Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitä enää uskaltaa syödä raskaana ollessa

Vierailija
01.10.2018 |

Mulla on mennyt hermo näihin suosituksiin ja varsinkin nettipalstojen neuvoihin mm. "Upota viinirypäleet ensin kiehuvaan veteen, sitten juoksevaan kylmään veteen minuutiksi". Valmisruuat kielletty, ravintolaruoka kielletty, kotona tehty ruoka kielletty ellet ole keittänyt porkkanoita ensin 10 tuntia. Ensin ajattelin että maalaisjärki riittää mutta voi hemmetti tätä touhua ja vielä pitäis puoli vuotta jaksaa. Neuvolassa kiellettiin syömästä työpaikkaruokalassa (buffet-tyyppinen ruokala) kun siinä on riskinsä. En yhtään tiedä mitä hemmettiä sitten töissä söisin kun valmisruuat on nounou ja kotonakin tehty ruoka ehtii varmaan keräämään jääkaapista listerian, ebolan ja ruton.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettiin syömästä työpaikkaruokalassa? Onpa sulla outo neuvola. Mä olisin ollut ihan aliravittu, jos en olisi työpaikkaruokalassa syönyt. Söin jopa raakoja vihanneksia salaattibuffasta (yli 500g päivässä) ja vauva on kyllä ihan okei.

Rauhoitu, äläkä ota kaikkia hysteerisiä neuvoja todesta. Älä juo alkoholia tai syö joululohia ja pese hedelmät ja vihannekset kun vaan voit, niin sillä pääsee jo aika pitkälle.

Vierailija
2/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä tupakkaa, alkoholia ja huumeita niin sillä pötkii pitkälle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietty on tyhmä ja unohtaa oman järkensä. Jos siihen rumbaan lähdet, järkesi saat heittää järveen pariksikymmeneksi vuodeksi.

Vierailija
4/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tietty on tyhmä ja unohtaa oman järkensä. Jos siihen rumbaan lähdet, järkesi saat heittää järveen pariksikymmeneksi vuodeksi.

Sehän se on ihmeellistä kun olen ihan järkevä korkeakoulutettu ihminen, mutta pelkään että aiheutan väärin syömisellä keskenmenon. Vältän tietysti graavilohta, raakaa lihaa, salmiakkia, päihteitä ja pastöroimattomia maitotuotteita jne. Neuvolakäynnilla kävi ilmi että olenkin syönyt "väärin", ja nyt omatunto soimaa. Esim kuvittelin työpaikkaruokalan runsaan salaattipöydän olevan hyvä juttu, sillä syön aina ison salaatin lounaaksi. Nyt tulikin noottia.

AP

Vierailija
5/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työpaikalounasta ei saa syödä?

Vierailija
6/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa syödä ravintolaruokaa tai kotiruokaa? Miksi porkkanaa pitää keittää 10 min?

Vierailija
7/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vakuumipakkauksessa ollutta kalaa sekä tuorejuustoja ilman kypsennystä. Irtotiskissa oleva lohikin voi olla ollut vakuumissa. Kasviksissa limaisuus tai multahippuset lisäävät riskiä. Varo myös kissojen ulosteita.

Vierailija
8/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on ihmeellistä kun olen ihan järkevä korkeakoulutettu ihminen, mutta pelkään että aiheutan väärin syömisellä keskenmenon. Vältän tietysti graavilohta, raakaa lihaa, salmiakkia, päihteitä ja pastöroimattomia maitotuotteita jne. Neuvolakäynnilla kävi ilmi että olenkin syönyt "väärin", ja nyt omatunto soimaa. Esim kuvittelin työpaikkaruokalan runsaan salaattipöydän olevan hyvä juttu, sillä syön aina ison salaatin lounaaksi. Nyt tulikin noottia.

AP

Ei se koulutus paljon auta, jos järki puuttuu.

