta oikeasti kohtauksen. Hyi helvetti kun kuvittelen omalle kohdalle. Hyppäisin varmaan paniikissa parvekkeelta alas.
Tai unettomuutta, koska traumat aktivoituu. Se taas vaikuttaa kaikkeen. Tai muuten vaan saa pelkotiloja ja kehittää jonkun pakkoneuroosin, ahdistuu eikä pysty poistumaan kotoa. Siinä sitä vitsiä.
Mulla oli aikoinaan sellainen vaihe, että kun mies oli työmatkoilla, pelkäsin yksin. Kai se johtui siitä, että olin silloin ensimmäisiä kertoja yksin vastuussa lapsista ja talosta... Mietin ihan oikeasti, että pitäisikö pitää sängyn vieressä jotain kättäpidempää, jos joku vaikka yöllä murtautuu.
Siinähän sitä olisi yllättävä käänne, kun olisi huitaissut leipäveitsellä takaisin.
Olikohan sen motiivi edes pilailla? Minusta tuntuu, että halusi itse nauraa sinun jollekin hepulillesi, ei oikesti ajatellut, että sitten sinuakin naurattaa, kunhan tokenet. Tai jos siis ajattelikin, niin ois alle minkään kuviteltavissa olevan tason niine luuloineen. Tai saattoihan se olla sadisminkin ensimerkit, sadisti vain haluaisi mässäillä sinun huonolla olollasi, ja päätti aiheuttaa sitä sinulle. Sitten se on muka vitsi, ettei kukaan tajuaisi, että haluaakin sule pahaa. Tämäkin on mahdollista.
1
Jos nainen tekisi minulle samanlaisen tempun niin kyllä se kenkää saisi aika äkkiä. Nukkuvaa ihmistä ei säikäytellä. Eikä säikäyttely muutenkaan ole mitenkään terveellistä. Se saa aikaan elimistössä paniikki- ja shokkireaktion, jonka seuraus saattaa olla kuolema.
Mä olisin todennäköisesti hyökännyt kimppuun (olen mies). Ihan hyvin saattaisi nainenkin äkkiä tempaista päin näköä jollain raskaalla esineellä tuommoisessa tilanteessa. Etenkin jos on jotain traumataustaa, niin eihän sitä tiedä, miten reagoi.
Olisikohan sitten ollut niin vitsikästä?
Ja eikö tyyppi osaa edes selittää tekoaan selvällä suomen kielellä? Tuohan on jo jonkinsorttista henkistä väkivaltaa.
Jos tyyppi ei ymmärrä tekonsa täyttä idioottimaisuutta, niin sen kanssa ei ole turvallista ja järkevää jatkaa.
Ap, mieti tätä: minua ei ole huväksikäytetty tai asuntooni ei ole murtauduttu (toistaiseksi). Silti miehelleni ei tulisi koskaan mieleenkään säikytellä minua noin, kuten miehesi säikytti sinua. Aina kun hän tulee myöhemmin nukkumaan kuin minä, hän ottaa minut kainaloon ja suukottaa. Mieti, minkälaisen miehen haluat.
Suuttuisin. Aloitus haiskahtaa provolta, sillä tuon tapaisen miehen temput eivät olisi yllätys ja hän ei olisi päässyt ikinä yökylään kenenkään luokse.
En tajua näitä mukahauskoja tyyppejä. Youtube on pullollaan myös ihmisiä, jotka pelottelevat omia koiriaan 'hullunhauskoilla' tempauksilla pukeutumalla murtovarkaaksi, gorillaksi, dinosaurukseksi jne. Joku ruuvi on pudonnut päästä.
Miksi ihmeessä pipo, kun pelkkä naama riittää kertomaan, mistä on kyse?
Kosta samalla tyylillä, ukko hereille yöllä kesken unien. Odotat että on syvässä unessa ja alat kirkua niinkuin päätä leikattas, sitten katsot onko hymy kuinka herkässä. Youtuubista löytyy esimerkkejä kuinka pelästyttää nukkuva niin että paskoo housuihinsa.
En kyllä usko, että voisin antaa tuollaisen anteeksi. Olen muutenkin todella herkkä enkä kyllä usko, että mieheni koskaan tekisi noin. Pyydä jotain moottoripyörä kerholaista tekemään miehelle samoin. Muista kuvata reaktio ja hekottaa päälle, kuinka oli hauska jekku. No ei vaan... Heivaa mäkeen tuollainen luuseri. Päässähän sillä on vikaa.
Minkä maalainen tämä englantia puhuva mieshelmi on?
Suoraan sanottuna pitäisin tuosta hyvästä miestä niin pahasti alle tasoni, että suhde loppuisi siihen sen takia, ei ehkä niinkään pelkoni.
t.kristallikissa