Miehen säikäytyspila yöllä ja kommentti "It was only a joke" suuttuisitteko?
Mies oli kavereidensa kanssa viihteellä ja tuli yöllä kotiin. Minä olin umpiunessa. Miehellä oli päässä pipo jossa silmänreiät. Tuli sängyn viereen huutaen sellaista mylvintää ja kiskaisi peiton pois päältä. Meinasin saada suunnilleen sydänkohtauksen koska olen aikaisemmin joutunut sek**aalisen hy**ksikäytön uhriksi. Mies kyllä tiesi tämän. Aloin itkeä säikähdyksestä ja mies otti pipon päästään ja sanoi "it was only a joke" En tiedä millä tavalla ymmärtää sanan joke suomennoksen mutta mitään vitsikästä siinä ei ollut. Suuttuisitteko tästä vai olenko tiukkapipo?
Kommentit (58)
"It was only a joke." Ei jatkoon pelkästään tuon perustella.
Siis minkä apinan kanssa sä seurustelet?
Tiesikö mies hyväksikäytöstä?
Jos ei nii hiukka lieventää tekoa mutta täys idiootti joka tapauksessa.
Minulla oli eksä, joka harrasti tuollaisia "vitsejä" niin että olin monta kertaa poru kurkussa. Iso tekohämähäkki parvekkeelle ja parvekkeen ovi lukkoon, lällättelyä kun hak kasin paniikissa lasia. Teeskenteli heittäneensä kääpiöhamsterini ikkunasta, oikeasti se oli miehen nyrkin sisällä koko ajan. Räkäinen nauru päälle "No täällä se koko ajan oli"
Ennen työhaastattelu-aamua minulle eilisiltana salaa syötetty kiivi ei ollut kovin hauska yllätys, naamani oli aamulla kuin punainen potkupallo. Oli sekoittanut sen smoothieeni vaikka tiesi yliherkkyydestäni. Kun huusin hänelle vihaisena niin kommentoi "No voithan sä laittaa meikkiä" Ei oikein auttanut meikki niihin peukalon pään kokoisiin punaisiin patteihin.
Olin jatkuvasti varpaillani ja säpsähtelin hänen lähellään. Koskaan kun ei voinut tietää, että mikä nyt sillä kertaa oli se hänen mielestään hauska läppä.
Älä siis tuhlaa aikaasi tuollaiseen. Minä tuhlasin melkein puoli vuotta.
Miten mies reagoi, kun huomasi sinun todella säikähtäneen?
Ehkä vielä hivenen voin käsittää, että hiprakkaisessa mielessä tulee joku typerä spontaani pilailuidea, eikä ehdi sitä sen pidemmälle miettiä, mutta olisin todella huolissani jos mies ei säikähdyksesi tajuttuaan olisi pahoillaan, pyytelisi anteeksi ja lohduttaisi parhaansa mukaan.
Suuttuisin todella pahasti. Sairastan paniikkihäiriötä ja kärsin rytmihäiriöistä. Jos joku tekisi noin alhaisen tempun, olisi vaikeaa alkaa luottaa uudestaan. Olen kyllä varma, että tuollaisia "jekkuja" tekevän harrastukset olisivat tulleet ilmi jo aikaisemmin eikä sellaiset ole tyyppiäni ollenkaan.
Provo tai ei, mutta sinänsä hyvä aloitus, että itse olen hyvin säikähdys ja yllätysvastainen!
Miehelleni olen tehnyt heti alussa selväksi. että minua E I säikytellä. Koskaan. Missään.
Jos siitä että hän säikäyttä minut vahingossa, vedän kierroksia. En voi ymmärtää mitenkään päin säikäytys"huumoria", saati että joutuisin elämään sellaista elämää jossa joutuisin jatkuvasti olemaan jännityksessä että milloin minut mahdollisesti pelästytetään.
Olenkin siis kertont että jos minut säikäytetään "leikisti" (!!???) niin minun vastasäikäytykseni on pesäpallomail-aisku keskelle naamaa sikeimmässä unessa, ja sen jälkeen yllärinä aamulla että olen häipynyt tavaroideni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti tätä: minua ei ole huväksikäytetty tai asuntooni ei ole murtauduttu (toistaiseksi). Silti miehelleni ei tulisi koskaan mieleenkään säikytellä minua noin, kuten miehesi säikytti sinua. Aina kun hän tulee myöhemmin nukkumaan kuin minä, hän ottaa minut kainaloon ja suukottaa. Mieti, minkälaisen miehen haluat.
Minua huonounisena ihmisenä ärsyttäis jo tollanen että käydään kesken unien lääppimään. Kyllä kun tämä lyyli saa unenpäästä kiinni on se pyhä asia.
Parisuhde ja ystävyys eroavat kaveruussuhteista siinä, että luottamuksen pitäisi olla kunnossa.
On kamalaa, jos joutuu koko ajan varomaan sitä ihmistä, johon pitäisi voida nojata ja jolle pitäisi voida avata kaikki asiat sisältään.
Mun eksä ei tehnyt mitään tuollaisia hassunhauskoja jekkuja, mutta käytti kyllä kertomiani asioita minua vastaan. Ja hän oli taitava siinä! Joku sinällään mitäänsanomaton lapsuuden tai nuoruuden kohellus taipui hänen käsissään aika ikäväksi piikiksi minua vastaan.
Älä jää, jos hän ei pysty palauttamaan turvallisuudentunnettasi. Voi olla, että toinen on vielä kovin lapsellinen eikä todellakaan tajunnut mitä teki (juuri tuo ettei tyttöystävää osaa erottaa niistä kavereista) ja pystytte löytämään keskusteluyhteyden. Mutta jos hän yhtään vähättelee tekoaan, niin maailmassa on noin miljoona miestä, jotka sopivat sinulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekisi minulle samanlaisen tempun niin kyllä se kenkää saisi aika äkkiä. Nukkuvaa ihmistä ei säikäytellä. Eikä säikäyttely muutenkaan ole mitenkään terveellistä. Se saa aikaan elimistössä paniikki- ja shokkireaktion, jonka seuraus saattaa olla kuolema.
Näitä piloja näkee paljon noissa kotivideo-ohjelmissa enkä voi ymmärtää ollenkaan, että aikuiset säikyttelee jopa pieniä lapsia tuolla tavalla. Kasvoista näkee että ihan todellista kauhua lapset kokee ja pelkoa. Miten lapset voi enää koskaan luottaa aikuiseen? Ehkä olen vain tosikkojen tosikko mutta en ole koskaan nähnyt mitään hauskaa minkäänlaisessa säikyttelyssä. Aloittajalle sanoisin että mies pihalle ja heti ilman selittelyjä. Jos tietää taustastasi, niin taatusti halusi vain lyödä lyötyä eikä vitsailla. Itselleni kävi nuorempana vähän samalla tavalla. Asuttiin maalla, vanhassa talossa alueella ilman mitään katuvalaistuksia. mies tuli yöllä kotiin, pimeä syksy-yö. Nukuin ikkunan vieressä ja hän tulee hiipimällä ikkunan taakse ja alkaa hakata ikkunaa. Sanomattakin selvää että meinasin kuolla säikähdykseen, koska olin syvässä unessa. Tämä vaan nauroi ja kertoi kavereilleenkin oikein kunnon vitsinä. Kaikki kyllä näkivät että minua ei naurattanut yhtään. Hänestä tuli sitten ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti tätä: minua ei ole huväksikäytetty tai asuntooni ei ole murtauduttu (toistaiseksi). Silti miehelleni ei tulisi koskaan mieleenkään säikytellä minua noin, kuten miehesi säikytti sinua. Aina kun hän tulee myöhemmin nukkumaan kuin minä, hän ottaa minut kainaloon ja suukottaa. Mieti, minkälaisen miehen haluat.
Minua huonounisena ihmisenä ärsyttäis jo tollanen että käydään kesken unien lääppimään. Kyllä kun tämä lyyli saa unenpäästä kiinni on se pyhä asia.
Nämä on näitä mielipideasioita. En koe sitä lääppimisenä, ja usein nukummekin kainalossa tai lusikassa. Se on meille hellyyden osoittamista. Samaten mieheni oikein haluaa, että kun herään töihin aiemmin kuin hän, niin saan halia ja suukottaa heipaksi. Toki sinä saat tehdä kumppanisi kanssa niin kuin haluatte. Annoin vain esimerkin ap:lle, kuinka erilaisia ihmisiä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö mies hyväksikäytöstä?
Jos ei nii hiukka lieventää tekoa mutta täys idiootti joka tapauksessa.
Viimisenä mulle nyt tossa tilanteessa kerkeäis seksi tulemaan mieleen. Kyllä mä henkenipuolesta pelkäisin ja kuinka kivuliaasti se jonkun hullun huppupään käsissä lähtee. Joten ei kyllä lievennä.
Hohhoijaa taas.. pienestä läpästä menee ämmältä huuli mutrulle ja lusikallinen hiekkaa pikkareihin. Opettele nauramaan.
Eroaisin, en voisi luottaa tuollaiseen mieheen enää koskaan. Minä en voi sietää minkäänlaista säikyttelyä ja sairastin menneisyydessäni vuosikausia paniikkihäiriötä. En voisi olla kumppanin kanssa jonka seurassa joutuisi pelkäämään ja olemaan koko ajan varuillaan.
Mä ole ihmetellyt Ellen Degeneresin showssa että mikä siinä mukamas on niin hauskaa säikytellä niitä vieraita että Ellen nauraa vedetsilmissä. Ei ainakaan hyvä työssään jos naurut on revittävä tollasesta kerta toisensa jälkeen. Minä ainakin vieraana vapisisin niin ettei musta siinä haastattelussa enää sais paljon irti.
Jos tilanne olisi se, että nainen tulisi pikkukaasuissa baarin jälkeen imuttelemaan nukkuvan miehen munaa vaikka miestä olisi exä aiemmin painostanut seksiin niin mies olisi vain tiukkapipo jos heittäisi *mmän tavaroineen ulos tuon jälkeen.
Hohhoijakkaa. Typerä mies ja vaihtoon lähtisi kyllä saman tien. Eikö tuollaista keppostaipumusta ole aikaisemmin ilmennyt? Yleensä tuollaiset ovat sietämättömiä ihan koko ajan.
Minulle jos joku tuollaista menisi tekemään olisi ihan hyvä riski että mäjäyttäisin ensi toimekseni jollain astalolla - onhan tuossa sängyn vieressä mm. bokken jolla saisi ihan hyvää jälkeä aikaiseksi. Tulee mieleen kun aikoinaan varoitin silloista poikaystävää, ettei minua kannata kutittaa koska refleksinomaisesti potkaisen. No kutitti kuitenkin, potkaisin, ja sitten valitti että potkaisin. Niin, minähän sinua pässinpäätä varoitin että potkaisen ja tulee refleksinomaisesti eli en oikein pysty sitä voimaa hallitsemaan. Pitääkö sitä ampiaispesää oikeasti käydä tökkimässä?
Suurin vika on, ettei käsitetä mitä eroa on tyttöystävällä ja kavereilla. Jos kavereille tehdään tuollaisia piloja, niin niitä ei automaattisesti ole ok tehdä puolisolle.
Etenkin jos sanan katon alla asutaan, niin menee henkisen pahoinpitelyn puolelle hos toinen joutuu jatkuvasti pelkäämään, että mikä "hassunhauska" jekku odottaa nurkan takana (= laksatiivia ruoassa, jauhoja hiustenkuivaajassa jne.).
Eli ei, itse en katselisi tuollaista. Iittalat jakoon ja etsimään puolisoksi oikeasti aikuista ihmistä, jonka elämän suola ei ole kumppanin kiduttaminen "pilailun" nimissä.