Vierailija
9/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kun ruoka "seisoo" niin se ei ole hyvä. Ja luulisi että ravintoloissa olisi ihan normaali elintarvikehygienia hallussa niin en ole pitänyt niitä mitenkään potentiaalisina listeriariskeinä.. kunhan tietty kysyy just mitä maitotuotteita on käytetty jne.

AP

Vierailija
10/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valmisruoka on kielletty? Sehän kuummennetaan ennen syömistä...

Vierailija
11/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kun ruoka "seisoo" niin se ei ole hyvä. Ja luulisi että ravintoloissa olisi ihan normaali elintarvikehygienia hallussa niin en ole pitänyt niitä mitenkään potentiaalisina listeriariskeinä.. kunhan tietty kysyy just mitä maitotuotteita on käytetty jne.

AP

Jos se ruoka on kuumaa (ja tietty kylmät tuotteet kylmiä), niin en kyllä tajua, miten siinä voisi kovin isoa riskiä piillä.

Vierailija
12/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin asiaan perehdyttyäni syödä seuraavat 8 kuukautta vain monivitamiinitabletteja, foolihappotabletteja ja kalkkitabletteja. Varmasti hyvä tulee!

Vierailija
13/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päätin asiaan perehdyttyäni syödä seuraavat 8 kuukautta vain monivitamiinitabletteja, foolihappotabletteja ja kalkkitabletteja. Varmasti hyvä tulee!

Jostain pitää myös saada proteiinia ja mahdollisesti rautaa. Eli tohon lisäät vielä proteiinipirtelöt ja rautatabletit. Makoisaa elämää!

Vierailija
14/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jep, ja siis oon henkeen ja vereen maalaisjärki-ihminen mutta neuvolassa mua kyllä peloteltiin mielestäni vähän turhaan. Te nyt takerrutte liikaa mun mielestä mun älykkyyteen (tai sen puutteeseen) kun mua vaan risoo että miten ristiriitaista tietoa kaikkialla liikkuu. Ja ensimmäinen kommentti on vähän silleen humoristisesti liioitellen kirjoitettu :) en oikeasti usko saavani ebolaa jääkaapista

AP

Vierailija
15/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Järki käteen. Ei taida paljon buffetruoka lounasaikaan seisoskella.

Vierailija
16/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla logiikalla uskalla syödä missään. Itse tehtyä ruokaakaan ei kyllä uskalla syödä, ellei ole suorittanut vähintään hygieniapassia ja noudata niitä ohjeita pilkulleen.

Missä on noin tiukka neuvolantäti?

Vierailija
17/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee kaikesta ongelmaa. Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia olla noudattamatta tiettyjä rajoituksia 9 kk ajan.

Vierailija
18/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue eviran lista mitä saat syldä ja mitä et ja avot. Ei siinä oikeesti oo ees kauheasti mitä ei sais syyä raskaana.

Vierailija
19/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jep, ja siis oon henkeen ja vereen maalaisjärki-ihminen mutta neuvolassa mua kyllä peloteltiin mielestäni vähän turhaan. Te nyt takerrutte liikaa mun mielestä mun älykkyyteen (tai sen puutteeseen) kun mua vaan risoo että miten ristiriitaista tietoa kaikkialla liikkuu. Ja ensimmäinen kommentti on vähän silleen humoristisesti liioitellen kirjoitettu :) en oikeasti usko saavani ebolaa jääkaapista

AP

No käyttäydy sitten kuin täysjärkinen.

Vierailija
20/37 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkässä salaattipöydässä ei välttämättä ole tarpeeksi energiaa sinulle ja lapselle. Ei tietysti pidä kahden edestä syödä, mutta proteiinia ja hiilihydraattia tulisi saada myös. Ehkä se salaattibuffakielto tarkoitti sitä? Raaka punajuuri aiheuttaa paljon ruokamyrkytyksiä, ehkä neuvolassa tarkoitti että sitä voi olla salaattipöydissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän